Skip to main content

Dit is al heel vaak besproken, maar ik vroeg me af hoe het kan dat er 1222 penis lengte topics zijn. Is dat niet een beetje ontzettend veel?

@Wolkje.

Hoi ​@Wolkje  dat is veel te veel.  Laat ik me daartoe maar beperken. Je vraag is volkomen terecht.

Groetjes liefs Tartan XxX

Ja eeuh misschien is dit lichtjes, heel heel lichtjes overdreven 🙃 ik vind het forum de laatste tijd ook echt niet meer leuk, het enige wat ik zie is sex topics, aftrekken hoe je dat moet doen, penislengtes enzovoort…

Liefs

Anoniem789

Hoi

Ik vind dat ook raar. Met 200 topics heb je toch alle antwoorden wel? 

Ik begrijp wel dat jongens ook vragen stellen. Over hun penis enzo.  En onzeker zijn. Maar zoveel topics  is wel raar.

Groetjes Tjempie xxx

Hoi ​@Wolkje ,

Zoals je zelf al zegt, komt deze vraag met enige regelmaat terug. We begrijpen dat de hoeveelheid van deze vragenlijsten wat uit balans is met de andere topics. 
In de forumregels staat:

Het forum gaat over ALLES

Het forum van De Kindertelefoon is dé plek waar jongeren van 12 tot 18 jaar met elkaar over ALLES kunnen praten.

Het forum van De Kindertelefoon is een plek waar anoniem informatie en advies wordt uitgewisseld en jullie elkaar ondersteuning kunnen bieden op een specifiek onderwerp. Topics en reacties die niet aan dit doel voldoen worden verwijderd.

Zoals  ​@Tjempie al aangeeft, zijn er bij veel jongeren in de puberteit vragen en onzekerheden over hun lichaam, hun seksualiteit etc. In de topics zie je dat terug. We zien ook dat veel jongeren deze vragenlijsten meerdere keren achter elkaar invullen. Het voorziet in een behoefte.

Daarom worden deze topics, zolang er geen forumregels in worden overtreden, geplaatst op het forum.  Ik hoop dat ik je vraag hiermee voldoende heb beantwoord.

Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon

Lieve Kindertelefoon 

Mag ik dan weer effe de puberkinderirritantejongen spelen 

Dat van die 1000en topics over penis en borsten afmetingen jullie zeggen altijd hetzelfde dat er over ALLES gepraat mag worden, ja tof, maar penis en borst afmetingen zijn MEETBAAR en wetenschapelijk onderzocht en 1 simpel tabel waar je dat kan opzoeken is toch wel 1000 keer gemakkeliljker dan er steeds weer een topic over te beginnen en dan krijg je soms nog verkeerde antwoorden te zien. Zet een FAQ erop met 

1. afmetingen penis
  2. afmetingen borsten
  3. wat is een BH maat
  4. mag ik op de leeftijd van xx jaar sekx hebben of niet

of zet het in de lijst en link naar een andere site zo wat als op echte info sites staat zoals sense en zo

Hoi ​@Ander ,

Met enige regelmaat zijn er gebruikers die dergelijke nuttige statistieken posten. Toch komen de vragen opnieuw. 
​​​​​Naar https://sense.info/nl verwijzen we regelmatig.

Zoals gezegd, deze topics voorzien in een behoefte en zijn niet tegen de regels.

Groetjes, Mariska 

@Mariska H of een andere moderator. Is er dan geen optie dat je het de verschillende subforums voor jezelf aan of uit kunt zetten, dat er ergens een soort aan/uit knop staat voor het subforum sexualiteit? 

Liefs 

Anoniem789 

Hoi ​@Anoniem789 ,

Een goede vraag die je stelt!

Dit is eerder al onderzocht door De Kindertelefoon. Helaas is dat niet mogelijk op onze website. 
Dank je wel voor het meedenken!

Groetjes, Mariska 

Oh jammer.. 

We blijven meedenken! 

Liefs 

Anoniem789 

ik word ook helemaal gek van die topics….. ik las zelfs een topic dat mensen naar het forum kwamen om geil te worden! en veel mensen zeiden dat ze dat ook deden. ik weet niet maar dat is absoluut niet de bedoeling kan er niet gewoon een strengere check komen op seks vragenlijsten, penis en tieten lengte enz 

Op deze moment is het iets beter heb ik het gevoel, ik zie wat best wel wat andere topics staan!!

Hoopvolle groetjes 

Anoniem789 

Kan niet in het veelgestelde vragen topic een tabel over penislengte komen? Scheelt een hoop denk ik en zo verbied je de penis topics niet, maar je verminderd ze wel 

Groetjes Lupus

Tja, het is wat het is. Hier is al wel vaker over gesproken en ik snap het standpunt van KT wel. Die topics zijn niet tegen de regels dus daar extra op modereren of ze verbieden zou niet eerlijk zijn. Ik vind al die penislengte topics en steeds dezelfde seksvragen ook onzin maar het is niet anders.

Gewoon door scrollen en proberen je er niet teveel aan te ergeren.

Dit soort topics horen gewoon bij een forum als dit. Als je terug gaat kijken naar de begintijd van het forum via Wayback Machine zie je precies dezelfde topics. 😅 Niks nieuws dus.

Je kan wel allerlei vaste topics of een FAQ gaan posten maar ik kan je vertellen dat die toch niet worden gelezen, net zo min als dat de zoekfunctie hier gebruikt wordt.

Het was te vragen.

@Wolkje.

Ik denk dat de regels dan wel wat aangepast kunnen worden aan de realiteit   

Met een beetje inteligente software (het hoeft ni eens AI te zijn) haal je automatisch die berichten eruit voor de publicatie ervan en wordt de schrijvers meteen gevraagd of het klopt dat ze op zoek zijn naar b.v. penislengte, en dan auto doorgestuurd naar … een vastgepint topic of een informatie-tabel ofzo. Met de kans van alsnog het topic toch wel te posten als ze er echt over willen praten. 

Heeft het namelijk zin dat er 100 keer grvraagd word naar een combi van leeftijd en piemellengte? Is toch gewoon wiskunde? Leeftijd X heeft gemiddeld een lengte van X cm. That’s it. Je zet er dan bij dat het gemiddeld is, dat het om Europese maten gaat, en dat het niet erg is dat hij kleiner of groter is, dat hij nog kan groeien enz. 

Zelfde met de andere lichaamsonderdelen en andere onderwerpen die altijd weer terug nieuw gepost worden 

@AnAnIEm Idd ik denk dat zowel de software (zeker!) en de regels (een beetje) achterhaald zijn 

@GewoonIkke Gainsight is vrij moderne forumsoftware.  De regels vind ik ook niet echt achterhaald. Je mag vrij veel zeggen hier. Het is wel wat strenger dan op andere fora omdat hier kinderen vanaf 12 jaar zitten.

De realiteit is gewoon dat kinderen over dit soort onderwerpen topics willen aanmaken. Zoals ik al zei vind speciaal voor dat soort topics allerlei filters en aparte regels maken niet eerlijk en ook onnodig. Als je een topics niks vind kun je gewoon verder scrollen.

Reageer