Skip to main content
Sticky

Opnieuw een belangrijk bericht over de moderatie de komende periode

• August 26, 2024
  • 33 reacties
  • 5533 Bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • March 12, 2025

Hoi ​@GewoonIkke ,

zie ook de vorige 2 reacties in dit topic hier over, we hopen dat dit bericht binnenkort weggehaald kan worden als alle nieuwe moderatoren zijn ingewerkt en we dus weer alle diensten kunnen vullen. Tot het zover is, blijft deze melding nog even op de hoofdpagina staan zodat het voor forumgebruikers duidelijk is dat het soms iets langer kan duren voordat hun topic/reactie geplaatst wordt.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 3, 2025

Mag ik eerlijk zijn?

Ik ben nu geregistreerd en heb best wat berichten gepost. Maar het duurt dus nog uren voordat ze zichtbaar zijn. Het is nu zaterdagmiddag.

Ik vind het wel een beetje jammer als ik eerlijk ben. Ik snap dat er controle moet zijn. Het zou beter zijn als de maximale wachttijd een uur ofzo zou bedragen.

En is die controletijd alleen in het begin omdat ik nieuw ben, of is het permanent en moet ik ermee leven dat anderen mijn bericht vaak pas de volgende dag kunnen lezen, en het niet echt een forum is zoals andere fora maar meer een plek om iets achter te laten en dan een paar dagen later kijk je of er reacties zijn? Dat zou ik erg jammer vinden als het zo zou werken...

Kim_12345
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • May 3, 2025

Hoi ​@Vera16xx , 

Goed dat je eerlijk bent. Vervelend dat je het gevoel hebt dat het zo lang duurt voordat je berichten toegelaten worden! Bij het modereren van het forum werken we met shifts, waarbij in de ochtend iemand tussen 10-13 modereert, in de middag iemand tussen 15-18 modereert en in de avond tussen 20-23. Als je je bericht dus voor 23 uur 's avonds plaatst, zou je bericht in principe niet veel langer dan twee uur niet gepost worden. Er kunnen natuurlijk weleens omstandigheden zijn waardoor het wat langer duurt, bijvoorbeeld wanneer een moderator ziek is. 

De controletijd is dus permanent. 

Ik hoop dat ik je vraag zo goed heb beantwoord. Veel plezier op ons forum! 

Groetjes Kim (de Kindertelefoon) 

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 3, 2025

Hoi Kim,

Heel erg bedankt voor je snelle antwoord! Mijn berichten zijn inmiddels ook geplaatst waarvoor dank.

Wat je zegt is echter wel iets anders dan ik lees in de startpost. Daar staat dat er tussen 10 en 13 en tussen 20 en 23 uur bezetting is van een moderator. Dat betekent het grote deel van de middag en begin van de avond, best drukke perioden, er geen bezetting zou zijn.

Jouw antwoord noemt andere tijden namelijk 15-18 en dan is de bezetting veel meer in lijn  met de drukke periodes waarop men actief is. Enkel de avond is dan niet bezet, wat ook weer jammer is.

Zou het misschien mogelijk zijn de tijden te her-evalueren? Bijvoorbeeld:

• ochtend: van 10-12 uur
  • middag: van 14-17 uur
  • avond: van 20-22 uur

De hoeveelheid uren is geeneens zo belangrijk denk ik, het gaat er denk ik vooral om dat er geen lange periodes niemand aanwezig is om berichten te checken. In de startpost staat dat er tussen 13:00 en 20:00 er geen of nauwelijks bezetting is. Dat zou neerkomen dat er zeven uur lang geen bezetting is. Jouw antwoord is anders, dus ik ben een beetje in verwarring. Misschien dat het ook verandert met de tijd? Maar ik hoop dat jullie een indeling ochtend, middag en avond kunnen maken. Ik zou het heel jammer vinden als er in de avond geen bezetting is, want dan zit ik juist vaak op mn telefoon. :)

Mag ik toevoegen dat dit alleen ter verbetering is bedoeld en ik heel blij en dankbaar zijn dat jullie dit werk doen? Jullie zijn lieverds! 💋

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 3, 2025

Oeps nu ik je bericht nogmaals heb gelezen zeg je wel degelijk dat er nu ook in de avond moderatie is. Ik ben gewoon wat verward door de verschillende tijden, excuses!

Kim_12345
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • May 3, 2025

Hoi ​@Vera16xx ,

Geen probleem dat je het verkeerd had begrepen. Je hebt inderdaad gelijk dat in de startpost staat dat er in ieder geval iemand tussen 10-13 en 20-23 uur  modereert. We streven er naar om ook iemand te laten modereren tussen 15-18 maar wegens personeeltekort was dat een tijdje minder goed haalbaar. We zijn echter hard aan het werk om de middagdienst weer vol te krijgen 😁

Fijne dag nog! 

Groetjes Kim (de Kindertelefoon)

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 3, 2025

Helemaal goed, dank je wel Kim! 👍🏾

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • May 3, 2025

@Vera16xx , meestal zit ik om 22 nog wat op het forum, en dan gaat de moderatie heel snel! Probeer anders dat eens

Groetjes Lupus