Het is mij opgevallen dat er héél veel vragenlijsten zijn over heel intrusieve seksuele onderwerpen. Het komt over als het werk van opgegeilde tieners en het geeft niet een heel gezonde kijk op seks. Is het niet tijd om er concreet over na te denken dit soort vragenlijsten te verbieden? Het lijkt me niet dat na 5000 vragenlijsten die allemaal gaan over de cupmaat en penislengte van minderjarigen er nog meerwaarde in te behalen valt. Lijkt me dat dit ook beter is voor het imago van de kindertelefoon..
Hoi
We begrijpen dat de hoeveelheid van deze vragenlijsten wat uit balans is met de andere topics.
In de forumregels staat:
Het forum gaat over ALLES
Het forum van De Kindertelefoon is dé plek waar jongeren van 12 tot 18 jaar met elkaar over ALLES kunnen praten.
Het forum van De Kindertelefoon is een plek waar anoniem informatie en advies wordt uitgewisseld en jullie elkaar ondersteuning kunnen bieden op een specifiek onderwerp. Topics en reacties die niet aan dit doel voldoen worden verwijderd.
Bij veel jongeren in de puberteit zijn er vragen en onzekerheden over hun lichaam, hun seksualiteit etc. In de topics zie je dat terug. We zien ook dat veel jongeren deze vragenlijsten meerdere keren achter elkaar invullen. Het voorziet in een behoefte.
Daarom worden deze topics, zolang er geen forumregels in worden overtreden, geplaatst op het forum. Ik hoop dat ik je vraag hiermee voldoende heb beantwoord.
Groetjes, Mariska
De Kindertelefoon
Jup dit is inderdaad een beetje vervelend, er is al een soort van gelijk topic aangemaakt door
We hebben hier al een oplossing op gezocht maar helaas nog niets gevonden. Misschien weet jij iets?
Liefs
Anoniem789
Ik zou me er eerlijk gezegd niet zo druk om maken. Gewoon door scrollen en niet op klikken. KT heeft ook al herhaaldelijk gezegd dat ze vragenlijsten niet gaan verbieden. Daar moeten we het dus mee doen.
Expliciete seksuele verhalen zijn sws verboden dus die kun je altijd rapporteren als je die ziet.
ik word ook helemaal gek van helaas doet kindertelefoon er niks aan…. erg jammer maar goed het is zoals het is. ik klik er niet op ik vind de vragenlijsten zonder seksuele dingen veel leuker om te reageren ik reageer sowieso niet onder die seks topics
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.