Vraag

Vraag aan KT: off topic

  • 4 May 2024
  • 4 reacties
  • 30 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Hoi! Ik heb een vraag aan de kindertelefoon, maar als je niet van de kindertelefoon bent en het antwoord weet mag je het natuurlijk ook zeggen! Mijn vraag is: Waarom is het zo slecht om off topic te gaan? Ik bedoel als iemand een vraag heeft en diegene krijgt met iemand anders een gesprek, dan zou dat toch geen probleem moeten zijn? Alvast bedankt voor het antwoorden!
-Ikweetgeennaam321


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hai @Ikweetgeennaam321,

 

Goeie vraag stel je!

Het ene ‘off-topic gaan’ is zeker niet het andere ‘off-topic gaan'.  Ik hoop dat wij, moderatoren, dat ook wel een beetje goed inschatten en er flexibel mee omgaan. Maar het principe van het forum is natuurlijk : iemand stelt een vraag of heeft een probleem en dat is het de bedoeling dat anderen daarop reageren. Merk je dat daardoor een ander onderwerp ook interessant is, dan is het voor de overzichtelijkheid toch het handigst om een nieuw topic te starten. Want anders wordt het wel een erg rommeltje op het forum! Kun je je hier iets bij voorstellen?

Groeten, Britta van de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

Hey!  Ik vind zelf dat het best goed gaat de laatste tijd. Als je zeg maar heel ietsje afwijkt van het topic en het heeft er nog wel  mee te maken dan zegt  niemand dat het off is, en als het een “draadje’wordt dat een eigen leven gaat leiden en weer een heel ander onderwerp tot leven brengt dan zegt de moderator vaak wel dat we off topic gaan.  Maar echt streng vind ik het niet,  gaat eig heel goed. En anders zegt de moderator het en begin je gewoon een apart topic daarover. Maar ik vind het best gaan. Zeker als je bijvoorbeeld later nog eens  vraagt hoe het ging of afgelopen is. Dat kan gewoon wel.

Liefs Tover xxx

Reputatie 6
Badge +2

Ja ik snap het! Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +17

Ik vind de mods ook wel redelijk flexibel. Kijk maar naar dit topic bijv.

Daar gaan we ook wel een stukje off-topic (tips over wat voor laptop hij kan kopen en welk besturingssysteem hij kan gebruiken. Daar gaat het topic in principe niet over.)

Dat je niet een heel gesprek mag voeren over allerlei andere onderwerpen is logisch. Dan wordt het nogal onoverzichtelijk.

 

Reageer