Vraag

veel gemist?


Reputatie 6
Badge +12

Hey mensen, héél misschien herkent iemand mij nog, ik was vrij actief, maar ben toen ff gestopt?

 

 dit is misschien een raar topic, maar volgens mij heb ik enorm veel gemist in de tijd dat ik weg was (3 maanden).
 

kan iemand mij ff uitleggen wat er de afgelopen 3 maanden is gebeurd? Want als ik zo even kijk zie ik rare dingen voorbij komen.
 

wat ik heb gezien: Een groep gebruikers die boos was op de kindertelefoon omdat ze niet met ‘hun beste vriendjes’ mochten chatten.
 

het begrip ‘Forumcrush’… 

 

accounts die geband zijn waar andere gebruikers boos om zijn…


Kan iemand ff in grote lijnen uitleggen wat er allemaal is gebeurd want ik snap er nu geloof ik vrij weinig van…

alvast bedankt als iemand het doet

 

Shadow (met nieuwe profile picture)


31 reacties

Oké Ehh, er is dus een nieuwe regel die nog strenger is. 
Je mag niet meer “chatten” je kan anders even bij over de kindertelefoon kijken. Daar staat het duidelijker uitgelegd. Maar je kan dus ook geen “forumchrusches” hebben. En daar zijn veel gebruikers boos om. En sommige die doen dat dus nog wel, of ze gaan veel off-topic, of delen contact gevens en worden dan geband. En veel gebruikers vinden dat niet leuk en goed. En niet eerlijk.  Dat een beetje hahaha

Reputatie 6
Badge +12

Oke dankjewel!!

Reputatie 7
Badge +4

Hey @TheShadowOfMortis 

Welcome back, als je niet veel waarde hecht aan de oude nieuwe jonge aanwas (heel begrip, maar gwn de nieuwe groep jonge gebruikers die nu alweer is vertrokken). Je mag nog steeds niet chatten, forumcrushes was eventjes bijzonder, mensen die elkaar buiten het forum al kende kwamen ineens ook vaak voor wat ik redelijk verwarrend vond. Verder zijn er wat mensen die in een topic hun complete levensverhaal verteld hebben, want blijkbaar was mijn idee inspirerend (wat ik niet helemaal begreep). 

Bloggen mag niet meer en dat betekent in zekere zin dat je niet je hele levensproces in 1 topic mag benoemen als je dat doet in het steeds toevoegen van nieuwe reacties aan een topic over je problemen. Ergens in Juni komt een jaaroverzicht van de KT voor vorig jaar en n x de Jongerenraad (idk of je geïnteresseerd zou zijn dus zeg t even). Een paar gevallen waarin mensen vergaten anoniem te blijven en vooral heel veel seks topics.
Ongeveer 2-5X per week is er iemand die het leven niet meer ziet zitten of zichzelf snijd en voor de rest gewoon de gewone vraagjes.

Er zijn een paar nieuwe mensen redelijk actief geworden zoals JooJoo, xLisa is een van de weinige die nog steeds actief is die je misschien nog kent en heel soms zie je Eenmeisje nog een bericht plaatsen, maar mensen uit die hoek voelen zich allemaal weggejaagd door de nieuwe regels. 

Op dit moment is het redelijk rustig dus dan is de enige vraag nog hoe is het met je?

Groetjes DaVinci

Oja ik heb mn naam ooit aangepast van DeDichtendePuber naar dit en plaatste vooral reacties om dingen op te helderen enzo, miss dat je me nog kent, ik jou wel, maar ja.

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @TheShadowOfMortis,

Natuurlijk herken ik je nog. Er is best veel gebeurd, zoals @JooJootje al zegt. Er was veel gedoe over de huisregels van het forum. Daarom hebben een aantal mensen (waaronder ikzelf) topics aangemaakt met tips om het forum te verbeteren. We vonden een aantal regels niet duidelijk genoeg. Een van die tips: het duidelijker maken van (de toen regel 7 vlgm) wanneer iets wel of geen chat is. Zal zo wel even een linkje van het topic sturen.  
 

Wilhelmavemela had een topic aangemaakt genaamd “hier zullen we alles delen” en dat liep een beetje uit de hand. Veel forum gebruikers werden geband (waaronder de legendarische TheMithySlayer (als je z’n naam zo goed spelt) omdat we protesteerden tegen de bans van de gebruikers. Het was echt een chaos. 
 

Daarna was het even rustig, totdat de forumcrushes kwamen. Daarna heeft de kt maatregelen genomen en de regel over het chatten  duidelijker gemaakt en er een eigen regel van gemaakt.

Nog voor die regel er kwam, had het zelfde groepje  “bestie’s” (ik zat en zit daar ook bij een deed/doe daar (nog steeds) aan mee) een topic aangemaakt over hoe je dag was. Dat vond de kindertelefoon niet goed op de een of andere manier en maakte daar dus samen met het chatten een eigen regel van. 
 

Ook was er een gebruiker die haar snap deelde en zo hadden een paar gebruikers contact met elkaar (ik ga geen namen noemen). 
 

Ik zag dat @DaVinci ook een antwoord had doordat zijn naam bij in het taggen  staat, maar dat weet ik niet zeker. Die heeft dit hele fiasco ook meegemaakt namelijk. :) 

Hoop dat het iets duidelijker is van wat hier allemaal is gebeurd. 
 

xx Eenmeisje004 
 

 

Reputatie 7
Badge +14

M’n reactie moet eerst ff gecontroleerd worden,

maar hier is alvast het linkje dat bij de (hopelijk  wordt ie geplaatst) reactie hoort. 
 

aanvulling: als je een beetje tussen de topics van “over de kindertelefoon” kijkt kan je ook veel topics vinden met wat er is gebeurd in die tijd. 
 

oh ja en welkom terug! Natuurlijk herken ik je nog. ;) 
xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +4

Jij ook al, die van mij was ongeveer een uur of 3 geleden denk ik en ws wordt ie nu niet geplaatst, maar hey.

Welkom terug 

Groetjes DV

Reputatie 6
Badge +12

Hey @TheShadowOfMortis 

Welcome back, als je niet veel waarde hecht aan de oude nieuwe jonge aanwas (heel begrip, maar gwn de nieuwe groep jonge gebruikers die nu alweer is vertrokken). Je mag nog steeds niet chatten, forumcrushes was eventjes bijzonder, mensen die elkaar buiten het forum al kende kwamen ineens ook vaak voor wat ik redelijk verwarrend vond. Verder zijn er wat mensen die in een topic hun complete levensverhaal verteld hebben, want blijkbaar was mijn idee inspirerend (wat ik niet helemaal begreep). 

Bloggen mag niet meer en dat betekent in zekere zin dat je niet je hele levensproces in 1 topic mag benoemen als je dat doet in het steeds toevoegen van nieuwe reacties aan een topic over je problemen. Ergens in Juni komt een jaaroverzicht van de KT voor vorig jaar en n x de Jongerenraad (idk of je geïnteresseerd zou zijn dus zeg t even). Een paar gevallen waarin mensen vergaten anoniem te blijven en vooral heel veel seks topics.
Ongeveer 2-5X per week is er iemand die het leven niet meer ziet zitten of zichzelf snijd en voor de rest gewoon de gewone vraagjes.

Er zijn een paar nieuwe mensen redelijk actief geworden zoals JooJoo, xLisa is een van de weinige die nog steeds actief is die je misschien nog kent en heel soms zie je Eenmeisje nog een bericht plaatsen, maar mensen uit die hoek voelen zich allemaal weggejaagd door de nieuwe regels. 

Op dit moment is het redelijk rustig dus dan is de enige vraag nog hoe is het met je?

Groetjes DaVinci

Oja ik heb mn naam ooit aangepast van DeDichtendePuber naar dit en plaatste vooral reacties om dingen op te helderen enzo, miss dat je me nog kent, ik jou wel, maar ja.

Heyy! Ik herken de naam DeDichtendePuber zeker nog, bedankt voor dit uitgebreide verslag!

Met mij is het heel goed, had in de tijd dat ik weg was even wat minder met druk voor school en de ziekte van mijn moeder.

 

maar nu ben ik weer héél blij want ze is dus genezen officieel deze week!!!

hoe staat het er bij jou voor?

Reputatie 6
Badge +12

Heyy @TheShadowOfMortis,

Natuurlijk herken ik je nog. Er is best veel gebeurd, zoals @JooJootje al zegt. Er was veel gedoe over de huisregels van het forum. Daarom hebben een aantal mensen (waaronder ikzelf) topics aangemaakt met tips om het forum te verbeteren. We vonden een aantal regels niet duidelijk genoeg. Een van die tips: het duidelijker maken van (de toen regel 7 vlgm) wanneer iets wel of geen chat is. Zal zo wel even een linkje van het topic sturen.  
 

Wilhelmavemela had een topic aangemaakt genaamd “hier zullen we alles delen” en dat liep een beetje uit de hand. Veel forum gebruikers werden geband (waaronder de legendarische TheMithySlayer (als je z’n naam zo goed spelt) omdat we protesteerden tegen de bans van de gebruikers. Het was echt een chaos. 
 

Daarna was het even rustig, totdat de forumcrushes kwamen. Daarna heeft de kt maatregelen genomen en de regel over het chatten  duidelijker gemaakt en er een eigen regel van gemaakt.

Nog voor die regel er kwam, had het zelfde groepje  “bestie’s” (ik zat en zit daar ook bij een deed/doe daar (nog steeds) aan mee) een topic aangemaakt over hoe je dag was. Dat vond de kindertelefoon niet goed op de een of andere manier en maakte daar dus samen met het chatten een eigen regel van. 
 

Ook was er een gebruiker die haar snap deelde en zo hadden een paar gebruikers contact met elkaar (ik ga geen namen noemen). 
 

Ik zag dat @DaVinci ook een antwoord had doordat zijn naam bij in het taggen  staat, maar dat weet ik niet zeker. Die heeft dit hele fiasco ook meegemaakt namelijk. :) 

Hoop dat het iets duidelijker is van wat hier allemaal is gebeurd. 
 

xx Eenmeisje004 
 

 

Hoihoi Eenmeisje004!!

ja, ik had al zoiets gehoord over de forumregels… blijkbaar vielen die niet in de goede smaak.

 

De naam Wilhelmavemela had ik al gezien, en ik had haar graag willen ontmoeten op het forum, maar die was geband nietwaar? Of heb ik het nu verkeerd 😅


dat TheMightySlayer is geband had ik nog niet gehoord en dat lijkt me een groot verlies voor de community op dit forum.

Ik ga verder niet reageren op de regels, want ik was er niet bij op die tijd.

 

Het spijt me als ik nu onaardig klink, maar het idee om je snap te delen via dit platform vind ik ronduit belachelijk klinken… het spijt me, maar dat is toch geen goed idee?

 

ook het begrip forumcrushes vind ik vrij raar klinken. Nou ja nogmaals, ik was er niet bij en heb er helemaal niks van bijgekregen.

Reputatie 6
Badge +12

Mijn reacties worden gecheckt. Eventjes geduld dus!

Reputatie 6
Badge +12

Ik geloof dat ik deze zin niet echt begrijp 

Welcome back, als je niet veel waarde hecht aan de oude nieuwe jonge aanwas (heel begrip, maar gwn de nieuwe groep jonge gebruikers die nu alweer is vertrokken) @DaVinci 

Reputatie 6
Badge +12

xLisa ken ik zeker nog! Die was heel erg aardig in mijn herinnering.

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn een paar nieuwe mensen redelijk actief geworden zoals JooJoo, xLisa is een van de weinige die nog steeds actief is die je misschien nog kent en heel soms zie je Eenmeisje nog een bericht plaatsen, maar mensen uit die hoek voelen zich allemaal weggejaagd door de nieuwe regels.

Ik heb het erg druk met school, de docenten willen allemaal nog ff een paar proefwerken er door drammen voordat de toetsweek begint *zucht*. Heb morgen een dag vrij en woensdag 3 proefwerken: luistertoets Duits, proefwerk Natuurkunde en inhaal proefwerk Scheikunde. Ook moet ik nog een biologie opdracht maken. Over de bio opdracht komt nog wel een topic.  Nu weer on-topic voordat deze reactie als blog wordt gezien door de kt. Er zijn idd heel veel mensen uit de nieuwe/oude groep weggegaan. Het gros is geband of heeft zijn/haar/hun  acc  verwijderd… Ik heb met sommige gebruikers nog contact (oh ja en je mag ook geen contactpersoon zijn voor gebande gebruikers. Dat was ik vergeten te vertellen.) door dat incident. Joojootje is idd een actieve forumgebruiker geworden. Bravo! ;) 

En hoe gaat het met je? 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 6
Badge +12

Hmm ik geloof dat mijn reactie op @Eenmeisje004 nog steeds niet is geplaatst… misschien wordt ie wel helemaal niet meer geplaatst… 🫣

Reputatie 7
Badge +4

Ik geloof dat ik deze zin niet echt begrijp 

Welcome back, als je niet veel waarde hecht aan de oude nieuwe jonge aanwas (heel begrip, maar gwn de nieuwe groep jonge gebruikers die nu alweer is vertrokken) @DaVinci 

Yeah sorry daarvoor, wat ik bedoel is de groep nieuwe gebruikers die nu alweer weg is dus verleden tijd en drm dat oude.

 

Reputatie 6
Badge +12

Ooh ja, der waren blijkbaar nieuwe die zijn geband en geleaved door de nieuwe regels.

Reputatie 7
Badge +4

School is druk, maar valt nog mee. Mn vrienden hebben geen zin meer in brawl, ik heb nu 33k en zit in n gekke gaming club met discord en meuk. Voor de rest is het rustig en ben ik nog steeds een beetje mn positiviteit aan het herstellen.

Fijn om te horen dat alles goed gaat

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het erg druk met school, de docenten willen allemaal nog ff een paar proefwerken er door drammen voordat de toetsweek begint *zucht*. Heb morgen een dag vrij en woensdag 3 proefwerken: luistertoets Duits, proefwerk Natuurkunde en inhaal proefwerk Scheikunde. Ook moet ik nog een biologie opdracht maken. Over de bio opdracht komt nog wel een topic.  Nu weer on-topic voordat deze reactie als blog wordt gezien door de kt. Er zijn idd heel veel mensen uit de nieuwe/oude groep weggegaan. Het gros is geband of heeft zijn/haar/hun  acc  verwijderd… Ik heb met sommige gebruikers nog contact (oh ja en je mag ook geen contactpersoon zijn voor gebande gebruikers. Dat was ik vergeten te vertellen.) door dat incident. Joojootje is idd een actieve forumgebruiker geworden. Bravo! ;) 

En hoe gaat het met je? 

xx Eenmeisje004 

Oja die hele club had een nieuwe manier gevonden. Ik ga het risico niet nemen en zie wel wie dr naar de jongerenraad komt, mn anonimiteit maakt me niet veel uit, maar dit acc is me heilig.

Reputatie 7
Badge +4

@TheShadowOfMortis  speel je eigenlijk nog bs?

Reputatie 6
Badge +12

@TheShadowOfMortis  speel je eigenlijk nog bs?

Aah ja soms

Reputatie 6
Badge +12

Ni meer zo veel

Reputatie 7
Badge +4

Jammer

Reputatie 7
Badge +4

Misschien kom ik je wel ns tegen

Reputatie 6
Badge +12

Misschien kom ik je wel ns tegen

Misschien

Reputatie 6
Badge +12

Hoop het

Reputatie 6
Badge +12

Oh rip ja behoorlijk off topic

Reageer