Vraag

terugkomchat

  • 29 May 2021
  • 8 reacties
  • 262 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy,

 

Weet iemand hoe de terugkomchat voor de tweede keer werkt? Want ik heb het al heel vaak geprobeerd en gewacht, maar het lukt maar niet. 

 

Alvast bedankt voor het beantwoorden:))


8 reacties

heyy

Ik heb sinds kort een account op de terugkomchat. Alleen als ik een chat start, komt er niemand. Ik snap dat het misschien druk is of dat er niet zoveel vrijwilligers zijn. Maar ik heb laatst echt 4 uur gewacht.. Doe ik dan iets verkeerd of is het gewoon druk? Weet iemand dat?

Alvast bedankt voor het beantwoorden:))

Heey,

Wat vervelend dat het niet lukt om een tweede keer te chatten bij de terugkomchat. Op www.kindertelefoon.nl/terugkomchat staat hoe je een vervolggesprek kunt starten:

HOE WERKT EEN VERVOLGGESPREK

 

  1. Klik op 'start chat' onder punt 5.
     
  2. Log in met je naam en wachtwoord.
     
  3. Bij ‘over mij’ zie je wat de vrijwilliger (in overleg met jou) heeft opgeslagen over jullie vorige gesprek(ken). 
     
  4. In het vakje ‘vul dit tussen de gesprekken in als je wil’ kan je zelf nog wat toevoegen.
     
  5. Zodra jij een nieuwe chat start, krijgt de vrijwilliger deze pagina en jouw vorige chat(s) te zien. Zo kan de vrijwilliger doorgaan met waar je de vorige keer was gebleven.  

Hopelijk gaat het zo lukken!

Groetjes,
Simply Me

@Simply Me Bedankt voor het reageren!:) Maar ik heb dit al geprobeerd. Ik krijg dan ook wel een berichtje zo van welkom bij de terugkomchat, het kan even duren enzovoort. Maar ik krijg daarna geen berichtje van een vrijwilliger. Ik heb woensdagavond het een uurtje geprobeerd, donderdagavond van 18.00-20.30 en net weer even, maar ik krijg helaas geen reactie.. Ligt dat aan mij?

Heey,

Je kunt wel de chat openen, maar je krijg geen reactie. Je moet hier erg lang op wachten. Ik denk niet dat het aan jou ligt. Het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat het erg druk is bij De Kindertelefoon. Wellicht zou je het op een ander tijdstip nog een keer kunnen proberen? Misschien kan iemand van De Kindertelefoon ook nog uitleg en/of tips geven.

Groetjes,
Simply Me

@Simply Me ah oke! ik vind het alleen een beetje raar als mijn vriendin tegelijkertijd ook een chat opent dat zij wel na 5 minuten iemand krijgt… maar in ieder geval heel erg bedankt voor het reageren!:blush:

 

Heey,

Oh, dat is wel gek dat je vriendin dan wel iemand krijgt om te chatten. Volgens mij kun je ook met dezelfde vrijwilliger chatten. Misschien maakt dat een verschil. Dat het een andere vrijwilliger is en die op dat moment niet beschikbaar is.

Als je op je laptop chat, zou je het misschien eens op je telefoon of ander apparaat kunnen proberen.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @rahel21 ,

 

wat vervelend om te horen dat het steeds niet lukt om voor de tweede keer een gesprek aan te gaan via de terugkomchat. Het klinkt alsof er technisch iets mis gaat.

Voorheen kon je inderdaad ervoor kiezen om steeds met dezelfde Kindertelefoonmedewerker in gesprek te gaan, maar daar zijn we sinds een tijdje mee gestopt. Het kan er dus niet aan liggen dat die bepaalde medewerker er niet is, je zou gewoon doorverbonden moeten worden met een beschikbare medewerker.

Zou je dit misschien door willen geven via de mail aan landelijkbureau@kindertelefoon.nl  , dan kan iemand voor je kijken waar het mis gaat. Ik hoop dat het snel opgelost wordt en dat je weer kan chatten met ons!

 

Groetjes,

Marieke

De Kindertelefoon

@Marieke 

heyy,

bedankt voor uw antwoord! Na velen keren geprobeerd te hebben, heb ik inmiddels een 2e chatgesprek gehad:) 

 

groetjes, Rahell

Reageer