OPROEP: DOE MEE MET STAKEN!

  • 10 March 2022
  • 91 reacties
  • 1248 Bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Maar jullie laten je acc toch niet verwijderen?? Of wel?

@Ikke13 Nee! Natuurlijk niet:sweat_smile: 

@DaVinci  Het gaat niet om de chat-regel, eigenlijk vind ik dat niet heel erg. Het gaat om RANDOM mensen bannen en zomaar met waarschuwingen strooien (ik kreeg een waarschuwing omdat ik iemand vertelde dat corona nog steeds bestaat, en ook omdat ik iemand waarschuwde om zijn anonimiteit.

En ik ga wel reageren, maar dan echt alleen bij zeer-spoedige vragen om hulp (Zelfmoord, stalking etc.), dat is hooguit 20% van de topics, en ik ga ook reacties achterlaten wat helpt voor een beter forum, deze ook dus.

Als het regime (wat) beter wordt keer ik dan ook voor 20 maart terug. En 10 dagen is niet zoveel:wink: !

Wereld

Ik kreeg een onterechte waarschuwing voor het topic '’meld hier moderatie-misstanden'’. Het was gewoon respectvol. En dan bam, onterechte waarschuwing. Bizar gewoon.

Reputatie 7
Badge +3

@TheMightySlayer @DaVinci @kwakend1tje @Ikke13 @Eenmeisje004 

Ik neem mijn woord ‘Poetin-regime’ terug, dat was niet de bedoeling. Ik zat in een slechte bui en ik realiseerde daardoor even niet hoe dat iemand kan raken. Sorry.

Ik bied mijn excuses aan aan de Kindertelefoon.

Reputatie 6
Badge +3

ik staak mee

ik staak mee

Top!

Reputatie 7
Badge +7

@TheMightySlayer @DaVinci @kwakend1tje @Ikke13 @Eenmeisje004 

Ik neem mijn woord ‘Poetin-regime’ terug, dat was niet de bedoeling. Ik zat in een slechte bui en ik realiseerde daardoor even niet hoe dat iemand kan raken. Sorry.

Ik bied mijn excuses aan aan de Kindertelefoon.

Dankje dat je dat nu inziet en je excuses aanbiedt! 

Wat levert het jullie op om te staken?

Je blijft hangen in je onvrede en snijdt jezelf in de vingers. Als jullie/anderen niks tot weinig posten komen juist de topics over penislengte etc naar voren. Je kunt je sterk voelen met elkaar, maar dit creëert een erg negatieve sfeer. Hiermee houd je het forum erg gesloten ipv open voor iedereen.

 

Wat levert het jullie op om te staken?

Je blijft hangen in je onvrede en snijdt jezelf in de vingers. Als jullie/anderen niks tot weinig posten komen juist de topics over penislengte etc naar voren. Je kunt je sterk voelen met elkaar, maar dit creëert een erg negatieve sfeer. Hiermee houd je het forum erg gesloten ipv open voor iedereen.

 

Wat het oplevert?

Een statement richting de moderators dat het niet oke is om op deze autoritaire wijze te modereren.

Was dat niet allang duidelijk door de hoeveelheid reacties en topics die jullie hebben geplaatst?

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er zo heftig op gereageerd word. Ik ben nog maar kort actief op het forum, maar lees al veel langere tijd mee.

Ik denk dat dit niet nodig is en door elke keer er zo op in te gaan je juist een negatieve vibe creërt. Tuurlijk mag je het ergens niet mee eens zijn en dat is ook duidelijk gemaakt en de Kindertelefoon is daarmee bezig.

Waarom dan staken en alles, dat lijkt mij geen oplossing of doel..

Daarnaast is dit niet autoritair. Bij het maken van je account heb je zelf ingestemd met de forum regels. Daar zijn nu discussies over en er wordt opnieuw gekeken. Daarbij is alle ruimte voor discussie en tips, zolang het respectvol is. Dat zie ik niet als autoritair

Reputatie 5
Badge +2

Hey allemaal,

 

Ik ben een tijdje niet actief geweest (waarschijnlijk blijf ik ook best inactief), maar nu lees ik een kwart van dit topic door en raak ik toch een beetje verward. Wat is er gebeurd/aan de hand met onterechte bans, inspraak en wat daarin heeft jullie op het idee gebracht om te staken? Ik heb er nu geen mening over, want ik heb het allemaal niet gevolgd.

Ik zou graag wat uitleg willen (over de gebeurtenissen graag zo objectief mogelijk, maar over het staken dat kan haast niet).

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

@ThatGalacticRobot Zie topic -onduidelijkheid op het forum-

 

Ja

Er zijn zelfs mensen gestopt

 

Zelle

Hey allemaal,

 

Ik ben een tijdje niet actief geweest (waarschijnlijk blijf ik ook best inactief), maar nu lees ik een kwart van dit topic door en raak ik toch een beetje verward. Wat is er gebeurd/aan de hand met onterechte bans, inspraak en wat daarin heeft jullie op het idee gebracht om te staken? Ik heb er nu geen mening over, want ik heb het allemaal niet gevolgd.

Ik zou graag wat uitleg willen (over de gebeurtenissen graag zo objectief mogelijk, maar over het staken dat kan haast niet).

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Samenvatting:

Onterechte waarschuwing en bans. Dreigen met consequenties. We worden behandeld als nummertje. Topics worden verwijderd. Er was ons inspraak belooft maar ze deden er niks mee. Dus we worden voorgelogen. Mensen met problemen worden niet menselijk behandeld. Daarom staken wij. We willen een statement maken voor betere moderatie.

Was dat niet allang duidelijk door de hoeveelheid reacties en topics die jullie hebben geplaatst?

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er zo heftig op gereageerd word. Ik ben nog maar kort actief op het forum, maar lees al veel langere tijd mee.

Ik denk dat dit niet nodig is en door elke keer er zo op in te gaan je juist een negatieve vibe creërt. Tuurlijk mag je het ergens niet mee eens zijn en dat is ook duidelijk gemaakt en de Kindertelefoon is daarmee bezig.

Waarom dan staken en alles, dat lijkt mij geen oplossing of doel..

Daarnaast is dit niet autoritair. Bij het maken van je account heb je zelf ingestemd met de forum regels. Daar zijn nu discussies over en er wordt opnieuw gekeken. Daarbij is alle ruimte voor discussie en tips, zolang het respectvol is. Dat zie ik niet als autoritair

Niet autoritair. 

Jij vind mensen als nummertje behandelen normaal?
Jij vind valse bans en waarschuwingen normaal?
Jij vind dreigen normaal?
Jij vind voorliegen normaal?
Jij vind meten met 2 maten normaal?
Jij vind hypocrisie normaal?
Jij vind reacties met kritiek verwijderen normaal?
Jij vind te strenge moderatie normaal?
Jij vind mensen wegjagen normaal?
Jij vind zomaar mensen hun gebruikersnaam veranderen normaal?
Jij vind anti-democratie zijn normaal?

Niet normaal maken wat niet normaal is. 

Reputatie 7
Badge +3

Hey allemaal,

 

Ik ben een tijdje niet actief geweest (waarschijnlijk blijf ik ook best inactief), maar nu lees ik een kwart van dit topic door en raak ik toch een beetje verward. Wat is er gebeurd/aan de hand met onterechte bans, inspraak en wat daarin heeft jullie op het idee gebracht om te staken? Ik heb er nu geen mening over, want ik heb het allemaal niet gevolgd.

Ik zou graag wat uitleg willen (over de gebeurtenissen graag zo objectief mogelijk, maar over het staken dat kan haast niet).

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Samenvatting:

Onterechte waarschuwing en bans. Dreigen met consequenties. We worden behandeld als nummertje. Topics worden verwijderd. Er was ons inspraak belooft maar ze deden er niks mee. Dus we worden voorgelogen. Mensen met problemen worden niet menselijk behandeld. Daarom staken wij. We willen een statement maken voor betere moderatie.

Helemaal mee eens. Er werden zelfs mensen geband omdat ze te veel reacties plaatsten bij het helpen. (@MCES in het topic: Hier zullen we alles delen) Wij hebben elkaar zoveel geholpen.

Reputatie 7
Badge +3

Was dat niet allang duidelijk door de hoeveelheid reacties en topics die jullie hebben geplaatst?

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er zo heftig op gereageerd word. Ik ben nog maar kort actief op het forum, maar lees al veel langere tijd mee.

Ik denk dat dit niet nodig is en door elke keer er zo op in te gaan je juist een negatieve vibe creërt. Tuurlijk mag je het ergens niet mee eens zijn en dat is ook duidelijk gemaakt en de Kindertelefoon is daarmee bezig.

Waarom dan staken en alles, dat lijkt mij geen oplossing of doel..

Daarnaast is dit niet autoritair. Bij het maken van je account heb je zelf ingestemd met de forum regels. Daar zijn nu discussies over en er wordt opnieuw gekeken. Daarbij is alle ruimte voor discussie en tips, zolang het respectvol is. Dat zie ik niet als autoritair

Niet autoritair. 

Jij vind mensen als nummertje behandelen normaal?
Jij vind valse bans en waarschuwingen normaal?
Jij vind dreigen normaal?
Jij vind voorliegen normaal?
Jij vind meten met 2 maten normaal?
Jij vind hypocrisie normaal?
Jij vind reacties met kritiek verwijderen normaal?
Jij vind te strenge moderatie normaal?
Jij vind mensen wegjagen normaal?
Jij vind zomaar mensen hun gebruikersnaam veranderen normaal?
Jij vind anti-democratie zijn normaal?

Niet normaal maken wat niet normaal is. 

En jij bent echt normaal, @TheMightySlayer😉

Niet autoritair. 

Jij vind mensen als nummertje behandelen normaal?
Jij vind valse bans en waarschuwingen normaal?
Jij vind dreigen normaal?
Jij vind voorliegen normaal?
Jij vind meten met 2 maten normaal?
Jij vind hypocrisie normaal?
Jij vind reacties met kritiek verwijderen normaal?
Jij vind te strenge moderatie normaal?
Jij vind mensen wegjagen normaal?
Jij vind zomaar mensen hun gebruikersnaam veranderen normaal?
Jij vind anti-democratie zijn normaal?

Niet normaal maken wat niet normaal is. 

****

En jij vind dit dan wel een normale reactie op mij reactie?

Jammer dat je er op deze manier mee omgaat. We hoeven het niet eens te worden, maar ik hoop dat er ook op een andere manier naar gekeken kan worden en daarom investeer ik hierin.

Ik weet niet alles van die bans en waarschuwingen, dus daar kan ik niet op ingaan. Wij kunnen niet voor de Kindertelefoon beslissen. Wij zien niet alles. Er zijn nou eenmaal regels en tja als die worden overschreden zal er opgetreden moeten worden. Hoe jammer dat dan is als je een forum vriend kwijt bent. Het is dan toch niet eerlijk en normaal om op zo'n manier om te gaan?

 

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt @WaaromIsEenBanaanKrom @TheMightySlayer en @Zelle voor deze toelichting.

• Ik ben nu redelijk op de hoogte van het probleem (denk ik zelf).

• Het is voor mij persoonlijk niet per se nodig om te gaan staken, aangezien ik eigenlijk niet zo’n heel actieve forumgebruiker ben, en alleen lange reacties typ waar ik denk dat die nodig zijn (soms kleine reacties waar ik toch even wil reageren maar niet te veel tijd wil verspillen aan een heel uitgebreide reactie voor een klein dingetje)

• Hiermee wil ik niet zeggen dat ik de reden waarom jullie staken niet begrijp. Ik heb gezien dat er inderdaad mensen het forum hebben verlaten, zoals @Zelle al zei. Je kunt al zien dat de kindertelefoon het niet heel handig aanpakt, naar mijn mening. De topics die zij schrijven veroorzaken naar mijn idee alleen maar meer discussie.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Reputatie 7
Badge +3

Niet autoritair. 

Jij vind mensen als nummertje behandelen normaal?
Jij vind valse bans en waarschuwingen normaal?
Jij vind dreigen normaal?
Jij vind voorliegen normaal?
Jij vind meten met 2 maten normaal?
Jij vind hypocrisie normaal?
Jij vind reacties met kritiek verwijderen normaal?
Jij vind te strenge moderatie normaal?
Jij vind mensen wegjagen normaal?
Jij vind zomaar mensen hun gebruikersnaam veranderen normaal?
Jij vind anti-democratie zijn normaal?

Niet normaal maken wat niet normaal is. 

****

En jij vind dit dan wel een normale reactie op mij reactie?

Jammer dat je er op deze manier mee omgaat. We hoeven het niet eens te worden, maar ik hoop dat er ook op een andere manier naar gekeken kan worden en daarom investeer ik hierin.

Ik weet niet alles van die bans en waarschuwingen, dus daar kan ik niet op ingaan. Wij kunnen niet voor de Kindertelefoon beslissen. Wij zien niet alles. Er zijn nou eenmaal regels en tja als die worden overschreden zal er opgetreden moeten worden. Hoe jammer dat dan is als je een forum vriend kwijt bent. Het is dan toch niet eerlijk en normaal om op zo'n manier om te gaan?

 

@WaaromIsEenBanaanKrom Pardon?

( deel van de reactie is verwijderd door de Kindertelefoon vanwege forumregel 2: ga respectvol met elkaar om )

 

Even serieus zo reageer je toch niet op anderen?

Aan jezelf denken: nee, ik probeer de andere kant te belichten.. daarin probeer ik enigszins neutraal te blijven.

Vind dit wel echt erg kwetsend

Lijkt zo wel dat jullie zelf ook niet open staan voor kritiek

Reputatie 6
Badge +4

Beste allemaal,

Willen jullie wel respectvol blijven naar elkaar? We weten dat de emoties hoog oplopen tegenover ons, dat is eerlijk gezegd al niet zo fijn. Maar we vinden het heel jammer om te zien dat jullie nu elkaars mening niet meer respecteren. En respectvol zijn is op dit forum een van de belangrijkste regels. Bedankt voor jullie medewerking!

Groeten, Britta van de Kindertelefoon

Beste @Britta 

Mag ik vragen hoe u over dit hele verhaal denkt? Niet per se qua staken, maar gewoon hoe het nu de laatste tijd gaat. 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Ikke13

 

Reputatie 6
Badge +4

Hai @Ikke13 ,

Ik begrijp dat je het vraagt maar ik ga je vraag niet beantwoorden. We geven steeds een gezamenlijke reactie en dat blijven we ook doen.

Groeten, Britta van de Kindertelefoon

Hai @Ikke13 ,

Ik begrijp dat je het vraagt maar ik ga je vraag niet beantwoorden. We geven steeds een gezamenlijke reactie en dat blijven we ook doen.

Groeten, Britta van de Kindertelefoon

Oh oké, zouden jullie dan binnenkort een gezamenlijk antwoord op mijn vraag willen geven🙃 gewoon hoe de hele KT ertegenaan kijkt. Of kan dat ook niet? Want jullie hebben maandag een overleg gehad...

Reputatie 6
Badge +4

Ik geef het door!

Ik geef het door!

Heel erg bedankt!

Reageer