Skip to main content
Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?

Toon eerste bericht

1564 reacties

Robbin_
Forum|alt.badge.img+2
  • Community Manager
  • January 28, 2026

Hi ​@NightShadow ,

Vervelend dat je hier last van hebt! Helaas kan dat inderdaad niet. In plaats van topics bekijken bij ‘Actieve topics’ kun je wel de topics bekijken bij ‘Thema's’, om zoveel mogelijk de berichten over seksualiteit te vermijden.

Groetjes,

Robbin (De Kindertelefoon)

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • January 28, 2026

Sommigen kiezen er dan voor om hun account helemaal te laten verwijderen zodat ook hun gebruikersnaam boven al hun posts verdwijnt en ze zo anoniem mogelijk blijven.

Ieder zijn account wordt dan toch verwijderd als je 18 bent?  Of begrijp ik het verkeerd?

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 30, 2026

Heyy,
In de forumregels staat nog Alles Oke? , maar zag dat dat niet meer bestaat🙃 Is het mss een idee om regel 1 bijvoorbeeld hiernaar aan te passen? :

1. Je bent tussen de 12 en 18 jaar.

We staan alleen accounts toe als je tussen de 12 en 18 jaar bent. Ben je tussen de 8 en 11 jaar? Dan kun je elke dag met De Kindertelefoon bellen op 0800-0432, of chatten. Dit is gratis en anoniem. 

Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je terecht op het forum van In Je Bol: Community | In je bol. Vanaf 16 jaar kun je ook met In Je Bol bellen op 0800-0450, of chatten. Dit is gratis en anoniem.

Als we twijfelen of je binnen de leeftijdscategorie van 12 tot 18 jaar valt dan kunnen we je identiteitsbewijs opvragen. Ontvangen wij die niet, dan kunnen we besluiten om je account te blokkeren.

Groetjes😊

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • January 30, 2026

Sommigen kiezen er dan voor om hun account helemaal te laten verwijderen zodat ook hun gebruikersnaam boven al hun posts verdwijnt en ze zo anoniem mogelijk blijven.

Ieder zijn account wordt dan toch verwijderd als je 18 bent?  Of begrijp ik het verkeerd?

Hoi ​@ja_ppie ,

er is een verschil tussen blokkeren en verwijderen.  Twee keer per jaar blokkeren we de accounts van mensen die 18 zijn geworden. Dat betekent dat ze niet meer kunnen inloggen. Hun gebruikersnaam blijft wel boven hun berichten staan.

Een forumgebruiker kan ook bij ons aangeven dat hij zijn account verwijderd wil hebben. Dan kan hij ook niet meer inloggen omdat het hele account weg is en bovendien staat hun gebruikersnaam niet meer boven hun berichten, maar ‘Anonymous’. Het is dan niet meer terug te vinden wie ooit welk bericht geschreven heeft. Kijk maar eens in wat oudere topics, je zal zien dat er wel erg veel mensen ‘Anonymous’ heten.

Hopelijk is het zo duidelijker?

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • January 30, 2026

Hoi ​@Cantaloupe ,

scherp gezien hoor! We hebben het aangepast.

Bedankt voor je oplettendheid,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 30, 2026

Hi ​@Marieke ,

Bedankt😊 Is het mss ook nog een idee om het In Je Bol forum apart te noemen? 🙂

Bedoel bijv deze zin:

Of zoek dan een forum dat bij je leeftijdscategorie past

Aanpassen naar dit: 

Ook kun je terecht op het In Je Bol forum . Of zoek een ander forum dat bij je leeftijdscategorie past.

Groetjes :)

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • January 30, 2026

Hi ​@Cantaloupe ,

voor nu heb ik alleen de link veranderd en verder niks aan de tekst veranderd zodat het in elk geval dit weekend goed staat. Een wat grotere verandering kan beter door de Community manager worden gedaan, dus ik leg het aan haar voor en hopelijk kan er na het weekend naar worden gekeken.

Nogmaals bedankt en groetjes,

Marieke

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • January 30, 2026

@Marieke ow oke. Ik dacht dat iedereen die 18 is verwijderd wordt.  Dat dacht ik omdat ik topics heb gezien van mensen die 18 waren geworden en afscheid gingen nemen en die zijn nu die Anonymous. Ik begrijpt het nu. Bedankt voor het uitleggen

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 31, 2026

Hallo. Ik had hier drie dagen geleden een suggestie geplaatst alleen is deze echter nooit verschenen. 🤔 dus nu opnieuw 🙂 Ik dacht dat jullie  de naam van het Subforum Liefde en Relaties mss kunnen aanpassen naar Liefde, vriendschap en relaties? Want er is nig geen Subforum voor vriendschap voor zover ik weet. En Relaties interpreteer ik als romantische relaties en niet als vriendschappelijke relaties. Dankuwel voor het kijken!

Liefs Yusa 😘

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • January 31, 2026

Hoi ​@Yusa

Wat gek dat je eerdere reactie nooit is verschenen! Fijn dat je jouw suggestie nogmaals doorgeeft. En het klinkt als een goed idee :)

Ik zal je suggestie doorzetten naar de community manager. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • February 2, 2026

@Yusa 

Bedankt voor je suggestie! We nemen dit zeker mee. Het is sowieso de bedoeling dat we de komende periode naar de categorieën op het forum gaan kijken, dus dit sluit daar goed bij aan en kunnen we meenemen in onze overwegingen.

Groet,

Carolien

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • February 7, 2026

Hoo hoi, volgensmij zijn er nieuwe moderators. Zouden jullie deze vragenlijst kunnen invullen? Vinden wij ook leuk ;)

https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/vragenlijst-moderatoren-82479

Groetjes Lupus 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 8, 2026

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Hoi,

In reacties van de KT wordt vaak deze site gegeven, maar is het niet handiger om direct naar 1813 te linken? : Nood aan een gesprek? | Zelfmoordlijn 1813

Daar staan bijv. ook tips🙂

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • February 8, 2026

Hoi ​@Cantaloupe ,

dat lijkt me zeker handiger, bedankt voor de aanvulling. Ik heb het aangepast in ons bestand hoor.

Groetjes, Marieke

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 15, 2026

Dit was ook deel van een reactie die nooit is verschenen, en ik was de inhoud ff vergeten, want ja ik leer mijn tekst uit een reactie niet uit mn hoofd als een scène uit een geacteerd stuk😉☺️

Maar mijn suggestie was dat in het nieuwe Subforum "technische vragen en problemen" ook een officieel topic van De Kindertelefoon komt, dus net als deze maar dan om je technische vragen te plaatsen😊 Dan kun je zelf kiezen of je daarvoor een apart topic start, of die gebruikt. 

Die keuze ligt natuurlijk bij jullie🙃

Liefs Yusa 😘

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • February 15, 2026

Hoi ​@Yusa

Dankjewel voor je suggestie en het meedenken! :) Ik geef de suggestie door aan de community manager. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • February 17, 2026

Hoi hoi,

In de spreekbeurt pagina https://www.kindertelefoon.nl/spreekbeurt-of-werkstuk is het misschien leuk om een sectie toe te voegen over in je bol. Dit kan het zijn:

Vanaf je 16de kun je ook informatie gebruiken op In je Bol. Dit een project van de Kindertelefoon met meerdere organisaties die je helpt met problemen van volwassen worden. Vanaf je 18e kun je ook op het forum van In je Bol tot en met je 27e.

Uiteraard mag het aangepast worden/compleet iets anders zijn hoor. Maar gezien dit "de volgende stap" is na de Kindertelefoon is dit misschien leuk om toe te voegen. Desnoods nog iets met geschiedenis van Alles Oke? Wat nu in je bol is geworden.

Groetjes Lupus 

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • February 17, 2026

Hi ​@Lupus ,

Wat een goed idee, super leuk dat je meedenkt zeg! Ik ga het doorzetten naar de community manager. 

Veel plezier nog op het forum! 

Groetjes, 

Fleur

De Kindertelefoon 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 23, 2026

Hoi!

Zag in het profiel van ​@Niek_ dat hij in 2007 is geboren, zou je dan als 18 jarige al moderator kunnen worden?🙃 Ben wel benieuwd ♥

Liefs :)

Niek_
Forum|alt.badge.img+1
  • moderator
  • February 23, 2026

Hee ​@Cantaloupe, leuk dat je het vraagt!

Ja je hebt inderdaad gelijk vanaf je 18e kun je beginnen met modereren.

Groetjes,
Niek_

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 23, 2026

@Niek_  Ahh oke :) Hoe werkt dat eig als je je wilt aanmelden? Kan op er de site eig niks over vinden😅

Zou dat eig ook als stage tellen?🙃 (ben op zoek dusss)

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • February 24, 2026

He ​@Cantaloupe 

https://www.kindertelefoon.nl/stage-vrijwilliger Hier kun je alle informatie vinden, stage lopen bij de kindertelefoon kan zeker!

Succes!

Liefs, Fem

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 24, 2026

@Cantaloupe dat zou een hele interessante en leuke stage zijn, denk ik!🙂 

Liefs 😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 28, 2026

Hoi,

Heb een vraagje🙃 Mogen moderators/uberhaupt mensen van de KT (bedoel tijdens het chatten bijv.) AI daarvoor gebruiken? Zag laatst een reactie van een moderator en die klonk wel heel erg als chatgpt/ ook qua veel emoji’s etc.. die was daarna ook verwijderd en een andere mod schreef een nieuwe reactie, vond het nogal vreemd..🤔

Liefs :)

LivN
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • February 28, 2026

Hi ​@Cantaloupe ,

Bedankt voor je vraag! Bij de Kindertelefoon, zowel aan de telefoon/chat als bij het forum, maken we nooit gebruik van AI. Wat stom dat je dat gevoel kreeg bij een aantal reacties. Ik zal dat in ieder geval nog doorgeven aan de community manager. 

Hopelijk heb je zo antwoord op je vraag:)

Groetjes,

Liv van de Kindertelefoon