Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

713 reacties

Badge +1

Hoi @OnbekendeAnnoniem 

 

Ik snap dat je graag wil weten wat de reden is dat je bericht is verwijderd. 

Ik heb net geprobeerd uit te zoeken wat de reden is, maar deze staat nergens vermeld en je hebt inderdaad geen mail gehad hierover.

Ik geef dit door aan de community manager en deze komt hierop terug.

 

Groetjes,

RomeeV

Hoi KT, kunnen jullie misschien mijn oudste topic verwijderen? Ik heb geen antwoorden meer nodig voor die topic. 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +6

@Franzi

Hoi,

Een goede vraag, die je stelt.

Bij de veelgestelde vragen staat:

Topics die je plaatst worden in principe niet verwijderd. Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen.

Er zijn drie uitzonderingen. Een topic wordt wel verwijderd als:

· Het topic in strijd is met de forumregels.

· Het topic je anonimiteit in gevaar brengt.

· De Kindertelefoon verwijdert alle topics waar langer dan 6 jaar geen reactie op is gekomen.

Je hebt het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou zo belangrijk is dat jouw topic(s) verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

Een andere optie is om je account te verwijderen. Wat dit allemaal betekent kan je hier lezen: 

 

Groet, Mariska (De Kindertelefoon)

Hey,

Nog effe een vraagje➡ Mag een gedicht in de topic hier beneden ook niet in het Spaans?⬇

Ik kan het gedicht dat ik wil plaatsen moeilijk gaan vertalen, want ik heb het expres in het Spaans gedaan. 

Ajuus!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @OnbekendeAnnoniem ,

Wat goed dat jij in het Spaans kunt dichten!

Het spijt ons, maar voor de leesbaarheid van het forum is een gedicht in het Spaans niet toegestaan. De voertaal is Nederlands, eventueel Engels voor wie geen Nederlands spreekt.

De Kindertelefoon is verantwoordelijk voor alles wat er op het forum staat, dus de moderators moeten de inhoud ook kunnen beoordelen.

Hopelijk lukt het je toch om het gedicht in het Nederlands te vertalen.

 

Groetjes, Mariska

 

@Mariska H Oké ik begrijp het, ik dacht dat het niet zoveel kwaad kon, maar wat u zegt over de mods klopt. Bedankt voor uw reactie!

Hoezo is dit topic sticky in Seksualiteit?

https://forum.kindertelefoon.nl/seksualiteit-32/wat-vindt-een-meisje-mooi-79078

 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @OwO_Chikako_OwO , 

 

Goede vraag; in principe is de reden om een post sticky te maken dat er er uitleg in de post staat of een opsomming van belangrijke forumonderwerpen op het forum. Nu begrijp ik je verwarring m.b.t. dit bericht en ga ik je vraag aan onze community manager overdragen. Deze geeft je dan zo snel mogelijk een uitleg of neemt actie op deze post. 

Hopelijk is dit antwoord tot die tijd voldoende info voor je. 
 

Groet, Loes
De Kindertelefoon

 

Hey,

Effe een hele domme vraag (;

Ik heb zojuist een badge verdiend. De seksualiteit badge.

Maar waarom staat er: ‘Lentekriebels? Jij kletst graag over seks en seksualiteit.’ ? Want hoe weten jullie of iemand daar graag over praat? Ik praat daar liever helemaal niet over. Dus vond het nogal raar, en wil nu eigenlijk wel weten waarom dat er staat, want als je logisch nadenkt hoeft het natuurlijk helemaal niet te kloppen.

Sorry ben weer es nieuwsgierig! 

Alvast bedankt!

Ajuus!

Hey,

Ik zag net  nog effe wat, iets dat ik ook raar vind. ⬇

Waarom de één in het Nederlands en de ander in het Engels? Het lijkt mij iets logischer om het in het Nederlands te hebben. Of i.i.g allebei in dezelfde taal. Of ligt het aan mijn computer, telefoon en tabblad? 

Ajuus! 

ps: hopelijk ben ik niet lastig geworden met me nutteloze vragen (;

Reputatie 4
Badge +2

Hallo OnbenkendeAnnoniem,

Bedankt voor je 2 vragen.

Goeie vragen, alleen weet ik het antwoord niet. Ik ga dit doorsturen naar de Community Manager.

Binnenkort ontvang je dan bericht.

Groetjes,

Karin

Reputatie 3
Badge

Hoi kindertelefoon, 

Ik had een aantal reacties en topics geplaatst met daaronder een verzonnen naam, maar omdat ik die naam niet kon gebruiken omdat deze al gebruikt werd is die verzonnen naam uit mijn berichten en topics gehaald.

Is er een manier om te verifiëren dat dat een verzonnen naam is zodat ik deze gewoon kan gebruiken onder mijn reacties en topics???

 

Veel liefs,

Everyone is awesome

Reputatie 6
Badge +4

Hai @Everyone is awesome,

 

Het is niet de bedoeling dat je een andere naam gebruikt dan je gebruikersnaam. Dát is de reden dat de naam onder je berichten verwijderd werd.

Hopelijk is dit voldoende antwoord op je vraag.

 

Groetjes,
Britta van de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

Hey,

Effe een hele domme vraag (;

Ik heb zojuist een badge verdiend. De seksualiteit badge.

Maar waarom staat er: ‘Lentekriebels? Jij kletst graag over seks en seksualiteit.’ ? Want hoe weten jullie of iemand daar graag over praat? Ik praat daar liever helemaal niet over. Dus vond het nogal raar, en wil nu eigenlijk wel weten waarom dat er staat, want als je logisch nadenkt hoeft het natuurlijk helemaal niet te kloppen.

@OnbekendeAnnoniem Geen domme vraag hoor. Maar op zich is het toch vrij logisch om te denken dat iemand die veel in een seksualiteit topic schrijft daar graag over praat?

Maar goed. Die teksten bij badges zijn natuurlijk maar algemene beschrijvingen dus die hoeven niet per se op jou persoonlijk te slaan. Ik zou het niet zo letterlijk nemen allemaal. 😉

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Britta,

Het is niet de bedoeling dat je een andere naam gebruikt dan je gebruikersnaam. Dát is de reden dat de naam onder je berichten verwijderd werd.

 

maarre, hoe kunnen wij nou weten dat dat niet mag?

Je kunt je prima aan de forumregels houden en toch een andere naam gebruiken als je gebruikersnaam om (bijvoorbeeld) je bericht mee af te sluiten…..

 

Of is het vooral omdat jullie als moderatoren kunnen gaan denken ‘uhm hé, die ondertekent zijn/haar/hen berichtje met een andere naam als de gebruikersnaam, dus wie weet gebruikt ie wel zijn/haar/hen eigen naam en dat mag niet. Nee, je echte naam gebruiken, dat mag niet, maar zolang je alleen maar 'nepnamen’ gebruikt houd je je wel aan de forumregels volgens mij en mag het wel. Toch?

Of heb ik het mis?

Misschien is er iets mis met de forumregels……

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @MickeyMouse ,

 

Wat goed dat je meedenkt!

In verband met het veilig houden van persoonsgegevens is er voor gekozen de naam uit de berichten te houden.

Wij hopen jou hier voldoende mee te hebben geinformeerd.

Nog veel plezier op het forum!!

 

groetjes

Yasmin, de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Yasmientje,

 

dankjewel voor jouw snelle reactie.

Hoi @MickeyMouse ,

Wat goed dat je meedenkt!

ach ja, zo ben ik

 

In verband met het veilig houden van persoonsgegevens is er voor gekozen de naam uit de berichten te houden.

oh, nice. Ik kan me er wel iets bij voorstellen als je met ‘de naam’, iemands echte, eigen naam bedoelt, maar met elke andere willekeurig verzonnen naam dat snap ik niet, tenzij jullie vinden dat dat voor verwarring kan zorgen en dat het daarom niet gewenst is,  maar waarom staat dat dan niet in de forumregels dat dat niet mag

 

Wij hopen jou hier voldoende mee te hebben geinformeerd.

het begin is er, maar we zijn er nog niet helemaal 😉

 

Nog veel plezier op het forum!!

 

dankjewel en jij ook en dankjewel voor alles wat je voor ons doet 🙂

 

Gr. Mickeymouse

@MickeyMouse 

 

 

@OnbekendeAnnoniem Geen domme vraag hoor. Maar op zich is het toch vrij logisch om te denken dat iemand die veel in een seksualiteit topic schrijft daar graag over praat?

ja, begrijp ik. Maar ik plaatste eigenlijk alleen maar onzin. Gewoon het letterlijk nemen van dingen en dat dan zeggen.

Maar goed. Die teksten bij badges zijn natuurlijk maar algemene beschrijvingen dus die hoeven niet per se op jou persoonlijk te slaan. Ik zou het niet zo letterlijk nemen allemaal. 😉

Niet zo letterlijk nemen? Er gaat een wereld voor me open nu. Nee geintje, maar niet zo letterlijk nemen is heel ingewikkeld. Ik neem zowat alles letterlijk. Eigenlijk was me vraag alleen maar omdat ik nieuwsgierig ben naar het antwoord van KT. Jij zou het niet zo letterlijk nemen, ik wel 😉. Oeps, iets te letterlijk weer.

 

Voordat iedereen gek van me wordt,

Adios!

Reputatie 7
Badge +11

Hoi kindertelefoon, 

Ik heb een dringend probleem! Ik was een reactie aan het typen maar opeens had ik de standaard melding dat die reactie zo gecheckt wordt, alleen mijn reactie was echt nog totaal niet af dus help

Het gaat over de nog niet gecheckte reactie in dit topic

https://forum.kindertelefoon.nl/relaties-en-liefde-31/vinden-meiden-veel-pukkels-red-flag-bij-jongens-79474?postid=533319#post533319

Kunnen jullie die reactie alstublieft niet online zetten?

Groetjes, @Monkeyboy69

Reputatie 7
Badge +3

@Monkeyboy69 


We hebben jouw bericht niet geplaatst.

 

Groet,

Luuk​

Goede middag moderatoren van de Kindertelefoon. Ik heb een vraag die ik niet weet waar te stellen dus dan maar hier. Sorry als het de verkeerde topic is. Maar ik ben benieuwd,  soms lees ik dingen, reacties waar ik echt van in een deuk lig. Of bloopers die mensen vertellen waar ik hardop om zit te lachen. En mijn vraag: dat moet u toch af en toe ook hebben? Dat u echt hier iets leest waar u echt om moet lachen en dan aan een collega laat lezen van 'moet je dit nou lezen! ' en dan samen er plezier om hebben. 

Hihi nouja sorry ik ben er gewoon even benieuwd naar, hoop dat ik dit mocht vragen 🙂😊

Met hoogachting vriendelijke groet

Asky XxX 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Askygirl ,

Wat een leuke vraag stel jij 😊

Het is zeker zo, dat wij als moderators ook vaak met een (glim)lach reacties lezen op het forum. Dat maakt het modereren van het forum heel mooi om te doen. En op dezelfde manier genieten wij van alle mooie, lieve, steunende en helpende reacties op het forum. 
Het forum is voor, en door jongeren. Daarom zijn wij niet heel zichtbaar aanwezig op het forum. Maar achter de schermen leven wij zeker mee.

Veel plezier nog op het forum!

Groetjes, Mariska 

Hey,

Er zijn nog 3 vragen waar ik geen antwoord op heb. 1 van die vragen is deze ⬇

Dat is een maand geleden, is er inmiddels al naar gekeken? Ben nog steeds nieuwsgierig…..

 

Alvast bedankt!

Ajuus!

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @OnbekendeAnnoniem 

 

Excuses dat je geen antwoord op je vraag hebt gekregen, hij zal er doorheen zijn geglipt. Ik zie bij mij het wel allebei in dezelfde taal staan (Engels), maar het kan bij iedereen verschillen. Het kan een foutje in het systeem zijn dat de ene Engels is en de ander Nederlands bij jou, maar misschien dat het ook helpt om je taalinstellingen te veranderen. 

 

Groetjes, Meike 

De Kindertelefoon. 

Hoi @OnbekendeAnnoniem 

 

Excuses dat je geen antwoord op je vraag hebt gekregen, hij zal er doorheen zijn geglipt.

Maakt niet uit, wilde het alleen nog graag weten.

Ik zie bij mij het wel allebei in dezelfde taal staan (Engels),maar het kan bij iedereen verschillen. Het kan een foutje in het systeem zijn dat de ene Engels is en de ander Nederlands bij jou, maar misschien dat het ook helpt om je taalinstellingen te veranderen. 

Ja, maar dan staat het hele forum in het Engels en dat moet ik niet hebben (ben slecht in Engels), zodra ik het in het Nederlands zet, zijn het 2 verschillende talen (Engels en Nederlands) En dat zijn op 3 verschillende apparaten, waarvan er 1 in het Spaans staat, 1 in het Nederlands en die andere weet ik niet. Dus aan mijn instellingen ligt het denk ik niet.

Als u die van u in het Nederlands zet, is het dan wel helemaal in het Nederlands? Zodra ik het in het Engels zet klopt het, maar klopt het bij u dan ook in het Nederlands?

 

Groetjes, Meike 

De Kindertelefoon. 

Maar bedankt! 

Trouwens, ik denk dat het aan Google Translate ligt. Lijkt me iets logischer.

Bedankt en sorry voor het verspillen van uw tijd!

 

Reageer