Vraag

PETITIE: Verwijder de moderatie-check


  • Anonymous
  • 0 reacties

PETITIE:

Hierbij een petitie om te ondertekenen om de '’We hebben jouw topic/reactie ontvangen. We gaan dit eerst checken'’ te verwijderen. De moderatie-check is een bron van veel irritatie en frustratie. Daarnaast in het geval van suicidale gevallen kan het er mogelijk voor zorgen dat iemand zichzelf om het leven brengt omdat het te lang duurt voordat het topic geplaatst is. In minder heftige gevallen kan het ook negatieve gevolgen hebben.

Daarnaast is de impact van de moderatie-check naar mijn gevoel miniem tot zelfs nihil. Met een andere beschrijving of met een plaatje kun je de check alsnog omzeilen als je iets plaatst wat de regels verbreekt. En veel topics met content dat niet is toegestaan op het forum wordt gewoon geplaatst zonder moderatie-check. Ik vind het gewoon een knullige check.

Reageer om de petitie te ondertekenen.

 


45 reacties

Ik teken nog een keer! Ik wilde bijna stoppen met het forum maar toen zag ik dat @Emmalove04 een reactie had geplaatst:D maar hij moest nog door de moderatie-check:( Het is maar goed dat ze een reactie had geplaatst met dat ze een reactie had geplaatst maar hij nog door de check moest. Als zij dat niet had gedaan was ik er misschien nu niet meer op het forum. Haal alsjeblieft die check weg! Ik snap dat iets gecheckt moet worden maar het zit ons allemaal echt dwars:(

- Annoniem_meisje 

Hoi, ik vind die check ook erg vervelend dus ik teken ook.

Ik heb hier ook nog even een vraagje over: wanneer worden de reacties gecheckt? Niet ‘s nachts lijkt me maar tussen welke tijden ongeveer wel?

Hey ik houd het vandaag voor gezien. Check, check, nog een check. Zo kan ik mensen niet helpen. Super vervelend ik vind er zo niks aan. Stop daar toch eens mee ! Sorry hoor. Ik baal er echt van. Welterusten. 

Sanny

Reputatie 6
Badge +4

Hai @J8j8, ik geef je vraag door aan de community manager. Misschien wil jij intussen even uitleggen waarom je hier benieuwd naar bent?

Groeten,

Britta van de Kindertelefoon

Bedankt @Britta 

Ik vroeg me dit af omdat de kindertelefoon vrijwilligerswerk is dacht ik? Nouja in ieder geval vind ik de hele nacht (vrijwilligers)werk best lang als je iedereens berichten moet checken. Ik zag net dat iemand stuurde dat zijn bericht door de check moest en ik vroeg me af hoelang ik dan op dat bericht zou moeten wachten. Gewoon nieuwsgierig en ongeduldig dus eigenlijk haha

Reputatie 6
Badge +7

Hoi allemaal, 

Zelf heb ik niet zoveel last van deze check, maar misschien let ik wat nauwkeuriger op mijn woorden, of het is gewoon omdat ik niet tientallen reacties per dag plaats, ik vermoed het laatste.

Wat mij vooral irriteert aan de checks, is dat je bericht later of zelfs niet geplaatst wordt. Het hangt er natuurlijk vanaf om welk deel van de dag het is (ik ga er eerlijk gezegd niet van uit dat er standaard moderatoren om middernacht berichten aan het checken zijn) en hoeveel moderatoren er aan het werk zijn. Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van J8j8.

Hier valt volgens mij over het algemeen helaas vrij weinig aan te doen. En ik denk ook niet dat de check gaat worden weggehaald, als de hoeveelheid berichten die die tegenhoudt die tegen de forumregels ingaan opweegt tegen de hoeveelheid behulpzame berichten die dan wat langer moeten wachten. 

Wel zou er misschien een tussenweg kunnen zijn. Want wat hier duidelijk wordt aangegeven is dat op de momenten dat het nodig is dat er meteen een steunende reactie komt zo'n check even niet goed uitkomt. Je wil dan het liefst meteen advies of support geven. Wat mij hier al beter zou lijken is dat de topicstarter automatisch een berichtje onder diens topic krijgt te zien met daarin iets als: "er is een reactie achtergelaten die eerst gecheckt moet worden” en dan een of andere inspirerende quote :) (niet nodig, maar wel leuk). Want ik zie veel forummers dit zelf al doen, een post achterlaten met daarin dat hun eerdere reactie gecheckt moet worden.

Ik begrijp natuurlijk dat het technisch lastig kan zijn om zoiets voor elkaar te krijgen. Maar ik zou het fijn vinden als deze moderator-checks wat minder onvatbaar zijn, en wat meer forummersvriendelijk. Al is het wat meer uitleg in dat rode blokje en/of bij t veelgestelde vragen topic. 

Ik hoop dat we er samen uit kunnen komen, al begrijp ik dat ivm met de veiligheid van het forum en de check er niet teveel over losgelaten kan worden. Dit trouwens ook meteen een tip naar de rest is, ik volg niet alles omdat de hoeveelheid activiteiten en gebeurtenissen gewoon overweldigend is en niet bij te houden. Maar als er iets is wat je dwarszit werkt het beter om er over in gesprek te gaan en de mogelijkheden te bekijken. Ik vermoed dat dit effectiever is dan in het wilde weg allemaal petities te starten, want daar wordt wel naar gekeken, maar vrij weinig mee gedaan, dat gaat nu eenmaal vrij moeilijk. 

 

Groetjes,

Paardebloem

@kindertelefoon ik plaats een uur geleden een heel normale reactie in " verslag van je dag" en weer is ie weg. Ik wordt er echt verdrietig van. Zo kun je toch niet op mensen reageren ? Zeur ik nou zo of is dit echt vervelend ? Het effect van mijn reactie is na 2 uur wel verdampt. En ik vind het echt raar en naar dat ik nu voor de 4e keer meemaak dat mijn 1e verhaaltje van de avond achter de check gaat.... ik houd het weer voor gezien vanavond het bederft mijn plezier zo ik zit echt met een rotgevoel het spijt me 

Sanny 

Reputatie 5
Badge +1

Ik teken denk ik ook

Reputatie 5
Badge +1

Waar kun je tekenen?

Reputatie 7
Badge +19

Je tekent als je het zegt.

Wilhelmavemela.

Ik teken nog een keer.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik wil ook even iets zeggen. Ik zie een lieverd als Sanny helemaal in paniek raken doordat ze per ongeluk allemaal checks krijgt ik snap haar wel die betrekkingsgevelens heb ik ook .  dat is niet leuk en heel zielig voor haar. Heeft ze niet verdiend. Maar het is wel vervelend voor haar. Ik heb geleerd er mee te dealen maar zij heeft er heel veel last van.

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 5
Badge +1

Ik teken nog een keer

Reputatie 7
Badge +3

Hallo allemaal,

 

We zien veel vragen over de checks. We snappen dat het niet fijn is als jouw berichten een check krijgen. Ik zal proberen om een aantal antwoorden te geven, maar vanwege de veiligheid van het forum kunnen we niet te specifiek ingaan op de methode die gebruikt wordt. Wel kunnen wij  je verzekeren dat het niet tegen jou persoonlijk gericht is. Het is niet zo dat we bepaalde personen in de gaten houden.

 

@J8j8 Wij checken de berichten de op verschillende momenten. Wanneer precies doen kunnen we niet aangeven. We doen ons best om het zo snel mogelijk te doen. 

@Paardebloem83 Dank voor het meedenken en jouw goede ideeën. Ik zal kijken wat er technisch mogelijk is om extra informatie te geven als je bericht krijgt over een check.

@Sanny  Vervelend dat je de check zo negatief ervaart. Ze zijn niet tegen gebruikers persoonlijk gericht. De checks zijn onderdeel van ons systeem om het forum veilig te houden. We kunnen en gaan de check dan ook niet weghalen. 

We zullen deze informatie ook bij de veelgestelde vragen zetten. Weet dat als je bericht aan de forumregels voldoet deze zeker geplaatst wordt en dat wanneer dit niet het geval is, je hier altijd over bericht wordt. 

 

Luuk

Geachte meneer @Luuk uk  ik heb nu toch een voorbeeld waarin de checks echt vreselijk in de weg zitten. Ik probeer iemand min of meer van een acuut zelfdodingsgevoel te helpen en......check ! En niet alleen van mij ik zie meer mensen van wie in die topics de reactie blijkbaar broodnodig moet worden gecheckt.  Her gaat om echt dringende hulp. Ik voel me zo machteloos. Dit is toch gewoon niet oké? En " toevallig" allemaal op die 2 topics. Dat is echt tergend als je iemand dringend wil helpen en ook nog met een lief en goed advies ( waaronder bel de kindertelefoon). Machteloos... kunt u daar in een vergadering alstublieft iets over zeggen want als forumdeelnemer wordt je vooral van dit soort situaties echt totaal gefrustreerd. En ik snap echt alles wat u uitlegde maar in dit soort situaties is het echt vreselijk.

Sanny xxxxx

Ik stop ermee voor vandaag. Het systeem moet me weer hebben. Sorry ik kan er niks aan doen ik trek me dat aan. Ik probeer iemand van zm af te houden en alles wat ik plaats....check. ik kan dit zo niet

Ik weet dat de check stom is, maar De moderatie kan niks aan doen . @Sanny  Ik snap het dat de check heel vervelend is, maar De  moderatie kan echt niks aan doen. Ik raak ook soms door de checks boos, want sommige mensen hebben dringend hulp nodig.  Maar De Moderatie kan niet ervoor zorgen wie en wanneer de moderator het doet. 

 

Luna x

Reputatie 4
Badge +2

Hallo Sanny

We snappen dat het niet fijn is als jouw berichten een check krijgen. Zeker wanneer je juist iemand probeert te helpen die het op dat moment hard nodig heeft. Vanwege de veiligheid van het forum kunnen we niet te specifiek ingaan op de methode die gebruikt wordt. Wel kunnen wij  je verzekeren dat het niet tegen jou persoonlijk gericht is. Het is niet zo dat we bepaalde personen in de gaten houden.

Ik begrijp dat het nu voor jou en de betreffende persoon die je wilde helpen heel vervelend  is. Jouw bericht zet ik in ieder geval door naar de community manager.   

 

Groetjes, Loes

De Kindertelefoon

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Sanny  

 

Ik kan me heel goed voorstellen dat het vervelend is en blijft als je iemand wil helpen, maar dat je bericht eerst een check krijgt. De checks helpen ons om het forum veilig te houden, iets wat we heel belangrijk vinden. Dat werkt heel vaak heel goed, maar soms zorgt het voor vertraging. We doen altijd ons best om berichten zo snel mogelijk door te laten. Zoals Loes ook al zegt, vanwege de veiligheid van het forum kunnen we niet te specifiek ingaan op de methode die gebruikt wordt. Wel kunnen wij  je verzekeren dat het niet tegen jou persoonlijk gericht is. Het is niet zo dat we bepaalde personen in de gaten houden.

Neeee! Dan kunnen van die rare vragenlijsten worden toegelaten! Kan iedereen van alles delen. Kan je mensen hun privé dingen online gooien. En we kunnen er toch niets aan veranderen! 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @JooJootje 

Je mist hier het gehele plaatje. Dit topic is namelijk aangemaakt toen er veel chaos was op de Kindertelefoon, door nieuwe regels en verduidelijking van de oude. Door de snelheid en regelmaat waarop berichten verstuurd werden stoorden voornamelijk de meest actieve leden zich aan de controles door de moderators. 

In de tijd dat dit topic is aangemaakt werd alles wat de moderatie en de kinderen deden besproken en met een kritische blik bekeken. 

Groetjes DaVinci

Reageer