Verandering forum


Reputatie 7
Badge +3
  • Community Manager
  • 251 reacties

Hoi,

 

Zoals je weet is het forum van De Kindertelefoon een unieke plek waar je als jongere anoniem informatie en advies kunt uitwisselen met anderen of elkaar kunt ondersteunen op specifieke onderwerpen. We vinden het belangrijk dat we dit op een veilige manier kunnen blijven bieden. Daarom hebben we in de afgelopen tijd gesprekken gevoerd met experts en natuurlijk met jongeren zelf, over hoe we onveilige situaties op het forum kunnen voorkomen. Zij hebben hier een advies over gegeven.

 

Een korte check voordat jouw bericht geplaatst wordt

De uitkomst hiervan is dat er vanaf deze week een verandering komt in de manier waarop berichten geplaatst worden. In plaats van een check van de berichten nadat ze geplaatst zijn, worden ze nu gecontroleerd vóórdat ze online komen. De punten waarop berichten gecheckt worden blijven daarbij hetzelfde als nu.

 

Op woensdag 9 augustus om 9:00 uur gaan we hiermee starten. Dat betekent dus dat jouw bericht vanaf dat moment niet gelijk meer online staat. We snappen dat deze verandering gevolgen heeft voor jou als gebruiker en de snelheid van ons forum en nemen deze beslissing dus ook niet zomaar. Onze moderatoren zitten van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat voor je klaar en zorgen dat jouw bericht zo snel mogelijk geplaatst wordt. Reageren op topics kan uiteraard nog steeds op elk moment van de dag.

 

Ons doel is dat je zo min mogelijk van deze verandering merkt. Hier gaan we hard ons best voor doen. Zolang reacties aan de forumregels voldoen, komen ze gewoon online, niets is (te) gek.

 

Vragen hierover kan je in dit topic stellen. Andere topics over het vooraf modereren zullen we hierheen verplaatsten of sluiten. Je kan ons hier ook een mail over sturen naar forum@kindertelefoon.nl.

 

We hopen op jullie begrip en wensen jullie nog veel plezier op het forum van De Kindertelefoon!

 

 Team Kindertelefoon

 


141 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Luuk Bedankt voor het antwoord. Misschien niet het antwoord dat de meesten graag hadden gezien maar het is nu iig wel duidelijk. Het is wat het is.

 

Voor 12 jaar lang was de check van te voren niet heel nodig. 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi @XYZ .

 

We hebben de afgelopen jaren helaas gemerkt dat het meer en meer nodig was en dat de risico's groter werden. Wij hebben hier lang over getwijfeld omdat het best een grote wijziging is. Juist omdat wij veiligheid zo belangrijk vinden én je dat bij onze organisatie ook mag verwachten hebben wij deze keuze wel gemaakt. 

 

Groet,

Luuk

 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Jesse_6567,

Ik zag net dat @Monkeyboy69 ook al non-actief is?

 

Het valt me echt zwaar dat al zoveel mensen gestopt zijn....

 

Ik ben er weer :) (na een paar uur alweer), 

 ik dacht, ik blijf gewoon, anders blijft er niemand meer over!

Groetjes, @Monkeyboy69 

Dat is fijn @Monkeyboy69 🙂 Welkom terug 😉

Ik twijfelde zelf ook even, maar voorlopig blijf ik ook gewoon.

 

Reputatie 7
Badge +12

🙂 het kan echt. Snelle checks, iedereen helpt elkaar en de moderators verdienen respect! Ik hoop dat het zo zal zijn en blijven! Vanavond gaat het iig heel goed! 💪♥️ en ik hoop dat dan iedereen ook weer terug komt! Wat zou dat fijn zijn! 😍 knuf en liefs voor iedereen (KT en leden) 

😘 Tover

Voorlopig blijf ik in dezelfde activiteitsfase als in de afgelopen anderhalf jaar. Er valt weinig te verminderen qua activiteit als ik toch al zeer inactief ben op het forum.

Reputatie 3
Badge

@OnlyMe

 

Hoi,

Inderdaad zullen dan alle berichten worden gecheckt voordat ze op het forum worden geplaatst.

Groetjes, Mariska 
 

Hi,

Ik vraag me af, hoe lang dat checken duurt. En, hoe weet je of je bericht op het forum staat? Krijg je daar een melding van ofz?

 

groetjes,

Snoepbanaantje:)

Hoi @Snoepbanaantje ,

 

We blijven onze uiterste best doen om berichten tussen 10:00 - 23:00 uur binnen 4 uur te plaatsen. Het klopt dat we daar een enkele keer niet in slagen. We werken eraan om dat te voorkomen.

Groetjes,

Noa, De Kindertelefoon

Hoi , ik vraag me nu echt af of dit de bedoeling is van de nieuwe check?  Een forum dat op de toptijd, zaterdag, volledig plat ligt omdat er niet gecheckt wordt? Juist op tijden dat het het hardst nodig is ligt dit forum compleet stil! Niet voor het eerst, om het maar even mild uit te drukken. Mijn vraag is: wie vindt dit nog een goed plan en wat vind de Kindertelefoon nou zelf van deze gang van zaken? Mogen wij daar een open en eerlijk antwoord op? En ook op de vraag wat men ervan vind dat juist op de meest cruciale tijden er niks gebeurt? 

Ik ben benieuwd! 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Askygirl

Om de veiligheid op het forum te kunnen garanderen en onze verantwoordelijkheid daarin te nemen zijn we genoodzaakt het vooraf modereren te blijven hanteren. We zijn ons ervan bewust dat het ons niet altijd is gelukt om berichten binnen 4 uur te plaatsen en dat dit erg vervelend is voor jullie als forumgebruikers. We blijven ons uiterste best doen om dit te voorkomen en berichten tussen 10:00 en 23:00 binnen 4 uur te plaatsen.

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

Je zegt wel binnen 4 uur, maar wat als er een gesprek is? Ik heb niet heel veel zin om 4 uur lang te wachten op een antwoord. Is het dan niet makkelijker dat als je meerdere reacties op een topic ziet binnenkomen dat je je gewoon even focused op dat ene topic? Bijvoorbeeld met een topic dat er samen een verhaal werd geschreven was het opgegeven moment dat er meerdere mensen begonnen aan het zelfde stukje verhaal.

Ik hoop dus dat jullie op dat soort dingen kunnen letten met de checks

Reputatie 7
Badge +12

Goedendag Moderators !  Mij viel iets op. Ik zie het beginscherm van de recente topics als volgt.

Het topic ‘ik ben een boek aan het schrijven’ komt zo in beeld :

Hoe kan het dat @OnlyMe  hier als Anonymous geprojecteerd staat ? Enals je haar topic dan opent:

 

 

Staat er Only09.  Dit is vast een storing, of kan het aan iets anders liggen?  

Liefs en groetjes Tover

Reputatie 6
Badge +4

Hoi, scherp van je . Er is een moment geweest waarop het account van OnlyMe was afgesloten en de usernaam was daarna veranderd in Only09.

Dat is teruggedraaid en een vraag daarover is naar de community manager gestuurd. Die zal er naar kijken.

Ik hoop dat het allemaal snel weer helder is.

Veel plezier op het Forum

Reputatie 7
Badge +12

Dankuwel, het is wel nu nog steeds zo dat ze als Anonymous in het hoofdscherm staat, maar dat zal wel verbeterd worden dan.  Misschien overbodig maar ik zeg het toch maar even :)

(deze reactie hoeft wmb niet geplaatst te worden hoor)

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +12

Maar het punt is mijn acc was niet afgesloten. @Ab W , ik heb tot nu toe alleen 1 waarschuwing, ik sta nog steeds als anonymous op het forum terwijl ik wel gewoon actief kan zijn.

En van mijn naam begreep ik het ook niet. OnlyMe lijkt niet op mijn echte naam en ik heb er al zo lang mee gedaan. Al meer dan een half jaar.

-OnlyMe

Reageer