OPROEP: EstherE #STEUNBETUIGING


Reputatie 7
Badge +19

Heyy EstherE,

Ik wil even iets zeggen.

Na al het gedoe van eergisteren ben jij vast erg geschrokken en misschien zelfs verdrietig. Dat is niet de bedoeling vind ik en je hebt ook echt wel haat reacties gehad ik weet hoe dat voelt en dat is niet fijn en ook niet als er niet voor je opgenomen wordt. Ik besefte me gisteren dat de moderators alleen maar een lap tekst zien niet de echte persoon en dat maakt het ook een stuk moeilijker in te schatten wat de bedoeling van diegene is. Ik wil je vergeven wat er is gebeurt en ik ben blij dat er eindelijk verandering komt maar ik kan niet blij zijn als iemand anders verdrietig is. Jij hebt gezorgd dat er weer verandering in het forum komt en daar mag je trots op zijn want zonder dit hadden we dat nooit kunnen halen en ik wil dus zeggen dat ik je steun ondanks wat er is gebeurd

 

Liefs wilhelmavemela


13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Als we te fel waren of te boos dan vind ik dit ook. Ik hou er helemaal niet van om boos te zijn en we gingen wel wat hard. De moderators doen ook maar hun best en iedereen is mens. En we hebben ook wel fouten gemaakt. Het spijt me als dat te ver ging en het pijnlijk werd ☹ niet de bedoeling. En ook bedankt voor het goeie werk voor ons ! Liefde 😘

Grtz liefs Julian X

Sorry 

We waren best boos

Reputatie 7
Badge +19

EstherE kijk nu zie je hoe wij ook zijn en ik hoop dat je dit leest we hebben spijt en jij hebt er voor gezorgd met de kinderen van de petitie dat er verandering komt en dat is heel goed

Hoi @EstherE :)

Ik snap dat het lastig kan zijn om te modereren. Iedereen heeft zijn eigen ervaring met moderatie. Sommige modereren op een strenge manier, jij hebt gemodereerd op een zeer strenge manier. Deze manier was niet geaccepteerd door het forum, en ik ben het daarmee volledig mee eens. Maar wij keuren jouw moderatie af, we keuren niet jouw af. We hopen dat je van deze ervaring leert. En ook fouten kunnen bijdragen aan een betere moderatie op termijn.

Ik geef je nog een paar moderatie-tips. Ik ben (ex)moderator op verschillende forums en subreddits geweest (sommige groter dan dit forum). 

  1. Beoordeel de situatie. Maak de balans of het meer kwaad doet dan goed om in te grijpen. Bijvoorbeeld met de chat-regel. Bekijk of je het door de vingers kan zien. Gezien de betrokken forummers (inclusief ik) geen kwaad in de zin hebben. Het is een lastig onderdeel van moderatie, maar wel hard nodig. Wees soepel in sommige regels. Beweeg mee met de forummers.  Maak excuses als achteraf blijkt dat je te hard hebt ingegrepen. 
  2. Kijk in mensen hun '’waarschuwing'’ history. Als blijkt dat mensen een waarschuwing hebben voor off-topic of het vermelden van hun stad, dan is het handiger om misschien minder hard in te grijpen dan bij iemand die seksafspraakjes maakt op het forum. 
  3. Niet meten met 2 maten. Verwijder geen '’Hier zullen we alles delen'’ topic als mensen wel topics mogen maken over seks hebben met hun moeders, oma, of dieren. Bestialiteit en pedofilie is bij wet verboden volgens de Nederlandse rechtsspraak. Daarom voelt het ook apart dat dit soort content op dit forum wordt toegelaten, terwijl een redelijk onschuldig topic om mensen hun dag op te vrolijken verwijderd wordt. 
  4. Krijg geen negatief gevoel door ons protest van gisteren. Ik heb zelf meegemaakt als moderator op forums dat mensen gingen protesteren vanwege te strenge moderatie (toen ik nog nieuw was als moderator). Toen voelde ik mij ook redelijk negatief. Maar even heel grof gezegd: 98% van het forum heeft er schijt aan en trekt er niks van aan. Daarom is het beter om te zien dat ze de moderatie afkeuren, en niet jouw als persoon. En dit incident te gebruiken om jouw moderatie-skills te verbeteren. 
  5. Verdiep je in het forum is mijn advies daarnaast. Dit forum is vooral een plek waar alle topics aangemaakt kunnen worden. Van depressie, tot vervelende dingen die op school zijn gebeurd, tot fijne verhalen. Een chat/gesprek (wat ook een optie is op het forum: gesprek) draagt juist bij aan een positieve sfeer op het forum. Maak contact met de mensen op het forum. Ik merk vaak dat de moderators van de Kindertelefoon alleen waarschuwingsberichten/berichten van '’heb je het lastig blablabla'’/en reacties zoals dit aanmaken. Ik denk dat het forum collectief meer respect voor de moderators krijgen als de mods ook deelnemen op dit forum. Dus bijvoorbeeld op het '’hoe is jouw dag topic?" zeggen '’Ja, het gaat goed met mij. En met jullie?". Daardoor krijg je meer interactie met de community op het forum. Ik streef er ook naar als moderator op verschillende platformen om met de community een band op te bouwen en in contact te zijn met de community. Je kunt het zelfs vergelijken met de politie (zij zijn soort van IRL moderators, iets anders, maar goed). De politie pakt mensen op, geeft bekeuringen, maar hebben ook regelmatig gesprekken met mensen en jongeren op straat. Het geeft meer interactie met de bevolking. Als moderator is dat ook heel belangrijk. Zodat de forummers ook zien dat de moderatoren ook gewoon mensen zijn die hun werk doen.

 

Reputatie 7
Badge +19

Even een samenvatting van wat er is gebeurd:

Ik en 2 jongens waren bezig in het topic: hier zullen we alles delen die 2 waren aan het chatten en deelden persoonsgegevens ik heb gewaarschuwd en ze luisterden maar toen was het al te laat het topic: hier zullen we alles delen werd gesloten en verwijderd 1 van die 2 jongens werd verwijderd en ik ook ik en die andere verwijderde maakten een nieuw account aan en er was inmiddels een petitie gestart omdat ik onterecht was verwijderd ik mocht terug op het forum en nu word het forum veranderd en verbeterd. Dat was het verhaal voor degenen die niet weten wat er is gebeurd

Reactie komt er zo aan. Die moet eerst gecheckt worden...

Reputatie 7
Badge +19

En de andere jongen had alleen een waarschuwing dus ja beetje wankel gaat het met het forum maar het word beter en een vraag aan EstherE

Hoe gaat het met je?

Als jij wilt kan je jouw deel van het verhaal ook delen want dan kunnen we beter inzicht krijgen waar het fout is gegaan.

:) wat een lief initiatief !  Ik doe mee en ik wil gewoon dat alles goed blijft.  Ik was ook (te) boos en ik sluit mij aan bij de woorden hier. In de onoverzichtelijkheid kon u ook niet meer doen dan dit. Ik zat ook fout.  En ook ik bied mijn excuses aan . Ik zal niet meer zo boos reageren, schaam ik me voor. Mag iedereen weten. 

Lieve groetjes Ellen -xxx- 

Reputatie 7
Badge +19

Je hoeft je niet te schamen ik ben zo happy echt enorm happy this is a good and big change

:) wat een lief initiatief !  Ik doe mee en ik wil gewoon dat alles goed blijft.  Ik was ook (te) boos en ik sluit mij aan bij de woorden hier. In de onoverzichtelijkheid kon u ook niet meer doen dan dit. Ik zat ook fout.  En ook ik bied mijn excuses aan . Ik zal niet meer zo boos reageren, schaam ik me voor. Mag iedereen weten. 

Lieve groetjes Ellen -xxx- 

Je hoeft je niet te schamen. En het was volledig terecht om boos te zijn over de moderatie.

Reputatie 7
Badge +19

Mee eens maar we zijn wel niet aardig geweest en ik weet hoe het voelt als een hele groep zich tegen je keert en dat is niet fijn misschien doen mede moderators nu wel gemeen tegen haar weet ik veel wij zien ook niet wie ze echt is. En je hoeft je niet te schamen @Ellen Want juist door ook die boosheid kan er iets veranderen ik heb ontdekt dat iedereen zoveel meer kan dan hij/zij denkt

Reputatie 7
Badge +14

We zijn inderdaad iets te boos geweest op @EstherE… Hierbij bied ik ook mijn excuses aan. Iedereen maakt fouten, ook de moderatoren. En nog een ding: Jullie zijn echt fantastisch! Jullie onderhouden het forum en houden het veilig zodat forum gebruikers van het forum gebruik kunnen maken. Daar ben ik heel dankbaar voor. :) 

@EstherE, ik hoop dat u naar de tips van @TheMightySlayer gaat kijken, om uw moderatie te verbeteren. 
xx Eenmeisje004 

@TheMightySlayer  dankjewel!  ik schaam mij ook niet voor mijn mening en inbreng en tips :) maar wel voor  mijn misschien wat te persoonlijke aanval. Dat hoort niet en dat spijt mij. Mijn inhoud is een ander ding daar sta ik wel achter.   beddankt dat je me steunt ! :)

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reageer