Skip to main content

Beste gebruikers op het forum,

We willen jullie bedanken voor jullie begrip voor de moderatietijden tijdens de zomerperiode. Fijn dat we met elkaar het forum draaiende hebben gehouden. Helaas zijn we als moderatieteam door verschillende omstandigheden nog niet op volle sterkte. Dit betekent dat we nog steeds niet dezelfde aantal uren als normaal aanwezig kunnen zijn om de berichten te checken en te plaatsen. We hebben dan ook besloten, dat we moderatie uren zoals in de zomerperiode voortzetten.

 

Hoe ziet dit eruit voor de komende weken?

De komende weken zorgen we ervoor dat er ’s ochtends tussen 10 en 13 uur en ’s avonds tussen 20 en 23 uur een moderator aan het werk is om jullie berichten te checken en te plaatsen.

In de uren daartussen zal soms wel gecheckt worden, maar dat kunnen we niet garanderen. Het kan dus voorkomen dat wanneer je ’s middags een bericht plaatst het langer duurt dan normaal voordat deze online komt.

We snappen dat dit niet ideaal is, gelukkig zijn er wel weer meer moderators terug van vakantie en zullen we meer aanwezig zijn in de middag dan in de zomerperiode. Zodra we weer op volle sterkte zijn, garanderen we weer alle moderatietijden. We hopen op jullie begrip.

Groet,

Team De Kindertelefoon

Heyy,

Dat is jammer, maar het is wel fijn dat jullie dit zo naar ons door communiceren zodat we weten waar we aan toe zijn dus bedankt daarvoor! Hoop dat het forum snel weer op volle toeren kan draaien!🙂

Groetjess, ItsJustMe :)


Alle begrip hoor. Het is beter dan niks.


Jammer dat die check er niet zo makkelijk een paar week eraf kan. Ik snap ook best wel waarom het niet zou kunnen maar ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat we allemaal die check wel minder willen.

En wat @ItsJustMe al zegt. Bedankt dat jullie het doorgeven.

Ik hoop verder dat jullie een fijne vakantie hadden en we wachten wel af hoe het verder gaat met de checks.


bedankt voor het laten weten! we zullen er rekening mee houden!


Bedankt om het te laten weten! 

Ik heb nog een vraagje, hoe zal dit zijn na die paar weken gaat er dan weer constant gemodereerd worden of blijven deze tijden aanhouden? 

Liefs 

Anoniem789 


Hoi @Anoniem789 ,

 

nou, we hopen dat er na deze tijd weer voldoende moderatoren beschikbaar zijn om de normale 3 diensten per dag te kunnen vullen. De meesten zijn inmiddels alweer terug van vakantie, zoals ikzelf, ik ben vanochtend weer teruggekomen :-) 

Maar er zijn er ook een aantal gestopt dus hopelijk kunnen er snel nieuwe collega’s bijkomen zodat we snel weer op volle sterkte zijn. We houden jullie in elk geval zoveel mogelijk op de hoogte.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon



snap ik. ik plaats net een bericht om23:41 en dan hoor je te slapen!! nog veel geluk gewenst met alle berichten checken xD


@anoniempje1010 

Dank je wel voor je begrip 😊

Groetjes, Mariska


Wijziging: kan ook 17 uur zijn.  Doby 


@Dobymeis13 

 

Onze excuses, er is vanochtend niet gemodereerd. 

Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon


Dag, betekent dat dat dingen fout zijn gegaan? ☺️ Ik had een topic gemaakt en die is niet doorgekomen denk ik. Moet ik die opnieuw maken? Liefs, Tover xxx


Hoi @Tover01 ,

Dat kan dat er iets fout is gegaan onder de moderators of dat er op dat moment geen moderators beschikbaar waren. 

Als het goed is, is jouw topic nu wel zichtbaar. 

Groetjes,

Cynthia | De Kindertelefoon


@Cynthia  oke dat is top. Dankuwel! Tover xxx


Ik kan nu helemaal geen berichten meer zien!!!


Hoi ​@Aubien 

Dankjewel voor je bericht.

Goed dat je dit aangeeft! Wij zien hetzelfde probleem en er is direct een melding van gemaakt. Ik hoop dat het snel is opgelost! Houd ons topic ‘veelgestelde vragen’ in de gaten voor updates:

 

Lieve groet,

 

Roos (De Kindertelefoon)


Ik denk personelijk dat de moderatie heeeeel wat beter kan, ik zie als 12 jarige de meest walgelijke seksueel-getinte verhalen ooit. Van verkracht worden door je opa naar je vinger in je eikel steken? ? 

kan heel wat beter...


@ANONIEM_SSTTT 

We lezen dat je het niet eens bent met de manier waarop  er gemodereerd wordt op dit forum. Goed dat je dit aangeeft, alleen dit is niet de plek waar klachten over het forum worden afgehandeld. Dus als je hierover een klacht wilt indienen, verwijzen we je naar de klachtenprocedure.: https://www.kindertelefoon.nl/huisregels-klachten. Hier wordt altijd zorgvuldig naar je klacht gekeken en krijg je ook persoonlijk antwoord. 

We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groet,

Carolien


lol dat is nu ook niet nodig 


W8 ff. In verband met het vorige, dat iemand vind dat de moderatie beter kan omdat de meest walgelijke seksueel-getinte verhalen ooit worden doorgelaten. Van verkracht worden door je opa naar je vinger in je eikel steken (waar ik en veel andere het mee eens zijn): 

Jullie zeggen  We lezen dat je het niet eens bent met de manier waarop  er gemodereerd wordt op dit forum. Goed dat je dit aangeeft, alleen dit is niet de plek waar klachten over het forum worden afgehandeld. Dus als je hierover een klacht wilt indienen, verwijzen we je naar de  klachtenprocedure.: https://www.kindertelefoon.nl/huisregels-klachten

Jah heb dus ff daar bij die procedure gekeken en dus er staat ;

Je klacht of compliment kan gaan over het contact via de telefoon of de chat. Maar ook over de website, het Forum of iets anders. Wat moet je doen? 
Je kunt een mailtje sturen naar landelijkbureau @ kindertelefoon.nl . Geef in het onderwerp aan of je een compliment wil geven of een klacht wil indienen. Let op! Je bent dan niet meer anoniem.Als je iets kwijt wilt over telefoon of chat, moet je beschrijven wat er is gebeurd en waarover je ontevreden of juist tevreden bent. Het is belangrijk dat je dit goed uitlegt, zodat wij begrijpen wat er gebeurd is en je klacht goed kunnen behandelen.
 Wat gebeurt er met je klacht? 
Je klacht wordt gelezen door een medewerker van De Kindertelefoon. Deze medewerker zoekt uit wat er aan de hand is. Eventueel bespreekt deze medewerker jouw klacht met andere medewerkers, om samen een goede beslissing te nemen over jouw klacht. Als jij om een reactie hebt gevraagd, krijg je die binnen vier weken.  
Wat als je het niet eens bent met die reactie? 
Dan kun je ons dat laten weten door onze mail te beantwoorden. Wij laten jouw klacht dan lezen door het management van De Kindertelefoon en laten je weten wat het management heeft besloten over jouw klacht. Je krijgt weer binnen vier weken een reactie van ons. Mochten we er dan alsnog niet uitkomen, kun je je klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtencommissie KJMN. 

Ik vind dat wel heel erg bedreigend, dat je een klachht moet mailen en je dan niet meer anoniem bent en dat je dan maar naar het manegement van de KT moet schrijven en daarna een of andere klachtencomissie gaat contacteren. Ik denk dat weinig of geen kinderen dat durven. Het is te ingewikkeld het komt bedreigend over.  


@Arnoniem 

We merken dat er verwarring is over het feit dat je uit de anonimiteit moet treden.  Graag geven we hier meer uitleg over. Uit de anonimiteit treden betekent dat je een e-mail moet sturen naar het landelijk bureau. Je kunt zelf kiezen of je daar een anoniem e-mailadres voor gebruikt. We vragen dan ook niet naar je persoonsgegevens en je hoeft deze ook niet met ons te delen. 

De extra stappen naar het management en de klachtencommissie zijn aan de procedure toegevoegd voor wanneer je het niet eens bent met de afhandeling van je klacht. Er is dan ook nog de mogelijkheid dat er op hoger niveau in de organisatie en uiteindelijk door een onafhankelijke commissie naar wordt gekeken.

We hopen je hiermee duidelijkheid te hebben gegeven over de procedure.

Groet,

Carolien 


Reageer