Skip to main content
Vraag

Tags onder topic die ik niet zelf heb geplaatst

• July 16, 2025
  • 6 reacties
  • 51 Bekeken

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3

Dag beste medewerkers van de 💛 Kindertelefoon 💛

Ik heb een vraag. Ik heb zojuist dit onderwerp geplaatst:

Hier staan een viertal 'tags' onder. Maar slechts één tag heb ik zelf uitgekozen, namelijk: Zoenen. De rest is automatisch of door een moderator gedaan, niet door mijzelf.

De vraag is: gebeurt dit automatisch door de forumsoftware, of heeft een moderator deze tags erbij geplakt. Ik zou liever alleen de tag 'Zoenen' hebben en niet de tag 'Homo' bijvoorbeeld, want daar gaat het onderwerp eigenlijk niet over.

Kan ik de overbodige tags verwijderen, of kunnen alleen jullie dat? Geen heel groot probleem verder, maar ik vroeg het me wel af.

Dank voor jullie aandacht! Liefs, xxVera 💋

6 reacties

Maria_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • July 16, 2025

Hi ​@Vera16xx 

Goede vraag! Als moderators voegen wij vaak tags toe aan een topic. Dit gebeurt dus niet automatisch. De tags zorgen ervoor dat jouw topic sneller te vinden is op een zoekmachine. Of jij deze tags zelf kan verwijderen weet ik niet zeker. Ik zal jouw vraag doorgeven aan de Community Manager.

Veel plezier op het forum!

Groetjes,

Maria, De Kindertelefoon

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • July 16, 2025

Hoi Maria,

Dank voor je antwoord!

In een eerder tabblad zie ik staan: Wijzig tags. Maar bij het verversen van de pagina was die optie verdwenen. Dus het leek er op dat ik de tags zelf kon aanpassen, maar nu kan dat niet meer.

Als de tags door een moderator zijn toegevoegd, snap ik dit niet helemaal want de tag 'homo' of 'bi' heeft eigenlijk niets met het topic te maken. Het is geen ramp verder ofzo, maar ik vraag me wel af hoe dit forum werkt.

Liefs, xxVera 💋

Robbin_
Forum|alt.badge.img+2
  • Community Manager
  • July 23, 2025

Hi ​@Vera16xx ,

Goeie vraag! Gebruikers kunnen niet tags wijzigen nadat het topic online is. Mocht je iets aangepast willen hebben, dan kun je wel altijd mailen naar forum@kindertelefoon.nl

Groetjes,

Robbin (De Kindertelefoon) 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 23, 2025

​@Vera16xx , nadat het topic geplaatst is, kan je maar een uur de tekst, titel en dus de tags aanpassen 

Groetjes Lupus 

• July 25, 2025

ik vind het ook maar raar dat er tags bijgevoegd worden en blijkbaar nogal random

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • July 25, 2025

Hoi allemaal,

als aanvulling op de eerder gegeven antwoorden van mijn collega moderators:

Ja, het hoort ook tot de taken van de moderators om tags aan te vullen of aan te passen. Goede en voldoende tags bij een topic verhogen namelijk de vindbaarheid via zoekmachines zoals Google, zodat het forum meer bezoekers krijgt. Degene die het topic schrijft, krijgt de mogelijkheid om zelf tags toe te voegen en kan dat tot een uur na het plaatsen van het topic nog wijzigen. Wanneer een moderator een nieuw topic checkt, hoort diegene ook de tags te checken en zo nodig aan te vullen tot minstens 2 a 3 tags. Dat hoort te gebeuren met  woorden die ook echt op de tekst slaan en dus niet zomaar random woorden.

Ik heb even gekeken naar het topic waar het hier om gaat, en inderdaad waren een paar tags niet helemaal passend. Die heb ik dus weggehaald en vervangen.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon