Skip to main content
Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?

Toon eerste bericht

1562 reacties

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • August 1, 2025

Hoi ​@Wolf ,

Helaas is er nog geen app van het forum, ik heb de vraag wel al vaker voorbij zien komen, dus wie weet komt dit in de toekomst nog. :)

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • August 1, 2025

@Robbin_ , ik blijf nog steeds mails in de spam krijgen...

Dit staat er dan:

Groetjes Lupus

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 1, 2025

Heyy KT moderatoren, nog even een vraagje. Sorry als ik te veel vragen stel 😅, maar wordt je op je 18de verjaardag er af gegooid? En dan ben ik nog lang geen 18 dus das OK, maar ik vraag het meer  of er dus ook 18 jarige hier kunnen zijn of echt alleen 12 t/m 17?

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • August 1, 2025

Hoi ​@Wolf ,

Daarvoor is dit topic toch! Wat een goede vraag. 

Nee, je account wordt niet meteen geblokkeerd wanneer je 18 bent geworden, we schonen de gebruikers een aantal keer per jaar op en dan krijgen alle 18 jarige een mailtje van ons dat ze niet meer in de doelgroep van de Kindertelefoon vallen en hun account geblokkeerd wordt en dat ze wanneer ze hier behoefte aan hebben door kunnen stromen naar de community van in je bol. Deze sluit aan en werkt ongeveer hetzelfde, alleen is bedoelt voor jongeren/jongvolwassenen van 18 t/m 27 jaar!

Het kan dus zijn dat er wordt gereageerd door een gebruiker die net 18 is maar (als het goed is) niet door veel ouderen. Dit kunnen we natuurlijk nooit 100% garanderen omdat iemand een foutieve geboortedatum kan invullen en zich dus jonger kan voordoen dan dat hij/zij is, vandaar dat wij ook zo streng controleren om persoonlijk contact tegen te gaan.

Ik hoop hiermee duidelijkheid hebben gegeven en je vraag heb beantwoord.

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 1, 2025

Bedankt voor je reactie, en dat snap ik. Het zou echt creepy zijn als je privé contact hier zou kunnen hebben en iemand zich dan voort doen als 12 jarige en dan jonge kwetsbare kinderen kunnen catfishen. dan zou het echt een magneet worden voor pedo’s en andere creeps denk ik 😅

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • August 1, 2025

Zo denken wij er ook over ​@Wolf!

Het moet hier een veilige plek voor jullie allemaal zijn en blijven.

• August 2, 2025

@Robbin_  ​@Lupus 

ik krijg nog steeds het zelfde te zien, ik denk dat er iemand van de “technische” van de KT of de domainbeheerder hier dringend wat moet aan doen want je hebt een forum met 1000 minderjarigen dan moet je ook zo profesioneel zijn om de technische kant van de zaak bij te houden kwestie van de veiligheid , of dat het nu vakantie is of niet.   

Je moet niet antwoorden ik krijg het toch niet te zien. 

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • August 2, 2025

Hoi ​@AnAnIEm ,

ik ben het met je eens dat dit belangrijk is, ik heb het nogmaals doorgegeven aan de community managers.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

• August 2, 2025

Hallo

Kort vraagje 

Kan ik me e mail veranderen. Mijn mail werkt helemaal kut, en waarschijnlijk krijg ik nu allemaal mail die naar mijn moeder word gestuurd omdat zij het back up mail is (of hoe dat dan heet) 

Mijn moeder gaat over een tijd door me mail zoeken, want me i pad moet worden ingelogd met een mail DIE NIET AANKOMT 😤 

Groetjes badeend 

Yasmientje
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • August 2, 2025

Hoi ​@Badeend ,

Wat goed dat je deze vraag stelt!

Je kan een mailtje sturen naar forum@kindertelefoon.nl onder vermelding van je gebruikersnaam, je oude emailadres en je nieuwe emailadres. Dan kunnen wij vanaf hier je emailadres aanpassen!

Nog veel plezier op het forum!

Groetjes

Yasmin, De Kindertelefoon

• August 3, 2025

Kijk in je spam, alles komt de laatste tijd in de spam terecht of de mail komt gwoon niet aan. Schijnt wat fout te lopen daar

Robbin_
Forum|alt.badge.img+2
  • Community Manager
  • August 4, 2025

Hi ​@AnAnIEm en ​@Lupus ,

Goed dat jullie aangeven dat jullie er nog steeds last van hebben. Erg vervelend dat de mails nog steeds terecht komen in de spam en dit nemen we dan ook serieus.

Het wordt op dit moment opnieuw opgepakt. We hopen dit zo snel mogelijk op te lossen. 

Groetjes,

Robbin (De Kindertelefoon)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 5, 2025

Hoi KT moderatoren, even een vraagje. Zijn youtube muziek video links toegestaan?

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • August 5, 2025

@Wolf , volgensmij wel. Er staan heel veel youtube video's op het forum, zolang het duidelijk is dat jij het niet bent

Groetjes Lupus 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 5, 2025

Nog een vraag aan KT moderatoren, ik heb vanochtend een reactie gerapporteerd, maar niks meer van terug gehoord. Hoe lang duurt dit tot dat het wordt op gepakt?

P.s Ah ok, bedankt voor je reactie ​@Lupus.  Ik wacht nog wel even af wat de KT moderatoren zelf zeggen. Al vind ik het wel een beetje raar dat ze niet reageren. 

Yasmientje
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • August 5, 2025

Hoi ​@Wolf ,

Goede vraag die je stelt!

Ik heb zojuist jou gerapporteerde bericht behandeld. Nog veel plezier op het forum!

Groetjes,

Yasmin, De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 5, 2025

Hoi KT moderatoren, even een vraagje. Zijn youtube muziek video links toegestaan?

Bedankt ​@Yasmientje :)

En hoe zit het hier mee? Mag dit wel of niet? Want ik wilde een topic plaatsten wat hier mee te maken heeft. Maar als het niet mag, dan doe ik het niet. Wil geen waarschuwing riskeren 😊

xx liefs Wolf 🐺

Yasmientje
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • August 5, 2025

Hoi ​@Wolf ,

Youtube muziek videos zijn toegestaan zolang het duidelijk is dat het niet van jou of een bekende voor jou is. Wij vinden het erg belangrijk de anonimiteit te waarborgen op het forum. Dus is het belangrijk dat niks terug naar jou kan worden gevonden. Maar het is prima als je leuke muziek met elkaar wilt delen! 

Groetjes

Yasmin,

De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Vraagje, sorry! Ik heb gister volgens mij een mailtje gestuurd naar jullie en nog geen reactie ontvangen. Wat is de gemiddelde reactie tijd van mails?

xx liefs Wolf 🐺

Roos_De_Kindertelefoon
Forum|alt.badge.img+2

Hoi ​@Wolf 

Dank je wel voor je vraag! Wij maken gebruik van een no-reply mailbox. Stel gerust een vraag via een topic zoals deze of een ander topic binnen het thema  ‘Over De Kindertelefoon’. Probeer je vraag zo algemeen mogelijk te maken. Bijvoorbeeld extra uitleg over een forumregel of hoe het zit met waarschuwingen. Mocht je een mail sturen naar een ander mailadres van ons gericht aan de moderators, dan gaan wij met je mail aan de slag. Hopelijk is het zo mogelijk je vraag toch te stellen en dan helpen wij, en vaak ook andere forumgebruikers, je graag!

Veel plezier op het forum!

Groet,

Roos van De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Zouden jullie de t naar een d kunnen veranderen in de topic titel hieronder. Ik had per ongeluk een typefout gemaakt 😅. Nu is die niet goed vindbaar in de zoekbalk

Bedankt!

xx liefs Wolf 🐺

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • August 7, 2025

Hoi ​@Wolf

Goed dat je het vraagt! We hebben de titel voor je aangepast. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 1, 2025

ik heb een vraagje kan ik mijn naam veranderen ik vind het te herkendbaar of kan dat niet meer? ik heb al bij profiel en dan opties gekeken alleen daar lukt het me niet dankjewel alvast 

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • September 1, 2025

Hoi ​@junajuna,

Goed dat je het vraagt! Het is mogelijk om een verzoek te doen bij ons voor het veranderen van je gebruikersnaam, dit kan je niet zelf doen in je account. Mocht je dus je gebruikersnaam willen veranderen dan kan je Hier naar toe gaan en een reactie achterlaten met de naam die je zou willen. Onze moderatoren gaan dit dan beoordelen. Hopelijk is het zo duidelijk en stel anders gerust nog een vraag. 😊

Groetjes,

Robin59 (de Kindertelefoon)

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • September 11, 2025

Hoi,

Ik heb sinds vandaag dat die balk met boven waar je de reactie kan invullen niet goed werkt:

De zoekfunctie werkt ook niet🙃

Hebben meer mensen dit?

Groetjes :)