Vraag

Onduidelijkheid op het forum



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

204 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ja hoor een check van de moderator terwijl dit een super goede reactie was

Reputatie 7
Badge +3

Hierbij mijn statement.

 

@Wereld 

Wat goed geschreven !!!

 

Snik Snik

Zelle

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Ja, ijzersterk statement

Reputatie 7
Badge +3

Dankjulliewel.

 

Ik heb het in de afbeelding gestopt, omdat het anders weer een dag lange route moet afleggen langs de moderator, als ze bepaalde woorden detecteren.

Ik snap de verwarring rond MCES niet helemaal. In de 4e reactie in dit enorme topic is er namelijk al antwoord op gegeven:

Zelle schreef:

En hoe zit het met @MCES ????

 

Rob schreef:

 @Zelle Deze gebruiker heeft een derde waarschuwing ontvangen voor het delen van persoonsgegevens. Daar is ook opnieuw naar gekeken, maar deze ban blijft terecht.

Reputatie 7
Badge +4

Wanneer komt het nieuws van de vergadering naar buiten in de vorm van een topic of nieuwsbrief, want nu is het nog vaag wat gister besproken/besloten is

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap de verwarring rond MCES niet helemaal. In de 4e reactie in dit enorme topic is er namelijk al antwoord op gegeven:

Rob schreef:

 @Zelle Deze gebruiker heeft een derde waarschuwing ontvangen voor het delen van persoonsgegevens. Daar is ook opnieuw naar gekeken, maar deze ban blijft terecht.

 

Er is wel verwarring. 

Het probleem is dat er iemand wordt GEBAND terwijl wij net zo hard hebben meegedaan als @mces3.0 en dan krijgen wij er hellemaal geen waarschuwing voor.

 

En nee, die ban is NIET terecht.

 

Het lijkt wel alsof ze onze namen in een trek-lootjes-pot hebben gedaan en dat er dan uitkomt: MCES. Die ban was gewoon zo random.

Reputatie 7
Badge +4

Het delen van persoonsgegevens is hier nu eenmaal ten strengste verboden en doordat in chat vorm mensen meer naar elkaar toe neigen is er iemand voor gevallen de gegevens toch meerdere malen te delen en hiervoor is hij gestraft. Het was een valkuil die ontwikkeld is in een paar dagen en om te voorkomen dat meer mensen hierom geband moeten worden is de valkuil gesloten.
Het is begrijpelijk dat jullie het er niet mee eens zijn, maar ze kunnen/mogen niks delen over de gesprekken tussen de kt en mces dus we kunnen eigenlijk niks anders doen als afwachten.

Reputatie 7
Badge +19

Wanneer komt het nieuws van de vergadering naar buiten in de vorm van een topic of nieuwsbrief, want nu is het nog vaag wat gister besproken/besloten is

Idk

Ik snap de verwarring rond MCES niet helemaal. In de 4e reactie in dit enorme topic is er namelijk al antwoord op gegeven:

Rob schreef:

 @Zelle Deze gebruiker heeft een derde waarschuwing ontvangen voor het delen van persoonsgegevens. Daar is ook opnieuw naar gekeken, maar deze ban blijft terecht.

 

Er is wel verwarring. 

Het probleem is dat er iemand wordt GEBAND terwijl wij net zo hard hebben meegedaan als @mces3.0 en dan krijgen wij er hellemaal geen waarschuwing voor.

 

En nee, die ban is NIET terecht.

 

Het lijkt wel alsof ze onze namen in een trek-lootjes-pot hebben gedaan en dat er dan uitkomt: MCES. Die ban was gewoon zo random.

Ja, het is meten met 2 maten. MCES moet gewoon een unban krijgen van dit forum. 

'’We hebben je topic of reactie ontvangen. Na een check door een moderator wordt deze geplaatst.'’

Blijft me opvallen dat bij kritiek de reactie vrijwel altijd moet worden gecheckt.

Reputatie 7
Badge +4

@TheMightySlayer layer, schrijf je ook nog iets anders als kritiek dan anders valt t sws wel op.
Trouwens MCES had 3 waarschuwingen gekregen en dus is die ban te verklaren en de bans van al zn alt accounts is gewoon een principe kwestie, want als je iemand bant en hem met een nieuw account en nieuwe naam toelaat dan is een ban ook nutteloos. Niks geks aan en nogmaals in een chat neig je naar elkaar toe waardoor je sneller contactgegevens deelt en daarom was die alles delen topic tegelijkertijd een valkuil voor positieve forumleden en helaas is er iemand in gevallen. 

Ik schrijf ook nog wel wat anders hoor. Ik kom gewoon op voor mijn mede-forummers. Ik snap je principe. Alleen ik heb geen waarschuwingen gekregen bijvoorbeeld terwijl ik wel actief heb deelgenomen. En dan vind ik het niet correct om MCES een ban te geven als dat voor mij geen consequenties heeft dat ik heb deelgenomen in dat topic.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben flink teleurgesteld.

Rob_ schreef:

Jullie krijgen maandag meer duidelijkheid. Wij gaan dan met een groepje moderatoren overleggen hoe verder.

En nee, kijk eens hoe veel duidelijkheid we hebben gekregen gisteren. Niks. Niks. En nog eens Niks.

Daarom stel ik voor dat we nog een keer een topic ‘Wij zullen hier alles delen’ als gesprek (toegestaan) gaan aanmaken.

Wij moeten ook iets kwijt.

En dat je er dan kan reageren hoe je dag was, iets moois delen, je problemen kunt bespreken etc.  Met regels dus.

Maar het wordt een gesprek. Dat is precies hetzelfde als een chat, maar dan met een anderen naam.

 

Zou ik nog een keer proberen dit topic met regels aan te maken?

 

Groetjes,

Wereld

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben flink teleurgesteld.

Rob_ schreef:

Jullie krijgen maandag meer duidelijkheid. Wij gaan dan met een groepje moderatoren overleggen hoe verder.

En nee, kijk eens hoe veel duidelijkheid we hebben gekregen gisteren. Niks. Niks. En nog eens Niks.

Daarom stel ik voor dat we nog een keer een topic ‘Wij zullen hier alles delen’ als gesprek (toegestaan) gaan aanmaken.

Wij moeten ook iets kwijt.

En dat je er dan kan reageren hoe je dag was, iets moois delen, je problemen kunt bespreken etc.  Met regels dus.

Maar het wordt een gesprek. Dat is precies hetzelfde als een chat, maar dan met een anderen naam.

 

Zou ik nog een keer proberen dit topic met regels aan te maken?

 

Groetjes,

Wereld

Heyy @Wereld

Ik vind het ook een goed idee om nog zo’n topic aan te maken. We hebben inderdaad nog geen reactie gekregen van @Rob_ of iemand anders, wat ik raar vind want jullie hadden gezegd dat we er maandag meer duidelijkheid over zouden krijgen. :( 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +19

Ja ik wil ook graag duidelijkheid @Rob_ 

Het is niets persoonlijks, maar jongens, ik snap eerlijk gezegd echt niet waarom jullie het nu weer proberen. Jullie kennen de regels toch? Jullie weten dat dit niet de bedoeling is op het forum. Ik snap dat het jammer is, maar als je gebruikt wilt maken van dit forum, moet je je wel aan de regels houden. Vergelijk het met autorijden. Met de auto kan je heel veel kanten op, maar je moet je wel houden aan de verkeersregels.

Ik snap dat jullie willen kletsen maar dat is hier (onder de huidige forumregels) gwn niet de bedoeling.

De medewerkers van de Kindertelefoon hebben aangegeven dat ze er mee bezig zijn maar dat ze wat meer tijd nodig hebben. Dit betekent dat ze heel serieus bezig zijn met jullie op- en aanmerkingen. Geef ze dan ook even de tijd. Zoiets is niet met één vergadering opgelost. Houd je tot die tijd gewoon voor de zekerheid nog aan de forumregels.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi allemaal,

 

Bedankt voor jullie betrokkenheid bij het forum van De Kindertelefoon. Het forum is 10 jaar geleden ontstaan om jullie (jongeren 12-18 jaar) een plek te geven waar je ervaringen anoniem kunt uitwisselen met leeftijdsgenoten, door informatie, advies of ondersteuning te vragen op een veilige plek. Deze veilige plek kunnen wij alleen bieden door het forum te modereren.

Met elkaar, de gebruikers en de moderators, zorgen we ervoor dat het forum een veilige plek blijft. De regels van het forum zijn richtlijnen waarop we elkaar aan kunnen spreken en op basis waarvan moderators actie kunnen ondernemen om dit te waarborgen.

 

Door jullie topics en reacties zien we dat er op sommige vlakken onduidelijkheden zijn ontstaan. Bepaalde topics worden steeds vaker gebruikt als ‘chatgesprek’ waarin veelvuldig contact is met elkaar, in plaats van als een plek waar informatie en advies wordt uitgewisseld en ondersteuning wordt geboden op een specifiek onderwerp. Hierdoor kan waardevolle informatie naar de achtergrond verdwijnen en/of minder goed vindbaar zijn voor andere gebruikers op het forum.

 

We vragen alle forumgebruikers om met elkaar in de gaten te houden of het forum wordt gebruikt waarvoor het bedoeld is. Alleen dan kan het forum van De Kindertelefoon in deze vorm blijven bestaan. Mocht je hier vragen over hebben, dan kan dat onder dit bericht.  Voor chatgesprekken met leeftijdsgenoten zijn er andere platforms beschikbaar.

 

We hopen dat jullie met deze uitleg begrijpen waarvoor dit forum bedoeld is en wat de rol is van de moderators. Mocht je na het lezen van dit bericht toch een klacht hebben, dan kun je de klachtenprocedure van De Kindertelefoon volgen: https://www.kindertelefoon.nl/huisregels-klachten. We gaan alleen in op klachten die via deze weg worden ingestuurd.

 

We hopen jullie goed te hebben geïnformeerd en wensen jullie nog veel plezier op het forum!

 

Groetjes,

Carolien

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Carolien_  kan dit voor een keer weer bij beste antwoord, want iets zegt me dat het anders tussen de reacties gaat verdwijnen.
Bedankt voor de opheldering trouwens, ben er blij mee.

Hallo @Carolien_ 

Ik vind dit toch wel een beetje een deceptie. Ik denk niet dat 1 topic alle andere topics verdrukt. En dan hebben we het nog niet eens over alle waardeloze seks-vragenlijsten en penis-lengte topics. En dan vind ik een topic waarin iedereen kan del en hoe het gaat en met elkaar een gesprek kan hebben meer waardevol dan zo'n seks-vragenlijst. Ik irriteer me persoonlijk dood aan die vragenlijsten. En dat terwijl een gesprek wordt afgekapt. Ik vind dan ook principieel dat de seksvragenlijsten moeten worden gestopt omdat die ook andere waardevollere topics verdrukken. 

Daarnaast vind ik het erg vervelend dat blijkt dat er helemaal niks mee wordt gedaan. Na 2 weken wordt dan duidelijk dat '’ja we kunnen het toch niet toelaten'’. Dat hadden jullie ook al gelijk op dag 1 kunnen zeggen. 

 

@Carolien_  dank u voor het antwoord. Als ik zonet  inlog zie ik 4 topics on top over penislengte. Ik zie 1000 vragenlijsten over seks. En 3 topics waarin wij kinderen/jongeren elkaar ( iedereen welkom!)  op en leuke, open en lieve manier proberen te helpen en adviseren en steunen. We zijn hier omdat we hulp willen !  Dat wordt dan uitgelegd als " chat" . Dus als ik het goed begrijp zijn topics die gaan over hoe je het geilste wordt van oma haar slipje en penislengtes prima en die paar topics over sociale items en support niet. Schiet mij maar lek zeg ! En al die lieve nette aardige jongens ( en meiden) in die topics moeten huiveren om straf en bans en die ranzige topics en vragen over hoe geil je nu bent, geen probleem.  En waar is de aanpassing vh straf beleid? Waarom geen tijdelijke ban ( week, maand oplopend) of waarschuwingen voor onopzettelijk fout handelen ? 

Er is ons dagen lang een worst voorgehouden van " maandag vergadering en dan...." , nou en dan niks dus. Alles blijft zoals het was dus we blijven bang om antwoorden te geven, elk foutje kan fataal zijn en de liefste jongens vliegen er het eerst uit. Fijn is dat ! 

Met het risico dat ik er nu ook uit wordt gezet maar dat zij maar zo.

Zeer teleurgestelde groetjes, Ellen 

 

@Carolien_  dank u voor het antwoord. Als ik zonet  inlog zie ik 4 topics on top over penislengte. Ik zie 1000 vragenlijsten over seks. En 3 topics waarin wij kinderen/jongeren elkaar ( iedereen welkom!)  op en leuke, open en lieve manier proberen te helpen en adviseren en steunen. We zijn hier omdat we hulp willen !  Dat wordt dan uitgelegd als " chat" . Dus als ik het goed begrijp zijn topics die gaan over hoe je het geilste wordt van oma haar slipje en penislengtes prima en die paar topics over sociale items en support niet. Schiet mij maar lek zeg ! En al die lieve nette aardige jongens ( en meiden) in die topics moeten huiveren om straf en bans en die ranzige topics en vragen over hoe geil je nu bent, geen probleem.  En waar is de aanpassing vh straf beleid? Waarom geen tijdelijke ban ( week, maand oplopend) of waarschuwingen voor onopzettelijk fout handelen ? 

Er is ons dagen lang een worst voorgehouden van " maandag vergadering en dan...." , nou en dan niks dus. Alles blijft zoals het was dus we blijven bang om antwoorden te geven, elk foutje kan fataal zijn en de liefste jongens vliegen er het eerst uit. Fijn is dat ! 

Met het risico dat ik er nu ook uit wordt gezet maar dat zij maar zo.

Zeer teleurgestelde groetjes, Ellen 

 

Dit dus. Weer een gevoel van meten met 2 maten. Dit topic heeft gewoon NIKS geholpen. En ik vind dat diep triest. Misschien moeten we een forum-staking gaan organiseren voor een paar weken. Als alleen al de helft van de actieve gebruikers een paar weken lang niet reageert behalve op topics om de moderatie te veranderen, dan moet dat toch wel impact hebben denk ik. 

We worden gewoon blijgemaakt met een dode mus. Hopeloze zaak dit weer. En ja, ik ga zeker een klacht indienen.

Hoi.

 

Ik heb een paar harde klachten over het forum.

De volgende dingen staan mij zeer tegen:

  • Op het topic ''Onduidelijkheid op het forum" werden wij blij gemaakt met een dode mus. Onze tips zouden meegenomen worden. Niet dus. Er is niks veranderd. Valse beloftes.
  • Totalitaire forum-regime. We hebben 0,0 inspraak. Er wordt ons inspraak voorgehouden maar dat is schijn. 
  • Meten met 2 maten. Een gesprek mag niet. Topics over ''ik word geil van me moeder en heb seks met haar gehad'' en ''ik heb een 1,5 meter grote penis'' mogen wel. Dat is gewoon ronduit meten met 2 maten. 
  • Hallucinant strenge moderatie. Mijn mede-forumgebruiker MCES is nog steeds verbannen. Gesprek topics zijn dus niet toegestaan terwijl als je een topic aanmaakt er wel een optie ''Gesprek'' is. Ik vind dat gewoon hypocriet om dat dan als optie te geven en als we dat dan doen om dat te verwijderen. Verschillende mensen moeten op eieren lopen omdat de moderators losjes omgaan met waarschuwingen en bans geven. En dat met soms mensen die veel heftige dingen hebben meegemaakt. Dan hoor je wat mij betreft niet thuis als moderator op het forum. 
  • Leugens. We worden voorgelogen dat er wat wordt gedaan met onze tips terwijl dat dus niet is. Daarnaast werd er gezegd dat we maandag 7 maart 2022 duidelijkheid zouden krijgen. We leven nu op 10 maart 2022 en er komt nu pas een bericht van de community manager in dat topic.
  • Anti-begripvol. De moderators hebben voor mijn gevoel compleet geen begrip voor de mensen op het forum. Met hun copy-paste ''bel de kindertelefoon'' berichten, de te strenge moderatie, en het zomaar sluiten van topics wanneer het hun uitkomt. Want als we een gesprek zouden hebben over hoe goed het forum zou het topic waarschijnlijk niet gesloten worden. 

Met vriendelijke groet,

TheMightySlayer

 

Ik heb dit gestuurd.  Een harde boodschap...

Ik heb iets van 3 keer dezelfde reactie in een paar variaties geplaatst. En ze moeten allemaal gecheckt worden. Blijkt dus dat van het hele '’steekproefsgewijze systeem'’ helemaal niks klopt. We worden gewoon voorlogen door het forum, en dat vind ik een schande.