Skip to main content

hé mensjes. De laatste tijd zie ik heel veel neppe dingen op het forum. Bijvoorbeeld 11 jarige is zwanger geraakt door haar 18 jarige broer. Of mijn ooms zijn allemaal homo en ik ook en we hebben een relatie met heftige seks met mekaar. Soms zie ik ook aandachttrekkerij. Bijvoorbeeld iemand zegt dat ie zelfmoord wil plegen en krijgt er allemaal lieve reacties op.

Ook zijn elke reacties altijd weer hetzelfde. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat jullie hiermee doen. 

Wat ik doe ermee is lachen maar ook denken diegene is onzeker of wil mensen verrassen met een ‘spannend’ verhaal. 

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat jullie hiermee doen. 

Ik ben echt veel te goedgelovig, dus ik geloof minimaal de helft van dat soort verhalen HAHA, als het echt heel nep lijkt, klik ik het weg en zoek ik een ander verhaal/vragenlijst ofzo :)

Wat ik doe ermee is lachen maar ook denken diegene is onzeker of wil mensen verrassen met een ‘spannend’ verhaal. 

Ja soms lach ik ook wel, bijvoorbeeld als er staat (ik hoop dat dit verhaal niet echt bestaat) dat er een elfjarige jongen is die meedoet aan gangbangs, dan kan ik me echt helemaal kapot lachen, maar bij verhalen over zelfmoord vind ik het lastig, want ik ken mensen die het geprobeerd hebben... (gelukkig mislukt)

Hoi, inderdaad zie je dat veel. En helaas het tegenovergestelde ook. Soms merk ik dat als je een inhoudelijke reactie wilt insturen, die niet geplaatst wordt. Er is veel getroll volgens mij en verbazend dat er zoveel daarvan gewoon wèl geplaatst wordt. Terwijl zinvolle en soms kritische posts worden geweigerd. Ik begrijp dat niet. Maar ik probeer me er maar niet meer aan te storen. Resultaat is wel dat ik het hier steeds minder aangenaam en comfortabel vind. Laat staan zinvol. In mijn ogen is er echt een glijdende schaal naar beneden. Helaas. 

Groetjes Tartan xxx

Hey! Ja dit soort dingen komen voor. Ik lees er dan snel even overheen en dan weer door 😉. Je kunt er toch niks aan veranderen en het hoort er bij blijkbaar. Ik reageer dan gewoon niet en op verhalen en vragen die mij wel serieus overkomen wil ik altijd wel reageren en mensen helpen. Er zijn ook wel verhalen en vragen met onderwerpen waar ik niks mee heb en dan laat ik die ook voorbij gaan.  En idd, sommige dingen zijn echt wel grappig 😄

Liefs Tover xxx 

Ik geef meestal het voordeel van de twijfel. Als het echt duidelijk onzin is negeer ik het gewoon. Meer kun je niet doen. En ja, ik moet ook zeker wel eens lachen om onzintopics. Topics die de regels overtreden kun je altijd rapporteren.

Soms zie ik ook aandachttrekkerij. Bijvoorbeeld iemand zegt dat ie zelfmoord wil plegen en krijgt er allemaal lieve reacties op.

Iemand kan echt in de problemen zitten hé. Ga er dus niet zomaar van uit dat het ‘aandachttrekkerij’ is. En dan nog, jij post toch ook topics hier omdat je daar aandacht voor wilt? Wat is daar mis mee?

Ook zijn elke reacties altijd weer hetzelfde. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat jullie hiermee doen.

Soms kun je niet meer geven dan een ondersteunende reactie. En ja, die komen vaak op hetzelfde neer. Ik zie het probleem niet.

Hoi @tim16 ,

Inderdaad, sommige zitten echt in de problemen, maar bij sommige kijk je in hun account hier enzo, en dan lijkt er niks op. Je hebt wel gelijk net zoals @Tover01. Het is gewoon soms echt heel erg nep. En over sommige dingen kan ik niet lachen. Bijvoorbeeld iemand zegt dat hij/zij gay is, en dan kijk in hun account en dan zijn ze hartstikke hetero en hebben ze net een relatie met iemand van het andere geslacht. 

Hey @Gayperson!

Ik vind het ook vreselijk vervelend, maar ja, je kan er eigenlijk niks aan doen. 

Liefs Bliss

Hoi allemaal,

het klopt dat er soms reacties/topics worden geplaatst met informatie die ongeloofwaardig klinkt. We kunnen ons voorstellen dat dat vervelend is voor de andere forumgebruikers. Wij houden echter de regels aan, wanneer er geen forumregel wordt overtreden dan wordt de tekst geplaatst. Wij kunnen niet altijd zeker weten of iets waar is, of gedeeltelijk waar. Wanneer je iets ziet staan waarvan je denkt dat het niet op het forum thuishoort, dan kan je het rapporteren en dan zal een moderator er nog eens extra goed naar kijken.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer