Oplossingen voor de problemen op het forum


Reputatie 5
Badge +2

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel hebben gezien, is er heel veel discussie op het forum.

Daarom maak ik dit topic aan. Het topic is bedoeld om met elkaar oplossingen te bespreken voor deze problemen.

 

In het topic kun je met een mogelijke oplossing komen, wat betreft:

• De bans op het forum, die veel mensen onterecht vinden

• De moderatie op het forum

• Alle topics met een zeer grote hoeveelheid reacties

 

Ik verzoek jullie hierbij wel om:

• In plaats van “helemaal mee eens” te reageren op elkaars ideeën een klavertje vier achter te laten, om er wat overzicht in te houden. Dit betekent niet dat je niet opmerkingen mag maken over elkaars ideeën. Je mag deze ook eventueel aanvullen.

• Geen discussie te voeren over de problemen zelf, alleen wat van toepassing is bij oplossingen graag.

• Geen oproepen voor staken, hier zijn genoeg andere topics voor.

• Iedereen zijn eigen mening te laten hebben, en daar respect voor tonen.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot


17 reacties

Hey.

Dit zijn mijn oplossingen voor een beter forum:

  • De forumregel over het chatten laten vallen. Het is vrij overbodig naar mijn mening.
  • MCES unbannen gezien hij een zeer waardevolle toevoeging was op het forum.
  • Tijdelijke bans in plaats van permanente bans na 3 waarschuwingen.
  • De moderatie-check laten vallen.
  • Seksvragenlijsten en penislengtetopics beperken. Daarnaast incesttopics verbieden.
  • Geen copy-paste berichten van De Kindertelefoon op zelfmoord-topics.
  • Geen waarschuwingen uitdelen voor kritiek uiten (zoals met mijn '’meld hier jouw moderatie misstanden" topic)

-TheMightySlayer <3

Reputatie 7
Badge +19

Nog aan vullingen van mij

• subforum voor vragenlijsten

• subforum voor gedichten en verhalen

• rouw subforum zodat je kan rouwen over mensen

Over die copy-paste berichten; iemand een voorstel wat dan wel een reactie vanuit de Kindertelefoon zou kunnen zijn?

Een subforum voor vragenlijsten en een subforom voor gedichten lijkt mij ook wel handig. Nadeel is dat onder de vele vragenlijsten betreft seksualiteit de andere vragenlijsten niet zo opvallen en weinig reacties op komen

Reputatie 7
Badge +19

Dan een apart subforum van vragenlijsten en een subforum voor de deze vragenlijsten en de penis luiers topics

Reputatie 7
Badge +19

In plaats van deze vragenlijsten bedoel ik sexs vragenlijsten

Reputatie 7
Badge +17

Hoi een positieve insteek doe ik aan mee

 

  • strafsysteem :   1e waarschuwing geen gevolgen, 2e waarschuwing 1 dag ban, 3e waarschuwing 1 week en bij 4e  een maand . En bij onopzettelijke overtredingen  een vrijblijvende waarschuwing die niet meetelt in het stelsel.
  • een heel duidelijke afgrenzing van wat nu eigenlijk wordt gezien als gesprek/chat ( is hetzelfde) en als “positieve reactie “zoals vermeld in regel 7 ( geloof ik) . desnoods met een toevoeging dat op een reactie 1 reactie terug mag.  Moeilijk is dit iig wel.
  • stel een maximum aan quotes p.p. in per topic, dat voorkomt eindeloze draadjes , en als ze te lastig zijn, de quotes gewoon helemaal afschaffen , een @ kan ook en maakt het minder onoverzichtelijk doordat er geen citaat-lijntjes meer zijn.
  • alle “penis-lengte- en luier en slipjes, seks met...” en dergelijke zaken in een aparte subcategorie die niet op de main page on top staat, zodat deze niet helemaal gevuld is met dit soort “topics” zoals 2 dagen geleden het geval was. Deze subcategorie is dan apart te vinden onder een tab. Het is zo zonde dat heel veel serieuze en ook leuke topics totaal verloren gaan tussen al deze meer van hetzelfde topics waarvan er al meer dan 100 zijn.
  • de checks zijn vaak storend en staan een goede hulp aan elkaar zelfs in de weg. Beter is een “filter”op bepaalde woorden en termen. En als ze dan toch moeten, dan is het beter dat als het niet handmatig gecheckt kan worden binnen een kwartier, de reactie alsnog automatisch door word gezet en geplaatst. Een check achteraf kan dan altijd nog. Nu duurt het soms veel te lang en gaat het effect van de reactie soms verloren door de tijd,  En het is beter het checkveld geel of oranje te maken ipv rood, omdat rood een indruk geeft dat je iets fout hebt gedaan. Klein detail maar toch.

Zomaar een paar ideetjes :)

Groetjes liefs Julian X

 

Hey,

Even voor @TheMightySlayer 

Ik heb het idee dat dat met die copy-paste berichten minder is en dat het nu meer persoonlijkere antwoorden zijn. Het kan ook dat de een inderdaad zoals jij aangeeft copy-paste en de ander zelf wat typt en aanpast op de situatie.

ik kan het ook fout hebben, maar ik zie tegenwoordig ook veel andere antwoorden van de KT.

~Ikke13

Reputatie 7
Badge +4

Hey

  1. Bans door het delen van contactgegevens inkorten naar een maand omdat je daarvoor ook max 2 waarschuwingen voor krijgt.
  2. Is redelijk, maar kan sneller en persoonlijker door bijvoorbeeld een systeem waarin je zonder dat je het ziet minder wordt gecontroleerd bij goed gedrag.
  3. We hebben al gevraagd om een apart subforum voor deze topics buiten de actieve om omdat waarschijnlijk ook het standaard bovenaan staan van dezelfde topics een grotere doorn in het oog is van de KT dan hetzelfde soort topic of dat ze een ander forum aanbevelen die wel hiervoor gebruikt kan worden, maar in ieder geval dat de mogelijkheid gegeven is.
  4. Misschien mensen die een van de zoveel penislengte topics wil maken automatisch doorsturen naar alle andere topics van dit soort zodat ze snappen dat ze onnodig zijn.
Reputatie 5
Badge +2

oh shit mn hele lange lap tekst is verwijderd

Reputatie 5
Badge +2

@TheMightySlayer  

De forumregel over het chatten laten vallen. Het is vrij overbodig naar mijn mening.

• Ik denk niet per se dat deze regel overbodig is, maar effectief is anders. Ik denk dat deze regel geschrapt kan worden, maar het forum moet natuurlijk niet een anonieme versie van whatsapp worden.

 

MCES unbannen gezien hij een zeer waardevolle toevoeging was op het forum.

• Ik ben zelf niet volledig op de hoogte van de activiteit van MCES, maar jullie strijden vast niet zonder reden voor een unban.

 

Tijdelijke bans in plaats van permanente bans na 3 waarschuwingen.

• Ik zou hier niet de volledige regels voor aanpassen, gezien het feit dat dit per situatie anders is.

 

De moderatie-check laten vallen.

• Totaal mee eens. Ze filteren domme reacties die niemand helpen er niet uit, maar voor uitgebreide, zinvolle reacties duurt het eeuwen voordat iemand het kan lezen.  

 

Seksvragenlijsten en penislengtetopics beperken. Daarnaast incesttopics verbieden.

• Gooi die vragenlijsten en penislengtetopics in een apart subforum, je kunt ze niet makkelijk beperken in de hoeveelheden waarin ze er zijn. Incesttopics kunnen echter serieus zijn en iemand kan echt hulp nodig hebben in zo’n situatie, die dus niet verbannen.

 

Geen copy-paste berichten van De Kindertelefoon op zelfmoord-topics.

• Ik zou deze niet volledig schrappen, maar bijvoorbeeld pas sturen als er een bepaalde tijd geen reactie komt (12 uur?). Meer als backup dus.

 

Geen waarschuwingen uitdelen voor kritiek uiten (zoals met mijn '’meld hier jouw moderatie misstanden" topic)

• Gebeurt dat daadwerkelijk?? Dat kan inderdaad echt niet. Hooguit als het topic zeer schadelijk is of in duidelijke overtreding van forumregels (wat bij jouw topic volgens mij niet het geval is).

 

@wilhelmavemela 

subforum voor vragenlijsten

subforum voor gedichten en verhalen

rouw subforum zodat je kan rouwen over mensen

• Ik denk dat dit een uitstekende bijdrage zou leveren aan het overzicht op het forum.

 

@Julian12 

strafsysteem :   1e waarschuwing geen gevolgen, 2e waarschuwing 1 dag ban, 3e waarschuwing 1 week en bij 4e  een maand . En bij onopzettelijke overtredingen  een vrijblijvende waarschuwing die niet meetelt in het stelsel.

• Hangt er wel vanaf wat voor een “onopzettelijke overtreding”. 

 

een heel duidelijke afgrenzing van wat nu eigenlijk wordt gezien als gesprek/chat ( is hetzelfde) en als “positieve reactie “zoals vermeld in regel 7 ( geloof ik) . desnoods met een toevoeging dat op een reactie 1 reactie terug mag.  Moeilijk is dit iig wel.

• De regel over het chatten is wat mij betreft hoe dan ook niet effectief. Afgrenzen is eigenlijk zo goed als onmogelijk. Het gebeurt überhaupt niet echt heel veel dat er wordt gechat.

 

stel een maximum aan quotes p.p. in per topic, dat voorkomt eindeloze draadjes , en als ze te lastig zijn, de quotes gewoon helemaal afschaffen , een @ kan ook en maakt het minder onoverzichtelijk doordat er geen citaat-lijntjes meer zijn.

• Ik die dit nu schrijft: *oops*. Eigenlijk is het wel handig om op elk stukje een beetje apart te kunnen reageren...

 

alle “penis-lengte- en luier en slipjes, seks met...” en dergelijke zaken in een aparte subcategorie die niet op de main page on top staat, zodat deze niet helemaal gevuld is met dit soort “topics” zoals 2 dagen geleden het geval was. Deze subcategorie is dan apart te vinden onder een tab. Het is zo zonde dat heel veel serieuze en ook leuke topics totaal verloren gaan tussen al deze meer van hetzelfde topics waarvan er al meer dan 100 zijn.

• Mee eens, het is echt om gek van te worden!

 

de checks zijn vaak storend en staan een goede hulp aan elkaar zelfs in de weg. Beter is een “filter”op bepaalde woorden en termen. En als ze dan toch moeten, dan is het beter dat als het niet handmatig gecheckt kan worden binnen een kwartier, de reactie alsnog automatisch door word gezet en geplaatst. Een check achteraf kan dan altijd nog. Nu duurt het soms veel te lang en gaat het effect van de reactie soms verloren door de tijd,  En het is beter het checkveld geel of oranje te maken ipv rood, omdat rood een indruk geeft dat je iets fout hebt gedaan. Klein detail maar toch.

• Ja, uitgebreide reacties worden veel meer gefilterd dan nutteloze zinnetjes die niks toevoegen. 

 

@DaVinci 

Bans door het delen van contactgegevens inkorten naar een maand omdat je daarvoor ook max 2 waarschuwingen voor krijgt.

• Het forum moet wel anoniem blijven, dus misschien pas bij meerdere keren dezelfde soort overtreding een ban.

 

Is redelijk, maar kan sneller en persoonlijker door bijvoorbeeld een systeem waarin je zonder dat je het ziet minder wordt gecontroleerd bij goed gedrag.

• Dat is oprecht een slimme suggestie. Hangt er wel vanaf wat er nou als ‘goed gedrag’ wordt gedefineerd. 

 

We hebben al gevraagd om een apart subforum voor deze topics buiten de actieve om omdat waarschijnlijk ook het standaard bovenaan staan van dezelfde topics een grotere doorn in het oog is van de KT dan hetzelfde soort topic of dat ze een ander forum aanbevelen die wel hiervoor gebruikt kan worden, maar in ieder geval dat de mogelijkheid gegeven is.

• Zonder meer.

 

Misschien mensen die een van de zoveel penislengte topics wil maken automatisch doorsturen naar alle andere topics van dit soort zodat ze snappen dat ze onnodig zijn.

• Die topics zijn inderdaad zó irritant! Doorsturen naar een vergelijkbaar topic kan daar inderdaad mee helpen.

 

Sorry als deze reactie een hele lap tekst met een lading quotes is…

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Reputatie 5
Badge +2

oh shit mn hele lange lap tekst is verwijderd

Laten we hopen dat ie er zo komt te staan

Reputatie 5
Badge +2

@TheMightySlayer @DaVinci @wilhelmavemela @Julian12 @Ikke13 @WaaromIsEenBanaanKrom 

 

Nu is de vraag eigenlijk; hoe komen we nu met deze ideeën bij de moderators aan?

 

Reputatie 7
Badge +9

@TheMightySlayer @DaVinci @wilhelmavemela @Julian12 @Ikke13 @WaaromIsEenBanaanKrom 

 

Nu is de vraag eigenlijk; hoe komen we nu met deze ideeën bij de moderators aan?

 

Mods zien dit topic wel. En update, @TheMightySlayer is gebanned en @wilhelmavemela en volgens mij beide onterecht

Hey allemaal,

Ik heb vandaag met de kindertelefoon gechat en gezegd wat er allemaal op het forum gebeurd en wat beter kan. Toen zij ze dat ze het bij de moderatie zal melden.

Dus hopelijk word daar wel naar geluisterd.

~Ikke13

Moderators/moderatoren (?) lezen dit topic ook echt wel. Wat wil je verder nog bereiken, wat kan er nog opgelost worden?

Het komt over dat het wat betreft de Kindertelefoon zo klaar is.

Reputatie 5
Badge +2

Tja… Het is nog wel zo dat er veel mensen zijn geband. Maar er valt verder ook niet heel veel meer aan te doen dus het heeft niet zoveel zin om het hele forum over deze discussie te maken. Eigenlijk zou alles al lang moeten zijn gestopt, er gaan namelijk alleen maar meer mensen weg en er worden alleen nog maar meer mensen geband. 

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Ik ben net nieuw, maar ik heb al een tijdje meegekeken op De Forum(3 jaar) Ik was best verbaasd Van een doodnormale Forum tot een Forum dat heleboel mensen het verlaat Ik was ook verbaasd omdat na zo lang De moderatie strenger is geworden en jullie merkten pas toen ze al paar maanden zo streng was Ik kan zelfs een lijstje maken van mensen die dit jaar weg ging door de strenge moderatie 

 

Lijst

Zelle ,Ellen , Sankonijn , MCES, Wereld ,themightslayer en wilhelmavemela. 

Allemaal precies de Forumvrienden club Ik heb de gevoel dat ze jullie niet leuk vindt ,want nu zijn precies de mensen van De Forumvrienden club weg Het komt misschien door dat jullie allemaal mee deden met staken of Petities Ze zijn nooit zo geweest echt nooit zo geweest 

 

Emma

Reageer