Skip to main content
Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?

Toon eerste bericht

1562 reacties

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 27, 2025

@Yusa 

Goed dat je de vraag stelt! Er zijn al goede antwoorden gegeven door andere gebruikers hier, dank daarvoor! Maar mocht je deze meldingen toch standaard krijgen bij specifieke topics, dan kan je dat laten weten via forum@kindertelefoon.nl en dan zoeken wij het verder voor je uit. 

Alvast bedankt en we hopen dat je vraag hiermee beantwoord is.

Groet,

Carolien

• November 1, 2025

Hallo 😉

Error 403 heeft meerdere redenen - o.a. lang dezelfde pagina open hebben staan of meerdere pagina s speelt een rol hierin. Het gevolg is een tijdelijke IP- block. Binnen 5 minuten zou die block opgeheven moeten zijn. Deze block is op dat moment actief op het gehele Gainsight platform dus niet enkel op de KT. 

Volgens mij loopt er nu ook een onderzoek naar dit, het zou helpend kunnen zijn als de KT hierover ook bij Gainsight aan de bel trekt om er wat meer druk op te leggen. Het speelt namelijk al heel lang maar een goede oplossing is er nog steeds niet helaas!

Misschien goed voor de Kindertelefoon om te weten:

Er zijn 2 verschillende soorten 403 errors. Één zoals hierboven door ​@Yusa beschreven met die IP- block en Cloudfront foutmelding. Er is ook een andere 403 error:

Die krijg je als je een pagina wilt bezoeken waar je geen toestemming voor hebt. Bijvoorbeeld: https://forum.kindertelefoon.nl/groups .  Mogelijk ook soms bij een storing waarbij deze melding onterecht verschijnt.

Dat is dus een andere oorzaak dan die Cloudfront pagina, maar wel verwarrend gezien beide een 403 error. Dus als gebruikers melding maken van deze error is het belangrijk beide verschillende pagina s uit elkaar te houden. Zover ik weet lijkt die Cloudfront melding niks te maken te hebben met een specifiek topic.

Hopelijk kan de Kindertelefoon hier iets mee!

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • November 1, 2025

Hoi ​@Onbekend100 ,

bedankt voor je gedetailleerde input, ik geef het door hoor! Hopelijk helpt dit om het verder op te laten lossen.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 1, 2025

@Onbekend100 wauw jij weet er veel van! 

Liefs xxx Yusa 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 3, 2025

Hallo lieve mensen 

In het verleden en ook recent heb ik me wel eens boos of scherp kritisch uitgelaten over Kindertelefoon, forum en de snelheid van moderatie. Ook heb ik te overdreven gereageerd vind ik,  op een foutieve waarschuwing die ik ontving en snel recht gezet werd. Nu ik weer wat "wijzer" ben (ahum) denk ik er weer aan en heb ik daar spijt van. Ik moet niet te groot willen zijn voor een terecht excuus en ik vind het ook nodig, terug kijkend. Ik waardeer echt wat u allemaal doet en dat dit forum bestaat. Dus bij deze mijn spijt en excuses voor die boosheid, het was niet goed en zal niet meer voorkomen. Niet om te vleien hoor,  ik meen dit oprecht. Alle liefs en waardering voor jullie werk. ♥️💐🫣 Echt danku wel dat dit bestaat. 

Groetjes en liefs, Tartan X 

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • November 3, 2025

Hoi ​@Tartan16 ,

wat attent dat je hier zo over nadenkt en er op terugkomt! We kunnen ons wel voorstellen dat forumgebruikers soms gefrustreerd zijn als dingen niet gaan zoals ze graag zouden zien, en inderdaad gaat er helaas soms weleens wat fout. Daar balen wij zelf dan ook van. 

Maar superbedankt dat je dit zo zegt, en excuses zijn niet nodig maar bij deze wel aanvaard hoor.

groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 4, 2025

Hallo Allemaal,

We zien dat er op verschillende plaatsen, bijvoorbeeld hier en in verschillende topics, vragen over technische problemen  worden gesteld.  Hierdoor raken wij soms het overzicht kwijt en kan het voorkomen dat een vraag onbedoeld niet wordt beantwoord. Dit willen wij graag voorkomen, vandaar dat wij nu een categorie hebben aangemaakt, waar jullie deze technische vragen of problemen  op het forum, de website of de telefoon en chat kunnen stellen. Dan hebben wij al deze vragen op 1 plek en kunnen wij goed bijhouden of jullie al antwoord hebben gekregen. Jullie vinden deze nieuwe categorie bij “Over De Kindertelefoon” en de categorie heet “Technische vragen of problemen”.

Willen jullie vanaf nu daar jullie technische vragen of problemen plaatsen?

Alvast bedankt!

Groet,

Carolien

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 4, 2025

@Carolien_ bedoelt u dat we dat in dit topic moeten plaatsen en geen aparte topics meer moeten maken? Zo heb ik het begrepen.

O wacht ik begreep het bericht verkeerd! Het is natuurlijk helemaal normaal dat jullie soms iets vergeten hoor! 😊

Oh wacht!!! Ik snap het nu echt!! Er is een nieuw Subforum! Wat fijn! 😊

Hihi sorry dat ik 3 keer hierover na moest denken totdat ik het bericht snapte,  ik las te snel.

xxx Yusa 

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 5, 2025

@Yusa Ik snap dat je even goed moest lezen en het niet meteen duidelijk was. Dus goed dat je toch de vraag gesteld hebt. 

Nu ik zelf de tekst nog een keertje heb gelezen, merkte ik dat ik het niet helemaal duidelijk had geschreven. Ik heb de tekst in mijn bericht dan ook aangepast waardoor het nu duidelijker is. :-)

Groet,

Carolien

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 5, 2025

Dag ​@Carolien_  het is heel helder! Goed idee, dankuwel. Liefs, Tover 

• November 8, 2025

Dag, ik heb een topic ingediend, maar is er iets mis gegaan? Ik zie niets terug, ook niet in mijn profiel en ik dacht dat je hem daar wel kon zien. Moet het opnieuw? Of heb ik er iets verkeerds in gezet?  Ik hoop het niet, kunt u het checken? 

Groetjes K.

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • November 8, 2025

Hoi ​@nononsensgirl ,

er staan hier geen topics of reacties die ik nog moet goedkeuren, dus er is niks bij ons binnen gekomen. Het lijkt er dus op dat je misschien iets verkeerds hebt gedaan, of dat er een technische fout was.

Soms wordt als tip gegeven als je een lange reactie gaat schrijven om de tekst eerst in een gewoon bestand te schrijven, zoals je eigen notities of Word of iets dergelijks, en het dan te kopiëren naar het forum. Mocht er dan iets mis gaan dan heb je altijd je tekst nog.

Hopelijk weet je nog ongeveer wat je geschreven had?

Aanvulling, je hebt het over een topic, heb je je mail al gecheckt? Vanochtend heeft een moderator je iets gestuurd met uitleg over een topic dat je vanochtend hebt geprobeerd te plaatsen. 

• November 8, 2025

Dag ​@Marieke  ik kan geen mail vinden. Ook niet in de spam. Het is maar zo, ik was al bang dat mijn topic niet mocht. Ik heb er niets verkeerds in gezet volgens mij. Ook geen privé gegevens. Ik leg me er maar bij neer. Groetjes K.

P.S. anders haalt u hetgeen ik niet mocht zeggen er toch uit? Dat kan ook 

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • November 8, 2025

Hallo ​@nononsensgirl ,

vreemd dat je geen mail kan vinden, ik kan zien dat de mail wel verstuurd is. Het is wel belangrijk dat we je kunnen mailen in dit soort gevallen op het mailadres wat je hebt opgegeven bij het aanmaken van je account. Als je daar geen toegang meer toe hebt, dan kan je mailen naar forum@kindertelefoon.nl onder vermelding van je gebruikersnaam en een ander mailadres doorgeven waarop je te bereiken bent.

De reden dat je topic niet geplaatst is, is vanwege regel 5 . Chatten en bloggen is niet toegestaan.

Topics zonder hulpvraag worden niet geplaatst.

Mocht je er verder nog iets over willen weten, dan kan je mailen naar forum@kindertelefoon.nl omdat we op dit openbare forum niet kunnen ingaan op details over iemands account. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 11, 2025

Hoi moderatoren :) ik wil een jongen helpen in mijn klas maar voor zijn probleem is het misschien handig dat hij iets kan laten zien. Niets engs hoor.  Kun je in een chat met u (Kindertelefoon chat) ook een afbeelding of document uploaden? Dat zou wel makkelijk zijn voor hem. Dank u alvast. Groetjes Tjempie xxx

• November 11, 2025

@Tjempie direct in de chat delen is niet mogelijk: 

Wel kun je bijvoorbeeld https://imgbb.com/ gebruiken om een afbeelding of bestand met de formaten JPG,  PNG , BMP, GIF,  TIF , WEBP , HEIC,  AVIF en PDF van maximaal 32MB te delen. Je kunt op die site indien gewenst aangeven dat het bestand binnen een bepaalde tijd van de server verwijderd wordt:

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 11, 2025

Dat is een mooi plan ​@Onbekend100 . Je kunt daarnaast ook een link maken vanuit je OneDrive. Maak een mapje aan,  status openbaar, zet daar de afbeelding in, link in de chat zetten en de ander kan alleen dat zien. Daarna mapje weer deleten. 

Groetjes liefs Tartan X 

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 13, 2025

@Tjempie 

Goed dat je deze vraagt en behulpzaam van de andere gebruikers om tips te delen hoe je bestanden kunt delen.

Het is hierbij wel goed om te weten dat vrijwilligers geen bestanden mogen openen die chatters willen delen. Dit i.v.m. veiligheid en ook de anonimiteit van onze chatters. Dus als je iets wilt delen, kan dit door tekst te typen en geen documenten te delen.

We hopen je vraag hiermee beantwoord te hebben.

Groet,

Carolien

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 13, 2025

Dag, dat is wel jammer ergens. Het kan een hulpvraag ondersteunen. Maar ik begrijp u zeker en het is duidelijk dat u geen risico neemt. We moeten het er mee doen. 

Groetjes xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 13, 2025

Hallo ​@nononsensgirl ,

vreemd dat je geen mail kan vinden, ik kan zien dat de mail wel verstuurd is. Het is wel belangrijk dat we je kunnen mailen in dit soort gevallen op het mailadres wat je hebt opgegeven bij het aanmaken van je account. Als je daar geen toegang meer toe hebt, dan kan je mailen naar forum@kindertelefoon.nl onder vermelding van je gebruikersnaam en een ander mailadres doorgeven waarop je te bereiken bent.

De reden dat je topic niet geplaatst is, is vanwege regel 5 . Chatten en bloggen is niet toegestaan.

Topics zonder hulpvraag worden niet geplaatst.

Mocht je er verder nog iets over willen weten, dan kan je mailen naar forum@kindertelefoon.nl omdat we op dit openbare forum niet kunnen ingaan op details over iemands account. 

Dag lieve mevrouw Marieke

Ik heb een mail gekregen van u waarin u uitleg geeft dat ik een waarschuwing kreeg en ook waarom. Ik vind dat een zware maatregel voor mijn topic waar in ik mij alleen maar wil voorstellen. Uw collega Merel heeft mij de berisping gemaild. Wat ik er niet in zie staan is hoe ik het beter kan doen zonder risico op straf. En ik had er heus geen kwaad mee in de zin en zie veel topics met veel grovere inhoud. Echter, u geeft aan dat ik bezwaar kan maken via mail. Het probleem is dat ik dat niet mag van mijn religie. Ik hoor mij neer te leggen bij wat mij opgelegd wordt door een autoriteit of gezag. Ik zal het dus niet aanvechten. En ik kan op een of andere rare manier ook geen mail verzenden. Vandaar via hier. Ik hoop op clementie over mijn waarschuwing maar zal er niet tegen in gaan. Ik leg mij neer bij wat u besluit. Ik wil het topic maken graag eens opnieuw proberen maar dan zou ik zo graag willen weten hoe ik het goed doe. Anders ben ik bang voor weer een terechtwijzing. Veel liefde en groetjes van mij. 

Maya_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • November 13, 2025

Hallo ​@Nngirl,

Hier is wat verduidelijking over regel 5:

We staan niet toe dat je topics opent of reacties plaatst om te chatten met andere gebruikers of een blog bij te houden. Onder chatten verstaan we topics of reacties om elkaar beter te leren kennen en/of een gezellig gesprek met elkaar te voeren.

Een blog is een update die dagelijks of wekelijks wordt geplaatst zonder concrete vraag.

Wanneer reacties gaan over het oorspronkelijke topic en je andere gebruikers wil informeren, adviseren of ondersteunen met een inhoudelijke reactie, dan kun je die reactie natuurlijk gewoon plaatsen

Een topic waarin jij je voorstelt past dus wel op het forum als er ook een vraag achter zit. 

Ik zal nog even de community manager laten kijken naar jouw reactie,  je ontvangt zo snel mogelijk antwoord.

Groet,

Maya

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 18, 2025

@Nngirl 

We begrijpen uit je bericht dat je geen bezwaar kunt maken. Toch kunnen we inhoudelijk niet op het forum ingaan op de mail die je ontvangen hebt. 

Als je meer uitleg wilt hebben over de mail die ontvangen hebt en over hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen. Dan kan je daarvoor ook een mail sturen naar forum@kindertelefoon.nl. Dit e-mailadres is namelijk niet alleen bedoeld voor bezwaren maar ook vragen. 

We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groet,

Carolien

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 18, 2025

Dag mevrouw ​@Carolien_ 

Dank u wel voor de uitleg. Ik heb me er wel bij neergelegd, de waarschuwing komt me dan toe zoals u besluit.  Ik kijk weer vooruit :) Wat ik ga doen is vooraf vragen of ik een inhoudelijk aanvaardbare opzet heb gemaakt voor een topic. Dan kunt u er naar kijken en heb ik geen consequenties. En dan kan het geplaatst worden. 

Liefde en groetjes 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 19, 2025

Hoi, ik heb een vraag en suggestie in 1.

Ik was perongeluk uitgelogd en wilde iets rapporteren 🙄 En dat kan niet als je uitgelogd bent. Kan dat aangepast worden? Want als een persoon voor wat voor reden dan ook geen account wil/kan/mag hebben, en wel topics/reacties ziet die tegen de regels zijn, kan hij dat niet rapporteren. 

Liefs Yusa 😘

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • November 19, 2025

Hi ​@Yusa ,

Bedankt dat je dit laat weten! Ik stuur hem door naar de community manager en dan kan er gekeken worden of dat in het systeem misschien veranderd kan worden.

Veel plezier nog op het forum!

Groetjes, 

Fleur

De Kindertelefoon