Skip to main content
Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?


 

Kom je vaker op een forum? Dan weet je vast al hoe het werkt. Voor iedereen die nog vragen heeft of voor het eerst een forum bezoekt, hier lees je het antwoord op veelgestelde vragen.

Mis je nog 'veelgestelde vragen' in dit rijtje? Schrijf het in de reacties hieronder.

  

 

1. Veel gebruikte woorden op het Kindertelefoon Forum

Hierbij de meest gebruikte termen die voorkomen op het forum, voorzien van een korte uitleg.

 

Badges | Een onderscheiding die je verdient door aan een bepaalde voorwaarden te voldoen (bijvoorbeeld aantal posts of topics). Hoe badges precies te verdienen zijn, verklappen we niet.

 

Check | Vanwege de veiligheid op het forum controleren wij berichten voordat deze online komen. 

 

Forumregels | In de forumregels staan alle afspraken die gelden op het Kindertelefoon Forum. Met deze regels zorgen we ervoor dat het Forum een veilige en prettige plek blijft voor iedereen.

 

Klavertje vier | Een klavertje vier kun je aan iemand geven die een bericht heeft gepost dat je heeft geraakt. Met een klavertje vier kun je een gebruiker laten zien dat je hem of haar steunt. De vier blaadjes staan symbool voor hoop, vertrouwen, liefde en geluk.

 

KT | De afkorting van De Kindertelefoon

 

Moderator | Een medewerker van De Kindertelefoon die de inhoud, overzichtelijkheid en communicatie op het forum in de gaten houdt.

 

Post | Een reactie op een topic. Bijvoorbeeld: het topic ‘Forumregels’ heeft al 15 posts (reacties).

 

Rapporteren | Zie je dat iemand de forumregels overtreed? Dan kun je dit melden bij de moderatoren door het bericht te rapporteren. Je doet dit door op de drie puntjes rechtsonder in een reactie te klikken. Leg altijd uit waarom je een bericht rapporteert.

 

Sticky | een bericht dat altijd bovenaan in de lijst met forumonderwerpen blijft staan. Vaak staat er uitleg in of is het een opsomming van belangrijke forumonderwerpen op het forum.

 

Topic | Dit betekent letterlijk ‘onderwerp’, maar op het forum bedoelen we 'discussie' of 'vraag'. Het woord ‘topic’ wordt gebruikt voor een discussie of vraag waar antwoorden onder hangen. Voorbeeld: Een lid van het forum plaatst een topic om hier reacties op te krijgen.

 

TS | met TS word bedoeld Topic Starter: iemand die het topic is begonnen..

 

2. Veelgestelde vragen

 

Hoe kan ik me registreren en inloggen?

Iedereen kan op het forum topics bekijken. Om te kunnen reageren op een topic of om zelf een topic aan te maken, moet je je eerst registreren. Dit doe je door rechts bovenin op 'log in' te klikken. En vervolgens op: account aanmaken.

 

Zorg dat je een ‘nickname’ kiest en je niet je eigen naam gebuikt, zodat je niet herkend kan worden. Let er ook op dat je e-mailadres klopt, want hier wordt een bevestigingsmail naar verstuurd. Nadat je die ontvangen hebt kan je inloggen op het forum.

 

Hoe maak ik een topic?

Rechts bovenin, boven de grote oranje balk klik je op 'Start een topic'. Er opent dan een pop up waarin je een bericht kunt schrijven. Je kunt kiezen tussen 'vraag' en 'gesprek'. Vervolgens kies je de categorie waarin jouw onderwerp het beste past, zodat je topic op de juiste plek komt te staan.

 

Hoe reageer ik op een topic?

Wanneer je op een topic klikt en vervolgens helemaal naar beneden scrolt, dan zie je daar een tekstvak staan. Typ daar je reactie en klik dan op de oranje knop met ‘Reageer’. Controleer je reactie voor je deze plaats, je kunt je reactie namelijk niet meer zelf wijzigen.

 

Hoe vind ik informatie op het forum?

Bovenin vind je een zoekbalk met de tekst ‘Zoek in het forum’. Hier kan je onderwerpen invullen waar je naar op zoek bent. Onder deze balk staat de tekst ‘Geavanceerd zoeken’. Via deze optie kan je meer criteria opgeven voor je zoekopdracht.

 

Hoe kan ik de instellingen van mijn profiel aanpassen?

Op het forum zie je rechts boven in beeld je profielfoto staan. Als je daar op klikt kun je naar 'mijn profiel' of 'opties' gaan. Op die plek kan je verschillende instellingen van je profiel aanpassen.

 

Ik vind dat ik teveel mails krijg van De Kindertelefoon, wat kan ik doen?

Je kan zelf instellen of je notificatiemails wilt ontvangen als er nieuwe berichten zijn geplaatst in topics waarin je actief bent. Klik rechts boven op je profielfoto, ga naar 'opties' en dan 'instellingen'. Je kunt daar uitzetten dat je notificaties krijgt van je favorieten. Ook kun je kiezen of topics waarin je actief bent automatisch worden toegevoegd aan je favorieten.

 

Hoe stuur ik een privébericht?

De Kindertelefoon heeft ervoor gekozen om het versturen van privéberichten onmogelijk te maken. Dit heeft twee hoofdredenen:

1. De reacties die je op het forum zet zijn op deze manier voor alle forumgebruikers zichtbaar, waardoor anderen met een gelijksoortig probleem ook geholpen kunnen worden door je reacties.

2. Op deze manier kan De Kindertelefoon vertrouwelijkheid garanderen, waardoor je op het forum op een veilige manier alles kunt bespreken wat je maar wil. Om die reden is het ook niet toegestaan om via het forum op zoek te gaan naar andere manieren om contactgegevens uit te wisselen.

 

Hoe kom ik in contact met De Kindertelefoon?

Je kan een medewerker van De Kindertelefoon een vraag stellen over het forum door je vraag te stellen in het forum Over De Kindertelefoon. Een moderator van De Kindertelefoon zal hier dan op reageren.

 

Wil je contact met een medewerker van De Kindertelefoon om over een andere vraag of een probleem te praten? Bel dan naar 0800-0432 of chat met een van onze medewerkers via de website.

 

Waarom checken jullie berichten?

We checken alle berichten dit is onderdeel van ons systeem om het forum veilig te houden. 

Wij checken de berichten de op verschillende momenten en doen ons best de berichten zo snel mogelijk te plaatsen.  Weet dat als je bericht aan de forumregels voldoet deze zeker geplaatst wordt en dat wanneer dit niet het geval is, je hier altijd over bericht wordt.  

 

Ik ben het niet eens met een waarschuwing of ban, hoe kan ik bezwaar maken?

Je kunt  bezwaar maken door een mail te sturen naar forum@kindertelefoon.nl en daarbij uit te leggen waarom je het er niet mee eens bent. De community manager bekijkt dan de waarschuwing en/of ban en jouw argumentatie en laat dan weten of de waarschuwing wel of niet wordt teruggedraaid. Bezwaren worden niet afgehandeld op het forum zelf.

 

Hoe verwijder ik mijn account?

Plaats een bericht in het topic account verwijderen. Wij verwijderen dan jouw account. Je reacties op het forum blijven wel gewoon staan, omdat deze alsnog behulpzaam kunnen zijn voor anderen.

 

Wat gebeurt er als ik mijn account laat verwijderen of als mijn account verwijderd is?

  • Je kunt niet meer inloggen op het forum.
  • Alle accountgegevens die De Kindertelefoon van jou heeft worden verwijderd.(emailadres, geboortedatum, geslacht, IP-adres).
  • Je gebruikersnaam wordt verwijderd. Je gebruikersnaam is niet meer zichtbaar boven je berichten. In plaats daarvan staat ‘Anonymous’
  • Je berichten blijven online staan, maar anoniem.

 

Verwijderen jullie topics of reacties?

Topics of reacties die je plaatst worden in principe niet verwijderd. Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen.

 

Er zijn drie uitzonderingen. Een topic of reacties wordt wel verwijderd als:

· Het in strijd is met de forumregels.

· Het je anonimiteit in gevaar brengt.

· De Kindertelefoon verwijdert alle topics waar langer dan 6 jaar geen reactie op is gekomen.

 

Je hebt het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics of reacties door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou belangrijk is dat jouw topic(s) of reactie(s) verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

 

Kan mijn accountnaam behouden blijven als ik te oud ben?

Sommige gebruikers willen graag hun accountnaam houden om te voorkomen dat anderen een account maken met ‘hun’ naam.  We kunnen in sommige gevallen jouw naam blokkeren. Je kan dan geen gebruik meer maken van het forum, maar niemand kan jouw naam kiezen. Je krijgt voordat we je account verwijderen, via een (standaard) mail, een instructie hoe je hier gebruik van kunt maken.  

 

Om hiervoor in aanmerking te komen zijn er een aantal punten waar we naar kijken:

  • Je hebt minimaal 1000 reacties 
  • Je geeft goede reacties/bijdragen 
  • Je bent regelmatig actief 
  • Het is jouw eigen keuze

 

We kunnen hier vanaf wijken als daar goede redenen voor zijn. Uiteindelijk bepaalt de community manager of we een verzoek goedkeuren.

 

Welke andere forums zijn er als ik te oud ben voor het Kindertelefoon forum?

Er zijn diverse forums te vinden, vanuit De Kindertelefoon is het lastig om een volledige lijst te bieden. Let bij het zoeken naar een ander forum altijd op jouw (online) veiligheid. 

Een algemeen forum waar je zou kunnen kijken:

JongIn forum: www.dreamersforum.nl  

 

Hoe pas ik mijn gebruikersnaam aan?

Plaats een bericht in het topic gebruikersnaam aanpassen. Geef daarbij aan wat je graag als nieuwe naam wil hebben en wat de reden is dat je je naam wil veranderen. Een moderator van De Kindertelefoon bekijkt dan of dit mogelijk is.

 

Kunnen andere gebruikers mijn geboortedatum zien?

Nee, je geboortedatum is onzichtbaar voor andere gebruikers.

Alleen jijzelf en de moderatoren kunnen je geboortedatum zien. De moderatoren gebruiken de datum om te kijken of je binnen de leeftijdsgrenzen van het forum valt.

Oei, dat is raar inloggen zeg. Kom je op het forum en zie je een leuk onschuldig topic gesloten vanwege regels. En intussen lees ik er honderden over ranzige seks verhalen die nooit waar kunnen zijn. Hoe dan?? Als je als moderator zegt er te druk mee te worden om 1 topic te checken op de antwoorden ( een lief en leuk raadsel, come on!!), hoe druk ben je dan wel niet met het uit filteren van welke gore seks en penis topic er wel en niet door mag? Zijn de regels hier bedoeld om de onschuldige lieve mensen de kop in te drukken en de ransapen en trollen de ruimte te geven? En nog iets, als de regels je in de weg zitten, jullie maken ze zelf! Verander ze gewoon en ga niet lieve mensen die elkaar helpen met een beetje fun straffen met sluiten en regels. En intussen al die ranzigheid doorlaten en oke vinden. Ik wist niet wat ik zag, een totaal lief en onschadelijk raadsel topic, gesloten omg!! Dat is toch fantasy of niet?? Dit kun je niet menen! Wat valt me dit ontzettend tegen van de Kindertelefoon. I'm shocked! 

Doby 


@Dobymeis13 , Helemaal mee eens!! En dankjewel dat je het in je handtekening hebt gezet. 😘

Maar het ligt ook heel erg aan de moderator, @Marieke  maakte er dus geen enkel probleem van en heeft zelfs de moeite genomen om alle antwoorden van @Tinkerbell te verbergen, en 2x ook nog omdat het mis ging (en ook met mails naar mij en tinkerbell toe), dus die stopt er dan weer heel erg veel moeite in.. 

En ik zag dit bericht van Luuk en denk dat dat de reden is (bij de invoering van regel 5 schreef hij dit):

Luuk schreef:

We snappen dat er behoefte is aan steun en elkaar opbeuren, dat is ook prima zolang je niet afhankelijk raakt van het forum. De Kindertelefoon is als organisatie gericht op het verder helpen van kinderen en jongeren in hun situatie, zodat je daarna verder kan in jouw eigen leven in jouw omgeving. Dat doen we aan de telefoon en via de chat zo en dat willen wij ook via het forum. Het is geen plek die jouw leven moet gaan vervangen, worden of zijn, dat zou niet goed zijn. Het forum moet jou helpen om jouw leven buiten het forum beter te gaan maken. 

En ik snap dat dit gezegd word, maar een positief topic is heel anders dan dat je echt 1 op 1 met elkaar chat en echt meteen een vriendschappelijke band hebt, wat dus echt belangrijk gaat worden in je leven. Dit is meer gewoon een aanvulling om gewoon iets leuks te doen op het forum, wat op heel veel forums gebeurd. Lees dit maar:

Hoop dat ik dit mag delen, omdat ik die persoon niet ben. Was toen ook nog maar 1 dus..😉 Geen twijfel daarover mogelijk.

En gaat dat bij die mensen echt hun leven vervangen? Echt niemand op die site besteed veel tijd per dag aan dat soort topics, misschien 1 of 2 keer per dag max. En als je al heel erg actief bent, is het dan niet al sowieso een onderdeel van je leven (op dat moment)? Er zijn hier toch tig gebruikers die heel vaak actief zijn?

Het is dan ook gewoon fijn om af en toe wat positiefs te hebben, om het gewoon luchtig te houden en je op die manier ook elkaar wat beter kent en je op je gemak gaat voelen. Je kan bv ook eerst op dat soort topics reageren, en als het fijn is pas wat persoonlijks delen, omdat je dat in 1 keer misschien moeilijk vind.

En waarom mag je aan de chat wel gewoon een gesprekje voeren? Je kan dat toch ook elke dag gaan doen en dat het daarmee je leven ´vervangt´?

Ik hoop gewoon dat de KT er op een andere manier naar gaat kijken, en gewoon als het niet triggerend/kwetsend is/off topic gaat dit soort. 

 


Hoi @Jesse08  ik ben het helemaal met je eens! En ik merk bij mezelf dat ik het nu na dit strenge gedoe echt serieus een stuk minder leuk vind om op dit forum te komen kijken.  Kan er niks aan doen maar ik ben er echt een beetje down van en ik vind het heel oneerlijk en overdreven. Ik heb elke verandering en aantrekking van de regels in die 2 jaar dat ik hier op zit eig een beetje laten gaan, maar deze maakt me echt gewoon verdrietig. Er wordt op deze manier iets heel moois stuk gemaakt en dat doet pijn. En het is ook helemaal nergens voor nodig. Ik kijk wel of ik het zo nog leuk blijf vinden maar voor nu ben ik echt even klaar met dit strenge beleid tegen de 'verkeerde' personen.  Dit is onverdiend. Mijn steun heb je in elk geval @Jesse08 😘

Groetjes liefs een zeer teleurgestelde Tartan X 


Hoi ik heb er nog even over nagedacht maar als de topics zoals die van Jesse niet meer mogen en gesloten blijven en al die ranzige vuiligheid wel mag, heb ik hier niets meer te zoeken.  Graag wil ik in dat geval dat mijn account wordt beëindigd. 

Groet, Sjardy 


Awh lieve @Sjardy , jammer. 😞 Ik snap t, maar misschien wil je de reactie van de community manager nog even afwachten? Hoop het. 😘 Maar is jouw keuze. ❤️

En meerdere mensen hebben dit gedaan, maar de KT reageerde er super zakelijk op op 1 of 2 moderators na. 😞 Leek ze niet heel erg uit te maken. 😓


Hoi @Sjardy 

Wat jammer dat je overweegt om ons forum te verlaten.

Als je echt wilt dat je account wordt verwijderd mag je een berichtje plaatsten in dit topic.

 

Denk er wel goed over na, als we je account verwijderen is dit helaas niet meer terug te draaien.

Groetjes,

Fem, De Kindertelefoon


Hoi,

Ik heb hier net ook al een topic over gemaakt, maar ik kan dus niet op het forum komen via mijn telefoon... dan krijg ik dit

Via ipad kan ik wel op het forum komen maar moet ik een account aanmaken... Nu ben ik hier met Samsung internet, maar als ik een mail krijg dat ik getagd ben of als ik via Google naar het forum wil krijg ik dus precies hetzelfde... heel raar vanochtend was het nog gewoon goed. 

 


Hoi @Tinkerbell 

Ik heb helaas geen antwoord voor je, hoe je dit op kunt lossen.

Maar ik stuur je vraag door naar onze Community Managers.

Hopelijk kan iemand op het forum of de Community Managers je helpen.

 

Groetjes,

Fem, De Kindertelefoon


Ahh lieve @Tartan14 , dankjewel 😘

Dit is idd wel het ergste tot nu toe… :( 


Ik ben het wel eens met @Sjardy, @Jesse08, @Tartan14,
@ItsJustMe en @Anoniemxv Ik snap heel goed dat de forumregels er niet voor niks zijn maar ik vind het jammer dat het heel strikt handhaven (vooral van regel 5) nu een beetje lijkt door te schieten. Goed dat het iig wel serieus genomen wordt en dat er door de community managers naar wordt gekeken (al kan ik het antwoord al wel raden).

De zaak van de sekstopics blijft lastig. Op zich zijn die meestal niet tegen de regels maar ze zijn wel behoorlijk irritant. Van mij mag er dan ook een (tijdelijke) ban komen op penislengte topics. Misschien kan er in het Seksualiteit subforum een ‘sticky’ topic komen voor mensen die vragen hebben over dat onderwerp.


Hoi,

Het is inmiddels weer gelukt om via Google naar het forum te gaan. Heb cookies verwijderd en nu is het weer goed. 


@Tinkerbell ,

Ik had precies hetzelfde 

Het is gelukig nu opgelost 

Via google en gmail 

Groetjes mij @Anoniemxv 


Hoi allemaal,

We zien dat er veel onrust is ontstaan na het sluiten van dit topic. We willen dat het forum een fijne plek is en het is dan ook niet onze bedoeling jullie te ontmoedigen. Hoewel we forumregels hebben, blijft modereren mensenwerk. Het topic heropenen we tot nader orde omdat het niet uitnodigt tot het starten van een chat (forumregel 5). Wel gaan we, wanneer onze community managers terug zijn van vakantie, op breder vlak kijken naar dergelijke topics en hoe we het uitgangspunt van het forum: het forum is er om te informeren, adviseren of ondersteunen, voor iedereen duidelijk kunnen toepassen. Graag vragen we in de tussentijd om jullie geduld en mochten jullie vragen hebben dan zijn die natuurlijk welkom om deze te stellen!

Groetjes,

Renske


Hoi @Tinkerbell & @Anoniemxv ,

Fijn dat het forum het weer voor jullie doet! 

Groetjes,

Renske


Ik heb het gevoel dat het light aan Gainsight. Die is vaker onstabiel en dus ook het forum 

Groetjes mij @Anoniemxv 


Hoi Kindertelefoon,

Is het misschien mogelijk de tijd om reacties te bewerken aan te passen? Als je reactie bv. na 4 uur geplaatst wordt kan dat niet meer, dus misschien kan het naar bv. 5 uur verlengt worden?

Alvast bedankt voor de reactie. :)


Hoi @J15 ,

 

dat zou in sommige gevallen wel handiger zijn inderdaad. Het nadeel is wel dat het forum onoverzichtelijker zou kunnen worden, wanneer veel mensen hun reactie aanpassen terwijl misschien na hen alweer een paar nieuwe reacties zijn gekomen. Dan reageert iemand op iets, wat intussen alweer verwijderd of veranderd is.

Maar ik geef het zeker door aan de Community Manager om het even te bespreken. Bedankt voor je suggestie!

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon


Hoi, ik vond de suggestie die @Tover01  een keer deed ook goed. Dat je zelf je reactie kunt zien en bewerken voordat ie gepubliceerd is.  Soort van “nog niet gepubliceerd” status waarbinnen jij zelf dus wel je reactie kunt zien en bewerken voordat hij is gecheckt en geplaatst. Misschien kan daar ook naar gekeken worden?

Groetjes Liefs Tartan X

 


Hoi @Tartan14 , 

 

Heel fijn dat je meedenkt! Dit lijkt me een goede suggestie. Ik ga het doorgeven aan de community managers, om te kijken wat er allemaal mogelijk is. 

 

Groetjes Kim, 

De Kindertelefoon


Hoi, even naar aanleiding van dit citaat:

Renske H zei

Hoi allemaal,

We zien dat er veel onrust is ontstaan na het sluiten van dit topic. We willen dat het forum een fijne plek is en het is dan ook niet onze bedoeling jullie te ontmoedigen. Hoewel we forumregels hebben, blijft modereren mensenwerk. Het topic heropenen we tot nader orde omdat het niet uitnodigt tot het starten van een chat (forumregel 5). Wel gaan we, wanneer onze community managers terug zijn van vakantie, op breder vlak kijken naar dergelijke topics en hoe we het uitgangspunt van het forum: het forum is er om te informeren, adviseren of ondersteunen, voor iedereen duidelijk kunnen toepassen. Graag vragen we in de tussentijd om jullie geduld en mochten jullie vragen hebben dan zijn die natuurlijk welkom om deze te stellen!

Groetjes,

Renske

 

Beste lieve medewerkers van de KT,  ik ben aan de ene kant blij dat het is heropend, dat het werd gesloten was een behoorlijke set back imo, ik vond het buiten proporties gezien het onschuldige karakter van dat topic. Fijn dat dat in elk geval is terug gedraaid. Verder hoop ik vurig dat uw voorgenomen “ op breder vlak kijken naar dergelijke topics” en het toepassen van de uitgangspunten  “ het forum is er om te informeren, adviseren of ondersteunen”  niet gaan betekenen dat er een verdere verzakelijking gaat plaats vinden. Ik vind, dat als je als moderatoren ervaart dat regels je in de weg zitten of te strak zijn geformuleerd, je ze zou moeten veranderen. Daar zijn wij niet toe in staat en gelukkig ook maar, maar u allen wel. Ik vind dan het argument dat de regels het voorschrijven terwijl het blijkbaar tegen uw eigen gevoel en maatwerk van dat moment ingaat, een beetje vreemd omdat u zelf degenen bent met elkaar die die regels opstelt en toe moet passen. Zoals Doby terecht zei, verander ze dan! Ja het is mensenwerk, zeker, maarde regels ook. 

Ik ben verder ook een beetje bang dat het “op breder vlak kijken” straks gaat betekenen dat er nog alleen maar een vraag kan worden gesteld, een antwoord gegeven en dat is het. Nu zien we dat mensen (in hun anonimiteit) elkaar langdurig steunen, min of meer om elkaar geven en naar elkaar omkijken, troosten, adviseren etc. Ik mag toch hopen dat daar geen verandering in gaat plaats vinden. Ik gruwel bij de gedachte dat straks iemand een vraag stelt, ik een antwoord moet typen met uitsluitend een zakelijke tekst met een idee of tip, en dat het daar bij blijft. Of dat leuke. luchtige topics niet meer mogen. Ook daar hebben wij behoefte aan! Het is net als bij een therapie volgen (en daar weet ik helaas meer van dan ik zou willen), tussen de serieuze momenten is er altijd een lichte “burner” of een humor-moment, omdat dat je gedachten even verzet en het je helpt om al het serieuze dat de hele dag op je af komt en dat je toch al constant in de greep heeft, even te kunnen vergeten. Zo werkt dat hier op het forum m.i. ook. U zou eens moeten weten en voelen, hoe fijn dat voor mij bijvoorbeeld was. Om tussen je narigheid ook eens wat leuks te lezen, te kunnen typen, een stukje luchtigheid en humor in je rot gevoel. Ook dat is elkaar helpen, ook dat is elkaar steunen en adviseren. Ook dat is van enorme waarde. Topics als gelukkige momenten, tekeningen, mopjes, raadsels,  je gekste blunder of straf, geef complimentjes en dergelijke. Ze zijn veel belangrijker voor een kind met problemen dan je misschien zou verwachten. Er waren dagen dat ik me zo *piep* voelde en geen zin had in wat dan ook. En ik keek dan op het forum en zag dan bijvoorbeeld in zulke topics een prachtige tekening van iemand die daar erg haar/zijn best op had gedaan. Of een grappig verhaal van iemand die een blundertje had gemaakt, en dat beurde me gewoon op!  En natuurlijk ook irl als ik wat leuks meemaakte, dus het forum is geen vervanging van je dagelijkse leven , ik snap niet waar dat vandaan komt maar ik zeg het toch maar even. Het is een aanvulling , een waardevolle virtuele plek waar ik even naartoe ging als ik het nodig had en er al genoeg IRL was. En dat dus mét de vrolijke topics waar je als kind in een nare, moeilijke of zware situatie juist heel veel aan hebt.  Het zou zonde zijn om dat er uit te halen. Ik hoop dat u dit in de bespreking mee wilt nemen. En ook de enorme veelheid aan onzin-seks verhalen en de maten en gewichten-topics en politiek of religieus gekleurde overtuigings-topics. Dat is ook de reden dat ik voor het eerst echt een boos gevoel kreeg. Een leuk lief grappig en onschuldig raadseltje wordt gesloten terwijl de recent actief-pagina volstond met  penislengte, seks met leraren, de Tate broeders en zinloze levensbeschouwelijke draadjes zonder einde (wat daar helpend aan is ??) .  U kunt zich voorstellen waarom dat scheef en onrechtvaardig voelde en gelukkig is het raadsel-topic hersteld.  Sorry voor mijn lange betoog maar ik moest het een keer kwijt, Het voelde niet goed en ik ben in ieder geval blij dat dat werd hersteld. Maar door het feit dat dat gebeurde en nu nog boven de markt hangt en er straks misschien nog verder wordt beperkt maken mij niet optimistisch. Ik merk ook dat ik minder gemotiveerd ben en de laatste dagen geen zin had om in te loggen. Er is jammer genoeg even iets geknakt bij mij, maar ik hoop dan iig echt dat het niet nog verder wordt ingeperkt. Niks voor mij om dit te doen maar ik moest het kwijt. Verder natuurlijk wel alle lof voor uw werk en het forum op zich, het is geweldig dat het bestaat. En hopelijk blijft dat zo.

Groetjes Tartan


Hoi @Tartan14 , 

 

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik kan me voorstellen dat je hiermee zit. Ik vind het dan ook vervelend om te horen dat je de laatste tijd minder zin hebt gehad om in te loggen. Omdat we als forummoderators en community managers jou graag een eerlijk en overeenstemmend antwoord willen geven, ga ik hier nu inhoudelijk niet op in. Maar ik stuur het natuurlijk door naar de community managers zodat het, zoals je zelf al zei, meegenomen wordt in de bespreking. Voor nu vraag ik je dan om je geduld totdat we hierop een duidelijk antwoord hebben 🙂

Nogmaals bedankt voor je reactie en veel plezier op het forum! 

 

Groetjes Kim, 

De Kindertelefoon


Hoi Kindertelefoon,

 @Tartan14 , helemaal mee eens. :)

Maar eigenlijk nog wel iets wat ik hier een beetje zakelijk vind, en heel onpersoonlijk. Er zijn bepaalde moderators die eigenlijk constant alleen maar standaard berichten plaatsen, hoewel die nu is aangepast, erger ik me daar wel heel erg aan.. Het hoeft echt niet een heel erg lang bericht te zijn, maar dat iemand al een beetje op de situatie ingaat kan al fijn zijn. Bv.:

Bij het onderste bericht gaat de moderator een beetje in op de situatie, en daardoor vind ik het bericht al een stuk persoonlijker dan alleen maar iets te plaatsen wat gewoon een standaard berichtje is.

 


Hallo, ik heb alles even nagelezen en ik schrok er wel van.  Ik ben het met @Tartan14  zijn pleidooi eens dan. Wel jammer dat dit gebeurt is, maar misschien komt nu alles wel positief uit en gaat het juist beter worden, laten we daar maar op hopen. Ik zou het ook best erg vinden als het schrikbeeld waar @Tartan14  het over heeft ook echt gebeurt, dat zou toch het forum omlaag halen. En dan inderdaad al die topics waar @Dobymeis13  en @Sjardy  het over hebben die blijven dan gewoon wel bestaan, vast niet toch. Ik denk dat ik dan met veel minder plezier ga kijken hier. Ik kan me echt niet voorstellen dat het die kant op gaat dus we houden moed zeg maar 😊

Liefs, Tover xxx


Hoi @J15 , 

 

Bedankt voor je reactie! Ik kan me voorstellen dat het soms onpersoonlijk overkomt, maar dat is totaal niet onze bedoeling! De kindertelefoon heeft ervoor gekozen om standaard berichten te plaatsen om zo hetzelfde uit te stralen met alle verschillende moderatoren. Het doel hiervan is dat elk kind hetzelfde behandelt wordt. Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd. Mocht je hier nog vragen over hebben, stel ze dan gerust!

Veel plezier nog op het forum. 

 

Groetjes Kim 

De Kindertelefoon


Ik ben het ook helemaal eens met de goede reactie van @Tartan14 ik vind echt dat je dat goed hebt verwoord. Ik hoop dat er wat goeds wordt gedaan met zijn reactie en met de ideeën van iedereen hier en ik hou ook net zoals @Tover01 ook gewoon goede moed het komt vast wel goed allemaal! :)

Liefs van mij <3


Reageer