Skip to main content
Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?

Toon eerste bericht

1562 reacties

Hey,
ik vroeg me af: hoe kan je een topic dat je hebt gemaakt/geschreven verwijderen? Ik heb er misschien overheen gekeken maar ik weet het niet?!

Alvast bedankt!

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • May 19, 2025

Hoi ​@Anoniempje20123 ,

In principe verwijderen we geen reacties of topics. 

Als je dat wel heel erg graag wilt of daar een goede reden voor hebt, dan kun je een mailtje sturen naar forum@kindertelefoon.nl, en kijken de community managers naar je verzoek. 

Groetjes,

Anna (De Kindertelefoon)

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 10, 2025

Hey ! Volgens mij zijn er weer nieuwe moderatoren! 😊👍 

Als u het leuk vind om in te vullen, wij vinden het in elk geval altijd leuk om te lezen!! 

Liefs Tover xxx

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 18, 2025

Hey, klopt het dat er problemen zijn met de mails? Ik krijg de afgelopen dagen geen emails over topics waar ik genoemd in ben, of als iemand op een topic gereageerd heb die ik als favoriet heb (sterretje). Ik heb mijn instellingen bekeken en ik hoor de gewoon te krijgen. Ligt dit aan mij of aan de kt?

Groetjes Lupus

Lotte_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • July 18, 2025

Hoi ​@Lupus,

Wat goed dat je het laat weten! 
We gaan hier naar kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

Groetjes,
Lotte (de Kindertelefoon)

• July 18, 2025

Hii ​@Lupus  ​@Lotte_ 

Ik krijg de mails nog wel, maar sinds een paar dagen in de spam box.

• July 18, 2025

Hallo ​@Lotte_ 

Ik heb het zelfde als lupus 😅

Groetjes badeend 

• July 18, 2025

Hallo,

Bij mij staan de mails helemaal uitgeschakeld dus ik zou het niet weten. 

Wel had ik een opmerking over de mails: soms krijg ik een mail over een bepaalde reactie die dan niet aan een regel voldoet, maar ik weet dan meestal niet precies welke reactie jullie bedoelen (ik heb er best wel veel en dan weet ik niet meer precies wat er in die ene reactie stond). Dus ik had de vraag: Kunnen jullie bij zo'n mail even citeren wat die reactie was en/of wat er fout in was?

Groetjes van mij

Lotte_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • July 18, 2025

Hoi ​@natuurlijk_roodharige 

Wat goed dat je laat  weten dat je met dit probleem zit!
We gaan ernaar kijken en laten en geven je zo snel mogelijk antwoord.

Groetjes,
Lotte (de Kindertelefoon)

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 18, 2025

@Lotte_ , ze zitten alleen in mijn spam, raar want ik ontvang ze al iets van 2 jaar🤔

Groetjes Lupus 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 18, 2025

Ik denk dat ik weer waarom de emails in de spam komen. Gmail heeft laatst een nieuwe update gekregen, die AI gebruikt voor spam enzo, en omdat het no reply email van de kt niet geregistreerd is ofzo komt het in de spam 

Bron: Google Update Page

Groetjes Lupus 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 23, 2025

Hey, is ​@Luuk gestopt bij de kindertelefoon? Het is meer dan een jaar geleden dat hij actief was. Of is dat prive?

Groetjes Lupus

Reactie Kindertelefoon: Bedankt voor je bericht. We kunnen hier inderdaad geen antwoord op geven vanwege het feit dat het Forum anoniem is.

Vriendelijke groet, Karin, De Kindertelefoon

• July 24, 2025

ik krijg ook alles in de spam nu en dan nog werken de links erin niet meer. Er zit zelfs een foutmelding bij: 

De foutmelding is "Dit e-mailadres gebruikt foutieve domeininstellingen. Het kan een nepbericht zijn, of het is op de verkeerde manier doorgestuurd". 

Iemand die er veeeeeel meer van kent dan ik zei mij  : 

SPF wordt gebruikt om te voorkomen dat spammers een e-mailadres op jullie Domain gebruiken als hun afzenderadres, beter bekend als e-mail spoofing. Dus: een SPF-record toevoegen aan jullie Domain (Sender Policy Framework in de DNS instellingen). Het is niet 100% spoof-vrij, maar zonder dit kunnen mensen jullie Domain gebruiken om emails in de naam van de Kindertelefoon sturen. Zeer gevaarlijk. 

Het zal ervanaf hangen welke email gebruikt wordt om berichten te ontvangen, of die strenger op spoofing checkt of niet (gmail, outlook, enz.) maar de setting van SPF voorkomt één en ander. 

Reactie Kindertelefoon: Bedankt voor je bericht. Ik geef het door aan de officemanager.

Karin, De Kindertelefoon

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 24, 2025

@AnAnIEm , zoiets heb ik ook. Zelfs al voeg ik de kt toe in mijn contacten blijft het helaas in mijn spam staan. Gemini zegt dat als je emails van dezelfde afzender naar je inbox stuurt, het uiteindelijk zelf gaat doen. Niet dus…

Ik hoop maar dat het snel geregistreerd word als het zo gevaarlijk is

Groetjes Lupus

• July 25, 2025

@Lupus ​@Lotte_ ​@Karin_ Het is de KT die hier wat moet aan doen, wijzelf kunnen onze email (gmail, outlook, protonmail, hotmail, weetikveel) hiervoor niet instellen. Emails die op spoofing lijken die belanden altijd in de spam of komen gewoon helemaal niet door. Dus de KT moet op hun Domain (“kindertelefoon.nl”) dat SPF-record laten toevoegen. Anders gaan op veel email providers de KT berichten niet meer doorkomen omdat de betrouwbare allemaal hun veiligheids norm verhoogd hebben  

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • July 25, 2025

Hoi ​@AnAnIEm ,

echt super dat jullie zo alert zijn en zelf hebben nagevraagd wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn! Mijn collega moderator heeft het doorgegeven. Omdat het  nu vakantietijd is en veel mensen weg zijn, denk ik niet dat er snel een reactie zal komen. Tot die tijd dus toch nog maar even vaker je spam box checken dus, en ik hoop dat de technische mensen hier er binnenkort mee aan de slag kunnen gaan.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Robbin_
Forum|alt.badge.img+2
  • Community Manager
  • July 31, 2025

Hi ​@AnAnIEm ,

Fijn dat je het aangeeft! We hebben je opmerkingen doorgegeven aan onze ICT-afdeling. Die hebben ernaar gekeken en wat dingen aangepast. Als het goed is zou alles nu naar behoren moeten werken. Mocht dat niet zo zijn, laat het ons dan vooral weten!

Groetjes,

Robbin, De Kindertelefoon 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 31, 2025

vraagje, hoelang kan het duren tot dat jullie iets goedkeuren? had gisteravond/vanochtend nog iets geplaatst maar is nog neit verschenen. of misschien ligt het aan mijn tel? wee nie

antwoord van de Kindertelefoon:

Wij zijn actief tussen 10:00 en 23:00 uur om berichten te checken. Ons streven is om een bericht in die periode zo snel mogelijk online te plaatsen waarbij het in het uiterste geval maximaal 4 uur kan duren.

In de zomer is de bezetting van moderators wat minder, wat kan zorgen dat het langer duurt. Excuses voor dat mogelijke ongemak. We kijken uiteindelijk naar elk bericht en het heeft dus geen zin om je bericht meerdere keren te plaatsen. Hopelijk beantwoord dat je vraag.

groetjes,

Robin59 (de Kindertelefoon)

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 31, 2025

@Robbin_ , jou reactie kwam nog wel in de spam, maat sindsdien heb ik ook geen mails meer gehad, dus ik hoop dat het nu opgelost is!

Groetjes Lupus 

antwoord van de KT:

Ik hoop ook dat het zo beter zal gaan. Zo niet, laat het dan zeker aan ons weten. We zijn er voor jullie als gebruikers en willen dat communicatie naar jullie toe soepel en duidelijk verloopt

groetjes,

Robin59 (de Kindertelefoon)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 31, 2025

wat betekend dat tekstje naast m’n naam 
“praat lekker mee?’

ik zie bij andere staan “net nieuwe” enz of “topper”

hoe werkt die rank systeem?

Roos_De_Kindertelefoon
Forum|alt.badge.img+2

Hoi ​@Wolf 

Leuke vraag. Je bedoelt vast de Badges: 

Badges zijn te verdienen door reacties te plaatsen, officieel vertellen we niet hoeveel reacties je nodig hebt om een badge te verdienen, om het spannend te houden,  maar als je eens in dit topic gluurt: Overzicht badges. | Kindertelefoon Community  dan vind je misschien wel wat meer informatie daarover 😀

Groetjes, 

Roos van De Kindertelefoon

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 31, 2025

@Robbin_ , ik blijf nog steeds mails in de spam krijgen…

@Wolf , ik snap wat je bedoelt, en niet de badges :). Vanaf een bepaald aantal reacties krijg je een nieuwe titel. Volgensmij vanaf 500, 1000, 2000 en 5000, maar ik kan het fout hebben 

Groetjes Lupus 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 31, 2025

Hoi hoi, ik zie nu nog iets. Als een verwijderde gebruiker een Klavertje hier heeft gekregen, stond er gewoon 'Anonymous' maar nu staat het anders, hoort dat of niet?

Groetjes Lupus 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 1, 2025

Is er ook een app van deze website?

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • August 1, 2025

Hoi ​@Lupus ,

Ik verwacht dat dit een update is, niks om je druk over te maken, het hoort zo!

Veel plezier verder op het forum

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon