Vraag

Onduidelijkheid op het forum



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

204 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Gaat u er wat mee doen?

Reputatie 3
Badge +1

Hallo allemaal,

Wauw, wat veel input/ideeën delen jullie met ons! Zoals de verwarring tussen chatten / het voeren van een gesprek en de vragen over het steekproefsgewijs werken, en nog veel meer….allen bedankt daarvoor. Meer vragen of ideeën zijn zeker welkom :)

Wij gaan aanstaande maandag met een clubje collega's in gesprek over hoe we hier mee verder gaan. Voor nu betekent dat, dat we niet op alle reacties een antwoord  geven. We willen eerst goed overleggen, om meer onduidelijkheid over de regels en het modereren te voorkomen, dat kan dus even duren.  Alvast bedankt voor jullie geduld. 

Samen maken we het forum steeds beter! 

Groetjes,
Rob, De Kindertelefoon 



 

Hey,

Ik heb even twee vragen:

1. Waarom is dit nooit echt een probleem geweest, en nu wel opeens?

2. Ik weet niet of het al gezegd is, maar kan er zoals bijvoorbeeld bij Jong&Out zo'n zelfde systeem komen? Dus dat je ook vrienden kan worden en kan chatten.

Dan komen er bij de topics niet meer echt gesprekken

 

Bedankt dat jullie hier naar gaan kijken, maar zelf vindt ik het forum ook al heel mooi hoe hij nu is❤️

 

~Ikke13

Reputatie 5
Badge +1

Hallo allemaal,

Wauw, wat veel input/ideeën delen jullie met ons! Zoals de verwarring tussen chatten / het voeren van een gesprek en de vragen over het steekproefsgewijs werken, en nog veel meer….allen bedankt daarvoor. Meer vragen of ideeën zijn zeker welkom :)

Wij gaan aanstaande maandag met een clubje collega's in gesprek over hoe we hier mee verder gaan. Voor nu betekent dat, dat we niet op alle reacties een antwoord  geven. We willen eerst goed overleggen, om meer onduidelijkheid over de regels en het modereren te voorkomen, dat kan dus even duren.  Alvast bedankt voor jullie geduld. 

Samen maken we het forum steeds beter! 

Groetjes,
Rob, De Kindertelefoon 



 

Is er ook een idee voor een groep actieve gebruikers die als een soort klankbordgroep functioneren

Hey, 

Nog even een toevoeging:

Veel mensen zeggen dat de moderatie verbeterd moet worden, maar die mensen van het forum doen echt hun best voor ons! Maar zei moeten zich ook aan bepaalde regels houden. Daardoor kan het soms lijken alsof ze wat streng zijn.

~Ikke13

Ik vind dit al een prima tegemoetkoming. Zeker als de verwarring reactie/quote/chat weg is. Tot die tijd doe ik zoals Sankonijn in zijn topic zegt. Geen quotes en reageer alleen in het kader vh onderwerp. Zo veel mogelijk. Dus géén eindeloze draadjes quotes met een totaal andere inhoud dan de topic. Vlgs mij dragen wij dan ook bij aan het oplossen van de verwarring en zijn we al een heel eind ☺

Lieve groetjes Ellen -xxx- 

Reputatie 7
Badge +3

Beste iedereen van de Kindertelefoon,

Bedankt voor jullie inzet voor het forum.

Ik wil ook even excuses aanbieden (ook aan @EstherE) als we te hard waren. 

Ik heb nog een ideetje voor het forum: dat er chat-groepen gemaakt kunnen worden. Iedereen kan er zonder instapverzoek instappen, maar als je niet in die groep(en) zit, kan je ook niet in die groepen kijken (Behalve de Kindertelefoon natuurlijk). De moderatoren kan dan ook door de chat scrollen, dat is veel makkelijker dan reactie voor reactie controleren.  

Wel zijn er dan natuurlijk nog regels (anonimiteit).

Zouden jullie dit in het overleg op maandag kunnen meenemen?

Groet,

Wereld

 

Bewerkt

Reputatie 7
Badge +3

-Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

Oja, en natuurijk blijft elkaar helpen centraal staan.

Ik heb geprobeerd om de situatie een beetje te begrijpen. Ik snap dat het voor jullie ook verwarrend is en dat er wat frustratie is maar ik wil toch ook wel even een lans breken voor de medewerkers van de Kindertelefoon. Er zijn nu eenmaal wat forumregels, sommige duidelijker dan andere, sommige begrijpelijker dan andere. Voor de moderators is het ook lastig. Zij moeten de balans zoeken tussen ons een beetje onze gang laten gaan en te zorgen voor een behulpzaam maar ook overzichtelijk forum. Dat is niet eenvoudig en de enige richtlijn die ze hiervoor hebben zijn de forumregels. Zoals de Kindertelefoon zelf ook aangeeft, is daar misschien wat ruimte voor verbetering en jullie worden zelfs om input gevraagd.

 

Als ik het goed begrijp is er veel te doen over de chat-regel. Deze is bedoeld om het forum overzichtelijk te houden en een stroom van heel veel korte berichtjes te voorkomen. Anders heb je al snel dat het topic meer op een groepschat gaat lijken dan een forum. En ik denk dat we er allemaal over eens zijn; een topic dat lijkt op een groepschat komt de overzichtelijkheid en duidelijk van het forum niet ten goed toch? Ongeacht van wat er uit de overleggen komt en of er aanpassingen komen aan de forumregels, zou ik iedereen willen oproepen om hier een beetje op te letten. Ook is het een goed idee om voor losstaande onderwerpen/problemen een nieuw topic te starten. In wil eigenlijk niemand persoonlijk aanspreken, maar ik wil vind dit een mooi voorbeeld (voel je niet aangesproken, de regels zijn ook een beetje onduidelijk): Een topic als ‘hier kun je alles delen' zal snel onoverzichtelijk worden omdat iedereen op elkaar gaat reageren, zo lopen er snel verschillende dingen door elkaar. Zo wordt het al snel een ‘chat'.  Wat dan handiger is, is om voor elk probleem of onderwerp een nieuw topic aan te maken. In de plaats van een reactie van bijvoorbeeld, ik zeg maar wat: ‘Niet zo goed want ik heb liefdesverdriet’, kun je beter een topic maken ‘Help, ik heb liefdesverdriet’.  Zo kun je evengoed op elkaar reageren en elkaar helpen én blijft het ook overzichtelijk. 

Ik ben een voorvechter van kwaliteit over kwantiteit op het forum. Zoals jullie misschien aan sommige van mijn reacties kunnen zien, probeer ik vaak zoveel mogelijk informatie in één reactie te stoppen. Ik ben van mening dat het alles ten goede komt als er een paar uitgebreide reacties zijn in plaats van heel veel korte reacties van 2-3 zinnen. Dat voorkomt het groepschat-gevoel, behoudt het overzicht en is ook duidelijker voor de topicstarter.

 

Zoals ik al zei, snap ik de verwarring, onduidelijkheid en frustratie maar laten we ook even respecteren wat de moderators allemaal voor werk doen hè. Ze proberen het echt een leuk, behulpzaam maar ook veilig forum te houden. Ik vind het dan ook niet zo chique om een hetze tegen deze mensen te beginnen, al helemaal niet tegen een specifiek persoon, maar daar zijn jullie ook al op teruggekomen. Daarom is het misschien ook beter om het contact via de mail te doen als je het ergens niet mee eens bent. Dan vindt het gesprek gewoon tussen jou en de Kindertelefoon plaats in plaats van iedereen die zijn ontevredenheid uit in een topic. Dat lijkt mij een beetje intimiderend en vind ik een beetje ondankbaar tegenover de mensen die hier een mooi forum staande houden.

 

Overigens ben ik het wel eens met het voorstel voor een ander straffensysteem. Een permanente ban is wel een zwaar middel na 3 officiële waarschuwingen, die volgens mij ook voor wat kleinere dingentjes worden gegeven. Natuurlijk is deze straf voor sommigen wel toepasselijk en daarvoor hoeft hij van mij ook niet helemaal weg, maar ik denk dat er beter kan worden ingezet op een persoonlijke correctie (via een mail waarop ook gereageerd kan worden). Hierin zou dan kunnen worden uitgelegd wat er niet goed is gegaan en waar je de volgende keer even op moet letten, want vaak worden deze foutjes niet bewust gemaakt. Ook zijn andere maatregelen zoals een dag-ban of een week-ban zeker oplossingen die kunnen werken.

 

Verder zie ik ook dat er frustratie is over het checken van berichten. Dat herken ik ook wel. Het kan best frustrerend zijn als je lang aan een stuk hebt zitten schrijven en het niet meteen geplaatst wordt. Ik wil gerust geloven dat het willekeurig en steekproefsgewijs gebeurt hoor, want het is natuurlijk wel zo dat als je veel plaatst, je ook vaker tegen zo'n steekproef aan zult lopen. Dit hoeft echt geen opzet te zijn. Ik heb hier ook nooit een patroon in kunnen ontdekken hoor, ook niet met het gebruik van verschillende woorden ofzo. Dat het soms wat langer duurt voordat het gecontroleerd wordt, is zeker jammer maar daar heb ik wel begrip voor. De medewerkers van de Kindertelefoon hebben het volgens mij razend druk, zij hebben ook maar één paar handen.

 

En dan om mee af te sluiten; de persoonlijke (groep)chats.

Het forum is zo opgezet dat iedereen hier veilig zijn verhaal kan doen. Anonimiteit is hierbij natuurlijk heel belangrijk. Ik denk dat we allemaal wel weten wat voor viespeuken er rondzwerven op het internet. En helaas kan ik mij ook goed voorstellen dat ze juist hier naartoe zouden komen omdat hier de kwetsbare kinderen een makkelijke prooi vormen als je ze eerst een beetje helpt en geruststelt en je voordoet als een behulpzame tiener. Nu is het zo dat er eigenlijk geen mogelijkheid is voor deze viespeuken om in privé contact te komen met deze kinderen. Niet via een persoonlijke chat en door de constant gemonitorde anonimiteit op het forum. We moeten allemaal wel beseffen dat dit dus niet voor niks is en dat het essentieel is voor ieders veiligheid, ook al lijkt het soms wat overdreven. Als deze mogelijkheid er wel komt, is dit een reëel risico ben ik bang.

Aan de ene kant is het jammer dat het niet kan, en misschien is er wel een manier waarop dit wel veilig zou kunnen werken. We wachten het af. Het is in ieder geval een lastige overweging die we niet moeten onderschatten.

 

Love you all guys:kissing_heart:

Hoop dat er binnenkort wat duidelijkheid voor jullie komt maar in ieder geval zijn jullie lekker actief en behulpzaam bezig! Goed om te zien dat er weer enthousiaste nieuwe leden komen. Die forumregels en gebruiken wennen vanzelf wel, trust me.

Reputatie 7
Badge +19

Er is een veilige manier om elkaar te ontmoeten en geen viespeuken tegen te komen optie 1 de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten in een groepje of met zijn 2en onder toezicht van een volwassene of mogelijkheid 2. Het hele forum en alle mensen die er heen willen gaan elk jaar naar 1 bepaalde plek in Nederland en ontmoeten elkaar onder toezicht van de kindertelefoon die daar dan ook is om de viespeuken en andere volwassenen weg te jagen persoonlijk als dit waar gemaakt zou kunnen worden wil ik wel helpen om dit te organiseren

Ik heb geprobeerd om de situatie een beetje te begrijpen. Ik snap dat het voor jullie ook verwarrend is en dat er wat frustratie is maar ik wil toch ook wel even een lans breken voor de medewerkers van de Kindertelefoon. Er zijn nu eenmaal wat forumregels, sommige duidelijker dan andere, sommige begrijpelijker dan andere. Voor de moderators is het ook lastig. Zij moeten de balans zoeken tussen ons een beetje onze gang laten gaan en te zorgen voor een behulpzaam maar ook overzichtelijk forum. Dat is niet eenvoudig en de enige richtlijn die ze hiervoor hebben zijn de forumregels. Zoals de Kindertelefoon zelf ook aangeeft, is daar misschien wat ruimte voor verbetering en jullie worden zelfs om input gevraagd.

 

Als ik het goed begrijp is er veel te doen over de chat-regel. Deze is bedoeld om het forum overzichtelijk te houden en een stroom van heel veel korte berichtjes te voorkomen. Anders heb je al snel dat het topic meer op een groepschat gaat lijken dan een forum. En ik denk dat we er allemaal over eens zijn; een topic dat lijkt op een groepschat komt de overzichtelijkheid en duidelijk van het forum niet ten goed toch? Ongeacht van wat er uit de overleggen komt en of er aanpassingen komen aan de forumregels, zou ik iedereen willen oproepen om hier een beetje op te letten. Ook is het een goed idee om voor losstaande onderwerpen/problemen een nieuw topic te starten. In wil eigenlijk niemand persoonlijk aanspreken, maar ik wil vind dit een mooi voorbeeld (voel je niet aangesproken, de regels zijn ook een beetje onduidelijk): Een topic als ‘hier kun je alles delen' zal snel onoverzichtelijk worden omdat iedereen op elkaar gaat reageren, zo lopen er snel verschillende dingen door elkaar. Zo wordt het al snel een ‘chat'.  Wat dan handiger is, is om voor elk probleem of onderwerp een nieuw topic aan te maken. In de plaats van een reactie van bijvoorbeeld, ik zeg maar wat: ‘Niet zo goed want ik heb liefdesverdriet’, kun je beter een topic maken ‘Help, ik heb liefdesverdriet’.  Zo kun je evengoed op elkaar reageren en elkaar helpen én blijft het ook overzichtelijk. 

Ik ben een voorvechter van kwaliteit over kwantiteit op het forum. Zoals jullie misschien aan sommige van mijn reacties kunnen zien, probeer ik vaak zoveel mogelijk informatie in één reactie te stoppen. Ik ben van mening dat het alles ten goede komt als er een paar uitgebreide reacties zijn in plaats van heel veel korte reacties van 2-3 zinnen. Dat voorkomt het groepschat-gevoel, behoudt het overzicht en is ook duidelijker voor de topicstarter.

 

Zoals ik al zei, snap ik de verwarring, onduidelijkheid en frustratie maar laten we ook even respecteren wat de moderators allemaal voor werk doen hè. Ze proberen het echt een leuk, behulpzaam maar ook veilig forum te houden. Ik vind het dan ook niet zo chique om een hetze tegen deze mensen te beginnen, al helemaal niet tegen een specifiek persoon, maar daar zijn jullie ook al op teruggekomen. Daarom is het misschien ook beter om het contact via de mail te doen als je het ergens niet mee eens bent. Dan vindt het gesprek gewoon tussen jou en de Kindertelefoon plaats in plaats van iedereen die zijn ontevredenheid uit in een topic. Dat lijkt mij een beetje intimiderend en vind ik een beetje ondankbaar tegenover de mensen die hier een mooi forum staande houden.

 

Overigens ben ik het wel eens met het voorstel voor een ander straffensysteem. Een permanente ban is wel een zwaar middel na 3 officiële waarschuwingen, die volgens mij ook voor wat kleinere dingentjes worden gegeven. Natuurlijk is deze straf voor sommigen wel toepasselijk en daarvoor hoeft hij van mij ook niet helemaal weg, maar ik denk dat er beter kan worden ingezet op een persoonlijke correctie (via een mail waarop ook gereageerd kan worden). Hierin zou dan kunnen worden uitgelegd wat er niet goed is gegaan en waar je de volgende keer even op moet letten, want vaak worden deze foutjes niet bewust gemaakt. Ook zijn andere maatregelen zoals een dag-ban of een week-ban zeker oplossingen die kunnen werken.

 

Verder zie ik ook dat er frustratie is over het checken van berichten. Dat herken ik ook wel. Het kan best frustrerend zijn als je lang aan een stuk hebt zitten schrijven en het niet meteen geplaatst wordt. Ik wil gerust geloven dat het willekeurig en steekproefsgewijs gebeurt hoor, want het is natuurlijk wel zo dat als je veel plaatst, je ook vaker tegen zo'n steekproef aan zult lopen. Dit hoeft echt geen opzet te zijn. Ik heb hier ook nooit een patroon in kunnen ontdekken hoor, ook niet met het gebruik van verschillende woorden ofzo. Dat het soms wat langer duurt voordat het gecontroleerd wordt, is zeker jammer maar daar heb ik wel begrip voor. De medewerkers van de Kindertelefoon hebben het volgens mij razend druk, zij hebben ook maar één paar handen.

 

En dan om mee af te sluiten; de persoonlijke (groep)chats.

Het forum is zo opgezet dat iedereen hier veilig zijn verhaal kan doen. Anonimiteit is hierbij natuurlijk heel belangrijk. Ik denk dat we allemaal wel weten wat voor viespeuken er rondzwerven op het internet. En helaas kan ik mij ook goed voorstellen dat ze juist hier naartoe zouden komen omdat hier de kwetsbare kinderen een makkelijke prooi vormen als je ze eerst een beetje helpt en geruststelt en je voordoet als een behulpzame tiener. Nu is het zo dat er eigenlijk geen mogelijkheid is voor deze viespeuken om in privé contact te komen met deze kinderen. Niet via een persoonlijke chat en door de constant gemonitorde anonimiteit op het forum. We moeten allemaal wel beseffen dat dit dus niet voor niks is en dat het essentieel is voor ieders veiligheid, ook al lijkt het soms wat overdreven. Als deze mogelijkheid er wel komt, is dit een reëel risico ben ik bang.

Aan de ene kant is het jammer dat het niet kan, en misschien is er wel een manier waarop dit wel veilig zou kunnen werken. We wachten het af. Het is in ieder geval een lastige overweging die we niet moeten onderschatten.

 

Love you all guys:kissing_heart:

Hoop dat er binnenkort wat duidelijkheid voor jullie komt maar in ieder geval zijn jullie lekker actief en behulpzaam bezig! Goed om te zien dat er weer enthousiaste nieuwe leden komen. Die forumregels en gebruiken wennen vanzelf wel, trust me.

 

  1. Je geeft aan dat je voor dat soort dingen ook een topic zou kunnen maken. Ik vind het bijvoorbeeld fijn om als ik liefdesverdriet heb (1 maand geleden, had ik ook in een of ander hoe gaat het topic neergezet), om het dan in een reactie te plaatsen. Ik hou er niet zo van om het pontificaal op het forum neer te zettten in een topic en dat het dan volop in de aandacht staat voor mijn gevoel. Dan bespreek ik dat liever in een topic als reactie als iemand vraagt hoe het gaat. En dan heb ik ook geen zin om te gaan huichelen dat het goed met mij gaat en dat het allemaal top is puur en alleen omdat het forum geen chat mag worden terwijl een gesprek ook gewoon een chat is. 
  2. Kwaliteit over kwantiteit is zeker belangrijk op het forum. Ik denk ook wel dat iedereen daar zijn eigen beslissing in mag maken. Ik vind het ook leuk om met mensen zo te praten op het forum zoals we deden in het '’hier zullen we alles delen'’ topic. 
  3. Ik zeg je eerlijk, ik ben ook wel een groot aandeel geweest in het protest tegen de moderatie van het forum. En ik heb ook wel sarcastische opmerkingen gemaakt richting moderators. Ik had het misschien iets vriendelijker kunnen aanpakken. Maar dat veranderd niks aan het feit dat ik volledig sta voor wat ik heb gedaan om de moderatie proberen te verbeteren op het forum. Samen maken we het forum beter. Het maakt meer indruk als op 1 dag het halve forum protesteert tegen de moderatie dan als we een mailtje sturen. Natuurlijk is het vervelend als Moderator als het forum protesteert. Ik ben zelf ook Moderator op meerdere forums/subreddits (geweest), en die zijn een stuk groter dan dit forum. Alleen dat veranderd niks aan het feit dat ik niet mag zeggen wat mijn mening is. En mede dankzij ons protest gaat het mod-team maandag overleggen. Dus we hebben daadwerkelijk iets bereikt met ons protest. Want ik vond het zeer onrechtvaardig dat het topic werd verwijderd en dat er mensen verbannen werden en waarschuwingen kregen vanwege deelname in dat topic. En dan vind ik het nog kwalijker dat ik zelf geen enkele consequentie heb ontvangen terwijl ik ook actief deelnam in dat topic. Jij noemt het '’ondankbaar'’ dat wij in protest kwamen tegen de moderatie. Ik zelf vind het meer dan logisch dat er mensen in protest komen als blijkt dat de moderatie onvoldoende is en op bepaalde punten mensen onrechtvaardig benadeeld. 
  4. Over het checken van berichten. Ik vind het vooral erg vervelend en niet bijster veel toevoegen op het forum. Ik zie nog steeds regelmatig topics en berichten die de regels verbreken. Ik denk daarom dat ze beter actief woorden kunnen invullen die geblokkeerd worden dan dit steekproefsgewijze systeem. 
  5. De groepchats. Ik ben eerder voor een georganiseerde chat op het forum. Dus waar iedereen aan kan deelnemen en waar moderators de chat modereren. Daarnaast zou er ook een topic kunnen zijn zoals wij hadden, of een nieuw subforum "Off-Topic'’ waar we dat soort dingen kunnen plaatsen. Het kan best, maar dan wel op een manier die goed te modereren valt. Het lijkt mij als moderator ook bijzonder moeilijk om tientallen/honderden PM's (Private Messages) te modereren en het is ook een redelijke ingreep in de privacy van de forumgebruikers, en dan komt bij dat mensen het niet altijd rapporteren als mensen ongewenste contacten leggen via PM. Ik pleit daarom voor een georganiseerd systeem. Maar goed, daar moet het forumbeheer net de mankracht voor hebben. Of inderdaad gewoon actieve en helpvolle gebruikers op het forum aanstellen die die chat in de gaten moeten houden of zoiets. 
  6. '’Die forumregels en de gebruikers wennen vanzelf.'’. Ik zit al ruim 2 jaar op dit forum. Na bijna 2,400 reacties ben ik het op sommige punten nog steeds niet eens met de forumregels. Je raakt er aan gewend, dat klopt, maar dat betekent niet dat je er mee eens of oneens wordt. 

    -TheMightySlayer <3
Reputatie 7
Badge +3

Hallo,

Ik merk dat er iets met mijn handtekening gebeurt is, er stond een klein stukje in : ‘’Geen ban voor Pret - @MCES.’’

Nu merk ik pas dat het stukje: ‘’- @MCES’’ is weggehaald. Ik heb dat echt niet gedaan. Kan iemand mij even vertellen hoe dit kan komen? Mag de Kindertelefoon dat doen?

Als ik hiermee fout zat wil ik ook mijn excuses hiervoor aanbieden.

Groet,

Wereld

Ik heb 1,5 uur geleden een reactie geplaatst en tuurlijk moet die weer gecheckt worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo,

Ik merk dat er iets met mijn handtekening gebeurt is, er stond een klein stukje in : ‘’Geen ban voor Pret - @MCES.’’

Nu merk ik pas dat het stukje: ‘’- @MCES’’ is weggehaald. Ik heb dat echt niet gedaan. Kan iemand mij even vertellen hoe dit kan komen? Mag de Kindertelefoon dat doen?

Als ik hiermee fout zat wil ik ook mijn excuses hiervoor aanbieden.

Groet,

Wereld

Ik ga het weer toevoegen, ookal mag het niet. #Unban4MCES

Reputatie 7
Badge +3

Ik wilde net zeggen dat iets langs de moderator moet, maar dat moet ook weer langs de modenator.

ik bied even mijn excuses aan de moderater

sorry

 

Reputatie 3
Badge +2

@Zelle, 

 

Dat is lief, we accepteren dat. Nog veel plezier op het forum. 

 

Groeten, 

Willemijn 

De Kindertelefoon 

Reputatie 7
Badge +3

Voor de duidelijkheid: Mijn nieuwe profielfoto is van een zelf-geanimeerde-persoon.

@Wereld 

Wel een coole profielfoto 

Het is best jammer dat

Gesloten is

 

Zelle

@Wereld

Wel een coole profielfoto 

Jouw profielfoto is trouwens ook nice.

Het is best jammer dat

Gesloten is

 

Zelle

Ja, dat is balen. Hopelijk mag het na het overleg op maandag weer.

Reputatie 6
Badge +3

Het is best jammer dat

Gesloten is

 

Zelle

Ja, dat is balen. Hopelijk mag het na het overleg op maandag weer.

ik hoop het

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Rob_  

Ik heb nog een suggestie: een soort alarm ping of alarm topic dat als er een account schokkende berichten plaatst we gelijk daarin aan kunnen geven wie waar en wat zodat de teksten verwijderd of aangepast kunnen worden. Als de mods namelijk op het drukste tijdstip even minder actief elke topic of reactie na kunnen kijken blijft het forum namelijk toch nog veilig.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Rob_,

Nog een ideetje:

Als getwijfeld word of een topic tegen de regels is het topic afschermen, zodat wij het aan deze kant van het forum niet zien. Zo kunnen we mogelijk 'foute' verwijderingen tegengaan.

Groet,

Wereld