Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

696 reacties

Ik ben vandaag ook weer meerdere topics tegengekomen die een beste antwoord kunnen krijgen. Is het ook de bedoeling dat deze mededeling, dat het topic is beantwoord, bij oude topics die al zijn beantwoord ook weg gaat?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Pin,

 

ja bijzonder he? Er zijn ineens weer veel meer topics waarbij ‘beste antwoord’ gemarkeerd kan worden. Zowel oude als nieuwe. Het is ons een raadsel, de vraag staat uit bij de community manager en we hopen dat zij snel antwoord krijgt van de websitebouwers.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

 

@Kindertelefoon,

 

hieronder een vervolg op mijn reactie (met screenshots) van 14 maart over die ‘rare’ volgorde bij recente topics:

https://forum.kindertelefoon.nl/search/activity/recent

gisteravond, 16 maart om 22.51 uur zag ik weer een ‘afwijkende volgorde’.

 

Ik heb er een screenshot van gemaakt en die post ik hieronder:

 

 

Zoals je kunt zien is de laatste reactie bij 'producten als dildo gebruiken’ 7 minuten geleden, bij 'leven en dood’ is de laatste reactie (en dat is ook echt de laatste itt wat ik 14 maart bij dat andere topic constateerde) 35 minuten, wat op zich kan, want dat is langer geleden dan 7  minuten. Alleen bij het topic daaronder ‘in de knoop met mezelf’ is de laatste reactie 13 minuten geleden. Dat alles is dus weer een onlogische volgorde: 7, 35, 13 minuten.

 

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben om er achter te komen waar dit probleem zijn oorzaak heeft.

 

Groetjes,

M&M's

@Kindertelefoon, 

 

ik kwam nog iets ‘grappigs’ tegen.

Ik vind jullie site helemaal top en alle medewerkers (voor zover ik dat kan beoordelen) ook, maar ik ben wel benieuwd  hoe jullie onderstaande kunnen uitleggen:

https://www.kindertelefoon.nl/dit-zijn-wij/

 

 

Cool dat je met een leeftijdsgenoot kunt praten. Die vrijwilligers zijn tussen de 16 en 19 jaar oud.

En kennelijk blijf je ook jong, als je bij de Kindertelefoon werkt, want Rien werkt er al sinds 2012 als vrijwiliger. Dat is dus al 8 jaar geleden en hij is nog steeds tussen de 16 en 19 jaar oud.

‘Forever Young’ dus voor wie er bij de Kindertelefoon werkt.

 

 

Jullie herkennen het liedje vast wel uit jullie ‘eeuwige’ jeugd.

Ik gun het jullie allemaal, maar misschien willen jullie je geheim om jong te blijven met de wereld delen :relaxed:

 

Liefs :heart: en goed dat jullie er altijd zijn. Ga zo door.

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 6
Badge +3

@Pin en @M en Ms 

Bedankt voor jullie opmerkingen over het forum. Na de laatste update lijken een aantal zaken niet te kloppen. Fijn dat jullie punten die jullie tegenkomen aan ons doorgeven. Deze neem ik zeker mee en laat ik uitzoeken. In deze hectische tijden door het coronavirus kan het mogelijk wat langer duren, maar zodra ik het weet, kom ik er hier zeker op terug.

En M en Ms bedankt ook voor je scherpe oog op onze website! :-) Het zou fijn zijn als wij allemaal zo jong blijven… de realiteit is natuurlijk anders. ;-) Ik heb het doorgegeven aan de persoon die de website bij ons beheert. 

Groetjes,

Carolien

@Carolien_ ,

 

bedankt voor je update.

Ik hoop alleen niet dat jullie Rien wegsturen, nu jullie er achter gekomen zijn dat hij inmiddels ouder dan 19 is :joy:

Dat wil ik niet op mijn geweten hebben :wink:

Btw, jullie kunnen altijd nog jong van hart blijven, toch?

 

Groetjes,

M&M's

Hi Kindertelefoon,

Ik heb nog een aanvulling op mijn reacties van 14 en 17 maart (over die ‘rare’ volgorde onder recent, https://forum.kindertelefoon.nl/search/activity/recent).

 

Ik zie nu net (28 maart rond 11.40 uur) opnieuw een afwijkende volgorde. Zie screenshot hieronder.

 

 

Alleen heb ik nu een idee hoe dit ontstaan is.

Er zijn 2 topics samengevoegd, nl. ‘Pijn bij het plassen’ (https://forum.kindertelefoon.nl/lichaam-en-gezondheid-37/pijn-bij-het-plassen-47018 ) en ‘Pijn bij plassen’ (die url weet ik niet, maar de topics werden zo’n 12 uur geleden kort na elkaar aangemaakt, dit laatste topic bestaat als zodanig niet meer door de samenvoeging).

Het gekke is dat Kenshin in werkelijkheid de laatste reactie heeft gepost (ongeveer 1 uur geleden), maar toch staat in het overzicht een reactie van de topic opener Ryanprive genoemd. Bovendien staat daar achter dat die 12 uur geleden gepost is.

Het is 12 uur geleden geleden dat Ryanprive het topic heeft aan gemaakt.

De samenvoeging van de topics is zojuist gedaan op een tijdstip dat ligt tussen het plaatsen van de laatste reactie (in ons voorbeeld) onder het topic ‘lastige situaties in mijn leven’ (16 minuten geleden) en de laatste reactie onder het topic ‘verliefd opmeerdere personen’ (38 minuten geleden).

Waarom dan die tijd van 12 uur er komt te staan en niet de ‘actuele tijd geleden’  van het aanpassen van het topic, snap ik niet. Dat is dus aan de website bouwers om uit te zoeken.

Btw, ik denk trouwens ook niet dat bij de vorige post van mij hierover ook sprake was van het samenvoegen van topics, maar dat kan ik niet controleren. Misschien is er wel een vergelijkbare actie geweest, dus bv. aanpassen van een reactie door KT en heeft dat die ‘rare’ volgorde tot gevolg gehad. Idk.

Om het (hopelijk) duidelijker te maken heb ik screenshots van het topic ‘Pijn bij het plassen’ (https://forum.kindertelefoon.nl/lichaam-en-gezondheid-37/pijn-bij-het-plassen-47018 )   geplaatst hieronder:

 

 

 

 

Ik hoop dat dit jullie iets verder op weg helpt bij het vinden van de oplossing.

 

Groetjes,

M&M’s

Reputatie 7
Badge +7

Hoi M en Ms,

 

dank voor de uitgebreide aanvulling! Ik geef de melding door zodat de websitebouwers er hopelijk iets uit kunnen opmaken. De screenshots zijn ook erg duidelijk.Wel moet ik er even bij zeggen dat het erg druk is momenteel, en dat dit nu niet de hoogste prioriteit zal krijgen. Maar het wordt zeker opgepakt zodra er tijd voor is. Bedankt,

 

groetjes Marieke

De Kindertelefoon

@Marieke,

 

ik snap het. Geen probleem :relaxed:

Er zijn zeker belangrijkere dingen dat dit.

 

Groetjes,

M&M's

Heyo Kindertelefoon, 

Ik had eigenlijk 2 vraagjes.

De 1e vraag is: Zijn er ook 's nachts mensen van de Kindertelefoon actief op het forum? Of hebben jullie echt dat er na 21.00 iedereen lekker naar huis gaat? 

De 2e vraag is: Hoelang blijft een topic staan bij je favorieten? Ik zag namelijk na een kleine update op mijn profiel dat ik 320 favorieten hebt. Nou dat is toch best veel, dus ik vroeg me af hoelang blijft dat dan? En kan ik ze ook op een manier afvinken? Zodat het er niet meer bijstaat.

Ik heb er trouwens geen last van hoor dus van mij mag het allemaal blijven staan, vroeg het me alleen af. 

 

See ya!

Spookyzx. 

Badge +2

Hi Spookyzx,

 

Goeie vragen zeg!

Het is zo dat onze telefoon en chatlijnen na 21.00 uur sluiten, het forum is wel de hele nacht open en wordt door ons in de gaten gehouden. 

Je vraag over hoe lang een topic favoriet blijft ga ik doorzetten, hier weet ik het antwoord ook niet op. Zodra we dit weten zie je het in het topic verschijnen.

 

Met vriendelijke groet,

Lida

De Kindertelefoon

Gelden voor de favorieten niet gewoon de reguliere '’regels'’?

Dus als je dit zo hebt ingesteld, komt een topic in je favorieten als je het topic ofwel markeert als je favoriet of als je op het topic hebt gereageerd. 

Vervolgens blijft dit topic in je favorieten staan totdat er een nieuwe reactie op het topic komt. Op dat moment krijg je een mail, als je dit hebt ingesteld, omdat het topic in je favorieten staat. 

Op dit moment verdwijnt het topic volgens mij in je favorieten, aangezien je geen mailtje meer krijgt als er een tweede reactie volgt.

TENZIJ jij op het topic hebt gedrukt, terwijl je ingelogd was. Zodra je je weer '’meldt'’ bij dat topic, wordt het topic weer automatisch aan je favorieten toegevoegd. 

Dus alle topics die momenteel in je favorieten staan, zijn topics waarop je hebt gereageerd of die je zelf hebt gemarkeerd en waarvan je ingelogd de laatste reactie hebt bekeken.

Dat gaat door tot ofwel jouw account ofwel het topic verdwijnt of er dus een reactie wordt geplaatst die jij niet ingelogd leest.

Correct me if I'm wrong.

Gr. Pin

Hi Spookyzx en Lida,

 

een topic kan ‘automatisch’ aan je favorietenlijst worden toegevoegd als je bij de instellingen van je profiel 'ja’ hebt staan bij ‘Voeg topic automatisch toe aan mijn favorieten als ik reageer’.

Als je dan ook nog ‘ja’ hebt staan bij 'Ontvang een e-mail bij een nieuw bericht in een van mijn favoriete topics’ dan krijg je dus ook mailtjes over dit topic. Zie screenshot 0.

Ik had hier dus een screenshot staan, maar het uploaden van bestanden lukte niet, zelfs niet na een uur wachten….. Vandaar dat ik deze reactie maar zonder screenshots post. Ik ga wel proberen de screenshots nog apart te uploaden in een volgende reactie.

 

Volgens mij blijft een topic 'favoriet’ zolang je het zelf niet ‘uitschakelt’.

Je kunt het volgens mij op 2 plekken ‘uitschakelen’:

  1. in de lijst met favorieten. Die lijst kun je tevoorschijn 'toveren’ door, als je ingelogd bent, met je linker muisknop te klikken op je ‘profielfoto’top helemaal rechtsboven op je pagina) en dan in het pop-up menu klikken op 'favorieten’. Er verschijnt nu een lijst met topics die favoriet zijn en achter elk topic staat een klein icoontje en als je daar op klikt kun je dat topic uit de lijst van favorieten halen.
  2. open een favoriet topic en onder de eerste reactie of eigenlijk is dit de post die de topic opener aangemaakt heeft om zijn/haar topic te presenteren, staat 'Topic volgen’. Klik er op en je ziet dat een volledig ‘ingekleurd’ sterretje (wat inhoudt dat je dit topic volgt) verandert in een sterretje waarvan alleen de buitenlijntjes zichtbaar zijn (dan volg je het topic niet meer en verdwijnt het ook uit je favorietenlijst)

Hier onder nog 2 screenshots als verduidelijking bij punt 1 en 2 van hierboven:

ad 1 screenshot 1

ook dit screenshot lukte niet, ik probeer ‘m hierna apart te uploaden

 ad 2 screenshot 2

ook dit screenshot lukte niet, ik probeer ‘m hierna apart te uploaden

 

Hopelijk is het zo duidelijk.

 

Als er iets niet klopt, dan kan Kindertelefoon dat zelf misschien even aanvullen of zeggen.

 

Groetjes,

M&M's

Beste Kindertelefoon,

 

Ik probeer nu al bijna 2 uur een paar screenshots te uploaden bij mijn reactie, maar er blijf maar zoiets staan als ‘wacht tot uw bestanden zijn geüpload’.

Ze staan wel gewoon leesbaar in mijn reactie (na toevoegen als bestand), maar versturen lukt dus niet.

De bestanden zijn 144Kb, 45 Kb en 211 Kb. Dat zou volgens mij niet echt een probleem moeten zijn.

De screenshots apart uploaden werkt ook niet. Eerder van de week werkte het nog zonder problemen.

Is dit een algemeen probleem? Dus dat bestanden uploaden (tijdelijk) niet werkt? Wanneer is dit weer opgelost?

 

Groetjes,

M&M’s

Heyo,

Thanks Lida, Pin en M&Ms. 

Ik wist al wel dat een topic automatisch als favoriet werd aangevinkt, maar dat het dan zolang als favoriet blijft vind ik wel bijzonder.

Ach ja. Ik heb er geen last van.

 

See ya!

Spookyzx. 

Op zich is het niet bijzonder. Topics blijven niet voor niets op zo lang op het forum: er kan weer nieuwe leven in geblazen worden. Op zo'n moment ontvang jij, als topic-volger, dan een mailtje als je dit hebt ingesteld. Ik krijg soms mail van topics van een jaar (of meer) geleden. Daar ga ik dan alleen maar kijken door de mail, anders had ik het sws over het hoofd gezien. Soms wordt er een update ofzo gegeven en dat vind ik dan wel waardevol om te lezen. Ik vind het dus wel fijn dat het zo lang blijft zitten in m'n favorieten.

True. Maar toch. Dan is het nut van de favorieten functie toch weg? Als je elke reactie die je op een topic plaats automatisch je favoriet wordt, dan heb je alles op favoriet. Is dan de functie van favoriet niet weg?

En moet je dan echt perse een topic als favoriet hebben aangevinkt om mails te krijgen als er een nieuwe reactie wordt geplaatst?

Ik zou dan zelf denken dat je alleen topics als favoriet aanvinkt die jij echt interessant vind, of die je graag wilt blijven volgen. Dan is de functie van favorieten nuttig.

Reputatie 6
Badge +3

@M en Ms

Ik heb net zelf even getest met het uploaden van screenshots, maar bij mij werkt het wel. En  ook het plaatsen van de reactie met het screenshot ging goed. Mogelijk dat het nu bij jou ook weer werkt?

Als ik reageer wil ik ze blijven volgen. Als ik heb gereageerd en ze niet wil volgen, verwijder ik ze uit m'n favorieten of lees simpelweg de volgende reactie niet meer, waardoor het topic automatisch al verdwijnt uit m'n favorieten. 

Kijk, ik reageer niet zo veel op vragenlijsten, vragen over de lengte van je penis e.d. Meestal is er wel inhoud, dus dan is het ook de moeite waard om er nog eens naar te kijken.

Ik ontvang geen mails van topics waar ik niks mee doe. Zonder favoriet zou ik alles zelf moeten checken of er nieuwe berichten zijn. Ik denk dat het zeker een nuttige functie is.

 

@Spookyzx,

 

True. Maar toch. Dan is het nut van de favorieten functie toch weg? Als je elke reactie die je op een topic plaats automatisch je favoriet wordt, dan heb je alles op favoriet. Is dan de functie van favoriet niet weg?

Je kunt bij de instellingen op je profiel 'nee’ kiezen bij:

‘Voeg topic automatisch toe aan mijn favorieten als ik reageer’

Dan worden topics niet automatisch toegevoegd aan de favorieten. Je kunt dan zelf handmatig je favorieten aangeven door op de knop 'Topic volgen’ te klikken, onderaan de ‘openingsreactie’ van het topic dat je wilt volgen. Daar kun je het ook weer uit zetten.

 

En moet je dan echt perse een topic als favoriet hebben aangevinkt om mails te krijgen als er een nieuwe reactie wordt geplaatst?

 

Ja, want hoe moet Kindertelefoon anders weten in welke topics je interesse hebt.

Je moet dan ook wel 'ja’ kiezen op je profiel bij:

Ontvang een e-mail bij een nieuw bericht in een van mijn favoriete topics

 

Ik zou dan zelf denken dat je alleen topics als favoriet aanvinkt die jij echt interessant vind, of die je graag wilt blijven volgen. Dan is de functie van favorieten nuttig.

 Precies.

 

EDIT: @Pin dat was een fotofinish  met het plaatsen van onze reacties. Kennelijk was jij toch een fractie eerder :joy:

 

Groetjes,

M&M's

Aanvulling

 

screenshots die horen bij een vorige reactie

 

screenshot 0:

 

screenshot 1:

 

screenshot 2:

 

 

@Carolien_ ,

als ze er nu wel staan, dan is het gelukt,

 

Groetjes,

M&M's

Het is dus gewoon belangrijk of slim om je favorieten functie bij te houden als je wilt hebben dat het nut heeft.

Ik dacht altijd dat je automatisch een mail kreeg als een ander persoon reageert op de topic waar jij voor het laatst op hebt gereageerd. Ook al heb je hem niet als favorieten aangevinkt.

 

Ach ja..

@Spookyzx,

 

Het is dus gewoon belangrijk of slim om je favorieten functie bij te houden als je wilt hebben dat het nut heeft.

Dan krijg je iig alleen mailtjes over de topics die je echt interessant vindt, omdat je dan handmatig voor die topics gekozen hebt.

 

Nog wel één opmerking:

je krijg alleen een mailtje van de eerste nieuwe reactie op je favo topic, sinds je laatste bezoek.

Van elke daarop volgende reactie krijg je niet elke keer opnieuw een mailtje. Het zou dus kunnen dat als jij je mail checkt en ziet dat er op gereageerd is, dat er inmiddels al meerdere nieuwe reacties op zijn geweest. Btw @Pin noemde dat ook al aan in een eerdere reactie, maar dan anders opgeschreven.

Als je dan het topic hebt geopend, terwijl je ingelogd bent!! (anders weet KT niet dat jij het al gelezen hebt) dan gaan ze weer een mailtje sturen als er een nieuwe reactie is geplaatst.

Anders gezegd: nadat je voor het laatst op het desbetreffende topic hebt gekeken, krijg je opnieuw een mail van de eerste nieuwe reactie na jouw laatste bezoek. En zo verder.

 

Let op:

als je bijvoorbeeld een aantal maanden niet op het forum bent geweest en je mail dan ook niet bijgehouden hebt, kan het zo zijn, dat mailtjes over nieuwe reacties al een hele tijd geleden zijn verstuurd en dan moet je dus ff goed kijken in alle ongeopende mailtjes.

 

Groetjes,

M&M's

Let op:

als je bijvoorbeeld een aantal maanden niet op het forum bent geweest en je mail dan ook niet bijgehouden hebt, kan het zo zijn, dat mailtjes over nieuwe reacties al een hele tijd geleden zijn verstuurd en dan moet je dus ff goed kijken in alle ongeopende mailtjes.

Je spreekt uit ervaring? 👀😉

@Pin,

Pin schreef:

Je spreekt uit ervaring? 👀😉

 

hahahaha, hoe weet je dat :thinking: :joy:

 

Ik kom nog steeds topics tegen waar ik geen mailtjes over krijg als er nieuwe reacties op komen en dan zie ik ineens dat ik daar ooit ook op heb gereageerd.

Toen kwam ik er ook achter hoe dat werkte met die mailtjes…...

 

Groetjes :wink: ,

M&M's

Reageer