Skip to main content
Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?

Toon eerste bericht

1362 reacties

Kim_12345
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • 90 reacties
  • 5 oktober 2024

Hoi @Anoniemxv , 

Wat jammer om te horen dat je steeds minder motivatie krijgt door de seks topics! Ik snap dat je hier graag een antwoord op wil. Helaas is hier nog geen update over. Achter de schermen wordt er overlegd over dit onderwerp. 

Fijne dag nog!

Groetjes Kim, De Kindertelefoon 

• 0 reacties
  • 20 oktober 2024

Hai,

ik wou de mails in mijn profiel uitzetten, maar wat word er met deze instelling bedoeld? wat voor mails zijn dat?

Marieke
Forum|alt.badge.img+7
  • Kindertelefoon
  • 1527 reacties
  • 20 oktober 2024

Hoi @Cantaloupe ,

dat is een functie die eigenlijk niet gebruikt wordt. Er is een mogelijkheid ingebouwd dat bijvoorbeeld alle forumleden een mail zouden kunnen krijgen met een enquete ofzo, maar in de praktijk wordt dat voor zover ik weet nooit gedaan.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon 

Carolien_
Forum|alt.badge.img+3
  • Community Manager
  • 443 reacties
  • 23 oktober 2024

Beste gebruikers,

Een tijdje geleden zijn er vragen gesteld over sekstopics en vragenlijsten over seks. Dit is intern met elkaar besproken en daarin zijn we tot de conclusie gekomen dat we te maken hebben met veel verschillende gebruikers op het forum. Iedereen heeft hierin zijn eigen behoefte in het bespreekbaar maken van situaties waar zij vragen om informatie, advies en ondersteuning. Ook is er verschil in onderwerpen waarvoor gebruikers en bezoekers op het forum komen.

Bij De Kindertelefoon kan je over alles praten. Dit geldt ook voor het forum, zolang het past bij het doel van informeren, adviseren en ondersteunen en het topic of reactie voldoet aan de forumregels. Hierin maken wij geen onderscheid.

We passen onze werkwijze of regels hierop dan ook niet aan. Wanneer je last hebt van bepaalde onderwerpen in het actieve topics gedeelte, kan je dit omzeilen door naar de thema’s te gaan waar je wel graag op wilt reageren. Bij de thema’s staan de topics waar het laatst op is gereageerd ook bovenaan.

We zijn en blijven bij topics over seksualiteit scherp op details in verband voor forumregel 6:  Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. Mocht je toch een topic of reactie tegenkomen die in jouw ogen niet voldoet aan de forumregels, kan je deze rapporteren. Dan kijken we daar nog extra naar.

We snappen dat dit niet voor iedereen de ideale situatie is, maar op deze manier blijven alle thema’s bespreekbaar op het forum.

Groet,

Carolien

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1752 reacties
  • 23 oktober 2024

@Carolien_ ,

Is mijn idee misschien mogelijk? Dus dat je een optie heb in recent actieve topics dat je geen seksualiteit topics meer ziet

Groetjes Lupus

AnneW
  • 330 reacties
  • 23 oktober 2024

Hallo @Lupus ,

Wat goed dat je meedenkt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

Groet,

Anne - De Kindertelefoon

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • 1676 reacties
  • 23 oktober 2024

Heyy,

Ik kreeg vanmiddag een automatische mail binnen over een prive bericht op het kindertelefoon forum en vroeg me af hoe dat kan? Ik had blijkbaar een prive bericht gekregen van een van de medewerkers van de KT, maar ik weet dat jullie die functie niet gebruiken en ik kan daar dus niks mee doen. Was dit een foutje ofzo of testen jullie iets uit?

Dit was de mail die ik kreeg (als die er niet bij mag staan kan die wel weggehaald worden door de moderator)

Groetjess, ItsJustMe :)

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • 83 reacties
  • 23 oktober 2024

Hoi @ItsJustMe , ik leg deze vraag even neer bij de Community Manager en vraag haar er op terug te komen!

Groetjes,

Anna (De Kindertelefoon)

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1752 reacties
  • 23 oktober 2024

Vroeg gebruikte ze die optie voor als je een bericht had gereport. Nu sturen ze persoonlijk een e-mail waar in staat dat ze er naar kijken. Het is eigenlijk hetzelfde dus gebruiken ze geen prive berichten meer maar soms klikken sturen ze er per ongelijk toch 1

Hoop dat het een beetje duidelijk is, ben heel moe

Groetjes Lupus

Carolien_
Forum|alt.badge.img+3
  • Community Manager
  • 443 reacties
  • 24 oktober 2024

@Lupus 

Goed dat je de vraag stelt. Alle topics zijn zichtbaar in de actieve topics gedeelte en dat blijft ook zo, vandaar dat we ook verwijzen naar het thema gedeelte waar de  ook de meeste recente topics bovenaan staan in ieder thema. 

@ItsJustMe 

Het klopt helemaal wat @Lupus zegt. Dus dank voor het antwoord. 

We hopen jullie vragen hiermee beantwoord te hebben.

Groet,

Carolien

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • 1676 reacties
  • 24 oktober 2024

@Carolien_ Helemaal duidelijk! Bedankt voor het antwoord en bedankt voor jouw uitleg @Lupus!👍😊

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1752 reacties
  • 24 oktober 2024

@Carolien_ ,

Niet vervelend bedoeld, maar kan het dan in het recent actieve topics een optie komen dat je geen seksualiteit topics ziet? Of is dit niet mogelijk?

Groetjes Lupus

Moniek
Forum|alt.badge.img+3
  • Kindertelefoon
  • 181 reacties
  • 24 oktober 2024

Hoi @Lupus , 

Het is inderdaad niet mogelijk om per thema het aan of uit te zetten helaas.

Groetjes,

Moniek, Kindertelefoon

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4175 reacties
  • 24 oktober 2024

Duidelijk antwoord over de sekstopics. Ik kan me ook wel voorstellen dat het niet eerlijk is om voor 1 onderwerp aparte regels te gaan hanteren.

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1752 reacties
  • 30 oktober 2024

Waarom kan je eigenlijk geen screenshots maken op het forum? Het gebeurde per ongelijk maar ik kreeg de melding dat het niet kon. Waarom kt? Ik bedoel, iedereen kan naar het forum komen en iets zien, dus waarom zou je geen screenshot kunnen maken?

Groetjes Lupus

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • 1214 reacties
  • 31 oktober 2024

Hoi @Lupus ,

Wat goed dat je deze vraag stelt. Is dit herkenbaar voor andere gebruikers? Zelf ervaren wij als moderator hier geen probleem mee. We  geven jouw vraag door aan de community manager. Je krijgt z.s.m. antwoord.

Groetjes, Mariska

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1752 reacties
  • 31 oktober 2024

@Mariska H , misschien is dat niet zo op de desktop versie. Die gebruik ik niet. Misschien ligt het daaraan?

Groetjes Lupus

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • 1214 reacties
  • 31 oktober 2024

@Lupus ,

Hoi,

Bij mij lukt het op de desktop versie, en ook op de mobiele site.  
ik ben benieuwd of meer gebruikers dit hebben gemerkt?

Groetjes, Mariska

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • 1676 reacties
  • 31 oktober 2024

Heyy,

Ik heb persoonlijk nergens last van en kan gewoon screenshots maken van het forum op mijn mobiel en op desktop. @Lupus Heb je al geprobeerd om je mobiel opnieuw op te starten of om je cookies te verwijderen misschien werkt het dan wel weer?

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1752 reacties
  • 31 oktober 2024

Ik heb nog 1 idee dan @Mariska H , ik gebruik de site altijd in incognito mode maar het zou gewoon hetzelfde moeten zijn. Misschien ligt het daaraan?

Groetjes Lupus 

Robbin_
Forum|alt.badge.img+1
  • Community Manager
  • 29 reacties
  • 31 oktober 2024

Hoi @Lupus ,

Goed bedacht! We hebben het even uitgetest op de mobiel en in incognito mode. Dan kunnen we inderdaad geen screenshot maken. Daar zal het dan aan liggen!

Groetjes,

Robbin (De Kindertelefoon) 

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1752 reacties
  • 31 oktober 2024

Raar.. het zou gewoon moeten werken 🤔

Groetjes Lupus

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 6 reacties
  • 4 november 2024

Hoi KT, 

even een vraagje; ik heb nu een eigen topic gemaakt en gepost, maar waar kan ik die zien?? Ik wil namelijk kijken of er al reactie op is…

Groetjes!

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • 1214 reacties
  • 4 november 2024

Hoi @KleineReus383 

Voordat nieuwe topics en reacties online komen, worden deze eerst gecontroleerd door een moderator. Hierdoor kan het voorkomen dat je even zal moeten wachten voor jouw reacties/topics op het forum te zien zijn. Wij zijn actief tussen 10:00 en 23:00 uur om berichten te checken. Ons streven is om een bericht in die periode zo snel mogelijk online te plaatsen waarbij het in het uiterste geval maximaal 4 uur kan duren.

Op dit moment komen we helaas nog wat moderators tekort. Daarom wordt er in de middag niet altijd gemodereerd. In dat geval zit er dus iets langere tijd tussen.

Wat jouw topic betreft: je stelde een vraag over jouw account. Je krijgt hierop antwoord van ons via de mail. Voor de overzichtelijkheid van het forum beantwoorden we deze vraag niet via het forum.

Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 6 reacties
  • 4 november 2024

Ehm, dankjewel. Maar ik heb het even via de kindertelefoon chat gevraagd dus nu weet ik zelf het antwoord al… voor degene die het willen weten: Je kan je topics en reacties zien bij je eigen profiel

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen