Vraag

Vraag aan de Kindertelefoon

  • 2 July 2020
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik ben hier op het forum om anderen te helpen. Ik vind dat heel leuk om te doen en wil er later misschien ook mijn beroep van maken. (Ik wil misschien psycholoog worden.) Maar een ding zit mij dwars. Pas gaf een meisje, die ook op dit forum zit, aan dat ze mijn hulp en uitleg heel fijn vond. Daarom wilde ze een keer privé met mij chatten en stelde ze bijvoorbeeld Insta voor. Natuurlijk vind ik het heel fijn om te horen dat ze me erg vertrouwt en ze mijn manier van helpen fijn vind en ik zou ook graag met haar privé willen chatten over haar problemen. Nou weet ik dat het verboden is om contactgegevens uit te wisselen (dat hebben we ook niet gedaan) en toen kwamen we op het idee om dan maar op het forum zelf te chatten. Helaas kwam er toen een reactie van de Kindertelefoon medewerkers met de mededeling dat dit ook verboden is. 

Dit forum is opgericht zodat we elkaar kunnen helpen. Nou vind ik alleen dat de manieren om hulp aan te bieden erg geminimaliseerd worden. Je kan niet privé chatten op het forum, je mag ook geen contactgegevens uitwisselen om dan maar op een andere site te chatten, maar je mag ook niet het forum zelf gebruiken om privé te chatten… Ik wil diegene die mijn hulp vroeg graag helpen! Het liefste wilt ze privé chatten, ze gaf namelijk aan dat ze nog wel meer vragen en problemen had die ze graag met mij wilde bespreken. Dus dat niet iedereen mee kan lezen, anders had ze wel een topic aangemaakt. En ja, je kan chatten met de Kindertelefoon, maar ze vindt mijn manier heel fijn, we hebben ongeveer dezelfde problemen, we zijn even oud, zitten in dezelfde levensfase en we hebben gemerkt dat we elkaar goed kunnen helpen. Is er nou echt geen manier waarmee we samen, privé, over onze problemen kunnen praten? We willen namelijk eigenlijk niet de regels breken.

Verder wil ik nog even kwijt dat ik het werk dat jullie doen heel goed vind! Jullie helpen kinderen heel erg en iedereen kan zijn of haar verhalen vol vertrouwen kwijt aan jullie. Dat vind ik altijd heel fijn om te zien!

Ik hoop dat er een manier is waarmee ik met haar privé kan praten, want eigenlijk willen we liever niet de regels breken.


4 reacties

Hallo Anoniempje_2005 :)

Dat is helaas niet mogelijk aangezien De Kindertelefoon anonimiteit heel belangrijk vindt. Je kunt ook zonder te chatten mensen helpen. Dus ja, er zijn geen methodes om dat te doen tenzij je de regels wilt verbreken maar dan krijg je een waarschuwing/ban.

-TheMightySlayer <3

Hoi TheMightySlayer,

Bedankt voor je reactie! Alhoewel ik de regels zeker wel begrijp, vind ik het ook wel weer een beetje jammer… Maar ik wil absoluut niet de regels breken, dus dan hou ik het denk ik maar bij het reageren onder haar topics. Dankjewel voor je reactie!

- Anoniempje_2005

Reputatie 3
Badge +2

Hoi Anoniempje_2005,

Wat fijn om te horen dat je anderen zo graag wil helpen, en hier misschien zelfs je beroep van zou willen maken. Het is begrijpelijk dat het je dwars zit dat jullie niet kunnen chatten met elkaar, zeker als je zegt dat jullie vraag en antwoord zo goed aansluiten en dit een gevoel van vertrouwen geeft. De Kindertelefoon is ervoor over alles te kunnen praten en ervaring en/of tips met anderen uit te wisselen. Door te reageren op topics, kunnen anderen veel hulp en steun ervaren en dit wensen wij bij De Kindertelefoon dan ook iedereen van harte toe.

De regel 7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan is gemaakt zodat iedere jongere op het forum veilig en anoniem blijft. Helaas geldt deze regel nog steeds wanneer verschillende forumleden goed bij elkaar aansluiten en/of veel steun aan elkaar hebben. Dit voor jullie eigen veiligheid en anonimiteit. Dit is ook de reden dat op het forum chatten ook niet mag.

Heel erg goed om te lezen dat je zo behulpzaam bent en daar zijn wij bij De Kindertelefoon ook erg blij mee, maar voor jullie eigen veiligheid blijft het uitwisselen van contactgegevens, om welke reden dan ook, in strijd met onze regels.

Fijn om te lezen dat je het forum een fijne plek vindt!

Groetjes,

Esther van De Kindertelefoon

Hoi EstherE,


Ik begrijp dat die regels er zijn en dat dat voor onze eigen veiligheid is. Daarom snap ik dat ze voor geen een uitzondering zullen worden gebroken. In ieder geval bedankt voor je reactie en je tijd.

- Anoniempje_2005

Reageer