Reactie op verandering forum

  • 23 August 2023
  • 21 reacties
  • 269 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Vaak actief
  • 299 reacties

Hey, iedereen is wel op de hoogte van de nieuwe 'update' van het forum. Dat inhoud dat alle reacties eerst door de check moeten. Nu zijn er hier heel veel mensen boos over. ik ook. Sommige zijn zelfs van het forum weg gegaan of weg gegaan tot er veranderingen komen.

Ik hoop dat ook die mensen mee willen denken en doen met een van deze oplossingen. 

 

Nu heb ik 2 oplossingen...

 

Oplossing 1:

Is een protest tegen het regime van het forum, dat houd in dat niemand reageert of nieuwe topics plaatst tot ze de regel aanpassen of verwijderen. 

En ons voortaan als forum leden laten meebeslissen door een soort stemming en dat er voorafgaand een gesprek word geopend waar een debat kan worden gevoerd om mensen over te halen om op iets anders te stemmen. 

 

Oplossing 2:

We zoeken een ander forum. 

 

 

Nu zet ik hieronder straks 2 berichten een voor oplossing 1 en de ander voor oplossing 2. Dan kan iedereen stemmen door een klavertje 4 te geven aan zijn of haar favoriete de geenen die na een week(meschien minder) het hoogst is wint en gaan we uitvoeren. 

 

Groetjes, 

@Ann0 

 

 

Dit bericht is speciaal voor de kinder telefoon, als iets wat hierboven staat niet goed is of niet volgens de regels mag kunnen jullie dat Dan laten weten en uitlegg en.

Alvast bedankt 


21 reacties

Reputatie 7
Badge +7

 

Ik snap je punt heel goed, ben zelf ook niet blij met hoe het nu geregeld is. En dat er bijna geen mensen zijn gevraagd om het uit te testen.

Maar mij lijkt oplossing 1 niet zo handig, want ik denk dat nieuwe forumleden gewoon topics plaatsen. En ik (denk meesten van ons) wil graag gewoon hulp kunnen vragen, als ik ergens mee zit.

 

Oplossing 2 is beter. Maar geen idee welk forum dan haha.

Hey @Ann0  goed je pogingen! Maar ik heb dit forum heel goed doorgespit, ook oude topics en reactions en dit is al eerder gebeurd. Toen werd er ook van alles verandert zonder overleg en gingen mensen ook staken..en het werd niet anders.  En een ander forum met hetzelfde karakter is er niet ik heb ook goed gezocht.  Ik vind het ook jammer dat dit nu een middag-avondforum geworden is. Het systeem faalt serieus en we horen niks over onze vragen en zelfs positieve kritieken krijgen geen antwoord. De mensen die dit beslissen hebben de macht en wij moeten gewoon pikken en kunnen niets. Het valt mij ook zwaar tegen dat dit zo ondemocratisch gaat maar het is niet anders. Weet jij een betere forum dan ga ik ook mee. Maybe is iemand goed in zulke systems en kan een forum bouwen. Maar liefst zou ik dit forum weer goed zien. En mocht deze reactie niet door de check komen dan hoop ik op een antwoord van de KT of de mogelijkheid om mee te praten. Het doet pijn om te merken dat wij niets te vertellen hebben en ze ook nog boos doen als je vragen stelt. Ik word er heel sad van. 

Asky XxX 

Hi ik reageer nog even op dit topic.  Het forum is nu (11:05) al meer dan 12 uur dood. Er gebeurt niks, er wordt niet gecheckt, we kunnen niet snel reageren.  De managers wilden dit zo graag en zouden en moesten hun geliefde systeem er ondemocratisch en zonder overleg ( dat is niet gebeurd, geen enkele forumdeelnemer is betrokken) doordrukken en nu kunnen ze niet terug omdat dat gezichts verlies betekent. Op terechte kritische vragen wordt afgemeten en bot gereageerd, en mijn vragen zijn nooit beantwoord. Dit betekent in mijn optiek het einde van dit forum. En dat dankzij een klein clubje mensen dat dolgraag de eigen 'briljante' bedenksels in stand houd en doof is voor het geluid van de mensen om wie het echt hoort te gaan: de jongeren.  Wij moeten niet zeuren en als  je wat te klagen hebt stuur maar een kansloze mail naar de interne Keuringsdienst die alles met de bekende one liners wegwuift. Mijn reactie elders wordt ook niet geplaatst en als mensen weggaan vind het management dat gewoon prima,laat hen volkomen koud. Alles wordt hier stuk gemaakt en als je er iets over zegt kun je nog straf verwachten ook.  Top hoor! Kijk eens in de spiegel management! Is dit de bedoeling van de oprichters van dit ooit zo mooie instituut? Is dit waar het vele subsidie geld voor bedoeld is?   Geef nou gewoon eens antwoord ipv die zakelijke onzin van ' wordt niet geplaatst '. Of ' verkeerde topic dus wordt verwijderd '.  Kom gewoon eens met een plausibele uitleg waarom dit allemaal zo geweldig goed is en goed gaat! Verschuil je niet langer achter formaliteiten en'zo is het nou eenmaal ', Nee , leg nou eens als grote volwassenen mensen uit wat hier goed aan is en waarom wij niks in te brengen hebben.  Of moet dit via de pers?  Zou toch een behoorlijke afgang zijn . 

Hoi ,

Inmiddels zijn er nu al ruim 12 uur geen checks meer, en dat terwijl er wel nieuwe reacties zijn.

Ik vind dat echt heel storend, en het forum slaat gewoon dood.

 

Is misschien gewoon mogelijk dat de checks niet meer altijd hoeven, maar strenger ingesteld worden eerst?

Reputatie 4
Badge +2

Beste forumgangers,

het is vanochtend voorgekomen dat er geen checks zijn gedaan. Onze excuses hiervoor!

Wij proberen zoveel mogelijk onze moderatoren in te plannen wat nu in de vakantie soms erg lastig blijkt.

Wij gaan er zo goed mogelijk voor proberen te zorgen dat dit probleem niet meer voorkomt en dat alle forumberichten weer op schema worden geplaatst!

 

nogmaals onze excuses!

Yasmin, de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben het met jullie allemaal eens, maar ik zelf heb wel eens een staking ofzo geleid op mijn school en ik denk persoonlijk dat het op dit forum niet mogelijk is, je kan het wel proberen, maar er zitten veel risico's en losse draadjes aan, ook zouden we kunnen zoeken naar een ander forum kunnen zoeken, maar ik denk niet dat het zo gemakkelijk is om zo snel een perfect forum te vinden. Ook zouden we misschien een eigen forum op kunnen richten, maar dat is veel werk, en kost waarschijnlijk ook veel geld.

En het andere ding wat we kunnen doen is afwachten.

Het blijkt dus inderdaad een fout te zijn geweest vanochtend, en daar is excuses voor aangeboden. Ik snap dat dat niet betekent dat het zomaar  vergeven wordt dat die fout uberhaupt mogelijk is om te maken, want het zou niet gebeuren.

Maar het is wel maar 1 keer gebeurt. Stel dat het nou dagenlang achter elkaar en heel vaak gebeurt, dan stel ik voor dat de KT daar actie op onderneemt om inderdaad te zorgen dat het niet langer op deze manier.

Maar tot dan blijf ik en probeer ik mensen zoveel mogelijk te helpen als ik kan. Ik probeer zoveel mogelijk vertrouwen te hebben in de KT, en meer kan ik ook niet doen. De mensen zijn ook maar mensen, en ik probeer het volste vertrouwen in ze te hebben, ook al ben ik het (vaak) niet met ze eens.

-OnlyMe

Ik ben echt een stuk minder actief.  Ik vind het al vervelend dat de mensen die zogenaamd kinderen willen steunen zonder overleg als een soort Noord Korea veranderingen doorvoeren, niet reageren op kritische vragen, en al met al schijt hebben aan jongeren.  Daarnaast vind ik de snelheid eruit, wat ik ook echt storend vind.  Dus als er een ander forum is ben ik weg. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik was eindelijk weer een beetje bezig met het forum en toen kwam deze regel in actie. In de avonden reageren op berichten is nutteloos  want de dag erna ziet niemand het meer. Soms komen reacties te laat binnen en is er al een heel nieuw ding gebeurt en mensen willen gewoon minder praten door dit allemaal. Ik voel de motivatie van mijn mede forumleden gewoon dalen en het is zo jammer. 

Helaas omdat het forum digitaal is kunnen we niet allemaal besluiten om te stoppen. Mensen gaan gewoon door met hun ding doen. We kunnen ook niet nieuwe gebruikers laten stikken. De staking zou niet een ideaal plan zijn. Boycotten is voor nu niet de oplossing. 

Een nieuw forum is lastig te vinden. Vooral een Nederlandse specifiek bedoeld voor pubers dat zich focust op hoe jongeren zich voelen en de wereld ervaren. Ik ken wel een paar Engelse forums maar ook die zijn gewoon niet hetzelfde. Je kan niet de mensen op dit forum vervangen door andere mensen en je kan niet verwachten dat we allemaal hetzelfde forum fijn vinden en daar allemaal naartoe gaan. 

 

Ik heb helaas moeten leren in vele aspekten in de wereld dat zolang dat je een kind bent, geen ene volwassenen naar je gaat en wilt luisteren. Zelfs al is het het beste voor ons allemaal. 

Nogmaals, ik kan mij best vinden in de check. Maar ik vind het belachelijk dat het 12 uur duurt. Het inzetten van AI zal ervoor kunnen zorgen dat de check slechts enkele seconden duurt. Als de check enkele seconden duurt, dan heeft niemand hier een probleem mee. Terwijl mensen in een mental breakdown zitten kunnen ze niet op het forum. De chat is sowieso al gesloten in de nacht. Dus het heeft gewoon geen zin om in de avond, nacht en ochtend op het forum te zitten. Alleen de middag blijft dan over.

De meeste jongeren zitten in de middag, buiten de vakanties en weekenden om, op school. Daarnaast heeft een aanzienlijk gedeelte ook een bijbaan. Sommige hebben alleen in de late avond vrije tijd. Die kunnen dan niet op het forum vanwege deze amateuristische methode van de checks. 

De activiteit van het forum is ook al niet je van het, het laagste aantal in 2 jaar:


 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben het met je eens @Ann0 maar ik ben bang dat we er ons bij moeten neerleggen dat het systeem zoals het nu is blijft. De kans dat ze dit gaan terugdraaien of aanpassen lijkt me 0.

Ik ben echt een stuk minder actief. 

Ja, ik merk bij mezelf ook dat ik steeds minder zin/motivatie heb om op het forum te kijken. Dit heeft niet alleen met het nieuwe systeem te maken maar het speelt zeker wel mee.

 Ik voel de motivatie van mijn mede forumleden gewoon dalen en het is zo jammer.

Het is idd echt zonde om te zien dat goede forummers minder reageren (@MickeyMouse bijv. heb ik ook al tijd niet meer gezien)  of zelfs zijn gestopt.

 

het is vanochtend voorgekomen dat er geen checks zijn gedaan. Onze excuses hiervoor!

@Yasmientje Een foutje kan gebeuren, jullie zijn ook maar mensen. Laten we dan maar hopen dat er na de vakantie er weer wat meer vrijwilligers beschikbaar zijn. Toen het systeem net was ingevoerd ging het plaatsen van berichten best snel dus het kan wel.

Ik heb zelf ook het idee dat er minder topics en reacties geplaatst worden, ik denk ook door die check.Het heeft wat mij betreft een dubbel effect.

En idd @tim16 , ik heb er ook minder plezier in.

Dat er ook al meerdere mensen weg zijn door deze update is erg jammer, maar ik kan het ook wel begrijpen.

Kunnen sommige leden zelf misschien niet checks doen, ik denk dat de KT ook wel ziet welke mensen te vertrouwen zijn.Ze zullen het misschien minder vaak en/of precies doen dan de kindertelefoon maar iedereen zal wel weten wat redelijk of onredelijk is.Eventueel gewoon anoniem, zonder dat bekend is dat zij checks doen.

Reputatie 7
Badge +8

Er is net weer een andere gebruiker die z'n account heeft laten verwijderen. 

Dit is echt jammer. 

Het forum gaat hier echt onder leiden en dat is gewoon niet fijn. Ik hoop dat we niet elke dag iemand zien weg gaan want de mensen hier zijn echt geweldig en ik hou van dit forum. Ik hoop zo erg dat er een verandering gaat komen zelfs al is het zo onwaarschijnlijk. Want dit is niet de oplossing.

Ik zag het idd @Lamp.ie , ik weet niet wie het was, maar ik vind vooral de reacties van de KT erg zwak.

Ze antwoorden niet op vragen, ze verwijderen telkens accounts zonder dat ze dit lijken ze boeien, en als ze reageren is dat onvolledig of geirriteerd.Ik kan gewoon niet begrijpen, dat je als vrijwilliger, dit zo aanpakt.Ik snap niet wat je drijfveer is om hier te werken.

Dat inderdaad,  net doen alsof je het voor kinderen doet maar ondertussen grote schijt aan hun hebben.  Ik snap dat echt niet.  Bij de KT zouden ze juist kinderen het gevoel moeten geven dat er naar hun geluisterd wordt. 

Reputatie 7
Badge +4

Wat ik ook raar vind is dat alle reacties door de check gaan dus dat ze de vragen die we aan hun stellen ook lezen, maar ze kunnen er vervolgens niet op reageren. 

Het is dat ik hier ee  soort 'vrienden' heb gemaakt, mensen wil helpen en Story's wil lezen en soms een vraag heb, maar anders wask ook al weg.

 

Een nieuw forum of het terugdraaien van de update is de oplossing maar geen van beide is nu een mogelijkheid.

 

Groetjes, 

@Ann0 

Ze trekken zich er geen fluit van aan. Het nieuwe systeem is een totale mislukking. Kijk maar, bijna de hele vrijdag kan er niks. Vrijdagmiddag en geen enkele reactie komt door! Men denkt dat wij totaal maf zijn blijkbaar. En het zwakste vind ik nog wel dat we niks horen van de bedenkers van dit verlammende mislukte systeem. Geen vraag wordt beantwoord, er gebeurt niks, alles loopt vast en de jongeren, wij, zijn totaal onbelangrijk en ondergeschikt aan het uitvindsel van een paar te fanatieke managers. Ik doe er nu definitief niet meer aan mee, ik ben niet gek en laat me niet als oud vuil behandelen. Wat een dictatoriale werkwijze en wat onfatsoenlijk zoals men met ons omgaat. Jullie, management, moeten je kapot schamen!  Voor jullie mislukte vehicel en voor de ronduit laffe wijze waarop jullie wegduiken voor je eigen puinhoop. Geen enkele reactie, geen vraag wordt beantwoord, kritiek wordt gesmoord. Noord Korea inderdaad! Ik wil er niets meer mee te maken hebben! Lieve groet aan alle jongeren die het goed bedoelen maar sorry, ik pik dit niet langer! Vaarwel! 

Reputatie 7
Badge +4

Waarom geeft niemand van de kindertelefoon antwoord? Jullie zijn er toch voor ons? Zijn wij zo onbetrouwbaar en verkeerd bezig geweest dat het nu zo gaat?  Het is middag en het forum ligt gewoon uren stil! Waarom hebben wij dit verdient? Dit kan toch zo niet?  Ik hoop dat er echt wat gaat veranderen want zoals het nu gaat is het forum binnenkort over en uit. Ik vind het nu ook niets meer aan zo. Zo kun je elkaar toch niet helpen? 

Maiskolfje X

@Luuk ? 

@Carolien_  ? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Maiskolfje en anderen,

 

ik snap jullie frustratie heel goed. Op vragen over het nieuwe systeem mogen en kunnen wij als moderators niet reageren, dat ligt bij de community managers. We hebben jullie opmerkingen doorgegeven en zullen dat dus af moeten wachten. We doen ons best!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

En nou zijn Mimo en Stammetje ook weg 😥 dat vind ik echt heel erg!  Dat moest ik even kwijt. Ik hoop dat de mensen die er over beslissen er nu echt iets aan gaan doen! Alsjeblieft! Dit zijn toch niet de mensen die je weg wilt hebben om het forum goed functionerend te krijgen?  Dit schiet het doel zwaar voorbij.  Wat ontzettend verdrietig en zonde. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Maiskolfje en anderen,

 

ik snap jullie frustratie heel goed. Op vragen over het nieuwe systeem mogen en kunnen wij als moderators niet reageren, dat ligt bij de community managers. We hebben jullie opmerkingen doorgegeven en zullen dat dus af moeten wachten. We doen ons best!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Des te erger. Zij laten niks van zich horen en jullie krijgen het gedoe over je heen. Dapper van ze!  Maar danku voor het antwoord, jullie kunnen ook niet anders. 

Maiskolfje X 

Hoi @Maiskolfje en anderen,

 

ik snap jullie frustratie heel goed. Op vragen over het nieuwe systeem mogen en kunnen wij als moderators niet reageren, dat ligt bij de community managers. We hebben jullie opmerkingen doorgegeven en zullen dat dus af moeten wachten. We doen ons best!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Het is net Discord na de username update. Mochten de medewerkers ook niet hun mening geven. Als ze dat deden, werden ze ontslagen. Sommige namen zelf ontslag. Er was een hoop backlash vanuit de community. Het is jammer om te zien dat hetzelfde gebeurt op het forum. 

Reageer