Onduidelijkheid op het forum II


  • Anonymous
  • 0 reacties

Gezien dat andere topic is gesloten, maar een nieuwe.. Ik begrijp niet dat de Kindertelefoon het heeft gesloten, want we krijgen daar de ruimte om erover te praten en te delen en dan doen we dat en dan wordt het gesloten… De vraag is nu vooral of de Kindertelefoon nog gaat reageren op de berichten van de laatste dagen die in het topic werden besproken (wat dan niet over de bans gaat). Als alle topics steeds gesloten worden kunnen we nergens meer een normaal gesprek voeren. Dat het topic onduidelijkheid op het forum gesloten wordt lijkt mij niet echt nodig.


14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Jaa prc, dit vind ik echt raar. Geen enkele moderator neemt de tijd om iets uit te zoeken en gooit het topic gewoon meteen dicht :/

Het gekke is dat ze een copy-paste bericht plaatsen en ik die reden hun eigen topic dichtgooien. Maar volgens mij is dat niet helemaal van toepassing op dat topic.

Het is heel belachelijk !!!!

Straks wordt deze Topic ook gesloten

 

Zelle

Reputatie 7
Badge +4

Het heeft waarschijnlijk te maken met alle vragen rondom de bans, want ze mogen daar nu eenmaal niks over zeggen en dan zijn al die vragen nutteloos, maar er waren nog zoveel meer vragen. Communicatiewijs gaat het slecht de laatste tijd ook in vragen over het forum en al dit soort topics, dus ik vraag me af of ze te maken hebben met een personeelstekort, teveel moderators die ziek zijn of op vakantie zijn, of dat ze gewoon niet willen reageren.

Groetjes DaVinci

Reputatie 4
Badge +2

Hoi allemaal, 

 

Wat vervelend om te lezen dat jullie nog onduidelijkheden hebben op het forum.. Wanneer er wordt gezien dat bepaalde topics als ‘chatgesprek’ worden gebruikt, in plaats van als een plek waar informatie en advies wordt uitgewisseld en ondersteuning wordt geboden, kiezen we ervoor deze topics te sluiten. Daarnaast proberen we het forum op deze manier ook zo overzichtelijk mogelijk te houden. 

 

Zoals jullie misschien al weten, ontvangen gebruikers een waarschuwing wanneer zij de regels van het forum, die zijn opgesteld om de veiligheid te waarborgen, overtreden. Bij de derde waarschuwing worden gebruikers geblokkeerd.  Hier kunnen gebruikers zelf bezwaar tegen maken door een mail te sturen naar forum@kindertelefoon.nl. Het forum is hier niet voor bedoeld. Wanneer we een bezwaar ontvangen, zullen we de geblokkeerde gebruiker zo snel mogelijk een reactie geven via de mail.  

 

Mocht je een andere klacht hebben voor het forum, dan kun je de klachtenprocedure van De Kindertelefoon volgen: https://www.kindertelefoon.nl/huisregels-klachten. We gaan alleen in op klachten die via deze weg worden ingestuurd. 

 

Ik hoop dat jullie vragen zo (een beetje) zijn beantwoord.

Veel plezier nog op het forum!

 

Groetjes, 
Laura | De Kindertelefoon

@Laura _ 
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Dat van de waarschuwingen en bans is duidelijk, maar volgens mij waren er in het topic onduidelijkheid op het forum van Rob_ nog wel openstaande vragen. 
Persoonlijk vond ik dat ook geen chat, misschien was het wat onoverzichtelijk omdat er meerdere dingen door elkaar gingen.
Als ik uw bericht goed begrijp dan worden dingen dus alleen afgehandeld via een mail naar forum@kindertelefoon.nl of door een klacht in te dienen?
Volgens mij was de Kindertelefoon nog bezig met de regels en bijvoorbeeld het chatten enzo, de vraag is gewoon of daar nog een reactie op komt?
Reputatie 6
Badge +3

@WaaromIsEenBanaanKrom 

Je geeft in je bericht aan dat er nog een antwoord wordt verwacht over het chatten en de regels daarover.

Vorige week hebben wij hier een bericht over geplaatst. Ik kan me voorstellen dat door alle reacties dit niet meer duidelijk is en plaats dan ook het antwoord hier opnieuw:

 

Bedankt voor jullie betrokkenheid bij het forum van De Kindertelefoon. Het forum is 10 jaar geleden ontstaan om jullie (jongeren 12-18 jaar) een plek te geven waar je ervaringen anoniem kunt uitwisselen met leeftijdsgenoten, door informatie, advies of ondersteuning te vragen op een veilige plek. Deze veilige plek kunnen wij alleen bieden door het forum te modereren.

 

Met elkaar, de gebruikers en de moderators, zorgen we ervoor dat het forum een veilige plek blijft. De regels van het forum zijn richtlijnen waarop we elkaar aan kunnen spreken en op basis waarvan moderators actie kunnen ondernemen om dit te waarborgen.

 

Door jullie topics en reacties zien we dat er op sommige vlakken onduidelijkheden zijn ontstaan. Bepaalde topics worden steeds vaker gebruikt als ‘chatgesprek’ waarin veelvuldig contact is met elkaar, in plaats van als een plek waar informatie en advies wordt uitgewisseld en ondersteuning wordt geboden op een specifiek onderwerp. Hierdoor kan waardevolle informatie naar de achtergrond verdwijnen en/of minder goed vindbaar zijn voor andere gebruikers op het forum.

 

We vragen alle forumgebruikers om met elkaar in de gaten te houden of het forum wordt gebruikt waarvoor het bedoeld is. Alleen dan kan het forum van De Kindertelefoon in deze vorm blijven bestaan. Mocht je hier vragen over hebben, dan kan dat onder dit bericht.  Voor chatgesprekken met leeftijdsgenoten zijn er andere platforms beschikbaar.

 

We hopen dat jullie met deze uitleg begrijpen waarvoor dit forum bedoeld is en wat de rol is van de moderators. Mocht je na het lezen van dit bericht toch een klacht hebben, dan kun je de klachtenprocedure van De Kindertelefoon volgen: https://www.kindertelefoon.nl/huisregels-klachten. We gaan alleen in op klachten die via deze weg worden ingestuurd.

 

We hopen jullie goed te hebben geïnformeerd en wensen jullie nog veel plezier op het forum!

 

Daarnaast hebben we het ook bij de forumregels duidelijker neergezet met de volgende zin:

Topics die worden gebruikt als ‘chatgesprek’ waarin veelvuldig contact is met elkaar, in plaats van als een plek waar informatie en advies wordt uitgewisseld en ondersteuning wordt geboden op een specifiek onderwerp, zullen worden gesloten.

 

Ik hoop je hiermee antwoord te hebben gegeven op de vragen die je nog had.

 

Groetjes,

Carolien

@Carolien_ 

Dankjewel voor het uitgebreide antwoord.
Die reactie had ik wel een keer gezien, maar nu is het me weer duidelijk. En goed dat het nu ook in de forumregels staat.
Ik moet het andere topic nog eens doorlezen, kan er nu niet verder inhoudelijk op doorgaan.

Zijn jullie ook tegen sex vragenlijsten  . Ik word gek ervan kijk maar.

Emma

Pss ja, mijn batterij is opgeladen 

Reputatie 7
Badge +6

@Emmalove  

Hoi Emmalove en veel andere gebruikers,

Je vraagt of wij, net als jij en vele anderen, ook bezwaar hebben tegen de vaak terugkomende vragenlijsten over seks, masturberen, penislengte etc. 
Wij  merken bij het modereren natuurlijk ook, dat er veel overlap is in de vragen die in deze lijsten staan. Er worden echter geen regels overtreden in de vragenlijsten. Veel gebruikers vullen meerdere vragenlijsten in, ondanks de overlap in onderwerpen. Het voorziet dus in een behoefte. Zolang er geen regels worden overtreden, treden wij hier niet tegen op. 

We hopen dat dit zo iets duidelijker is geworden voor jou. 
Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon).

 

De kindertelefoon???

Waarom is deze topic verwijderd??? Ik wist dat het zou gebeuren , dus heb ik een screenshot gemaakt. Slim hé ??? 

En is @FlipDeFlitspaal geband  ???

 

Emma

Ik wil zo snel mogelijk antwoord 

Iemand ???

Reputatie 7
Badge +6

@Emmalove 

hoi,

Excuses dat je nog geen antwoord kreeg op jouw vraag.

Forumregel 12: ga niet off-topic, maak geen nieuw topic aan over een onderwerp waar al een topic over bestaat, is vooral bedoeld per gebruiker. Wanneer gebruiker X vier keer een topic aanmaakt “hoe vertel ik mijn crush dat ik haar leuk vind”, dan voegen we alle reacties samen in één topic, an dan verwijderen we de overige topics. 
Wanneer gebruikers X, Y en Z alledrie een topic maken “hoe vertel ik mijn crush dat ik haar leuk vind”,  dan wordt dat als drie aparte topics behandeld. Hopelijk is het zo duidelijker.

groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reageer