#VerwijderDeCheck actie

  • 31 August 2023
  • 18 reacties
  • 431 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Voor allen die op een vreedzame manier willen demonstreren tegen de check zonder de sfeer te verstoren; ik heb een manier bedacht.

Handleiding:

  1. Plaats '’#VerwijderDeCheck'’ in je handtekening.
  2. Plaats '’#VerwijderDeCheck'’ in het interesse veld in je profiel.
  3. Plaats '’#VerwijderDeCheck'’ onder elke reactie en topic die je aanmaakt.

Waarom heeft deze manier de voorkeur ten opzichte van weggaan of strijden?

  1. Het verstoort de sfeer niet. Het is een niet aanvallende manier.
  2. Het zorgt ervoor dat jongeren niet minder hulp zullen ontvangen. Als mensen vertrekken van het forum, dan is er minder hulp beschikbaar op het forum. Dit willen we voorkomen gezien het doel van de Kindertelefoon is om kwetsbare jongeren adviezen en tips te geven.
  3. Bij iedere check die de Kindertelefoon moet doen, zullen ze deze hashtag zien (indien iedereen op het forum meedoet met deze actie). Dit maakt op een passieve manier duidelijk dat we het er niet mee eens zijn.

TS trapt af:

#VerwijderDeCheck


18 reacties

Hey, goed idee. Vreedzaam en met respect is goed!  Ik respecteer de moderators wel maar de check is bad news! 

Asky XxX

 

#VerwijderDeCheck

Reputatie 7
Badge +7

Heyy lieve @XYZ en forumgebruikers ( + Sjammetje, Mimo en Tiktak!), Nice idee! Tof dat je zo'n vredige manier gevonden hebt! Ik doe sowieso mee! :D

(Sorry trouwens voor dat ik niet meer zo actief bent... :( Ik vind gewoon het zo jammer dat Sjammetje, Mimo en Tiktak weg zijn en ik heb ook een beetje last van schoolstress, onzekerheid, oververmoeidheid enzovoorts, maar dat hoort bij de puberteit! :) :p. Er zijn op het forum ook niet meer veel topics die hulp nodig hebt en als er zo'n topics zijn is het vaak al beantwoord:) (Lief van jullie om toch door te gaan met mensen helpen op het forum ondanks de systeem<3) Ik kan zelf helaas niet zo goed tegen veranderingen. Als ik besef dat de lieve en creatieve Sjammetje weg is, de grappige en eerlijke Mimo en Tiktak die altijd behulpzaam is en oplettend dan voel ik me gewoon een beetje rot :(. )

#VerwijderDeCheck!! 

Liefs xxx Banaantje <333! :)

Reputatie 7
Badge +17

Ik ook hoor @Banaantjeeee . Heel verdrietig! Maar we houden moed! En voor jou een dikke knuf en steun! Je kunt het 😘

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +2

Wat vinden jullie dan zo erg van het check systeem? Ik snap jullie punt wel maar het kan er voor zorgen dat het forum een nog betere plaats wordt! Het is alleen nog niet helemaal juist. En bedenk dat er altijd plaats is voor verbeteringen! 

Groetjes,

Caiya

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @Caiya ,

Ik ven het volledig met je eens. Ik denk dat het dit forum een betere plek kan maken, en dat er zeker nog veel meer verbeteringen kunnen komen.

Maar wat ons punt is is dat het wel in samenwerking moet gaan, en als dat niet gebeurt is het eigenlijk niet meer echt een forum voor de forummers, maar voor de KT zelf, en dat willen we niet.

Wat ik wel denk dat iedereen het overeens is is dat we allemaal het beste voor het forum willen, en dat is dan ook een goede start. En nu willen wij de volgende stappen in samenwerking met de KT proberen te zetten.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +9

ik vind ook dat er minder checks moeten zijn.

wat denken jullie van de profiel foto? voor als het niet duidelijk te zien is. het is een vinkje met een kruis erdoor. past dat er een beetje bij?

als jullie het willen dan mogen jullie het ook gebruiken voor de demonstratie

Reputatie 7
Badge +4

@ikweethetnietmeer2009  wat een goed idee! Gedaan! Ik vind vreedzaam en respectvol je mening geven altijd goed. Een stil protest op een verder zo goed forum !  Het is trouwens ook wel te waarderen dat de Kindertelefoon dit toelaat. En ik wil ook zeggen dat ik volop de lieve reactie van @Tartan13  steun die hij in de account verwijderen-topic aan mw. Marieke stuurde! Het spreekt vanzelf dat we niet blij zijn met de zeer vertragende checks maar we hebben zeker waardering en respect voor de moderators! Dat mag ook gezegd worden. Maar ik vind ook dat wij ons mogen uiten als iets niet fijn voelt. 😊

Maiskolfje X 

Hey,

Wat is het probleem aan de checks? Ik vind ze persoonlijk ook niet fijn, maar die onzin topics blijven nu wel weg. En tja, het systeem is nu eenmaal van KT, dus die kunnen en mogen ermee doen wat ze willen.  Het is wel irritant en ook ik heb ze liever niet, maar behalve een stil protest kunnen we niet veel doen. Oja, KT er verdwijnen veel reacties, door die checks. Waarom zijn tiktak, mimo en sjammetje weg? Door de checks? 

De checks hebben voordelen, maar ik denk meer nadelen. 

Adios!

ik vind ook dat er minder checks moeten zijn.

wat denken jullie van de profiel foto? voor als het niet duidelijk te zien is. het is een vinkje met een kruis erdoor. past dat er een beetje bij?

als jullie het willen dan mogen jullie het ook gebruiken voor de demonstratie

Dat is een goed idee. Ik steun die actie en heb mijn profielfoto ook veranderd.

Reputatie 5
Badge +2

hoi @OnbekendeAnnoniem 

Wat vervelend dat je het idee hebt dat er veel reacties verdwijnen.
Naar mijn weten wordt er alleen naar nieuwe berichten gekeken en niet naar oudere berichten die al online stonden.
En het zou zomaar kunnen dat er nu meer berichten uitgefilterd worden, omdat we nu ieder bericht bekijken voordat ze online komen waardoor er geen berichten doorheen glippen die volgens ons niet op het forum thuishoren. 

En op jouw vraag waar tiktak, mimo en sjammetje zijn gebleven daar durf ik geen antwoord op te geven.
Misschien zijn ze zelf weg gegaan, hebben ze de leeftijdsgrens van 18 gepasseerd waardoor dit niet meer de plek voor ze is of misschien hebben ze meerdere waarschuwingen gehad en hebben wij ze de toegang ontzegd. Helaas zal dit altijd een vraag blijven en kunnen wij hier ook geen duidelijkheid in geven.

Ik hoop hiermee je vragen zo goed mogelijk te hebben beantwoord.

 

Groetjes

Fem, De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +11

Hey,

@XYZ, goed idee, ik heb het al in mijn handtekening en interesses gezet!

@ikweethetnietmeer2009, goed idee, ik ga kijken want ik wil de monkeyfoto wel houden maar ik verzin wel wat!

We kunnen niet meer doen dan dit, de community managers bepalen hoe het forum is.

@OnbekendeAnnoniem, Sjammetje, Tik Tak en Mimo zijn weggegaan door de checks :( (zie topic account verwijderen)

Groetjes, @Monkeyboy69

Reputatie 7
Badge +9

Sjammetje, Tik Tak en Mimo zijn weggegaan door de checks :( (zie topic account verwijderen)

ik heb het helaas niet kunnen vinden. ik hoop dat ze het forum nog wel volgen en als ze merken dat die checks weg/minder zijn dat ze weer terug komen.

want om heel eerlijk te zijn, zij zijn voor mijn gevoel gewoon 24/7 op het forum. en dit kan gemeen klinken naar de rest maar zo bedoel ik het echt niet. zij zijn een paar van de mensen die gewoon het forum zijn. ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen

@ikweethetnietmeer2009  zie 

En dan 9 dagen geleden, dus de laatste subpagina.  Klopt dat zij 3 van veel zijn maar het is wel een groot gemis want zij waren toppers hier. En gingen uit onvrede weg omdat ze daar principes over hadden. Dus ik hecht waarde aan hun en het is zeer verdrietig, voor veel van ons hier. 

Asky XxX 

Reputatie 7
Badge +7

@Monkeyboy69, Goeie idee van je met die profielfoto! Mag ik jou zeg maar een beetje na-apen;) haha? Sorry hihi... Dat moest eff uit :D

Liefs xxx Banaantje <3

Ik heb zoals jullie zien ook een no-check pf. Maar het ging vanaaf wel lekker snel met de checks! Dat mag ook eerlijk gezegd worden! Complimenten aan de moderators want als het zo mag blijven is het wmb prima! Let's hope so ☺️😉

Asky XxX 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Banaantjeeee, ja dat mag hoor! Ik had het zo gedaan omdat ik die monkey wel wilde houden maar ook de #verwijderDeCheck en ik vond dit wel een leuk idee :)

Groetjes, @Monkeyboy69

Reputatie 7
Badge +11

Sorry, ik ben ermee gestopt, ik vind wel dat het sneller moet gaan, maar ik snap het doel erachter, maar ik heb zelf ook wel ideeën doorgegeven aan de kt. 

Ik wilde het gwn even melden :)

 

  1.  
Reputatie 7
Badge +7

Precies!

Reageer