Vraag

Na afsluiten chatgesprek helemaal weg...

  • 16 April 2023
  • 8 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Jaa ben ik weer even…

Ik vroeg mij af waarom je na het chatten met de KT je gesprek niet meer kan terug lezen? Want het schijnt zo te zijn dat als je klaar bent met chatten het hele gesprek verdwijnt? Dat is best onhandig want een vriendinnetje van mij had tijdens het chatten een paar linkjes, tips enz. doorgekregen en dat wilde ze na het chatten terug zoeken, maar dat kan dus helemaal niet waardoor ze later opnieuw gechat heeft om naar die linkjes te vragen.

Kan de KT hier niet iets op verzinnen, want ik zelf vind het ook altijd fijner om achteraf nog eens iets terug te kunnen lezen.

Oja en zijn die chatgesprekken dan voor iedereen verdwenen of kunnen jullie dat later nog wel allemaal lezen?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Oeh dat zou wel handig zijn ja! Maar ik weet niet in hoeverre het dan nog anoniem kan blijven...

@Ik_wil_anoniem_blijven  dat weet ik ook niet. Op andere sites die ik ken bestaat er een mogelijkheid om je gesprek op te slaan, dat zou bij KT ook kunnen toch, want dan ben je volgens mij nog steeds anoniem.

Hoi @TikTak ,

 

Het is een goede vraag die je stelt. Zelf denk ik dat het inderdaad te maken heeft met de anonimiteit waarborgen. We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groetjes,

 

Noa, De Kindertelefoon

 

Bedankt @NoaStella , ben benieuwd naar het antwoord.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, je kunt ook alle tekst selecteren met je muis en dan met de rechter muisknop “kopieren” aanklikken. Daarna de tekst in een word of note bestand zetten en je hebt alles bewaard ;)

Groetjes liefs Julian X

@Julian12, dit is iid wel een een goede tip, maar zelf zou ik dat dus een gedoe vinden en ik denk dat er ook kinderen zijn die daar dan helemaal niet over nadenken… Kan mij ook voorstellen dat je hier zelf helemaal niet over nadenkt als je aan het chatten en er veel is besproken of veel tips/linkjes hebt gehad?

Fijner zou het zijn als je na het gesprek een keuze krijgt om het gesprek op te slaan of niet, ik zie dat op andere sites wel mogelijk is, dus wie weet bij KT ook...

Reputatie 6
Badge +3

@TikTak 

Goede vragen idd die je stelt! Ik kan me voorstellen dat het soms handig kan zijn om chatgesprekken op te slaan. Bij De Kindertelefoon kan dit niet. Dit heeft te maken met de anonimiteit, zoals al eerder hier gezegd is. Denk bij deze anonimiteit bijvoorbeeld aan het feit dat chatgesprekken op heel veel verschillende apparaten gevoerd kunnen worden en De Kindertelefoon wil niet dat chatgesprekken door anderen gelezen worden. Zoals in thuissituaties, maar ook op scholen, bibliotheken etc.

Chatregistraties zonder informatie van jou als persoon (gepseudonimiseerde chatregistraties) worden door De Kindertelefoon voor onbepaalde tijd bewaard en gebruiken wij alleen voor onderzoek, statistiek, deskundigheidsbevordering en ter verbetering van onze dienstverlening. Dit kan je ook teruglezen in ons privacy statement. (https://www.kindertelefoon.nl/privacy-chat).

 

Ik hoop je vraag hiermee beantwoord te hebben.

@Carolien_  Bedankt voor uw antwoord. Ik begrijp ergens wel waarvoor jullie dit zo doen, maar ik vind het toch jammer dat het niet anders kan haha.

 

Reageer