Vraag

mag je op topics reageren in een andere taal?

  • 7 June 2023
  • 50 reacties
  • 433 Bekeken

Reputatie 7

hoi kindertelefoon, mag je op topics reageren in een andere taal (Duits) ? want dat vind ik gwn leuk om te doen en ik probeer duits te leren. ik kan er bijvoorbeeld bij elk bericht een vertaling bij zetten. en als ik een topic start dan wel in het nederlands doen bijv. 

groetjes

een.meisje.dat.van.duits.houdt


50 reacties

Het is niet tegen de regels om in een andere taal te reageren. Het staat niet in de forumregels.

Reputatie 7

ja dat dacht ik ook daarom vroeg ik het even

Reputatie 7
Badge +12

Ik zelf persoonlijk vind het wel fijn dat als je het doet dat er dan een vertaling bij staat, want waarschijnlijk kan niet iedereen die taal, en dat kan vervelend zijn. Dus als je het doet zou ik er wel een vertaling bij zetten.

-OnlyMe

Reputatie 7

oke ik houd er rekening mee!

Bonjour!

Het is niet tegen de regels in, maar wel hartstikke irritant, vind ik.

Moet ik dan helemaal translate gaan openen en het dan gaan vertalen. Ik zou dan echt denken: Laat maar, boeit ook niet wat diegene typt. Stel dat ik hier in het Russisch zou gaan reageren, is dat fijn voor de anderen? Of anderen talen kan natuurlijk ook!

Vel, tilbake til spørsmålet ditt. Forumreglene sier ikke at det ikke er tillatt. Меня очень раздражает перевод на несколько языков. Что ж, теперь можно привыкнуть к этой мысли.  4 idiomas diferentes. No tengo idea si el KT está bien con esto... Eso espero.

Succes ermee!

Hasta luego! Maybe not!

 

Beh la mia opinione comunque.

 

 

Reputatie 7

nee dan zet ik er zelf de vertaling al bij! zodat je niet translate hoeft te openen!

nee dan zet ik er zelf de vertaling al bij! zodat je niet translate hoeft te openen!

Ahh, oke. 

Het wordt dan wel onoverzichtelijker, maar als jij het leuk vindt, moet je het lekker doen. Zoals ik het net gedaan heb, zou voor iedereen wel irritant worden, denk ik. Of vond jij het wel makkelijk? 🤔

nee dan zet ik er zelf de vertaling al bij! zodat je niet translate hoeft te openen!

那個好漂亮。我認為它確保不會有那麼多的刺激。祝今天好運。
Reputatie 7
Badge +7

Goh, jullie hoeven echt niet opeens andere talen te gaan praten(Ik krijg er echt hoofdpijn van:( ) Als zij het wilt en gewoon de vertaling erbij zet is het toch gewoon ok? 

Liefs x Banaantje <3

Irritant hé? Dat bedoelde ik dus met onoverzichtelijk.  Ik vind het ook oké, maar het is of dat de anderen het ook mogen of zij ook niet. Want waarom zij wel en ik niet?

Ik vind het prima, maar als straks iedereen hier: Bulgaars, Deens, Duits, Engels, Ests, Fins, Frans, Iers (Gaelic), Grieks, Hongaars, Italiaans, Kroatisch, Lets, Litouws, Maltees, Nederlands, Pools, Portugees, Roemeens, Sloveens, Slowaaks, Spaans, Tsjechisch en Zweeds. En dan ook nog heel veel anderen talen (Die ik je ga besparen) hier neergaan zetten, is het niet meer fijn. Dan moet je niet gaan zeggen: wat irritant, want je zegt zelf dat het oké is.

In het Nederlands, graag gedaan 😉

Ik persoonlijk zou het best storend vinden als er in verschillende talen gecommuniceerd gaat worden, ook als er een vertaling onder zou staan. . .  Het gaat super onoverzichtelijk en rommelig worden naar mijn idee.  

Vraag mij ook een beetje af wat de meerwaarde er van is? Neem aan dat je iemand niet meer of beter helpt door ineens een andere taal erdoor heen te gooien.  

Het is niet tegen de regel, maar als ik de KT was zou ik er wel een regel van gaan maken 😂

Mijn idee. .  gewoon lekker Nederlands, dat is voor sommige (jaa ook ik) soms ook al knap lastig!!! 😋

Ik persoonlijk zou het best storend vinden als er in verschillende talen gecommuniceerd gaat worden, ook als er een vertaling onder zou staan. . .  Het gaat super onoverzichtelijk en rommelig worden naar mijn idee.  

Ben het er volledig mee eens.

Vraag mij ook een beetje af wat de meerwaarde er van is? Neem aan dat je iemand niet meer of beter helpt door ineens een andere taal erdoor heen te gooien.  

Mij zou je niet helpen door in allemaal vreemde talen te reageren. Ik zou echt denken van: Zoek het uit. Met of zonder vertaling

Het is niet tegen de regel, maar als ik de KT was zou ik er wel een regel van gaan maken 😂

Goed idee!

Mijn idee. .  gewoon lekker Nederlands, dat is voor sommige (jaa ook ik) soms ook al knap lastig!!! 😋

Vindt ik ook ingewikelt genoech.

 

Ik had net al in verschillende talen gereageerd en dan zie je gelijk hoe irritant het is. Als er echt in heel veel verschillende talen gereageerd gaat worden, ben ik van het forum af. Dus ik vind het geen goed idee.

Reputatie 7
Badge +7

Ja het is oké omdat zij het leuk vindt. Maar jullie zitten alleen maar vervelend te doen met andere talen omdat jullie niet mee eens zijn. Dat is echt niet normaal. Jullie zetten geen eens een vertaling erbij en trouwens jullie vinden het niet eens leuk om in andere talen te typen in tegenstelling tot haar

Reputatie 7

@Banaantjeeee dat klopt. ik probeer gewoon Duits te leren en ik denk al met jullie mee door er een vertaling ONDER te zetten ipv het jullie zelf te laten uitzoeken! als je het er niet mee eens bent kan je dat gewoon zeggen en dan hoef je niet expres 20 verschillende talen te gaan spreken. ik probeer al aardig te zijn door het te vragen, ik kan ook gewoon ineens in het duits gaan typen en er geen vertaling onder zetten en het julie gewoon laten uitzoeken! :|

Reputatie 7
Badge +4

je mag best duits praten als je de vertaling er maar bij zet @een.meisje.dat.van.duits.houdt 😉

Reputatie 7

@Jippiieeee  dat doe ik ook maar schijnbaar hebben @OnbekendeAnnoniem, @TikTak en @OwO_Chikako_OwO daar op een of andere manier enorm veel problemen mee...

Reputatie 7
Badge +4

kweenie wat ze erop tgn hebben ma oke

Reputatie 7
Badge +4

ik heb beetje beidekanten gevoel

Reputatie 7
Badge +17

Het is een Nederlands forum dus dan lijkt het me normaal dat je Nederlands schrijft. Maar zolang het niet tegen de regels is, ga je gang zou ik zeggen.

Reputatie 7
Badge +4

@tim16 als @een.meisje.dat.van.duits.houdt  de vertaling eronder zet wrm zouden we er dan iets op tgn hebben?

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb er ook niet per se wat op tegen (zie er het nut ook niet echt van in, maar goed). Het lijkt me gewoon overzichtelijker als we hier gewoon Nederlands schrijven. Maar zoals ik al zei, als KT het prima vindt moet ze het lekker doen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb er ook niet per se wat op tegen (zie er het nut ook niet echt van in, maar goed). Het lijkt me gewoon overzichtelijker als we hier gewoon Nederlands schrijven. Maar zoals ik al zei, als KT(@tim16  ik weet dat ik dom klink mr wat is '’KT'’) het prima vindt moet ze het lekker doen.

 

@Jippiieeee  dat doe ik ook maar schijnbaar hebben @OnbekendeAnnoniem@TikTak en @OwO_Chikako_OwO daar op een of andere manier enorm veel problemen mee...

Wij geven een eerlijke mening over iets, en daar kan je het mee eens zijn of niet toch?

Voor mij hoeft het echt absoluut niet,  zoals ik al eerder aangaf het gaat rommelig worden, de topics langer want vertaling staat er onder. . .  Voor KT nog lastiger want klopt de vertaling wel met wat jij in het Duits typt? 

Het is naar mijn idee ook niet nodig, als je een taal  graag beter wilt leren (wat ik echt snap) dan vind ik persoonlijk dat je daar geen forum voor moet willen gebruiken. 

Lang lang geleden hebben de Duitsers al eens iets over willen nemen,  zit er niet echt op te wachten dat dit straks ook met dit forum gaat gebeuren.  We wonen in Nederland dus dan graag ook in het Nederlands met elkaar communiceren. 

 

Ik heb er ook niet per se wat op tegen (zie er het nut ook niet echt van in, maar goed). Het lijkt me gewoon overzichtelijker als we hier gewoon Nederlands schrijven. Maar zoals ik al zei, als KT(@tim16  ik weet dat ik dom klink mr wat is '’KT'’) het prima vindt moet ze het lekker doen.

 

KT is afkorting kindertelefoon, deze afkortingen kun je vinden bij hoe werkt dit forum!!!

Reputatie 7
Badge +4

@TikTak zullen we ermee akkoord gaan dat als @een.meisje.dat.van.duits.houdt duits wil praten (met vertaling ) dat mag doen? dan ist einde gesprek

Reageer