Skip to main content
Vraag

prive berichten

• July 22, 2026
  • 13 reacties
  • 154 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste kindertelfoon,

Wat houden de prive berichten in, ik zag dat staan bij mijn balkje, en volgens mij is dat nieuw, ik heb beetje lopen kijken wat het is, maar kom er niet uit.

Wat houd het in?

groetjes :)

13 reacties

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • July 22, 2026

Hoi ​@anoniempje00194,

Ik heb het even nagekeken en ik zie het ook staan in het menu wat uitklapt als je op je profielfoto klikt.

Ik kan er zelf ook niets mee en durf ook niet inhoudelijk te reageren wat dit is en wat de bedoeling hier van is.

Het lijkt me een functie die niet gebruikt kan worden, het forum is een plek waar je anoniem kunt zijn en waar wij een oogje in het zeil houden of iedereen de regels volgt.

Op het moment dat jullie onderling privé berichten kunnen sturen is dit toezicht weg en kunnen wij de veiligheid niet waarborgen.

Maar ik ga het voor de zekerheid doorsturen naar de Community Managers en ik hoop dat zij inhoudelijk kunnen reageren en uitleggen wat dit inhoud.

Door de vakantieperiode kan het wat langer duren voor deze reactie komt.

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • July 23, 2026

@anoniempje00194 

Goed dat je de vraag stelt!

In het systeem zit idd een mogelijkheid om privé berichten te sturen. Maar zoals Fem hierboven al goed heeft uitgelegd, maakt De Kindertelefoon geen gebruik van deze functie in verband met de anonimiteit en de veiligheid van onze gebruikers. Deze functie doet het dus niet op dit forum en de gebruikers kunnen hier dan ook geen gebruik van maken. 

We hopen je vraag hiermee beantwoord te hebben.

Groet,

Carolien

Forum|alt.badge.img

Ohhhh zo!

Ik vroeg het me gwn af, mijn vraag is zo beantwoord :)

bedankt voor het bericht!

groetjes :)

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 23, 2026

Het systeem werkt wel tussen moderators en forum leden. Het lijkt dat er oude mails tussen zitten. Misschien kan dit de functie van mails vervangen? Voor mensen die liever geen mails krijgen maar wel op het forum?

Groetjes Lupus 

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • July 23, 2026

Hi ​@Lupus ,

Wat fijn dat je meedenkt over het forum! Ik zal het doorzetten naar de community manager! 

Veel plezier nog op het forum. 

Groetjes, 

Fleur

De Kindertelefoon

Ander
  • July 31, 2026

Er zitten idd wel oude mails tussen (wel handiger dan emails) dus het werkt wel, maar er is nog iets anders dat er vroeger niet was, denk ik, in een scherm dat opent als je op je profiel (avatar) klikt en dan 

> Mijn Profiel 
>> Opties
>>> Algemeen

dan staat daar Download Mijn Gegevens, maar er gebeurt zo te zien niks als er daarop klikt. Dit is het scherm 

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • July 31, 2026

Hoi ​@Ander ,

Dankjewel voor je vraag! Ik durf hier alleen geen antwoord op te geven, dit is voor mij ook nieuw. Ik ga je vraag doorsturen naar de community manager en deze zal proberen inhoudelijk te reageren!

Door de vakantieperiode kan het wat langer duren voor deze reactie komt.

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

Ander
  • July 31, 2026

UPDATE van mijn vorig bericht 
Sinds de update van het forum verschijnt er bij de instellingen dus een nieuwe knop (of ik had hem nog niet opgemerkt, kan ook): "Download mijn gegevens" Die knop doet niks als je erop klikt. Om het IT-team te helpen het op te lossen, heb ik samen met mijn superlieve en bovendien ook superslimme bff in de browser naar de code gekeken. Er gaan technisch gezien twee dinges mis: 

• In de HTML-code is de knop opgebouwd als een lege link: (a href="#" ... class="... qa-gdpr-download-btn") dus er zit geen directe download link achter de knop.
  • JavaScript-fout: vanzodra de pagina laad (als de functie achter de knop aangeroepen word) komt er een fout: (Uncaught (in promise) TypeError: n is not a function) De code crasht hierdoor. We denken dat die knop door de update dus per ongeluk wel zichtbaar is gemaakt, maar de functie is er niet of werkt niet.

Het is wss een knop die sws actief moet gemaakt worden want het gaat om de gdpr die zegt dat iedereen zn persoonlijke data moet kunnen opvragen

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 31, 2026

Hoi hoi, ik kan het wel downloaden. Het zijn bestanden van je profiel zoals geboorte jaar, maar bij mij staat het er twee keer in, eentje in het Nederlands 2012, en dan in het Engels 1970😂, dus hoe dat zit geen idee. Verder zijn het je posts en comments, en het 4de document is leeg.

Bij mij zit de knop ook over de tekst maar ik kan geen screenshot maken want ik zit in incognito op mijn telefoon 

Groetjes Lupus 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 31, 2026

@Ander wanneer was dat? Want ik kan het dus nu wel downloaden 

Groetjes Lupus

Ander
  • July 31, 2026

@Lupus Het was een uurtje geleden, en ook nu werkt het niet. 

Yusa
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • July 31, 2026

Interessant, die download knop is inderdaad nieuw. Ik ga er niet op klikken want ik hoef niet perse mijn forum activiteiten etc te downloaden maar het heeft vast wel een goede reden. En kan handig zijn als het werkt. 

Liefs:) 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • August 1, 2026

@Lupus Het was een uurtje geleden, en ook nu werkt het niet. 

Bij mij werkt het idd nu ook niet meer 

Groetjes Lupus