Skip to main content
Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?

Toon eerste bericht

1562 reacties

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • October 11, 2025

Hoi, 

We doen ons best. Vandaag is er erg veel post en dan kan het een tijdje duren. Kijk verder naar de reactie van mijn collega's.

Hopelijk toch plezier op het Forum.

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi,

Ik zag mijn nieuwe topic ( een vragenlijst) net nog wel tussen alle topics staan, maar nu niet.  Is het misschien verwijderd of ben ik de enige die het ook niet ziet?

Groetjes 🙂

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 11, 2025

Heyy ​@Boterbloempjee ,

Ik zie hem gewoon nog staan hoor (of de moderator heeft het net gefixt😊) :

Liefs 🙂

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi,

Dankjewel ​@Konijntje8! Ik zie het zelf nu ook staan 🙉🙊. Was iets te snel. 

Liefs 😊

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 13, 2025

Beste gebruikers,

We lezen hier af en toe berichten van gebruikers die het niet eens zijn met de werkwijze van het forum en/of antwoorden die zijn gegeven. Dit topic is echter niet de route om je klachten te bespreken. Hiervoor hebben wij onze klachtenregeling, kijk op onze website Huisregels voor meer informatie.

We hopen jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groet,

Carolien

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 15, 2025

Heee ik heb een vraag aan jullie

Wat zijn precies jullie moderatie roosters?

Dat jullie soms niet modereren is iets anders hoor😒 Maar wat zou het schema zijn als alles zou kloppen?

XXX Yusa 

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • October 15, 2025

Hoi ​@Yusa 

Een goede vraag die je stelt.  Bij een complete bezetting wordt er drie keer per dag gemodereerd.

Eerst van 10-13 uur, dan van 15-18 uur, en daarna van 20-23 uur.

Wanneer we, zoals nu,  iets te weinig moderators hebben, dan wordt de middagdienst soms niet ingevuld.  De avond- en de ochtenddienst worden wel altijd ingeroosterd. Hopelijk is ons team gauw weer compleet, en kunnen we weer drie keer per dag modereren.  En soms probeert een moderator die even tijd heeft, tussendoor toch een aantal berichten te verwerken.  We begrijpen heel goed dat het voor jullie lastig is als het forum stilligt.

Groetjes, Mariska

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 16, 2025

Hoi,

Ik zag gisteren op een ander forum dit in de regels staan: 

♥ (forumnaam) is een platform voor en door echte mensen. Het is niet toegestaan om door AI-tools (zoals bijvoorbeeld ChatGPT) gegenereerde reacties te plaatsen.

Is dat niet een beter idee dan hoe de kindertelefoon het nu in de regels wil zetten?🙂 Zoals jullie het nu willen doen vind ik het nog best wel weggestopt en een advies wordt denk ik sneller genegeerd dan als het er echt als duidelijke regel staat. Heb daar nog geen AI reactie gezien dus denk dat het toch wel wat helpt.

Groetjes :)

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi,

Een tijdje geleden ging ik met de kindertelefoon chatten en toen ik  met iemand sprak werd het gelijk afgesloten, en vandaag hetzelfde.. ging nog wel opnieuw proberen maar toen was het te druk. Ben ik de enige die dit heeft of zijn er meer? 🤔

Groetjes 🙂

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • October 20, 2025

Hoi ​@Cantaloupe,

We zien dat er nog niet op je was gereageerd, dat gaan we gelijk doen bij deze.

Om te beginnen bedank voor het geven van dat voorbeeld en de bijpassende uitleg. Mocht je dit ook als officiële klacht/ feedback willen insturen dan kan dat. Hiervoor hebben wij onze klachtenregeling, kijk op onze website Huisregels voor meer informatie. Zo komt je reactie bij de juiste mensen terecht.

Hopelijk kan je heer mee verder, maar stel gerust nog meer vragen. Vragen stellen mag namelijk altijd!

Groetjes,

Robin59 (de Kindertelefoon)

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • October 20, 2025

Hoi ​@Boterbloempjee,

Wat vervelend om te horen dat je tweemaal probeerde te chatten met ons en dat dit niet lukte. Dat lijkt me  zeker niet de bedoeling, de KT wil namelijk altijd naar je luisteren en met je in gesprek. Ik ga doorgeven dat dit is gebeurt en wellicht dat er naar gekeken kan worden, maar dat weet ik niet zeker. Als dit blijft gebeuren, laat het dan zeker weten aan ons. Je kan ook een mail sturen naar forum@kindertelefoon.nl .

Hopelijk hoeft dit niet nogmaals te gebeuren en kan je weer met ons komen chatten, wanneer jij daar behoefte aan hebt!

Groetjes,

Robin59 (de Kindertelefoon)

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 21, 2025

Hoi,

Een tijdje geleden ging ik met de kindertelefoon chatten en toen ik  met iemand sprak werd het gelijk afgesloten, en vandaag hetzelfde.. ging nog wel opnieuw proberen maar toen was het te druk. Ben ik de enige die dit heeft of zijn er meer? 🤔

Groetjes 🙂

@Boterbloempjee heb ik ook weleens. Dan sluit ineens de chat…

XXX Yusa 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 23, 2025

Hey! Ik heb een vraagje aan de moderators!

Ik zag dat best veel mensen op het forum jullie aanspreken met "u", "mevrouw/ meneer" willen jullie dat graag of niet? Ik zeg namelijk graag "je" of "jij" maar ik wil niet onrespectvol overkomen 😶

Wat hebben jullie het liefst?

XXX Yusa 

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • October 23, 2025

Hi ​@Yusa ,

wat leuk dat je daar zo bij stilstaat! Er is geen echte regel voor hoor. Aan de telefoon en de chat zeggen sommige kinderen ook ‘je’ en andere zeggen ‘u’ tegen ons.

De moderators zijn hier voor jullie, dus doe maar gewoon waar jullie je zelf prettig bij vinden.

Ikzelf vind ‘je’ en ‘jij’ helemaal prima bijvoorbeeld, en als ik de andere moderators zo inschat, geldt dat voor ons allemaal!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 23, 2025

Hey ​@Yusa  dat is wel een goede vraag xD. Alhoewel ik het wrs gewoon wel zal doen, voor mn gevoel hoort dat zo. Voor mij hoor!  ​@Marieke  dat is echt lief,  ik zeg denk k dan toch u 😊Voelt voor mij logisch ofzo hihi. Maar het is een goede vraag. 👍😘 Liefs, Tover 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 23, 2025

Ik ook hoor Tover. Al is het natuurlijk super prima als andere kinderen dat anders doen idd. 

Groetjes Tjempie xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 23, 2025

Hey, ik heb dit de laatste tijd veel.

Wat is dit? Hebben anderen het ook?

Xxx Yusa 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Yusa ,

Ik heb dat zelf ook heel vaak 😬🤔

Groetjes 😊

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 23, 2025

Hey! 403 betekent eig dat je geen rechten hebt om een site te bezoeken zeg maar. Maar wrs is het een fout in de server want je mag op deze site natuurlijk gewoon kijken. Misschien proberen er te veel mensen tegelijk te kijken (onwaarschijnlijk) of de server van deze site "denkt" dat je een verkeerde link gebruikt. In elk geval lijkt het me een foutje. Liefs, Tover xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 23, 2025

Heyy ​@Yusa ,

Dat heb ik ook vaak..🙈 Bij mij helpt het soms wel om wifi uit te zetten en dan op 4G opnieuw te proberen. :)

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 24, 2025

Hoi ​@Tover01  (en ​@Marieke , ​@Yusa ) ik ook hoor, ik voel me er comfortabeler bij om u te zeggen. Het is mijn beste manier om respect te tonen richting volwassenen en mensen  in een bevoegde positie zeg maar.  En het is mooi dat iedereen dat op eigen wijze mag en kan doen 👍 Groetjes liefs, Tartan X

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • October 25, 2025

@Yusa , op het forum zeg ik ook altijd u. Vind ik toch netjes en is een goede gewoonte om te zeggen tegen volwassenen. Tijdens het bellen/chatten zeg ik toch je, voelt wat fijner om te zeggen als je aan diegene al je problemen verteld

Die 403 error heb ik ook vaak. Goed uitgelegd@Tover01! En volgensmij heeft het met je ip adres (online adres) te maken, want soms vergeet ik wel eens op mijn telefoon een vpn aan te zetten en op mijn laptop gebeurd dat automatisch, en dan heb ik het niet 

Groetjes Lupus 

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 25, 2025

Ik heb hetzelfde als ​@Tover01 , ​@Tartan16 ​@Tjempie  en ​@Lupus  ik vind u gepast, het is een gevoel van respect en ook juiste afstand. Zoals Tartan zo mooi zegt, richting een volwassen én bevoegd persoon. Like een docent. Voor mij dus ook u, en lief dat iedereen zelf kan kiezen! Doby xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 25, 2025

@Lupus volgens mij heeft het idd wel iets met het IP adres te maken, dat er een korte blokkade op komt of zo iets🙃 Omdat het via 4G dan wel werkt en het IP adres dan anders is dan via wifi, als ik al op 4G zat gebeurt het soms ook en dan helpt het om kort de vliegtuigstand aan te zetten. Dan veranderd het IP adres ook😊

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • October 25, 2025

Hoi ​@Yusa ,

vervelend dat je soms die melding krijgt. Ik weet ook niet waar het door komt, maar ik geef het door aan de community manager!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon