voor het eerst met de kindertelefoon gebeld!

  • 24 January 2023
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb echt net voor het eerst met de kindertelefoon gebeld en het was veel fijner dan ik dacht dat het zou zijn. Ik was helemaal gestrest dat de persoon met wie ik zou bellen een heks zou zijn en dat alles erger zou worden. Dat was helemaal niet het geval!

Ik moest een minuutje ofzo wachten totdat er werd geantwoord (dacht wel de hele tijd dat de stem die je hoort als je in de wacht staat een echt persoon was… oeps). Ik kwam aan de lijn met een aardige man  en ik zei meteen al dat ik SUPER nerveus was. Hij legde een beetje uit wat de bedoeling was en zo en dat helpte al meteen! Ik zei waar ik het over wou hebben en werd ook aangemoedigd om te praten over eigenlijk alles wel. Ik begon over mijn dag maar dwaalde al snel door naar hoe ik agenda's haat en dat ze simpel weg niet werkte. Hij heeft me geholpen met ideeen verzinnen over hoe ik toch een manier kan vinden om dingen te onthouden zonder een agenda. Het was niet ofzo dat de man gewoon met alles mee praatte (anders zou ik snel het gesprek hebben afgesneden), hij probeerde ook echt zich in te leven met alles wat ik zei en het was net alsof ik praatte met mijn beste vriend ofzo. 

Ik had ook een beetje verwacht dat het super professioneel zou zijn maar nee! Het was gewoon een echt persoonlijk gesprek. Dat vond ik echt zo fijn. Ik dacht ook dat het gesprek echt snel afgeneden zou worden en dat ik na 15 minuutjes zou worden weg gewuivd maar dat was ook niet het geval. Ik heb nul keer het gevoel gehad dat ik  moest opschieten of iets zoals dat. Het gesprek duurde 36 minuuten omdat ik telkens afdwaalde naar nieuwe dingen om over te praten. 

 

Overal, ik had een geweldige ervaring met het bellen van de kindertelefoon. Als je echt heel nerveus bent over bellen moet je gewoon erover praten op het forum! Ik heb toevallig gister erover gevraagd en misschien helpen sommige antwoorden van andere mensen je ook net zoals ze mij helpde.

 

het bellen kan volgens mij nooit echt verkeerd gaan want de mensen aan de andere kant zijn zo aardig en ze begrijpen alles wel. Probeer het een keer, het is het echt waard.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Roxx.ie ,

 

wow, wat een goed verhaal heb jij hierboven gepost 👍

Je hebt het maar mooi gedurfd om te bellen, ook al had je in het begin nog een beetje twijfels en was je zenuwachtig. Goed dat je doorgezet hebt en dat het gesprek jou geholpen heeft.

Wat ik ook super vind is dat je het voor iedereen hier op het forum hebt opgeschreven. Dan kan iedereen lezen hoe ze je helpen bij de Kindertelefoon en het is ook een mooi compliment voor alle vrijwilligers van de Kindertelefoon.

Echt top.

 

Nog veel plezier hier op het forum en ik heb ook al gezien dat je anderen helpt.

Lekker bezig.😉

 

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ! Zie, fijn zo 😀 top dat je het hebt gedurft en vooral ook dat het zo goed ging!

Mooi nieuws XD.

Groetjes liefs Julian X

Reageer