Vraag

Onduidelijkheid op het forum



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

204 reacties

Jawel, het zal ook zeker jullie intentie zijn geweest dat het voor iedereen was. Maar jullie tagden alleen bepaalde personen. En jullie reageerden zoveel op elkaar dat het niet meer te volgen was. Daarnaast openden jullie meerdere topics en gingen daarin ook door op wat er in andere topics besproken was. Daardoor werd het erg onoverzichtelijk en niet makkelijk om tussen te komen.

Dit is geen aanval, maar hoe ik het zie van mijn kant.

Reputatie 7
Badge +17

Einde discussie voor mij. Ik ga er niet meer op in en kom niet meer in dit topic of verwante.  

Groetjes Julian 

Reputatie 7
Badge +4

De groepen hedden nooit de bedoeling om mensen er buiten te laten vallen en voelen en trouwens iedereen was welkom om mee te doen met elke topic zonder uitzondering en je kunt ook aangeven wat je voelt ipv achteraf.  Daarnaast en nog veel belangrijker: al die topics overp**** lengtes en soorten seks en weet ik wat bleven onaangetast en 3 topics waarin mensen ( iedereen die wilde , nooit is er iemand buitengesloten)  elkaar steunen met gedichtjes, hoe onschuldig kan het zijn, en met verhaaltjes, die mogen niet. Ik ben het met de mensen eens die dat niet begrijpen, sorry.  En inderdaad, de regels moeten worden gevolgd en ik doe al 3 weken niet anders dan dat.  maar ik wou hier toch even op reageren.  Iedereen was zonder problemen welkom en kon zijn of haar verhaal doen. Ik zelf dus ook en het heeft mij fantastisch geholpen.  en ik voel mij dan ook niet aangesproken als het gaat om het overtreden van de regels.

Grtz en liefs Julian X

Tuurlijk mogen die gedichten topics wel, maar nu begon het een chat te worden aangezien mensen elkaar uit gingen dagen zo snel mogelijk gedichten te schrijven over bepaalde onderwerpen.
Ook heb je klavertjesvier als je een bericht leuk vind en hoef je dus niet steeds te benoemen hoe goed iets is dus dat zal ook wel meegeweegd hebben met de sluiting.
Helaas, maar het zij zo
Groetjes DaVinci 

Reputatie 7
Badge +17

Lieve mensen alsjeblieft ! Ik geef voor de 3e keer aan dat ik hier niet meer in betrokken wil zijn en gezegd heb wat ik wou zeggen. Nogmaals alsjeblieft houd mij er verder buiten, tag of quote of wat ook. Zouden jullie dat willen respecteren ? Echt alsjeblieft ik bedoel het vriendelijk. Ik wil hier niet meer mee bezig zijn, ben al ziek thuis vandaag en ik vraag echt om mij op dit topic en verwante niet meer te @ of te quoten.  Lief als je daar aan denkt, dankjewel ☺☺

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +4

Sorry en beterschap

Weet je wat ik ga doen ????

Ik ga op ieder Topic over Penis lengte antwoorden dat HET NIET UIT MAAKT VOOR MEIDEN OF WIE DAN OOK 

 

ik word gek van !!!

 

Zelle

Ik kwam zo’n Topics tegen

https://forum.kindertelefoon.nl/topic/show?tid=23794&fid=32

ook zo’n topics

Hoe trek je af ???

Hoe vinger je ???

Wat is Beffen ???

Hoe neuk je ???

Ik begin gek te worden

 

Wat is eigenlijk de doel om penis lengte met elkaar te delen ????

 

Zelle

Weet je wat ik ga doen ????

Ik ga op ieder Topic over Penis lengte antwoorden dat HET NIET UIT MAAKT VOOR MEIDEN OF WIE DAN OOK 

 

ik word gek van !!!

 

Zelle

Heeft geen zin. Eventueel zou je mee kunnen doen met staken?

Maar ………

Laat maar

ja , nee

Ik weet het echt niet

@ellen zou mee gedaan hebben met staken

@sankonijn ook

@MCES  ook

maar zelf weet ik het niet 

ik wel jullie wel steunen .maar ik kan het echt niet

de laatste tijd is heel triest in de kindertelefoon

Ik heb niemand om mee te praten in het echt 

mijn ouders hebben geen tijd voor mij

ik heb geen vrienden (behalve online op de Forum)

maar elke keer als ik er in de Forum kijkt voel ik me triest en bang

Ik weet het niet meer 

Ik ga heel waarschijnlijk stoppen

 

Wacht

ik heb een idee !!!!!

 

Zelle

 

Lieve mensen 

Ik ga stoppen 

Bedankt voor alles

ik wordt alleen maar verdrietig van als ik ziet dat mensen gestopt zijn door de kindertelefoon

Jullie zien het bij mijn nieuwste Topic

 

Bedankt

Zelle

Neeeee!

Vraag aan de Kindertelefoon:

Komt er hier vanuit jullie kant nog een reactie op of is het zo klaar wat jullie betreft?

Kom op jongens,

Waar hebben we het nou over. Er worden termen gebruikt als een totalitair Poetin regime en er wordt gerouwd alsof je vrienden op het slagveld bent verloren.

Waar is de nuance? Laten we met elkaar even relativeren. Het is hier geen wereldpolitiek maar het is een internetforumpje, dus kreten als totalitair, autoritair, antidemocratisch, regime en wat al niet meer lijken mij compleet misplaats. Het opzeggen van vertrouwen of een ‘staking', is dus ook een beetje lachwekkend als je het aan mij vraagt. We maken hier allemaal gebruik van het forum. Bij het aanmaken van ons account zijn we akkoord gegaan met de regels die hier gelden. Afgelopen week(/weken) zijn er een beperkt aantal forumleden geweest die het forum zijn gebruiken waarvoor het eigenlijk niet bedoeld. De grenzen werden opgezocht, overschreden en daarna nog verder opgezocht. Zo jammer en onnodig. Het is hier niet de juiste plek voor zulke interactie en doelloze communicatie. Als je dat zoekt, moet je echt ergens anders zijn want dat is gewoon niet de bedoeling van dit forum.

Als je gebruikt wílt maken van het forum, zal je je aan de regels moeten houden die hier gelden. Als je dat niet wilt, is dit niet de plaats voor jou.

Ik vind de toon richting de (individuele) moderators ook echt vervelend worden. Deze mensen worden compleet neergesabeld terwijl zij gewoon de regels verkondigen en handhaven die hier gelden. Ook wordt hen nu verweten dat jullie input niet is meegenomen in de gesprekken. Waren jullie hierbij? Ik ben ervan overtuigd dat jullie standpunten en ideeën wel zijn besproken. Anders hadden die vergaderingen in eerste instantie al helemaal niet plaatsgevonden. Jullie klagen nu omdat jullie wensen (of moet ik eisen zeggen) het niet hebben gehaald. Dat kan toch. Er is over gesproken, en de beslissing valt de andere kant op. Dat zal je moeten accepteren als je gebruikt wilt maken van het forum. Deal with it. 

Dat gedoe over meten met 2 maten is ook een beetje vergezocht. Tuurlijk zijn die oneindige piklengtevragenlijsten en ‘trolltopics’ vervelend. Ik zou ook liever zien dat daar strenger naar gekeken wordt, maar dat moet je ook los zien van wat hier gebeurt. Hiervan staat gewoon heel duidelijk in de regels dat het niet de bedoeling is. In tegenstelling tot het bovengenoemde. Iedereen is namelijk vrij om topics te openen (binnen de regels) en bewijs maar eens dat die ‘trolltopics’ nep zijn. Verder hoor ik vaak dat er ‘gedreigd wordt met waarschuwingen en bans’. Volgens mij heet dit gewoon de regels handhaven.

Maar dat maakt ook niet uit, want het forum is geen democratie en ook geen rechtsstaat. We hebben het gewoon te doen met de regels die hier gelden. Het is jammer dat jullie je daar niet in kunnen vinden, maar dat is gewoon wat het is.

Jullie moeten ook beseffen dat het niet alleen jullie forum is. De vragen en problemen van iedereen moeten centraal staan. Gechat tussendoor gaat niet samen. Daarnaast zie je ook dat mensen zich buitengesloten voelen doordat er zo'n kliekje ontstaat. Dat zal niet jullie intentie geweest zijn, maar zo komt het dus wel over. Mensen voelen zich weggedrukt worden onder het grove geweld van die chatwaterval. Probeer het eens vanuit een ander perspectief te bekijken.

 

Laten we nu gewoon deze hele discussie snel beëindigen, want het wordt er hier niet gezelliger op. Er is nu duidelijkheid, jullie zijn het er misschien niet mee eens, maar ik zie geen nut meer in eindeloos verder discussiëren, daar wordt namelijk niemand beter van en het schiet toch niets op. Regels zijn regels, en de regels zijn duidelijk. Als je het niet eens bent met die regels, is dit misschien niet de juiste plaats voor je. Als je je er wel bij neer kunt leggen, hoop ik dat ik jullie allemaal weer zie op het forum met enthousiaste en behulpzame reacties. Daar zijn we hier uiteindelijk toch voor!?

We zijn niet tegen individuele moderators. We zijn collectief tegen een zeer strenge moderatie op dit forum. Zonder ons, de gebruikers, was dit forum dood. Dus ik vind dat ze wel een beetje democratisch ingesteld mogen zijn anders heeft het simpelweg gevolgen. Elke keuze heeft consequenties. Dan ben ik misschien hard maar het is wel zo. En dan kun jij het wel goedpraten van '’ja je moet maar naar de moderators luisteren'’ maar volgens mij hebben we gewoon vrijheids van meningsuiting in Nederland. En mijn mening is dat hier veel te streng wordt gemodereerd.

En ik denk dat het verdrukt worden door het chatten ook wel mee valt. Het is tenslotte maar 1 topic en iedereen is welkom om mee te chatten. D

Je zegt dat het meten met 2 maten vergezocht is. Ik vind het wel meten met 2 maten. Volgens de Nederlandse wet is incest verboden. En ik denk dat het wetboek van Nederland boven dit forum staat. Daarnaast is forumregel 9 perfect van toepassing '’met de bedoeling om opgewonden te raken'’ en forumregel 12 '’niet over hetzelfde onderwerp meerdere topics aanmaken'’.

En ja, ik denk er ook over na om het forum te verlaten. 

 

Reputatie 7
Badge +19

@wilhelmavemela Het is inderdaad een hard gelag. Dat mensen hier op het forum worden weggejaagd door een hele heftige moderatie. Het is een klap in me gezicht dat er eerst nog '’begrip'’ werd getoond door dit topic aan te maken en dat de moderators vervolgens niks met de tips doen. Mij een onterechte waarschuwing te geven. En dit forum vooral als pressie-middel te gebruiken. Ik heb er echt geen goed woord voor over. 

 

Ja ikzelf vind dit heel naar en ik heb het gevoel dat ik hierdoor een depressie aan het oplopen ben terwijl ik wel gewoon blij ben soms.

Reputatie 7
Badge +19

Lieve mensen 

Ik ga stoppen 

Bedankt voor alles

ik wordt alleen maar verdrietig van als ik ziet dat mensen gestopt zijn door de kindertelefoon

Jullie zien het bij mijn nieuwste Topic

 

Bedankt

Zelle

Nee niet jij ook dan voel ik me nog meer in de steek gelaten niet gaan

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb het zelfde gevoel en ik knoei er ook mee ik wil enerzijds dat het forum veranderd en anderzijds dat het was zoals vroeger dat ik niet op het forum zit. Ik zit met mijn handen in het haar

Reputatie 7
Badge +3

Mag ik even wat delen wat er nu gebeurt in mijn hoofd? Niet onaardig bedoeld.

- Ik heb een paar mensen van mijn familie in Wit-Rusland wonen dichtbij de Oekraïnse grens. Mijn familie is nu het contact met hun verloren en ik kan er niet meer tegen

- Een nieuw schoolrooster met 13 tussenuren in een week en ik moet daardoor bijna elke dag van 8.20 tot 16.40 op school zijn. Ik kan/mag bij bijna geen les online meedoen.

- Ik ben 3 dagen geleden positief getest op corona. Ik doe voorzichtig. Ik zit 3 dagen opgesloten op mijn kamer en heb nu niks te doen. En ik voel me half ziek.

 

En ik zag dit forum als een oplossing om me even te vermaken.

Het voelt allemaal alsof mijn zuurstof wordt afgesloten…

Wil je weten hoe ik me nu voel? Staar even 150 uur achter elkaar naar die muur daarachter.

 

Sorry als dit bij jullie hard aankomt.

😭😭😭🤯😢

 

Ik wil er eigenlijk niet te diep op ingaan omdat ik het gevoel heb dat we er toch niet uit gaan komen, maar ik wil nog wel even terugkomen op je reactie op mijn bericht.

We zijn niet tegen individuele moderators. We zijn collectief tegen een zeer strenge moderatie op dit forum. Zonder ons, de gebruikers, was dit forum dood. Dus ik vind dat ze wel een beetje democratisch ingesteld mogen zijn anders heeft het simpelweg gevolgen. Elke keuze heeft consequenties. Dan ben ik misschien hard maar het is wel zo.

Tuurlijk zou het jammer zijn als forumleden weggaan, maar dit betekent niet dat je geen regels mag hanteren toch. De zeer strenge moderatie vind ik persoonlijk wel meevallen. Er zijn een paar regels, waar men zich aan moet houden. Een verbod op chatgesprekken is er daar één van. Deze worden dus afgekapt en gesloten/verwijdert. Ik vind dat niet zo raar of streng als dat gewoon in de regels staat toch...

En dan kun jij het wel goedpraten van '’ja je moet maar naar de moderators luisteren'’ maar volgens mij hebben we gewoon vrijheids van meningsuiting in Nederland. En mijn mening is dat hier veel te streng wordt gemodereerd.

Klopt, en volgens mij is het echt wel gelukt om je mening te uiten hier op het forum. Echter is een afwijkende mening geen excuus om regels niet op te volgen. Als een agent je aanhoudt en zegt “je reed 50km/h te hard", kom je toch ook niet weg met “Mijn mening is dat snelheidslimieten ouderwets zijn.” Er is nou eenmaal een orgaan die de regels maakt. Op het forum zijn dat de mods en in het verkeer is dat de overheid. Als je deel wilt nemen aan het verkeer, moet je je houden aan de regels van de overheid, als je deel wilt nemen op het forum, moet je je houden aan de forumregels. Daar staat je mening los van.

En ik denk dat het verdrukt worden door het chatten ook wel mee valt. Het is tenslotte maar 1 topic en iedereen is welkom om mee te chatten. D

Dat is interpretatie. Hierboven las ik dat iemand voelde dat hij erbuiten viel. Ik kan me dat op zich wel voorstellen als er één groepje heel actief is met elkaar. Maar goed, dat is voor ieders eigen interpretatie.

Je zegt dat het meten met 2 maten vergezocht is. Ik vind het wel meten met 2 maten. Volgens de Nederlandse wet is incest verboden. En ik denk dat het wetboek van Nederland boven dit forum staat.

Daarnaast is forumregel 9 perfect van toepassing '’met de bedoeling om opgewonden te raken'’ en forumregel 12 '’niet over hetzelfde onderwerp meerdere topics aanmaken'’.

Dat iets bij wet verboden is, hoeft niet te zeggen dat je daar niet over mag schrijven toch. Drank onder de achttien is ook verboden. Mogen alle topics daarover dan ook niet meer? Ik ben het met je eens dat 99% van die topics onzin is. Ik zou ook graag zien dat deze er tussenuit worden gefilterd, maar zoals ik al zei kun je niet bewijzen dat het niet nep is en wordt het (onder de huidige forumregels) dus meestal niet verwijderd.

Hoe ik regel 12 lees, is dat een persoon niet zelf niet meerdere topics mag aanmaken over hetzelfde onderwerp. Maar ook hier ben ik met je eens dat zulke topics volledig onnodig zijn als er al zo ontzettend veel vergelijkbare topics bestaan.

Maar deze twee punten staan los van de regel die hier overschreden. Een rechter lacht je uit als je zegt “maar hij deed dit …”. Chatgesprekken zijn verboden dus die worden gesloten/verwijderd. Die andere punten staan niet in de forumregels. Ik zie dit dus niet per se als meten met twee maten.

En ja, ik denk er ook over na om het forum te verlaten. 

Dat zou ik erg jammer vinden. Je bent erg waardevol voor het forum. Kinderen/jongeren helpen staat voorop toch. Daar ben je toch ooit voor gekomen? Daarom doe je dit toch? Laat je dat nu gewoon gaan omdat je het niet eens bent met een besluit van de moderators. Dat zou ik echt jammer vinden.

TheMightySlayer,

Het zou echt jammer zijn om het forum om deze reden te verlaten. Is dat het echt waard? Het schiet dan echt zijn doel voorbij. Wat was de motivatie dat je hier kwam een paar jaar geleden?

Al zou je gaan respecteren we dat en het blijft jouw keuze, maar ik zou zeggen denk er nog eens over en zit eerst je staking uit.

TheMightySlayer,

Het zou echt jammer zijn om het forum om deze reden te verlaten. Is dat het echt waard? Het schiet dan echt zijn doel voorbij. Wat was de motivatie dat je hier kwam een paar jaar geleden?

Al zou je gaan respecteren we dat en het blijft jouw keuze, maar ik zou zeggen denk er nog eens over en zit eerst je staking uit.

Wat was de redenen dat ik een paar jaar geleden hier kwam? Op 9 december 2019 had ik hier een account aangemaakt omdat ik vooral wou reageren op mensen hun reacties, ik mij verveelde, en ik mensen wou helpen. Ik ben nog niet van plan om het forum te verlaten, maar het is puur een gevoel dat ik heb, dat het tot de opties behoort. Net zoals ik afgelopen zomer ook dacht aan het verlaten van het forum omdat ik de seksvragenlijsten zat was, en ik dat uiteindelijk niet heb gedaan.

Reputatie 7
Badge +3

Ik wilde alleen Zelle een idee geven dat ze misschien iets op social media kan gaan doen tegen verveling, wat helemaal niks met persoonsgegevens te maken heeft.

Waarschijnlijk dacht de Kindertelefoon dat ik contactgegevens wilde delen, maar dat was helemaal niet zo.

 

Reputatie 7
Badge +19

Heel begrijpelijk foutje kan gebeuren. Stuur FF een mail

Reputatie 7
Badge +3

@Y_xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx: IK HEB EEN IDEE!

*paar minuten later*

@Rob_: Oh nee, ideeën mogen niet

*topic gesloten*

 

Reputatie 7
Badge +4

@TheMightySlayer  hooguit een oude diesel die moeilijk op gang komt en @Wereld  hou de gesprekken dan wel overzichtelijk dat niet socials en forum door elkaar heen lopen en het voor iedereen verwarrend wordt.