Vraag

Oude topics en accounts

  • 18 May 2023
  • 8 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zie op het forum heel vaak dat iemand een reactie plaatst op topics van maanden geleden, het gaat dan om advies, omdat het inmiddels dan al zolang geleden is heeft de TS er waarschijnlijk al niks meer aan. Kan de KT deze topics niet gewoon verwijderen? Dan is het forum denk ik ook gelijk een stuk schoner en meer up to date?

En ik zie ook vaak topics voorbij komen van net nieuwe mensjes op het forum die dan een vraag stellen waar je al gelijk van denkt jaja zal wel… kan de KT daar ook iets aan doen?  Gaat om vragen of het bijv, normaal is om een gamecontroller in je anus te stoppen?  

Is het sowieso geen goed idee om heel veel topics en oude accounts (zijn vaak dezelfde namen die ik voorbij zie komen) te verwijderen, want ik denk juist doordat er meer dan 40.000 topics zijn, niemand meer weet waar hij/zij moet beginnen met zoeken of zijn/haar vraag of verhaal al een keer eerder is verteld of gevraagd. En door op te schonen of bepaalde topics over hetzelfde onderwerp te bundelen geeft meer overzicht denk ik...


8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @TikTak ,

Ik zie op het forum heel vaak dat iemand een reactie plaatst op topics van maanden geleden, het gaat dan om advies, omdat het inmiddels dan al zolang geleden is heeft de TS er waarschijnlijk al niks meer aan.

 

die topics kunnen nog steeds handig zijn voor nieuwe gebruikers, al was het alleen maar om ze te lezen...

Zelf heb je al verschillende keren gezegd dat nieuwe gebruikers niet allemaal hun eigen topic moeten beginnen, omdat die vraag al in oude topics al gesteld is en het daarom onnodig is om een nieuw topic te beginnen…..dus je hebt gelijk dat de nieuwe antwoorden geen zin meer hebben voor de originele TS, maar kunnen dat wel zijn voor nieuwe gebruikers met een zelfde vraag….

 

Kan de KT deze topics niet gewoon verwijderen? Dan is het forum denk ik ook gelijk een stuk schoner en meer up to date?

het is niet te doen om alle topics steeds te checken voor de KT en de kans is dat je waardevolle info 'weg gooit'. Nu is het zo dat de KT er voor gekozen heeft om topics waar meer dan 6 jaar niet op gereageerd is te verwijderen en ergens moet je iets bedenken wat werkbaar is. Is er 6 jaar niks gepost, dan kun je die topic zonder ze helemaal te gaan lezen wel verwijderen, denk ik

Waarom is het 6 jaar en niet 5 jaar ofzo...tsja, geen idee, ik gok erop dat ze voor 6 jaar gekozen hebben, omdat forumeden maximaal 6 jaar actief mogen zijn (van je 12e tot je 18e)  en dat je dan sws je eigen topics altijd opnieuw kunt bekijken en er een update op geven.

 

Ik heb een last van al die topics die niemand meer bekijkt en misschien is het wel handig als ik iets op wil zoeken over een bepaald onderwerp en dan toch info vindt in een oud topic….

 

En ik zie ook vaak topics voorbij komen van net nieuwe mensjes op het forum die dan een vraag stellen waar je al gelijk van denkt jaja zal wel… kan de KT daar ook iets aan doen?  Gaat om vragen of het bijv, normaal is om een gamecontroller in je anus te stoppen?  

dat soort topics moet je gewoon negeren, vind ik. Natuurlijk kun je ze ook melden/rapporteren als KT het topic nog niet zelf verwijderd heeft. In principe mag je hier alles vragen en soms zijn dingen waarvan je je niet voor kan stellen dat ze echt zijn wel echt, dus ja…. Leven en laten leven en je niet overal druk om maken, waarmee ik niet zeg dat het onzin is wat je zegt, maar als ik jou was, zou ik me niet overal druk om maken. Dat soort topics zijn misschien even in the picture, maar verdwijnen vanzelf toch snel naar de achtergrond. Ik zou niet alles te persoonlijk en te letterlijk nemen wat er geschreven wordt….daar heb je alleen jezelf maar mee

 

Is het sowieso geen goed idee om heel veel topics en oude accounts (zijn vaak dezelfde namen die ik voorbij zie komen) te verwijderen, want ik denk juist doordat er meer dan 40.000 topics zijn, niemand meer weet waar hij/zij moet beginnen met zoeken of zijn/haar vraag of verhaal al een keer eerder is verteld of gevraagd. En door op te schonen of bepaalde topics over hetzelfde onderwerp te bundelen geeft meer overzicht denk ik...

dat heb ik al uitgelegd, over die 6 jaar hierboven. Het is niet te doen om ‘alle’ dubbele topics eruit te halen en welke criteria ga je dan aanhouden. Gewoon je er niet aan storen en doorgaan met mensen helpen en je eigen topics posten. Dat lijkt me het beste.

KT heeft het al druk genoeg om kinderen nu aan de chat en telefoon te helpen en het forum sws draaiende te houden.

Hoe mooi ook bedacht, want ik geloof echt wel in jouw goede bedoelingen, het kan gewoon niet, vanwege te weinig tijd/moderators en geld en zo

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi iedereen,

 

oh, ik kwam nog wat spelfouten tegen in mijn eerdere post (hierboven), maar jullie snappen vast wel dat forumeden met een ‘l’ moet en dus forumleden moet zijn en bij dit stukje:

Ik heb een last van al die topics die niemand meer bekijkt….

ontbreekt de ‘g’ en had er dus geen last van moeten staan.

Met oude topics is het ongeveer als met een encyclopedie of woordenboek dat in de kast staat: die gooi je ook niet weg omdat je er al een tijdje niet in gekeken hebt. Het kan altijd nog van pas komen. Het eet geen brood, staat niet echt in de weg en kan handig zijn om iets in op te zoeken…

Er zullen nog wel wat dingen niet helemaal goed zijn gespelt haha, sorry gespeld, maar dat lossen jullie zelf maar op….in je hoofd of zo

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

@TikTak  Zoals @MickeyMouse al zegt, niet actieve topics worden na 6 jaar verwijderd. In de tussentijd mag iedereen in die topics reageren. Daar moeten we het mee doen.

En ik zie ook vaak topics voorbij komen van net nieuwe mensjes op het forum die dan een vraag stellen waar je al gelijk van denkt jaja zal wel… kan de KT daar ook iets aan doen?  Gaat om vragen of het bijv, normaal is om een gamecontroller in je anus te stoppen? 

Ja, onzintopics zijn irritant maar daar is niet veel tegen te doen denk ik zolang ze de regels niet overtreden. Ik geef meestal het voordeel van de twijfel en als ik het niet wil reageren doe ik dat gewoon niet.

Je zult ook altijd wel dezelfde vragen lang zien komen. Mensen willen denk ik liever antwoord op hun eigen vraag en niet het antwoord lezen op de vraag van een ander.

Mijn advies is je hier niet teveel aan te storen. Reageer op topics die je boeien en negeer de rest. Simpel.

 

 

 

 

@MickeyMouse en @tim16 , het is grappig dat jullie soort van zeggen dat ik mij er niet aan moet storen, maar dat doe ik helemaal niet. Ja vervelend vind ik het wel, en ja sommige topics zijn in mijn ogen onnodig aangemaakt of niet nodig, maar dat is niet wat ik met mijn vragen wilde weten.

Ik vroeg me gewoon af waarom er zoveel topics zijn,  omdat het dit in mijn ogen voor heel anderen verwarrend kan zijn waar je moet beginnen met zoeken, kijken, vragen of reageren.

En ja als ik iets zie waarvan ik denk.. niet echt waar, vaag of weet ik veel wat dan meld ik het gewoon netjes aan de KT.

En ja ik reageer ook alleen op berichten waarvan ik denk iemand ermee te kunnen helpen, maar soms zie je dus topics over het hoofd, juist doordat er zoveel onzinnige en onnodige tussen zitten.

 

Maar iig bedankt voor het antwoorden.

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap je volledig je ziet ook topics van "hoe kan ik een auto worden" ik negeer het dan. Of ik ga er af en toe in mee om er eff van te lachen.

daarna meld ik het.

 op dat punt vrij weinig aan te doen, het is heel moeilijk om honderden topics en reacties per dag bij te houden. Voor de rest is wat @tim16 en @MickeyMouse zeggen inderdaad waar, we moeten het er maar mee doen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @TikTak,

 

@MickeyMouse en @tim16 , het is grappig dat jullie soort van zeggen dat ik mij er niet aan moet storen, maar dat doe ik helemaal niet.

 

fijn dat je je er niet aan stoort

 

Ja vervelend vind ik het wel,

 

jammer dat je het wel vervelend vindt

 

en ja sommige topics zijn in mijn ogen onnodig aangemaakt of niet nodig,

 

tsja, je kunt niet ieder forumlid tevreden stellen….. wat de één onnodig of niet nodig vindt kan voor iemand anders anders zijn. In principe voldoen alle topics aan de forumregels, tenzij misschien als ze net geplaatst en/of nog niet door KT gezien zijn, maar dan kan iedereen die het ziet het melden en dan kan KT alsnog actie nemen

 

maar dat is niet wat ik met mijn vragen wilde weten.

ok

 

Ik vroeg me gewoon af waarom er zoveel topics zijn, 

 

dat komt, denk ik, omdat het forum  ruim 10 jaar bestaat en er elke dag tientallen nieuwe topics worden gemaakt. Topics waar meer dan 6 jaar niks op wordt gepost worden een paar keer of eens per jaar verwijderd door de KT

 

omdat het dit in mijn ogen voor heel anderen verwarrend kan zijn waar je moet beginnen met zoeken, kijken, vragen of reageren.

topics worden in 16 verschillende thema's ingedeeld, zie https://forum.kindertelefoon.nl. Dat geeft toch wel overzicht? Dit in tegenstelling tot https://forum.kindertelefoon.nl/search/activity/recent, waar alle topics chronologisch vermeld zijn en de thema’s dus door elkaar staan. Maar ja, de één heeft liever een chronologisch overzicht en de ander eentje per thema. Je kunt zelf kiezen… Verder is er bovenaan het scherm een zoekfunctie…

 

En ja als ik iets zie waarvan ik denk.. niet echt waar, vaag of weet ik veel wat dan meld ik het gewoon netjes aan de KT.

goed plan en dankjewel daarvoor

 

En ja ik reageer ook alleen op berichten waarvan ik denk iemand ermee te kunnen helpen,

 

heel verstandig

 

maar soms zie je dus topics over het hoofd, juist doordat er zoveel onzinnige en onnodige tussen zitten.

ik ben het met je eens dat er af en toe onzinnige topics aangemaakt worden, maar nou ook weer niet zoveel dat je moet zoeken naar een 'normaal’ topic.

Kijk, misschien vind jij een hoop topics onnodig, maar als ze voldoen aan de forumregels is er niet een knopje waardoor die voor jouw onnodige topics ‘weggefilterd’ worden……

Ik filter voor mezelf ook een hoop topics weg, omdat ik er of geen verstand van heb of omdat ze me niet liggen, dus iedereen kan daarin een eigen keus maken.

Sorry, het KT forum is nog niet zelflerend, zodat het automatisch keuzes voor elk forumlid kan maken en ergens is dat ook maar goed als je bedenkt welke vraagtekens de ontwerpers van chatGPT nu zetten bij hun eigen programma en de mogelijkheden  daarvan. Zij willen juist extra regels om AI veilig te laten zijn in de toekomst (dit laatste even terzijde, maar het was gisteren in het nieuws, vandaar dat ik het even noem)

 

Maar iig bedankt voor het antwoorden.

 

graag gedaan en ik ben steeds bereid om extra uitleg te geven

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik vroeg me gewoon af waarom er zoveel topics zijn,  omdat het dit in mijn ogen voor heel anderen verwarrend kan zijn waar je moet beginnen met zoeken, kijken, vragen of reageren.

Omdat het forum al 10 jaar oud is en door veel mensen wordt bezocht.

Zo verwarrend vind ik zelf allemaal niet. Een paar topics waar alle berichten inkomen zou juist onoverzichtelijk zijn. Dan krijg je topics met honderden berichten.

De zoekfunctie werkt ook prima volgens mij.

Onzintopics houd je altijd. Die verdwijnen snel genoeg weer van de actieve topics lijst.

Het forum is natuurlijk niet perfect maar ik heb ook niet het idee dat ik heel veel waardevolle topics over het hoofd zie vanwege alle onzin.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

 

Het forum is natuurlijk niet perfect maar ik heb ook niet het idee dat ik heel veel waardevolle topics over het hoofd zie vanwege alle onzin.

 

 

 

dat klopt helemaal, het is nog allemaal goed bij te houden. En ja, als iemand een auto wilt worden, shoutout naar de jaguar e type. Dan is dat inderdaad gewoon iets waar je je van afvraagt waarom iemand daar om kan lachen.

Maar zoals je zegt zijn die zo weg.

Reageer