Vraag

Topics met ‘forumcrushes’ gesloten?


Reputatie 7
Badge +14

Beste kindertelefoon, 

Vanmiddag werden alle topics waarin het onderwerp forumcrushes centraal stond gesloten. Nu is mijn vraag: waarom mogen topics met forumcrushes als onderwerp niet meer? Graag een uitgebreid antwoord.  Alvast bedankt voor uw antwoord. :) 

xx Eenmeisje004 


14 reacties

Hey lieve @Eenmeisje004  ik denk dat mensen in die topics te veel op elkaar gingen reageren ofzo. Te vaak off topic reacties met quotes. Jammer wel.  Daarom is het ook heel goed om dat in de andere niet te doen want sommige topics zijn leuk maar ook leerzaam en steunend zoals die over kleding en je belevenissen. Mij helpt dat echt om mijn beeld van mensen en mezelf positief te houden en het houdt me blij als ik soms wat last heb van angst of beelden. Dan kijk ik naar die topics en die vrolijken me echt op. Leuk om te lezen wat iedereen voor kledingsmaak heeft en beleeft op een dag. En recepten en muziek. Ik blijf er echt van op de been en bij de les :)  en daarom doe ik mijn best om daar binnen de regels te blijven. Jij ook trouwens, net als bv Julian12 die heel goed oppast. Ik hoop dat we dat allemaal blijven doen ! :) 

Sanny xxxxxx

Reputatie 7
Badge +14

Heyy, 

Ik heb gisteren een tweede waarschuwing gekregen, omdat ik 2 keer een topic wilde aanmaken met als onderwerp forumcrushes. De eerste mail had ik niet gezien dus toen heb ik na de tweede poging gelijk een waarschuwing gekregen. :(

xx Eenmeisje004 

Hey @Eenmeisje004  aaah dat is  niet leuk. Misschien kun je een uitleg mailen met excuses en trekken ze de 'straf' weer in.  Jij doet zoiets nooit opzettelijk je bent 1 van de netsten hier.  Probeer eens lukt vast ! :)

Sanny xxxx

Reputatie 4
Badge +2

Hee @Eenmeisje004

 

Bedankt voor jouw vraag! Goed dat je deze vraag stelt om verduidelijking te krijgen. 

Wat @Sanny zegt klopt, inderdaad. Topics die worden gebruikt als ‘chatgesprek’ waarin veelvuldig contact is met elkaar, in plaats van als een plek waar informatie en advies wordt uitgewisseld en ondersteuning wordt geboden op een specifiek onderwerp, worden gesloten. 

We zien dat topics over het onderwerp ‘forumcrushes’ snel uitlopen tot een chat waardoor we hebben besloten topics over dit onderwerp te sluiten. 
(Zie forumregel 7: Chatten op het forum is niet toegestaan.)

 

Ook lees ik dat je het niet eens bent met de waarschuwing die je ontvangen hebt. Je kunt hiertegen bezwaar maken door een mail te sturen naar forum@kindertelefoon.nl en daarbij uit te leggen waarom je het er niet mee eens bent. De community manager bekijkt dan de waarschuwing en jouw argumentatie en laat dan weten of de waarschuwing wordt teruggedraaid. 

 

Zijn jouw vragen zo een beetje beantwoord?

 

Nog heel veel plezier op het forum!

 

Groetjes,

Laura
De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Eenmeisje004  ja dat mocht niet meer idd. En ik hoop ook dat je ws wordt ingetrokken want jij bent 1 van de aardigste en vriendelijkste van het forum en altijd heel netjes en nooit met een boos woord of over de grens. Dus ik hoop dat ze je uitleg accepteren ( vast wel ) en zien dat je het niet opstandig ofzo bedoelde want dat doe jij nooit :) 

Groetjes liefs Julian X 

Reputatie 7
Badge +19

Ik vind het echt stom dat mijn topic is gesloten en dat @Eenmeisje004 2 waarschuwingen heeft gekregen.

Wilhelmavemela.

@wilhelmavemela  ben ik het mee eens en ik neem aan dat de vergissing richting @Eenmeisje004  ook ongedaan wordt gemaakt. Ik zie soms veel gekkere dingen gebeuren hier en opzettelijk en die blijven zonder gevolgen.  En bijvoorbeeld Julian en Meisje004 krijgen straf.  Twee van de netste jongeren op dit forum. Dat is raar. 

Sanny xxxxx

Reputatie 5
Badge +1

Hee @Eenmeisje004

 

Bedankt voor jouw vraag! Goed dat je deze vraag stelt om verduidelijking te krijgen. 

Wat @Sanny zegt klopt, inderdaad. Topics die worden gebruikt als ‘chatgesprek’ waarin veelvuldig contact is met elkaar, in plaats van als een plek waar informatie en advies wordt uitgewisseld en ondersteuning wordt geboden op een specifiek onderwerp, worden gesloten. 

We zien dat topics over het onderwerp ‘forumcrushes’ snel uitlopen tot een chat waardoor we hebben besloten topics over dit onderwerp te sluiten. 
(Zie forumregel 7: Chatten op het forum is niet toegestaan.)

 

Ook lees ik dat je het niet eens bent met de waarschuwing die je ontvangen hebt. Je kunt hiertegen bezwaar maken door een mail te sturen naar forum@kindertelefoon.nl en daarbij uit te leggen waarom je het er niet mee eens bent. De community manager bekijkt dan de waarschuwing en jouw argumentatie en laat dan weten of de waarschuwing wordt teruggedraaid. 

 

Zijn jouw vragen zo een beetje beantwoord?

 

Nog heel veel plezier op het forum!

 

Groetjes,

Laura
De Kindertelefoon

Ik heb nog wel een vraag @Laura _ 

Er staat namelijk echt letterlijk in de forum regels dat je hier over alles kunt praten. Maar nu mag je over bepaalde onderwerpen dus opeens niet praten. Ik vind dit Raar. Jullie houden je niet aan je eigen regels. En wij moeten dat wel doen.

@NOAHBOSS  goed punt. Reden te meer, kindertelefoon,  om de waarschuwing voor @Eenmeisje004  in te trekken. Wat ze "fout" deed wist ze niet én stond ook niet in de forumregels. 

Sanny xxxxx

Reputatie 7
Badge +4

@NOAHBOSS  ze hebben bij elk topic tot nu toe redelijk lang gewacht met het sluiten tot er meer dan 60 berichten in waren. Als daarna over hetzelfde onderwerp een nieuw topic wordt aangemaakt omdat we niet begrijpen waarom deze gesloten waren, dan is het redelijk logisch dat ze deze ook gelijk sluiten. 
In dit geval doet de KT dus niks fout aangezien ze andere topics over dit onderwerp niet anders behandelen als de anderen. 

In het geval van Eenmeisje gaat het om pech en zouden ze best eens iets ruimer zijn met de regels en de waarschuwing weghalen, maar het is ook een gevalletje op de verkeerde tijd, op de verkeerde plek. 

Aangezien vaak het onderwerp sekstopics als voorbeeld wordt genoemd waarom dat wel zou mogen: deze berichten hebben vaak stuk voor stuk rond de 10 reacties van verschillende mensen en als ze contact zoeken dan deelt de KT ook waarschuwingen uit. 

Wat trouwens ook een nadeel is, is dat veel mensen teleurgesteld raken dat ze hun crush niet kunnen ontmoeten terwijl je kunt samenkomen bij de jongerenraad en je eigenlijk hier anoniem moet blijven.  Als mensen een nadrukkelijke voorkeur tonen voor elkaar en elkaars reactie je een soort muur creeert die mensen die net nieuw zijn kan laten schrikken omdat ze niet weten wat zich afspeelt enzovoort. 

@DaVinci  ik heb als betrekkelijke nieuweling nog nooit ergens een blokkade ervaren. Integendeel iedereen wordt in al de topics van harte welkom geheten. Kijk maar naar de topics waar je wellicht op doelt. Niemand hoeft zich door welk comment dan ook buitengesloten te voelen en wordt zelfs hartelijk omarmd, zoals ik zelf ook heb ervaren. Ik vind het eerder afschrikken als ik 5 topics onder elkaar zie over masturberen en penislengtes. En in dat geval doet het aantal reacties niet ter zake maar de kop van het topic. Dat schrikt pas af zeker als meisje. En die kop is bij veel andere topics juist heel uitnodigend anders zou ik er nooit op hebben geklikt. En wb je eerste opmerking, al zijn er 100 reacties, zolang die er toe doen en anderen tot hulp en steun zijn is dat aantal geen primair punt van overweging lijkt me.  Mbt de waarschuwing ben ik het met je eens en is coulance gepast. Ik vind de algemene opstelling en houding van degene waar het om gaat belangrijker dan 1 of 2 onopzettelijke fouten

Sanny xxxx

Ps iemand heeft je 8 dagen geleden excuses aangeboden. Maybe leuk om daar even op te reacten :)  jouw topic  ' de laatste tijd.....' 

Reputatie 4
Badge +2

Hee @NOAHBOSS,

 

Goed dat je je vraag stelt en wat vervelend dat je het gevoel hebt gekregen dat je niet mag praten over bepaalde onderwerpen en dat wij ons niet aan onze eigen regels houden.. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! 

Het forum van De Kindertelefoon is inderdaad dé plek waar jongeren met elkaar over ALLES kunnen praten. Jongeren kunnen elkaar informeren, adviseren en ondersteunen. Maar er gelden wel forumregels. 

Topics die als ‘chatgesprek’ worden gebruikt zullen worden gesloten (forumregel 7). We hebben gezien dat topics over het onderwerp ‘forumcrushes’ snel uitlopen tot een chat in plaats van een plek waar jongeren elkaar informeren, adviseren en ondersteunen. Daarom hebben we besloten om topics over dit onderwerp te sluiten.

 

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is voor je! 

 

Groetjes, 

Laura 
De Kindertelefoon

Omdat je niet mag chatten enzo. Dat is een nieuwe regel hierrr! Zodat je je contact gegevens niet deelt enz. 

Reputatie 7
Badge +14

Heyy lieve @JooJootje,
Super dat je op al deze topics reageert, alleen zijn sommige topics van 6 jaar geleden en/of al beantwoord door de KT. Dit topic had ik gemaakt voor er regel 8 bij kwam. :) 

Wel lief dat je hier op reageert! 

xx Eenmeisje004 

Reageer