Vraag

Opnieuw contact met de kindertelefoon

  • 23 January 2023
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb ooit in (denk ik) 2019 met de kindertelefoon gechat. Ik was DOODS nerveus en pratte over wat simpele dingen. Ik herrinder me er ook weinig van. Ik heb ook in 2022 een kindertelefoon forum account gemaakt. Maar ben nog steeds (na al die jaren) SUPER nerveus om met een vrijwilliger te chatten of praten. 

Wat moet ik uberhaut  verwachten als ik met een vrijwilliger ga praten over de dingen die mij me zorgen laten maken? Ik zou het erg fijn vinden als iemand een korte reactie over hun ervaring zou kunnen achter laten. Ik wil wel bellen maar ik ben zo bang dat ik het misschien verpruts of dat ik de verkeerde verwachtingen heb. 

Alvast bedankt :>

 

 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. Je kunt dat niet verpesten hoor. Schrijf vast een paar dingen op die je zeker zou willen vertellen. De vrijwilligers luisteren heel goed en zijn super vriendelijk. Je hoeft echt nergens bang voor te zijn. Leg in het begin meteen uit dat je best wel zenuwachtig bent dat zullen ze zeker begrijpen. Het zal je echt mee vallen.

Succes !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Roxx.ie ,

 

ik snap dat je het best spannend vindt. Dat weten ze bij de Kindertelefoon ook wel en daar houden ze ook rekening mee. Als je belt/chat vertel je gewoon eerst dat je het heel spannend vindt en dat je bang bent om het niet goed te doen en dan zullen zij wel zeggen dat je je er geen zorgen om hoeft te maken en dan kun je gewoon je vraag stellen.

Op yt staan er op het kanaal van de Kindertelefoon ook allerlei filmpjes met uitleg en leuke weetjes over de Kindertelefoon:

https://www.youtube.com/user/LBKindertelefoon

Je kunt er eens rondkijken, dan weet je al iets meer en als je nog vragen hebt kun je die hier gewoon stellen en dan is er vast wel iemand die je kan helpen.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

Zoals Julian al zegt, verprutsen kan niet dus daar hoef je niet bang voor te zijn. De vrijwilligers zijn er vooral om naar je te luisteren en met je mee te denken. Je moet dus niet een kant en klare oplossing verwachten. De vrijwilligers zijn echt heel aardig en zullen je nergens op beoordelen of veroordelen.

Je mag ze overal over bellen. Het hoeft dus niet per se een heel groot probleem te zijn of zo.

 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Roxx.ie ,

Ik kan mij voorstellen dat het spannend is om te bellen! Wat @Julian12 , @MickeyMouse  en @tim16 aangeven klopt, niets is verkeerd, we begrijpen het als je wat zenuwachtig bent en je mag over alles praten. Je bent bij ons anoniem en we luisteren graag naar je! Als je bellen toch te spannend vindt kun je ook met ons chatten. 

Groetjes,

Renske (De Kindertelefoon). 

Reputatie 7
Badge +15

Hi! Ikzelf chatt persoonlijk liever, voel ik me wat „anoniemer“ maar dat ben je altijd bij fde KT, ikzelf heb al een aantal x gechatt, vlgm in groep 8 voor het eerst! ( spreekbeurt ) 

 

gister heb ik gechatt wegens de druk van school, en het oververmoeid raken ( zie ook topic: huiswerk van mij….) 

 

en nog een stuk of ¾ x gechatt, ze luisteren altijd, met problemen maar ook als je iets leuks meemaakt! Ik vindt het heel fijn , X. 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer