Vraag

Onduidelijkheid op het forum


Reputatie 3
Badge +1
  • Community Manager
  • 43 reacties

Hallo allemaal,

@wilhelmavemela 
@Sankonijn 
@kwakend1tje 
@TheMightySlayer 
@Eenmeisje004 

@Julian12 
@Ellen 
@Zelle 

We zien dat er de afgelopen dagen veel onduidelijkheid is ontstaan over het modereren. Hier zijn verschillende topics over gestart, waardoor het overzicht is verdwenen. Het is voor De Kindertelefoon belangrijk dat het forum overzichtelijk en veilig blijft. Zodat het een fijne plek is voor en door jongeren. Deze klachten nemen we serieus. We kiezen ervoor om op een plek hier op te reageren, in plaats van in alle aparte topics.

 

We zien dat het nodige is om de huidige forumregels extra toe te gaan lichten. Daarnaast zien we dat jullie de behoefte hebben aan een ‘vrij’ topic, waarin je even over alles kan praten. Tegelijkertijd is het voor De Kindertelefoon lastig omdat dit tegen de forumregels ingaat en we bang zijn dat dit als gevolg kan hebben dat een groepje gebruikers het topic domineert en/of dat je als gebruiker teveel persoonlijke informatie gaat delen.
 

De topics waarin deze onduidelijkheid is ontstaan, hebben we op dit moment gesloten. Onze excuses voor de verwarring die er is ontstaan. We zien zeker wat sterke reacties die ons helpen het forum te verbeteren.

Wij zijn benieuwd naar wat jullie nog meer wensen zijn op dit gebied. De Kindertelefoon wil haar forumregels ook blijven hanteren, dus hoe kunnen we dat het beste modereren in zulke topics? We zijn benieuwd naar jullie reacties. Wij gaan hier zelf ook nog over nadenken en hopen daar zo snel mogelijk duidelijkheid in te krijgen.


PS We hebben nogmaals gekeken naar de waarschuwingen die @wilhelmavemela  ontvangen heeft en hebben geconcludeerd dat er verwarring is ontstaan, wat maakt dat we hebben besloten om deze ban op te heffen. We hebben ook berichten van andere mensen ontvangen die hier vragen over hebben, we proberen er zo snel mogelijk naar te kijken. Mocht je dringende persoonlijke vragen hebben, dan kan dat via forum@kindertelefoon.nl


Groetjes Rob,
De Kindertelefoon


Dit topic is gesloten

204 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Denk niet dat je het van een specifiek acc moet eisen. Er zit een heel team daar en het lijkt me heel gek als je dat soort beslissingen alleen maakt.

Reputatie 7
Badge +3

-

Hoi @JS2006,

Ik vind ook niet dat de moderators weg moeten ofzo, dan zou de ramp 100x zo groot worden, maar dat de marnier van werken een beetje word aangepast, zodat het er niet een beetje mag niet magniet en magniet forum wordt.

En dat er onduidelijkheden worden weggehaald: chatten mag niet maar gesprekken voeren wat precies hetzelfde is mag wel?

 

Wereld

Reputatie 7
Badge +14

Ja dat snap ik, we zijn misschien ook een beetje te hard voor de moderatoren. Ze doen fantastisch hun werk. Ze maken alleen soms fouten (dat doet ieder mens, is helemaal niet erg). En daarom vroegen ze ons om tips om dingen te verbeteren. Maar we zijn vooral boos op een moderator. Verder zijn ze echt super en ik ben blij dat ze het forum voor ons mogelijk maken. 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +7

@Rob_  Als eerste wil ik even zeggen dat jullie moderators geweldig werk doen en wil jullie bedanken over hoe geweldig dit forum is.

Ik vraag me toch af of het niet slim is om een paar gebruikers van het forum (lang actief en kort actief gemixed) in een soort groep te zetten als het mogelijk is die kunnen helpen met dit forum alleen maar beter maken op realistische manieren.

 

Verder denk ik ook dat de vragenlijsten over lengte van piemels enzo weggehaald moeten worden, als een jongen heel onzeker is over de grootte en een andere jongen doet heel normaal over 10cm groter dan kan het heel slecht gaan voelen voor diegene.

 

Ik zou zelf best wel willen helpen en tijd steken in het verbeteren van dit forum

 

Maar mensen in dit topic, blijf wel een beetje lief naar de moderators, vergeet niet dat ze hardstikke goed werk doen en dit (volgensmij) vrijwillig werk is. Ik denk dat we allemaal heel blij kunnen zijn dat dit forum bestaat omdat het ons allemaal verder helpt.

 

Mvg JS2006

Helemaal mee eens! Ik neem de moderators ook niks kwalijk, ik denk dat de regels voor hun ook vaag zijn, aangezien sommige dingen nogal tegenstrijdig zijn.

vgsm bestaat er wel al zo’n soort groep om de kt te verbeteren, je moet ff op hun site kijken maar ik heb daar wel ooit iets over gelezen:)

Reputatie 7
Badge +4

Denk niet dat je het van een specifiek acc moet eisen. Er zit een heel team daar en het lijkt me heel gek als je dat soort beslissingen alleen maakt.

Even ter aanvullig, als dit niet het geval is lijkt het me een goed idee om met een team van 3, man vrouw en misschien ook nog een jongere ofzo er naar te kijken en dat je op die manier een meerderheid moet krijgen. 

Reputatie 7
Badge +14

De moderatoren zijn echt fantastisch! 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +3

Helemaal mee eens! Jullie moderatoren doen het echt goed!

 

Ik heb alleen toch nog een vraagje waar ik graag een ja'tje of een nee'tje achter wil zien komen:

Gaan jullie ermee akkoord dat @wilhelmavemelahet topic: 'Hier gaan wij alles delen' opnieuw aanmaakt? Dan is het van alle kanten weer 'goed'!

Bedankt aan alle inzet van de moderatoren aan het forum!

Groetjes,

Wereld

Reputatie 5
Badge +1

Wat ik lees is dat jullie de moderatoren niet haten/iets kwalijk nemen maar de manier van praten bij dit topic is best boos, de beste manier om iets op te lossen is met tips te komen ipv beschuldigingen, als er al zon groep is dan is het wellicht handig als de groep vernieuwd word, ik zie in de topics van de afgelopen week veel namen voorbij komen die nu klagen over de regels, dus de recent actieve mensen hebben momenteel geen plek in die groep en dat is wellicht wel slim, nu is het wel de bedoeling dat er mensen in die groep gaan die meedenken en met oplossingen komen en die enigzins volwassen en realistisch meedenken

Reputatie 7
Badge +17

Zeker doen de (meeste) moderatore het hartstikke goed ! Dar twijfel ik niet aan en niemand.  trouwens dat hebben we ook meerdere keren gezegd overal 🙂 en is ook zo.  Maar sorry, als er dan 1 of 2 zijn die gewoon veel te hard erin gaan en veel te streng zijn mag dat best gezegd worden, En ik ben juist helemaal niet van dat soort dingen, ik ben juist te bescheiden vind ik zelf. maar in dit geval ging het te ver en dan is het goed dat het aangesproken mag worden.  Ik bied zelf ook excuus aan als ik fout zit. Hoort bij menselijk zijn :)

En qua tips hebben we er idd een heleboel ingebracht !

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 5
Badge +1

Zeker doen de (meeste) moderatore het hartstikke goed ! Dar twijfel ik niet aan en niemand.  trouwens dat hebben we ook meerdere keren gezegd overal :) en is ook zo.  Maar sorry, als er dan 1 of 2 zijn die gewoon veel te hard erin gaan en veel te streng zijn mag dat best gezegd worden, En ik ben juist helemaal niet van dat soort dingen, ik ben juist te bescheiden vind ik zelf. maar in dit geval ging het te ver en dan is het goed dat het aangesproken mag worden.  Ik bied zelf ook excuus aan als ik fout zit. Hoort bij menselijk zijn :)

Grtz en liefs Julian X

Natuurlijk is het helemaal niet erg maar vond wel dat het aangegeven moest worden, ze werken keihard en 100 berichten met haat is dan niet fijn. Maakt helemaal niet uit als je zoiets heb gezegd maar let op wat je allemaal tegen mensen zegt, praat niet uit emotie. Praat met verstand (Geld voor iedereen)

Reputatie 7
Badge +7

Vsgm is er meteen een topic aangemaakt met mogelijke oplossingen of andere verbeteren punten, veel mensen zijn zeker actief aan het mee denken, hoewel sommige dingen misschien minder realistisch zijn. Dit is voor veel mensen (waaronder ik) een fijne plek, waar ik makkelijk andere kan helpen en zelf om hulp kan vragen, ik vind het jammer dat alles nu zo onoverzichtelijk word. maar ik denk dat dat voor iedereen geldt.

groetjes

Reputatie 7
Badge +7

 

Natuurlijk is het helemaal niet erg maar vond wel dat het aangegeven moest worden, ze werken keihard en 100 berichten met haat is dan niet fijn. Maakt helemaal niet uit als je zoiets heb gezegd maar let op wat je allemaal tegen mensen zegt, praat niet uit emotie. Praat met verstand (Geld voor iedereen)

helemaal mee eens! De moderators proberen deze plek juist leuk en veilig voor ons te houden, en het is in principe waarschijnlijk wel aan onze kant (van de forumgebruikers) fout gegaan, maar dat komt denk ik puur omdat de meeste forumregels op verschillende manieren ervaren kunnen worden. 

Reputatie 5
Badge +1

Ik vind het ook wel logisch dat er niet gechat mag worden, ik heb zelf ook gechat en compleet terecht mijn 1ste waarschuwing gister ontvangen maar toch denk ik dat het logisch is dat chatten niet mag. De moderators moeten bijna elk bericht nalezen en als je 100 berichten per uur heb in 1 topic dan moet je wel heel veel gaan lezen en mis je misschien belangrijke dingen die verwijderd moeten worden

Denk niet dat je het van een specifiek acc moet eisen. Er zit een heel team daar en het lijkt me heel gek als je dat soort beslissingen alleen maakt.

Ik denk dat dat wel is gebeurd gisteravond laat. En vanmiddag is het door het team heroverwogen. Het lijkt mij raar dat er vannacht overwogen overleg geweest is. Dit was een 1 persoons besluit. Ik wil het idd niet persoonlijk maken maar het ging wel ver wat er gebeurde. Nuanceren prima maar dingen mogen ook bij de naam worden genoemd. Mocht het een team zijn geweest dan is het helemaal kwalijk. Zou het eigenlijk alleen maar erger maken vind ik.

Groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 5
Badge +1

Ik was gister in gesprek met @MCES toen wij beide een waarschuwing hebben gekregen, we waren beide op de hoogte van de regels en hebben alsnog de regels overschreden, de waarschuwing van gister was compleet terecht.

 

In de regels staat ook dat je verbannen word bij 3 waarschuwingen binnen een jaar dus het is overbodig om het te overleggen met mensen.

 

Toch denk ik dat het idee van verbannen voor een week/maand een beter idee is en dat de tijd van de 3 waarschuwingen 3 maanden kan worden ipv 1 jaar

Er wordt gesproken over haat. Dat heb ik bij niemand gezien en zeker niet degenen die hier nu mee praten. Kritiek, tips en adviezen zie ik vooral. Haat houd ik me ver van daar heb ik geen deel aan.  Trouwens we krijgen zelf ook kritiek elke dag op school etc. Hoort bij je positie en dus ook de hunne. Zeker als het opbouwend is zoals de onze. 

Groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +17

Ik praat in het algemeen, niet over individuele situaties. Gisteren ging dat gewoon mis met hele topics en waarschuwingen. men zal zeker wel aantekeningen bij hebben gehouden en dan is het ook logisch. Het gaat hier om verbeteringen in de onduidelijkheid voor diegenen voor wie dat allemaal niet zo kraakhelder is als voor anderen. We hebben niet allemaal een kristalhelder inzicht . En ik blijf erbij, wij maken fouten, moderatoren ook, dat kan en mag en er is dan niks mis mee om dat toe te geven,. Ook van ons niet. Ik ben het zeker eens met een trapsgewijze “bestraffing”zoals een uur, een dag, week etc. dat is veel redelijker.

Groetjes Julian X

PS dank Ellen

PPS ik laat het hierbij in dit topic. Alles is nu wel gezegd en ik wil nu gewoon weer met plezier op het forum zijn. We w88 af wat er komt :) Bedankt moderators voor deze mogelijkheid :) heel top !

Reputatie 3
Badge +3

Hallo allemaal,

 

nog even voor de duidelijkheid: Als je het niet eens ben met een blokkade dan kun je bezwaar maken door een mail te sturen naar forum@kindertelefoon.nl . Je moet daarvoor wel uit de anonimiteit treden.

 

groeten Claire

De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Claire N ,

Waarom moeten wij dan uit onze anonimiteit treden?

Jullie hebben onze e-mail, IP-adres toch al?

 

Groet,

Wereld

Reputatie 7
Badge +19

Beste Rob,

Ik heb ook een paar veranderingen:

  1. Chat word toegestaan in een bepaald subforum.
  2. Er komt een ander forum voor de 18 jarigen die door willen gaan met het forum.
  3. Er komen meer subforums en daarmee bedoel ik vragenlijsten gedichten dat mag wel weer terug komen(er heerst veel talent in deze kinderen)
  4. En als het mag van jullie dat er de mogelijkheid bestaat om elkaar in het echt te ontmoeten maar wel onder toezicht van een volwassene of dus jullie(zodat jullie weten dat diegene geen neppert is) want ikzelf en veel anderen hebben geen vrienden behalve hier.
  5. Er wordt ingestemd met de heropening van het topic: hier zullen we alles delen.

En als ik later nog iets bedenk dan komt dat wel

Reputatie 7
Badge +19

Ik wil u @Rob_  Bedanken voor de unbanning en ik heb nog een vraag:

Hoe gaat het met EstherE? Ik heb speciaal voor haar een topic aangemaakt met goeie bedoelingen dus misschien kan je haar daar op wijzen.

 

En nog een aanvulling:

  1. Een nieuwe groep van mensen die mee kunnen denken aan het forum
Reputatie 7
Badge +19

Oh en:

  1. Unbanning voor @MCES Ook al heeft hij de regels overtreden hij verdient het alstublieft

Ja

@MCES  heeft het echt niet verdient 

Asjeblieft!!!

😥😫😫😣

Ja, we willen een unban voor @MCES. Hij is een fantastische forummer. Extreem begripvol en vriendelijk voor mensen. Ik heb zelden zo'n goede en begripvolle forummer gezien, en ik zit al ruim 2 jaar op dit forum. Ik vind daarom een ban te hard voor hem. Daarom pleit ik ook voor 'tijdelijke bans' van dagen/weken in plaats van een permanente ban.

Reputatie 7
Badge +19

Helemaal mee eens nu wachten tot Rob dit ziet.