Vraag

Te druk bij de Kindertelefoon


  • Anonymous
  • 0 reacties

De laatste tijd kan ik niet chatten met de Kindertelefoon. Elke keer krijg ik de melding dat het te druk is en of je op een ander tijdstip het nog een keer wilt proberen. Maar hoevaak ik het ook probeer, het chatten lukt niet. Wanneer kan ik dan wel chatten?


13 reacties

Hey daar!

Vervelend om te horen dat je jouw verhaal niet kunt doen. Het ligt er een beetje aan waar jouw verhaal over gaat, worstel je bijvoorbeeld met depressieve gedachtes kun je bij stichting 113 terecht. (113.nl & 0800-0113)

De kindertelefoon is dagelijks te bereiken tussen 11:00 en 21:00 uur, let je hier ook goed op?

Fijne avond!

Dat weet ik. Anders staat er de chat is nu helaas gesloten. Het is vervelend dat ik het elke keer wel wil en probeer en het dan niet kan.

Dat is inderdaad erg vervelend. Rond welk tijdstip probeer jij het nu vaak?

Ik probeer het heel vaak.  smorgens smiddags of savonds. Maar dan lukt het nog steeds niet.

Aii, wat vervelend om te horen zeg! Hopelijk word het team van vrijwilligers snel uitgebreid zodat ze meer hulp kunnen bieden aan meer personen. Mag ik je vragen waar je over wilt chatten? Je hoeft niet in detail te gaan, zo kan ik eventueel helpen met zoeken naar andere stichtingen die aansluiten op jouw probleem. (Zoals 113, een stichting die helpt bij depressieve gedachtes en zelfmoord)

Ik zou het liefste graag met de Kindertelefoon chatten. Al kan ik miss ergens anders chatten.

Oké, geen zorgen. Blijf het gewoon proberen, en je kan desnoods altijd proberen te bellen. Ik heb gehoord dat er onwijs aardige en begripvolle vrijwilligers werken! Hou je sterk.

Groetjes!

Het zou fijn zijn als er dan wel wat gebeurt als ik het probeer.. het zullen vast aardige mensen zijn anders werken ze er niet maar jammer dan dat het mij niet lukt om ze te spreken

Heey GebruikerLois,

Wat vervelend dat het je niet lukt om te chatten met de Kindertelefoon, omdat het steeds te druk is.

Ik kan me ook zo voorstellen dat 's avonds veel kinderen/jongeren chatten, omdat ze dan geen school etc hebben.

Ze zeggen weleens dat het bijvoorbeeld 's morgens en rond etenstijd rustiger is. 
Zou je het dan nog een keer kunnen proberen?

Je kunt inderdaad ook zoals Mier zegt eventueel chatten/bellen met een andere organisatie. Afhankelijk van waar je over wilt praten. Of in plaats van chatten, bellen met de Kindertelefoon?

Groetjes,
Simply Me

Heey GebruikerLois,

Is het je ondertussen al gelukt om een keer te chatten?

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

We lezen dat je graag wilt chatten met De Kindertelefoon. Het spijt ons, om te horen dat het jou nog niet is gelukt, doordat het te druk is.

Het klopt dat het, vooral sinds corona, vaak druk is. Ondanks uitbreiding van het aantal beschikbare medewerkers, zijn er nog steeds momenten dat ook de wachtrij al vol is. Zoals de andere gebruikers al zeggen, zijn er echt ook rustigere momenten. Dan is er geen wachtrij, of een korte wachtrij. In de ochtend, direct om elf uur bijvoorbeeld, lukt het misschien sneller. We hopen dat het jou binnenkort lukt om te chatten. Je bent welkom.

groetjes, Mariska (De Kindertelefoon).

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @GebruikerLois ,

Even wat aanvullende informatie.

Op kantoor zag ik net een overzicht van de drukke tijden. De informatie die ik jou gaf, was niet helemaal juist. 
in de ochtend kan het juist erg druk zijn. De rustigste tijden zijn tussen 14 en 19 uur.

Ik hoop dat het je lukt om te chatten binnenkort.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon).

Het is eindelijk gelukt om te chatten. Het was echt heel fijn. Heel erg bedankt @Mariska H en allemaal.

Reageer