Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

696 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi ! Mag ik u ook wat vragen? Ik heb net een reactie geplaatst en die werd gecheckt. Dat kan. Maar toen werd die na een tijdje geplaatst en ik wou iets heel kleins veranderen. En dat deed ik en toen ging die hele reactie weer opnieuw in de check! Dat is toch helemaal nergens voor nodig?  Dat is voor u ook alleen maar extra zinloos werk? 

Groetjes Maiskolfje X 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi  @MickeyMouse ,

Jouw reactie op het topic van @Boypower staat nu in het juiste topic ‘seks’.

Ook de reactie van Boypower is meeverhuisd.

groetjes, Mariska

Reputatie 7
Badge +6

@tim16 

Hoi,

Hopelijk wordt dit snel opgelost. Het is doorgegeven aan de Community Manager. Onderhoud aan de website gebeurt niet voor iedere kleine wijziging. Het heeft onze aandacht, maar kan dus toch nog wel even duren.

Bedankt voor jouw oplettendheid.

Groetjes, Mariska

Reputatie 7
Badge +6

@OnbekendeAnnoniem 

Hoi,

Ik zag dat jouw vraag nog niet was beantwoord.

In het topic ‘ik ben ziek’ zie ik maar één reactie geplaatst van jou. Ik zie niet een eerder geplaatste (en daarna verwijderde) reactie. Ik kan dus niet voor jou nagaan wat hier is gebeurd. 
Fijn dat er in ieder geval wel een reactie van jou erbij staat. Dank je wel voor je betrokkenheid bij het forum.

 

Groetjes, Mariska

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse Ah, het was dus al bekend. Had jouw bericht van 2 weken geleden ff gemist. Het zou wel mooi zijn als het nu wel wordt aangepast want dit soort dingen zijn wel een beetje slordig.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Finn_ ,

 

dank je, maar welk bericht bedoel je?

 

Die van vanmorgen over die topic tekst in dat sex en seks topic of dat bericht van net over dat mailadres dat @tim16  ook al noemde..…

Doe ze anders allebei maar even 😁

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @MickeyMouse ,

Bedankt voor je bericht! Ik ga dit intern doorgeven.

Groetjes Finn,

De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16,

 

ja, je zou denken dat je er van uit zou kunnen gaan dat die informatie klopt, maar dat is jammer genoeg niet zo…..

 

Ik heb hier ongeveer 2 weken geleden ook al iets over gepost:

 

daar staat ook even verderop een antwoord van de Kindertelefoon.

Maar, omdat het nog niet zolang geleden is, is er kennelijk nog geen tijd geweest om het aan te passsen….

 

Het juiste mailadres zou volgens @Mariska H zijn:

forum@kindertelefoon.nl

 

en dat kun je weer lezen in:

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

Kwam dit tegen. Dat e-mail adres lijkt me niet te kloppen. Moet dat niet forum@kindertelefoon.nl zijn?

 

Hey,

1 van mijn reacties is weer weg.

Ik had de reactie in dit topic geplaatst en nu is ie weg. Ik heb nu weer een nieuwe geplaatst en die zit in de check. Maar ik vraag me wel af waar me reactie nu weer is. Iemand enig idee? Ik had de reactie ongeveer 20 minuten geleden geplaatst en ik heb hem er ook echt op zien staan. Is ie echt verdwenen of kunnen jullie hem weer terug vinden? Zou wel fijn zijn, had er tijd in gestoken en het is dan altijd jammer als zoiets verdwijnt. Naja, anders maar niet, heb toch een nieuwe geplaatst!

Zouden jullie effe willen kijken?

Alvast bedankt!

Aju!

Hoi @MickeyMouse ,

 

Ik ga dit voor je navragen. Ik heb geen idee wat er is gebeurd en kan het ook niet terugvinden. Ik hoop dat ik je zo snel mogelijk een antwoord kan geven of kan zorgen dat het weer goed gezet wordt. Anders zal een andere moderator het van mij overnemen.

Groetjes,

Noa, De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Kindertelefoon,

 

waarom is de tekst van het topic waarin ik een reactie gepost heb op 220723 rond 23.45 gewijzigd en staat er een geheel andere tekst, waardoor mijn reactie daarop nergens meer op slaat. Zie de screenshots:

 

screenshot van hoe het er 29 minuten na het plaatsen van mijn reactie uitzag:

topic sex met een x met topicnummer 79030, met de goede topic tekst, met een logische reactie van mij op de vraag

Topic tekst hieronder is:

Hoi, Ik ben een jongen van 14 en zelf zou ik graag sex willen hebben maar ik heb zelf geen vriendin en ik weet niet of ik het ook goed zou doen en wat je wel en niet moet doen. Heeft iemand misschien tips?

 

 

screenshot van hoe het er 6 uur na het plaatsen van mijn reactie uitzag:

topic sex met een x met topicnummer 79030met een hele andere topic tekst, met daaronder mijn reactie die nu ineens nergens meer op slaat

Topic tekst hieronder is nu ineens:

Hoi ik ben een jongen van 14 en ben vaak geil ik begon zelf met aftrekken toen ik 11 was hoort dit en heeft een van jullie jongens of meiden dit ook?

 

Dan blijkt er dus ook nog een ander topic te zijn seks met een s met topicnummer 79032, dus en daar staat ineens de oorspronkelijke tekst waar ik op gereageerd had in sex met een x. Zie screenshot hieronder.

Iemand van de KT heeft waarschijnlijk iets willen aanpassen, maar dat is dus niet goed gegaan. Het zou wel fijn zijn als jullie het even willen oplossen, zodat mijn reactie weer logisch is op de vraag in het topic en dan graag op een manier dat ik dus ook mailtjes krijg van nieuwe reacties op dat topic

Topic tekst hieronder is:

Hoi, Ik ben een jongen van 14 en zelf zou ik graag sex willen hebben maar ik heb zelf geen vriendin en ik weet niet of ik het ook goed zou doen en wat je wel en niet moet doen. Heeft iemand misschien tips?

 

Ik zie strakjes wel of het gelukt is.

Alvast bedankt.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Hopelijk gaat ie niet in de check, want anders moet ik daar ook nog op wachten en wordt het nog rommeliger als anderen in de tussentijd ook op die topics gaan reageren...

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ikweethetnietmeer2009 

 

Een goede vraag die je stelt! Mooi dat je een oplossing zoekt binnen de regels van het forum.

Als jouw broer nog (een deel) weet van het e-mailadres waarmee het account is aangemaakt, dan kan hij een mailtje sturen naar forum@kindertelefoon.nl . Daar kunnen ze via het e-mailadres de accountnaam terugvinden. Dat geven ze dan via de mail weer aan hem door. Het wachtwoord kan hij altijd opnieuw aanmaken natuurlijk.

Als dat niet lukt, dan is het in dit geval natuurlijk niet erg, als hij toch een nieuw account aanmaakt. Het andere account is dan niet actief.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

 

Reputatie 7
Badge +9

hey ik vroeg mij me wat af over regel 12. mijn broer heeft een account maar hij weet de naam enzo niet meer. en hij kan geen topics plaatsen. en regel 12 is je bent maar onder 1 account actief. dus wat moet hij doen?

(hij weet mijn account naam niet maar kan zelf helemaal niks op het forum daarom vraag ik het)

Hi @MickeyMouse ,

 

dat kan kloppen dat er geen automatisch mailtje verstuurd is, ik heb die reactie namelijk niet op de normale plek van de te checken berichten teruggevonden maar ergens anders. Daaraan zit niet het automatisch versturen van de mail gekoppeld. Technisch verhaal, niet zo interessant, dit lijkt een uitzondering te zijn. 

Niet zo interessant? Ik vind dat juist interessant 🤣

Ik snap je opmerking over een berichtje plaatsen in het receptentopic om die ‘nieuwe’ reactie onder de aandacht te brengen, maar dat kan ik niet doen omdat het niet de rol is van de moderators om actief dingen te posten. In principe weet @OnbekendeAnnoniem er nu van, omdat ik hem hier getagd had, en als jij zelf een berichtje in dat topic wil plaatsen dan zal ik je natuurlijk niet tegenhouden ;)

​​​​​​@MickeyMouse zegt het al. Misschien effe me profiel checken. Ben een meisje en dus geen hem…. 

Waarom zien eigenlijk zoveel mensen en mods mij op het forum als een hij en niet als een zij? Naja boeien!

Mare, Thanks!

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

 

 

Ik heb 2 vraagjes over jouw reactie

 

Hoi @OnbekendeAnnoniem ,

….jouw reactie op het receptentopic waarvan je op 11/7 vertelde dat je die kwijt was,  heb ik gevonden en weer geplaatst. 

mooi en klopt het dat het om dit recept gaat:​​​​​​

hmmm, Tortilla de patatas

Jap, dat recept gaat het over. Moet je zekers proberen! Ga het binnenkort ook weer voor opa en oma maken!

 

 

 

 

 

Hoi @OnbekendeAnnoniem ,

 

ik heb eens een grondige zoekactie op touw gezet en overal gekeken naar de reacties die jij noemt.

Heel erg bedankt! Kan het echt waarderen!

Van de 2 die je net noemde geen spoor, maar jouw reactie op het receptentopic waarvan je op 11/7 vertelde dat je die kwijt was,  heb ik gevonden en weer geplaatst. Het is onbekend waarom deze niet geplaatst is, want er worden geen regels overtreden, de reactie is niet dubbel en het topic zelf bestaat ook gewoon nog.

Jammer dat die 2 dan echt verdwenen zijn, foutje in het systeem ofzo? Wel fijn dat me recept geplaatst is! Weet nu i.i.g dat ik geen regels had overtreden.

En dan nog effe een vraagje: In sommige topics kan je eigenlijk niet veel anders dat forumregel 5 overtreden. Waarom blijven die topics staan, want we krijgen wel steeds te horen dat we ons aan forumregel 5 moeten houden, maar er is ook geen manier om ons eraan te houden? (ik vind ze meestal wel leuk😊

 

Ja, dit vinden wij zelf ook lastig, vaak is het zo’n grijs gebied. We werken met veel verschillende moderators die allemaal de regels net iets anders interpreteren. Soms wordt een nieuw topic doorgelaten door de moderator die dan dienst heeft, en merken de moderatoren die daarna komen dat de reacties vaak tegen regel 5 aanzitten. We overleggen dan wel wat we kunnen doen, maar als er niet echt een regel wordt overtreden dan kiezen de meesten er vaak maar voor om het topic te laten voortbestaan.

Begrijp ik! ​​​​​​ Is ook wel leuker dan al die topics verwijderen. 

 

Oja, nog effe iets dat hier helemaal niks mee te maken heeft…. Gaan jullie soms ook niet stuk om reacties of verhalen van sommige? Gewoon als je die bloopers leest enzo? Jullie zijn ook mensen, dus lijkt me wel, zou het wel graag willen weten! Ben nieuwsgierig geworden!

Absoluut! De dingen die jullie schrijven zijn soms echt hilarisch. Juist jullie verhalen en oprechte inkijkjes in jullie leven maken dat wij dit werk zo waardevol vinden om te blijven doen. Dus, bedankt dat jullie zijn wie jullie zijn!

😊.

 

Nog 1 ding, in het begin kreeg ik heel veel mailtjes als er iets geplaatst was in een topic, maar nu krijg ik heel veel mailtjes niet meer, hoe kan dit?

Je bedoelt die automatische mailtjes dat er een nieuwe reactie is gekomen in een topic, waarin jijzelf ook iets had geplaatst? Je kan zelf instellen of je daar een mail van wil ontvangen.  Ga naar Mijn profiel, instellingen wijzigen, en daar zie je de verschillende opties. Misschien kan je eens kijken welke opties er bij jou aangevinkt zijn.

Heb dat al eerder te horen gekregen, maar mijn instellingen zijn correct. Zal wel weer aan mij liggen… Het rare is dat ik net wel opeens 11 mails binnen kreeg, terwijl ik daarvoor niks binnen kreeg. Heeft u enig idee hoe dit kan?

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Nogmaals: Heel erg bedankt voor het kijken, reageren het het vinden van me recept! Kan het echt waarderen!

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Monkeyboy69,

 

volgens mij kun je dat alleen zien in de desktopversie en niet op je mobiel…..

Het ziet er zo uit:

 

Op je mobiel kun je volgens mij alleen het aantal reacties zien… en hoe lang geleden een reactie geplaatst is…..

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi KT, waar kan je zien hoevaak je topic is bekeken als je dat kan zien?

Groetjes, @Monkeyboy69

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @ikweethetnietmeer2009 , 

Hieronder lees ik dat je je ook afvroeg hoeveel waarschuwingen je nu hebt. Dit heb ik even opgezocht. Je hebt op dit moment geen waarschuwingen. 

Groetjes, JanneB van de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Marieke,

 

ok, duidelijk

ik ga eerst eventjes kijken wat @OnbekendeAnnoniem doet en ondertussen kan ik op zoek naar een recept...hmmm iets makkelijks…….popcorn uit de magnetron ofzo….nou ja, als ik niks beters bedenk heb ik die alvast

 

oh, misschien beter toch nog even het profiel van  @OnbekendeAnnoniem checken en dan snap je wel waarom 🤔 en dan kan deze regel daarna in  de prullenbak 😉

 

 

@Ann0 ,

je kunt het ook wel aan de KT vragen...over die waarschuwingen. Of misschien hebben ze het al gelezen en komt dat mailtje er al bijna aan, dat zou me ook niks verbazen 🙂

Misschien zetten ze de data er ook wel bij, dan weet je ook wanneer ze vervallen.

Oh, raar van die reacties en topic, maar ja, je hebt het zelf al opgelost, kan ook

 

Gr. MickeyMouse

 @MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ann0 ,

 

ik heb even gekeken maar je hebt nul waarschuwingen hoor. Wanneer je trouwens een waarschuwing zou krijgen, sturen we je een persoonlijk mailtje met daarin dat je een waarschuwing hebt, de hoeveelste het is, en waarvoor. Je kan je dus niet afmelden voor het krijgen van die mail omdat het geen automatische mail is.

 

En @MickeyMouse  , n.a.v. jouw vraag van gisteren, jouw waarschuwingen zijn inderdaad verlopen.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +7

Hi @MickeyMouse ,

 

dat kan kloppen dat er geen automatisch mailtje verstuurd is, ik heb die reactie namelijk niet op de normale plek van de te checken berichten teruggevonden maar ergens anders. Daaraan zit niet het automatisch versturen van de mail gekoppeld. Technisch verhaal, niet zo interessant, dit lijkt een uitzondering te zijn. 

Ik snap je opmerking over een berichtje plaatsen in het receptentopic om die ‘nieuwe’ reactie onder de aandacht te brengen, maar dat kan ik niet doen omdat het niet de rol is van de moderators om actief dingen te posten. In principe weet @OnbekendeAnnoniem er nu van, omdat ik hem hier getagd had, en als jij zelf een berichtje in dat topic wil plaatsen dan zal ik je natuurlijk niet tegenhouden ;)

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +4

@MickeyMouse ik heb ook geen idee hoeveel waarschuwingen ik heb, ik heb m'n mail van de kt uit staan, ik kan op 0,1 if 2 waarschuwingen zitten.

 

En ja soms gebeurt iets geks ik had pas ook een keer dat een reactie niet was geplaatst dus heb ik hem opnieuw geschreven. 

En ik had ook een keer een topic aangemaakt(m'n nieuwste) en toen ik savonds keek was hij er nog steeds niet, hij was ergens vast komen te zitten in de check, want ik had hem daarna gerepost en hij staat er nu wel.

 

Groetjes,

@Ann0 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Marieke,

 

ik las net jouw reactie en dankjewel voor alle uitleg en moeite en ook leuk om te horen dat jullie soms wel om ons allemaal moeten lachen op momenten als het kan, want er zijn natuurlijk al genoeg dingen waar jullie bij helpen en waar niks te lachen valt.

 

Ik heb 2 vraagjes over jouw reactie

 

Hoi @OnbekendeAnnoniem ,

….jouw reactie op het receptentopic waarvan je op 11/7 vertelde dat je die kwijt was,  heb ik gevonden en weer geplaatst. 

mooi en klopt het dat het om dit recept gaat:​​​​​​

hmmm, Tortilla de patatas

Ik volg dat topic en ik heb er nu geen mailtje over gekregen dat er een nieuwe reactie geplaatst is….

Ik heb natuurlijk zelf even gekeken en ik heb nu dus geen probleem, maar ieder ander die dit topic volgt en niet weet dat er een nieuwe reactie is geplaatst wel, volgens mij.

Ik ga het even uitleggen:

als er een nieuwe reactie in een topic is geplaatst dat je volgt krijg je daar een mailtje over. Als ik dat mailtje mis of niet op een andere manier dat topic check krijg ik bij een  volgende nieuwe reactie geen mailtje, want je krijgt volgens mij alleen maar een mailtje over de eerste nieuw geplaatste reactie na het moment dat je voor het laatst dat topic hebt geopend.

Iemand die dus niet weet van de door jouw alsnog geplaatste reactie en die nu niet zelf in dat topic gaat kijken, krijgt van een volgende reactie ook geen mailtje en dat is volgens mij niet de bedoeling.

Ergens vind ik het gek dat ik er geen mailtje van heb gekregen van want van elke andere normale, na een gecheckte reactie krijg ik wel een mailtje, tenzij ik er al eentje heb ontvangen  over eerder een eerder geplaatste reactie die ik nog niet bekeken heb. Klinkt ingewikkeld, maar zo werkt het wel, volgens mij.

Ik zou toch dan nu vandaag een mailtje hebben moeten ontvangen over dat recepten topic, want mailtje worden toch gestuurd op het moment dat jullie een gecheckte reactie terug plaatsen en dat was toch vandaag of heb ik dat niet goed begrepen?

 

Als het klopt wat ik schrijf heb ik ook wel een idee hoe jullie dit op kunnen lossen en dat is dat jij of iemand anders van de KT gewoon even zelf een nieuw berichtje post (of zal ik het doen hahaha, want dat heeft hetzelfde effect) waarin je even zegt dat er een heerlijk recept van @OnbekendeAnnoniem  na een zoektocht van 2 weken alsnog is geplaatst of zoiets. Ik laat het maar aan jou/jullie over.

Is het duidelijk wat ik schrijf?

 

Oh ja, ik had ook nog een tweede dingetje en eigenlijk is dat al soort van beantwoord/voorbij gekomen.

Het gaat over:

Hoi @OnbekendeAnnoniem ,

Nog 1 ding, in het begin kreeg ik heel veel mailtjes als er iets geplaatst was in een topic, maar nu krijg ik heel veel mailtjes niet meer, hoe kan dit?

Je bedoelt die automatische mailtjes dat er een nieuwe reactie is gekomen in een topic, waarin jijzelf ook iets had geplaatst? Je kan zelf instellen of je daar een mail van wil ontvangen.  Ga naar Mijn profiel, instellingen wijzigen, en daar zie je de verschillende opties. Misschien kan je eens kijken welke opties er bij jou aangevinkt zijn.

ik zat hierbij zelf ook nog te denken aan dat als je een mailtje hebt gemist over een nieuwe reactie en ook niet op een andere manier in dat topic terecht bent gekomen dat je dan dus ook geen nieuwe mailtjes krijgt over volgende nieuwe reacties, zolang je het topic niet hebt geopend...daar heb ik dus hierboven al iets geschreven in een ander verband

 

Nou ja, dat was 't.

Hopelijk is het duidelijk en kunnen jullie er iets mee.

 

...enne als het te lang duurt…. dan post ik zelf wel ff een recept ofzo 😉

maar ik denk dat het wel goed komt, daar heb ik wel vertrouwen in en misschien is het allemaal onzin wat ik geschreven heb en dan hoor ik het wel 🙃

 

misschien gaat het wel over een heel ander recepten topic 😋 en sta ik hier voor 🐵

 

Nou ja, gisteren ben ik ook al een 🐶 geweest en een 🐀 die bij iemand anders door de kamer liep, dus dit kan er ook nog wel bij

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

 

 

Reageer