Suggestie

  • 6 August 2021
  • 2 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Beste forummers en KT,

Je kan zoeken op onbeantwoorde vragen. Dit lijkt heel handig. Totdat je erachter komt dat er word bedoeld de vragen die nog openstaan. Bijna niemand weet hoe je een vraag officieel beantwoord maakt. Ik zelf eerlijk gezegd ook niet. En sommigen tja die nemen niet de moeite om het te doen.

Mijn suggestie:
- Maak duidelijk hoe je het doet ergens duidelijke knop en duidelijk aangegeven. Mochten mensen het niet uitzichzelf doen dan zouden anderen het kunnen rapporteren als al beantwoord.
Of
- Je kan sorteren op topics die nog 0 comments hebben. Misschien is het handig om in dat geval niet de topic opener z’n comments mee te tellen.

Waarom dit het forum helpt? Het zorgt ervoor dat het makkelijker is om onbeantwoorde vragen te vinden en hun ook hulp krijgen.

Forummers en KT laat maar weten wat jullie hier van vinden en of je misschien zelf nog een oplossing hebt. Alvast bedankt

Groetjes NV


2 reacties

Heyy NaamVergeten!

 

Bijna niemand weet hoe je een vraag officieel beantwoord maakt. Ik zelf eerlijk gezegd ook niet. En sommigen tja die nemen niet de moeite om het te doen.

Mijn suggestie:
- Maak duidelijk hoe je het doet ergens duidelijke knop en duidelijk aangegeven. Mochten mensen het niet uitzichzelf doen dan zouden anderen het kunnen rapporteren als al beantwoord.

Vroeger kon de TS een antwoord als 'beste antwoord’ selecteren. Echter heeft de kindertelefoon deze functie afgeschaft omdat ieder antwoord er toe doet. Je kan dus niet meer een vraag als beantwoord selecteren, maar als je bij oudere topics kijkt zie je deze functie nog wel voorbij komen. Hierdoor staan er nu bij het kopje onbeantwoorde vragen ook vragen waar al reacties op zijn geplaatst:wink:

 

- Je kan sorteren op topics die nog 0 comments hebben. Misschien is het handig om in dat geval niet de topic opener z’n comments mee te tellen.

Het lijkt mij ook wel een goed idee om een subforum / filter te maken waarin je topics die nog geen antwoorden hebben kan zien zodat je makkelijker onbeantwoorde vragen kan vinden, maar volgens mij werkt de kindertelefoon met een standaard forum waar enkele dingen voor zijn aangepast voor de kindertelefoon. Hierdoor is het in ieder geval onmogelijk om het kopje onbeantwoorde vragen te verwijderen, maar misschien zou een aanpassing van de onbeantwoorde topics wel kunnen inderdaad?

 

Ik ben benieuwd of de kindertelefoon hier ook op gaat reageren :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @NaamVergeten  en @NaamNietBekend ,

 

wat grappig om jullie namen zo naast elkaar te zien, trouwens :-)

Goed dat je dit nog eens onder de aandacht brengt, NaamVergeten. Wij zouden het ook erg handig vinden om in een oogopslag te kunnen zien welke topics er nog onbeantwoord zijn. We willen natuurlijk graag dat iedereen die hier een topic plaatst, ook een reactie krijgt waarmee diegene verder kan.

Het klopt inderdaad wat NaamNietBekend zegt, dat we met een standaard format van een forum werken waarvan bepaalde delen niet veranderd kunnen worden. Toch kan het nooit kwaad om een verlanglijstje te blijven houden, wantwie weet wat er mogelijk wordt bij een volgende update. Ik geef het in ieder geval door aan de community manager.

Dank jullie wel voor het meedenken,

 

groetjes van Marieke

De Kindertelefoon

Reageer