Vraag

Starten met het forum

  • 30 May 2023
  • 16 reacties
  • 234 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hoe zijn jullie achter het forum gekomen en waarom zijn jullie ermee verder gegaan?

 

Ik persoonlijk zag het forum na dat ik iets opzoekde op google, kindertelefoon forum stond der. Een post van een paar jaar geleden.

En toen scrolde ik naar de andere topics, ik kwam aan bij die troll topics😂 ben ik fietsseksueel, dat soort dingen. Ik die dus gaan lezen en ik ging helemaal stuk🤣

Daarom zijn ook de eerste 5 reacties onder die troll topics.

Uiteindelijk zag ik die serieusere topics en dacht ik... tja. Ik kan ook gewoon helpen toch?

 

Ondertussen al bijna 600 reacties.

 

Hoe zit dat met jullie?

 

 


16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Same. Ook via Google. Was iets aan het zoeken over NoNutNovember en kwam toen hier terecht.  Ik was eigenlijk niet van plan te reageren. Toch gedaan en toen blijven hangen. Inmiddels bijna 1900 reacties verder.😄

Reputatie 7
Badge +9

echt wel slim gedaan dat als je zoiets opzoekt dat dan het forum het eerste is wat je ziet toch😂

Reputatie 7
Badge +17

Volgens mij stond het forum op pagina 2 of zo. Op zich nog best knap 😅

Reputatie 7
Badge +9

Oh ja😂 idd nog steeds goed gedaan van de web developers

Ik weet niet meer precies hoe.  Maar ik weet wel dat ik mijn eerste topic opende over een crush ik was toen net 14. Bijns al mijn topics gaan volgens mij over jongens wat raar is want ik denk dat ik nooit iemand leuk vindt maar blijkbaar ben ik er toch veel mee bezig ;).  12 topics in iets minder dan 2 jaar. Ik reageer soms best veel een soms heb ik al 100x eenzelfde soort reactie gegeven en kom ik ff niet.  

Reputatie 3
Badge +1

Van mijn vrienden

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi, ik kwam hier toen ik me *** voelde nadat ik  een lastige periode had gehad met depressiviteit en laag zelfbeeld, daarna een keertje super voor schut ging bij gym ( te kijk staan in de hoek voor straf)  en ik een meisje uit mn klas niet meer om verkering durfde te vragen daarna,  eigenlijk was ik op m'n diepst toen zeg maar. Ik  ging zoeken en kwam hier terecht . Mijn eerste topic ging daar over, ik dacht baat het niet….. Ik kreeg super leuke lieve reacties, veel steun.  Knapte er echt van op.  En ook topics over mijn kledingstijl, uiterlijk, etc. Weer heel lieve reacties. Zo bleef ik ook om anderen te helpen :)  en zelf mijn vragen te stellen nog steeds natuurlijk.  Maar ben een paar maanden niet geweest, veel met dingen bezig geweest en wat nieuwe dingen in het leven ( pleegzusje gekregen 😍) en nu toch weer eens gaan kijken . Kom denk ik wel weer vaker. Leuke vraag trouwens !  Maar goed, zo was het dus XD, 

Groetjes liefs Julian X

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @benebird,

 

Hoe zijn jullie achter het forum gekomen en waarom zijn jullie ermee verder gegaan?

 

ík denk dat ik het als eerste van mama gehoord had. Volgens mij had een jongen in mijn klas 'problemen’ thuis en hij had mij er dingen over verteld en toen had ik tegen mama gezegd zoiets van ‘als je thuis nou niet met je ouders kan praten en problemen hebt, met wie kun je dan praten, want ik kan met jou praten maar niet alle kinderen kunnen dat thuis’ en toen had mama het een beetje uitgelegd over de Kindertelefoon en ik had het toen opgezocht en ook gelijk tegen die jongen uit mijn klas gezegd.

Ik had eerst wat rond gekeken en toen ik zag dat kinderen dingen vroegen waarvan ik dacht dat ik misschien wel kon helpen heb ik een account gemaakt en begon ik vol goede moed, maar het was niet zo fijn als ik gedacht en gehoord had….

Er was toen een hele hoop gedoe op het forum, het leek wel een ‘opstand’. Forumleden die het niet eens waren met van alles en ik had net mijn eerste of tweede reactie gepost en kreeg gelijk een officiële waarschuwing…. Leuke binnenkomer, ik snapte er niks van… ik kreeg geen duidelijke uitleg en moderatoren waren gestrest, geen leuke sfeer… 

Maar ja, ik ben niet zo van gelijk het bijltje erbij neergooien, dus ik probeerde door te gaan. Binnen 2 maanden had ik een 2e officiële waarschuwing omdat ik iemand teveel aan het helpen was, we zouden bloggen of zoiets...ik had net het zelfvertrouwen van die jongen een beetje opgekrikt en we postten positieve berichtjes, maar kennelijk mag dat niet….ik was de enige die op zijn topic reageerde en ook hij had een waarschuwing gekregen. Ik durfde hem daarna ook helemaal niks meer te sturen.

Toen dacht ik, als het hier zo gaat dan wil ik hier op dit moment niet zijn en verder was ik ook gewoon bang, ja echt bang om een 3e waarschuwing te krijgen. 

Ik besloot niks meer te posten totdat mijn waarschuwingen vervallen waren. Af en toe keek in nog wel op het forum, maar bleef bij mijn beslissing om niks te plaatsen tot een jaar na mijn 2e waarschuwing, zodat ik dan hopelijk met een schone lei kon beginnen, maar @jaivy  postte een topic wat mij echt raakte en ik kon niet niks posten, dus met het risico van een 3e waarschuwing binnen een jaar postte ik opnieuw reacties op het forum (na een pauze van iets van 6 maanden). Ik dacht zo van ‘na dit topic van @jaivy  stop ik er weer even mee, maar ja, dat lukte niet en ik ben actief gebleven sinds die tijd en heb net mijn 800e  reactie gepost….

Het was mij in de maanden voor ik terugkwam wel opgevallen dat de rust weer aan het terugkeren was op het forum.

Best een aantal forumleden die in ‘opstand’ waren gekomen waren niet langer meer op het forum om verschillende redenen.

Ook de moderatie was wat chiller. Tegenwoordig hebben ze zelfs adviezen en dat vind ik wel nice. Dat past ook beter bij hoe ik thuis opgevoed ben.

Als ik thuis iets niet goed doe, dan wordt er uitgelegd wat er niet goed aan is en krijg ik niet gelijk straf. Kijk, als ik dan, na die uitleg, hetzelfde nog eens doe dan snap ik dat daar consequenties aan vast zitten.

Je kunt dan natuurlijk wel denken, maar je wist sws toch dat er regels zijn, ja tuurlijk, maar wat die regels precies in de praktijk inhouden is niet altijd duidelijk. Zeker als je in oudere, bestaande topics ook dingen ziet staan, die nu ineens niet meer mogen. Dan snap je het toch niet, als je geen uitleg krijgt. Daarom ben ik wel blij met de adviezen die KT nu geeft. Zeker in die gevallen dat niet helemaal duidelijk is dat iets niet mag. Als iemand bewust contactgegevens post dan vind ik het normaal dat je een waarschuwing krijgt, maar niet alles is zo duidelijk. Soms hangt het ook van de moderator af of ie vindt dat iets wel of niet mag...

 

Ik snap dat het niet gemakkelijk is allemaal en ik weet ook dat de Kindertelefoon het beste wil voor ons, maar zoals het begin vorig jaar was, dat hoop ik niet dat ooit terug komt op het forum en daar kunnen we met ons allen ons best voor doen.

 

Nou ja, dat was mijn verhaal.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

PS

wat ik ook leuk vind is dat @Julian12 sinds vandaag weer terug is…..goeie herinneringen aan hem 😉, dus welcome back en ja, soms zijn er gwn dingen irl die even belangrijker zijn 🙂

Reputatie 7
Badge +12

Ik kwam op het forum omdat ik steun nodig had. Ik leef op een instelling, omdat ik thuis mishandeld werd, en het ging niet goed. Ik wilde al heel lang uit huis, en ik heb zo vaak elke keer weer alles in mijn eentje moeten doen, en dat is nog steeds. En ik wil die lasten niet alleen dragen, dat is niet aan mij. Ik kwam hier voor steun van leeftijdsgenoten, en omdat ik wist dat ik mensen kon helpen hier, ik wilde iets goeds doen. Ik voel me nog steeds onbegrepen, en ik kan helaas niet veel actief zijn, vanwege alle drukte en alle afspraken die ik heb. En mijn leven is nou eenmaal veel gezeik, met mijn autisme en met mijn ouders, maar ik weet ook dat anderen het veel erger hebben. En ik probeer er gewoon het beste van te maken.

-OnlyMe

Hier terecht gekomen door docent die zelf ooit bij de KT heeft gewerkt en zij vertelde ons er in de klas weleens wat over, zo van als je wilt praten, hulp nodig hebt oid en je weet niet goed waar je terecht kunt dan mag je altijd bellen en/of chatten met KT.

Dus toen ik iets wilde weten dacht ik aan de KT, ging naar de site en zag dat er een forum was, beetje rond gesnuffeld en account gemaakt. Nu 16 topics en bijna 500 reacties verder in een paar maandjes, het is leuk om hier te zijn, en anderen te kunnen helpen, maar ook om zelf advies te krijgen!

Hey @benebird ,

Ik reageer ook maar ff, hopelijk reageren  er daarna ook nog mensen.

Ik kwam hier omdat ik zag dat iemand op school erg eenzaam was en ik niet goed wist wat ik voor hem kon doen (hij vertrouwde mij ook niet echt meer geloof ik...).Daar had ik toen info over gezocht en kwam uiteindelijk hier uit.En meteen maar op een topic gereageerd waarvan ik dacht dat ik wel hulp kon bieden, en sindsdien reageer ik af en toe in topics🙂

Reputatie 7
Badge +4

Ik voelde me heel rot en toen zei een meisje uit me klas dat ik naar met de kindertelefoon kon chatten. Ik zag niet gelijk nut in het forum dus deed dat nog niet. Mr na een tijdje waren de chats steeds bezet, dus ik keek toch mr op t forum en dat was best wel fijn dus jaa

Reputatie 7
Badge +4

Hoi, ik kwam bij het forum omdat ik van alles aan het zoeken was over mantelzorg en school en omgaan met elkaar door kinderen en jongeren. Ik wil lerares worden dus dat ik interesseert mij. Toen hoorde ik over de Kindertelefoon en snuffelde ik de site door. Daarna las ik eerst wat topics en besloot ik er ook op te gaan. Het is leuk en fijn dat mensen elkaar zo helpen en dat mensen zo eerlijk hun gevoelens uiten. 

Maiskolfje XxX

Ik voelde me een tijd lang vervelend voor een paar verschillende redenen en wilde er iets tegen doen. Ik kan er alleen slecht tegen om het te hebben over dingen die me anders voor laten doen dan het beeld dat anderen van me hebben. 

Toen ik begon met het lezen van het boek 'Later Als Ik Vliegen Kan'(zo'n depressief-maar-therapie-boek), stond er op het begin van het boek een stukje tekst voor de lezers waarin stond dat het helpt om te praten over je problemen met anderen. Er werd een linkje aangeboden voor de mensen die dat niet wilden of konden met de mensen in hun omgeving: www.jongerenhulponline.nl

Het is een website met allerlei verschillende hulplijnen. Ik zag de kindertelefoon en was van plan om een chat te doen (ik kom via tekst veel beter uit mijn woorden), maar ik zag dat er ook een forum was. Ik keek een beetje rond. Was dit een forum waar ik slechts negatief van zou worden, of hielp het echt?

Ik heb maar gewoon een account gemaakt en tot nu toe vind ik het wel fijn hier (ben er pas 5 dagen). Ik kan heel duidelijk merken dat ik een beetje in een bubbel zit met dezelfde mensen, en dit helpt daar ook bij. 

-

@Beetje emotioneel 

Reputatie 7
Badge +4

Goeie vraag! Uum ik ging naar de website van de Kindertelefoon en ik ging een beetje rond kijken op de website en toen zag ik dat je kon gaan chatten bellen en er was aan forum maar ik dacht voor het bellen en chatten moetje een vraag of hulp nodig hebben en dat had ik niet dus klikte ik hierop en toen kwam ik gelijk bij al die seks topics dus ik dacht cht zo wat the **** is dit ik vond het eigenlijk best interessant en heb hier eerst twee maanden alleen rond gekeken omdat ik geen account durfde te maken uiteindelijk heb ik het toch gedaan en toen............. was Tinker.fan geboren! Ik heb het nog steeds niet echt verteld aan m'n ouders ivm m'n vader hij is altijd echt zo van doe je wel voorzichtig en geen contact gegevens uitwisselen hoor. Ze weten wel dat ik op een forum actief ben nou ik hoop dat dit lange typen ergens goed voor is want nou heb ik spierpijn in m'n vingers😂

Reputatie 7
Badge +2

Hey @benebird

Ik ben hier nog niet zo lang maar vind het leuk om andere mensen te helpen! Ik ben hier gekomen omdat ik last had met mijn gender en dat voor soort. Op een dag na school had ik dan last van zelfmoord gedachten en ik kon me nog herinneren aan een filmpje van het NOS jeugdjournaal over de Kindertelefoon en besloot is te chatten over dat ik misschien transmeisje was. Een dag erna  hebt ik dan een topic gemaakt over mijn zelfmoord gedachten en trans dingen. De reacties hebben me verder geholpen en ik dacht eroverna, sindsdien ben ik 100% overtuigd dat ik transmeisje ben en het niet erg is. Het forum heeft waarschijnlijk mijn leven gered en heeft mij de moed gegeven om als meisje te leven (tenminste thuis). Ik voel me zoveel beter sinds ik leef hoe ik me voel! Ik wil gewoon niet dat andere mensen zich ook zo slecht gaan voelen zoals ik ooit en daarom ben ik op het forum actief.  Om andere mensen te helpen. 

Veel liefs Caiya

Reageer