Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

691 reacties

Hoe zien jullie dat een persoon meerdere accounts heeft 

Ik denk dat ze het kunnen zien aan je ip adres wat @tim16 ook al zegt. Maar ook aan hoe je iets schrijft of verteld kan je het soms wel zien, soms dan zie ik ook weleens iets voorbij komen dat ik denk lekker vaag dit…

Waarom wil je het eigenlijk weten? Heb jij ook meerdere 🤣 

Reputatie 4
Badge +3

mijn topics en reacties plaats ik gwn en dan komen ze er niet bij te staan, hz gebeurd dat?

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Gekehenkie ,

Wat tim16 zegt klopt helemaal. We doen geen uitspraken over hoe de forumbeveiliging precies werkt en daardoor kunnen we je dus geen antwoord geven.

 

Groetjes,

Finn / De Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Rattie,

 

Inmiddels heb je een e-mail ontvangen met de reden waarom je topic niet door de controle is gekomen.

 

Groetjes,

Finn / De Kindertelefoon

mijn topics en reacties plaats ik gwn en dan komen ze er niet bij te staan, hz gebeurd dat?

Misschien moeten ze eerst nog door de controle, ik had er vandaag ook iets van 4 die er niet gelijk op stonden.

Reputatie 4
Badge +2

Heehee,

 

Ik heb een vraagje. Ik zie soms in een reactie van een ander forum lid dat ze een topic een soort van “taggen”. Dus dan staat er een balkje met daarin het topic onderwerp en dan kan je erop klikken. Daardoor kom je in dat topic. Ik wilde dit laatst ook doen, maar ik kan echt niet uitvinden hoe dat moet. 
 

Dat is dus mijn vraag; hoe “tag” je een topic?

 

Alvast bedankt voor het antwoord! 
 

-Yodema 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Yodema,

 

bedoel je zoiets:

 

dat is een linkje naar jouw reactie hierboven en die maak je zo (beschrijving voor laptop) :

  • ga naar de reactie die je wilt taggen
  • klik op die 3 oranje bolletjes rechtsonder in die reactie en dan op 'Link naar reactie’ en dan wordt de juiste url in het 'zoekvak’ van je browser ’geplaatst en  kun je die url helemaal kopiëren, dus  in dit voorbeeld kopieer je
  • xxhttps://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/veelgestelde-vragen-hoe-werkt-het-forum-36130/index23.html?postid=517700#post517700  en die plak je dan in het nieuwe bericht waarin je naar dat topic of die reactie wilt verwijzen, tenslotte klik je op ENTER en de 'tag’ wordt 'gemaakt en getoond’ in je nieuwe bericht… zo simpel is het

 

Btw, ik heb hier voor die url even xx getypt, want anders krijg je hier gelijk zo'n 'vakje’  te zien en kun je niet zien wat ik bedoel.

Je moet altijd wel goed opletten of je wel naar de juiste reactie of naar de openingspost van een topic verwijst. Je kunt het even proberen door er zelf op te klikken, voordat je je reactie met die 'tag’ post. Dan kun je zien of ie werkt zoals je 'm bedoelt. Je kunt ook gewoon die url in je browser plakken en kijken of je bij de goede reactie terecht komt, maar dat snap je vast al wel.

Ik hoop dat het duidelijk is en anders hoor ik het wel.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Heehee @MickeyMouse,

 

Dat is idd wat ik bedoelde! Heel erg bedankt voor de uitleg. Alleen kan ik op m’n telefoon nergens drie oranje bolletjes vinden, dus miss kun je het alleen op de laptop doen. Ik zal het straks even proberen op de laptop! 
 

i.i.g heel erg bedankt, dit verklaart wel waarom ik het niet kon vinden op m’n telefoon.

 

-Yodema 

Reputatie 7

ik had nog 1 vraagje, namelijk mag je ook in andere talen communiceren op het forum (bijvoorbeeld Duits)

Hallo @een.meisje.dat.van.duits.houdt 

 

Wat goed dat je deze vraag stelt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groet,

Anne - De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +3

ik had nog 1 vraagje, namelijk mag je ook in andere talen communiceren op het forum (bijvoorbeeld Duits)

 

Op het forum communiceren we bij voorkeur in het Nederlands of eventueel in het Engels. Andere talen staan we niet toe

 

Groet, 

Luuk

Reputatie 7
Badge +17

Hoi,  vanochtend om ong. 09:30 heb ik een reactie geplaatst op dit topic. 

Het is nu  14:25.  En nog is ie niet door de check. Ik heb ook geen mail er over.  Dat vind ik eerlijk gezegd niet echt top.  

Groeten, Tartan13 

Ik wil er toch wat over kwijt. Die vervelende checks voelen voor mij gewoon als pesterijen.  Ik ben er al eens 2 maand om weggebleven en ze zijn er nog. Het jaagt mensen weg. Mij wel iig. En heel vaak treft het juist de meest aardige beleefde en lieve mensjes hier, zoals Tartan, die blijkbaar ook al zijn naam verplicht moest veranderen. Wat doet die lieverd nou zo verkeerd dat jullie hem zo streng aanpakken?  . Ik baal er iig van. 

Sjammetje 

Reputatie 7
Badge +12

Mag je op het forum een foto maken van jezel (met kleren aan) zonder je hoofd en dan plaatsen, of is dat ook tegen de regels, want ik wil iets vragen over mijn out-fit.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +6

@OnlyMe Jaaa! Of bijvoorbeeld gewoon je gezicht wazig maken zodat niemand het ziet. Lijkt me echt gaaf als het kan!

Trouwens ik ben helemaal mee eens met @Sjammetje ! Ik begrijp die checks gewoon niet. Het duurt echt veel te lang. Het is heel irritant vooral als iemand dringend advies nodig heeft...  

Liefs x Banaantje <3

Reputatie 7
Badge +12

@Banaantjeeee Ik bedoel zonder gezicht, dus dat je alleen je schouders ziet tot je voeten. Want als je je gezicht gaat blurren dan kan je meestal nog wel iets zien.

-OnlyMe.

Reputatie 7
Badge +6

@OnlyMe 

Dat kan ook hoor! 

Ik wil er toch wat over kwijt. Die vervelende checks voelen voor mij gewoon als pesterijen.  Ik ben er al eens 2 maand om weggebleven en ze zijn er nog. Het jaagt mensen weg. Mij wel iig. En heel vaak treft het juist de meest aardige beleefde en lieve mensjes hier, zoals Tartan, die blijkbaar ook al zijn naam verplicht moest veranderen. Wat doet die lieverd nou zo verkeerd dat jullie hem zo streng aanpakken?  . Ik baal er iig van. 

Sjammetje 

@Banaantjeeee , @Sjammetje @Tartan13 ik heb pas geleden een topic gemaakt over die verschrikkelijke checks elke keer, misschien heb je er iets aan, is ook door KT op gereageerd!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OnlyMe,

Mag je op het forum een foto maken van jezel (met kleren aan) zonder je hoofd en dan plaatsen, of is dat ook tegen de regels,

 

onder het 'kopje’:

Advies: voor een overzichtelijk en fijn forum staat:

 

Gebruik van afbeeldingen waarop een persoon (gedeeltelijk) herkenbaar in beeld is, is niet toegestaan.

Wij zullen bij overtreding jouw avatar aanpassen.

 

Dit gaat weliswaar over je profielfoto, maar volgens mij is het ook niet toegestaan om zo'n soort foto in een reactie te plaatsen, want in forumregel 3 staat:

 

3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum, zodat anderen jou niet herkennen. Dus:

  • Plaats geen foto’s van personen

 

Hier staat geen nadere toelichting bij, maar volgens mij mag eigenlijk geen enkele foto van een persoon. Ik herinner me dat een keer iemand een foto van zijn/haar gebroken arm of been had gepost, maar die mocht ook niet...ik denk dat de kans klein is dat veel mensen die persoon herkennen aan de hand van die foto, maar ik kan we wel voorstellen dat als je met diegene in de klas zit je hem/haar /hen wel zou kunnen herkennen en die ene persoon kan (onbedoeld) jouw anonimiteit in gevaar brengen. Volgens mij zijn ze daarom extreem voorzichtig met elke foto van een persoon en ik denk dat daarom gewoon alle foto's waarop een persoon, ook al is het maar gedeeltelijk, afgebeeld staat verwijderen, maar ik weet dat niet 100% zeker en laat het uiteindelijke oordeel aan de Kindertelefoon over. Dus, wie van de Kindertelefoon kan hier op antwoorden??

 

want ik wil iets vragen over mijn out-fit.

-OnlyMe

wat je wel zou kunnen doen is jouw outfit op een neutrale achtergrond (dus niet op jouw herkenbare paars-wit gestreepte vloerbedekking of dekbed (om maar iets te noemen) neerleggen )en daar een foto van te maken. Dan kunnen we de kleren beoordelen, we kunnen niet echt iets zeggen of ze jou qua maat ofzo goed staan. Maar het is iets.

Hopelijk krijg je meer uitleg van de KT.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel @MickeyMouse !

-OnlyMe

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @OnlyMe , 

Het klopt dat we het erg belangrijk vinden dat jongeren op het forum anoniem zijn en blijven. Daarom is het niet toegestaan om foto's waarop iemand te zien is, ook al is dat maar gedeeltelijk, te plaatsen.  Zoals @MickeyMouse goed uitlegt, bestaat er dan namelijk toch een kans dat iemand je op het forum kan herkennen. 

Veel plezier op het forum!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

 Hoi @Tartan13,

 

Hoi,  vanochtend om ong. 09:30 heb ik een reactie geplaatst op dit topic. 

Het is nu  14:25.  En nog is ie niet door de check. Ik heb ook geen mail er over.  Dat vind ik eerlijk gezegd niet echt top.  

Groeten, Tartan13 

tsja, ik heb het ook wel eens gehad. Pas geleden had ik iets rond de middag gepost en die reactie ging in de check….ik heb ca. 30 uur afgewacht (tot na het avondeten de volgende dag), maar niks gehoord of gezien….en nu nog steeds niet, maar ok.

Wat ik zie dat momenten zijn waarop de KT te checkten berichten bekijkt is afhankelijk van hoe druk het op de chat en aan de telefoon is, want ik krijg heel sterk de indruk dat een aantal moderatoren van de chat/telefoon de checks doen en vaak is er even tijd rond etenstijd (zeg maar tussen 17.00 en 18.30 uur) en nadat de chat/telefoonlijn is gesloten en dat is dan na 21.00 uur 's avonds. Er wordt geprobeerd om zoveel mogelijk checks, zo snel mogelijk te doen, maar ja, medewerkers van de KT zijn ook mensen, dus die moeten af en toe ook slapen, dus ja rond middernacht komt er meestal wel een eind aan het doen van checks.

 

De resterende reacties worden de volgende morgen gedaan door mensen van de KT (kort) voordat de chat/telefoonlijnen om 11.00 uur weer open gaan…

Dus, grofweg zijn er per dag 3 momenten waarop checks worden gedaan.

Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik soms gezien heb dat er 's morgens om 06.30 al checks gedaan waren en ook wel eens om 02.00 uur 's nachts.

Ik kan dat zien omdat ik aan al mijn reactie een tag aan mezelf toevoeg @MickeyMouse  en dan krijg ik een mailtje als er een reactie met een tag aan mij geplaatst wordt (rechtstreeks of na een check). Dan hoef ik iig niet zelf steeds te gaan kijken of mijn reactie al geplaatst is..

 

Even terug naar mijn reactie die na 30 uur nog niet gecheckt was:

ik heb uiteindelijk besloten om die reactie opnieuw te posten.

Ik bewaar (doe CTRL-A, CTRL-C van je reactie en dan CTRL-V in een documentje en dan opslaan) vaak reacties, iig korte tijd, voor het geval er iets misgaat en ik die reactie anders helemaal opnieuw moet gaan typen, in een Word documentje.

Ik heb die reactie wel hier en daar aangepast om te voorkomen dat, als er een check op dubbele reacties is, te voorkomen dat die om die reden door het systeem geweigerd wordt. Toen ging die reactie, toevallig of niet ook in de check, maar die check duurde maar een half uurtje ofzo….

 

Oh ja, nog iets over de checks, wat ik zelf uitgevonden heb en waar de KT waarschijnlijk niks over gaat zeggen, is dat ze de checks doen in omgekeerde volgorde. Ik bedoel dat ze beginnen met de reacties te checken die als laatste in de check zijn gekomen en mocht jouw reactie al heel vroeg in de check terecht gekomen is, dan moet je dus ook nog wachten totdat al die latere reacties gecheckt zijn….

Volgens mij valt er wel iets voor te zeggen om die volgorde aan te houden, want dan komen sommige reacties vrij snel door de check en andere die toch al lang in de check zitten, tsja, daarvoor duurt het gewoon nog iets langer…

 

Het is roeien met de riemen die je hebt en volgens mij doet iedereen zijn/haar/hen best om alles zo snel mogelijk en zorgvuldig mogelijk voor elkaar te krijgen. Als je onbeperkt mensen en geld tot je beschikking zou hebben dan zou bij wijze van spreken gewoon 25 medewerkers standby hebben zitten, maar ja, zo werkt het niet..

 

Ik hoop dat je er iets wijzer van bent worden en dat de check snel gebeurt of misschien al net gebeurd is.

 

Gr. MickeyMouse 😉

@MickeyMouse

Reputatie 7
Badge +17

Ik vind het systeem van de checks op zich niet zo slecht. Het is niet perfect natuurlijk, maar ga er maar niet van uit de KT van dit systeem gaat afstappen. 
Volgens mij is het grootste probleem nu dat er gewoon te weinig mensen zijn om vaak de checks te behandelen. Daarom gebeurt het maar een paar keer per dag, zoals @MickeyMouse ook al zei.

Soms is het best frustrerend maar ja, we moeten het er maar mee doen ben ik bang.

 

Reputatie 1
Badge

hoelang duurt t voordat er een topic word geplaatst

@xoxanoniemxx Meestal gaat het wel  ‘snel’.

Zover ik zie ,wordt er een paar keer per dag door de mods gecheckt, dus zal misschien een paar uur, hooguit een dag duren. 

Denk ik tenminste….

 

Reageer