Let op: forumregel 9 aangescherpt


Reputatie 6
Badge +3

Hallo Allemaal,

We zien dat er regelmatig topics geopend worden waarin tot in detail seksuele ervaringen worden gedeeld of waarin gevraagd wordt om dit delen. Deze topics roepen bij ons het gevoel op dat deze worden geplaatst met het doel om seksueel opgewonden te raken. Het forum is hier absoluut niet voor bedoeld. We hebben dan ook besloten om forumregel 9 aan te scherpen. Dat betekent dat topics/reacties over het delen van seksuele fantasieën of het tot in detail delen van seksuele ervaringen niet meer toegestaan zijn. Deze topics/reacties worden verwijderd en de gebruiker ontvangt vanaf nu hiervoor een waarschuwing.

Topics over vragen en/of tips over het onderwerp seksualiteit zijn natuurlijk nog wel toegestaan. Het gaat echt om topics/reacties waarbij de moderators de inschatting maken dat deze geplaatst zijn met het doel om opgewonden te raken.

Ik hoop dat dit zo duidelijk is, maar mocht dit niet zo zijn, dan hoor ik dat graag van jullie.

 

Groetjes,

Carolien


13 reacties

Goede update! :)

-TheMightySlayer <3

Goede update, dit was inderdaad wel een beetje een trend. Nu is het echter nog wel mogelijk dat er dan in plaats van dit soort topics meer vragenlijsten worden gemaakt met het doel seksueel opgewonden te raken, maar die vallen er uiteraard niet echt op een goede manier uit te filteren.

Reputatie 6
Badge +12

Goede update!

Goede keus.

Minder posts over seksualiteit kunnen nooit kwaad.

Vallen dit soort vragenlijsten daar ook onder? Of alleen een deel?

 

Badge

Goede update, alleen ze krijgen een waarschuwing voor iets wat eerst niet zo was. Dus als ze straks (ik zeg maar wat) nog 3 andere waarschuwing krijgen, word hun account dan verwijderd of niet? Of is dit geen ‘officiële’ waarschuwing?

Goede update, alleen ze krijgen een waarschuwing voor iets wat eerst niet zo was. Dus als ze straks (ik zeg maar wat) nog 3 andere waarschuwing krijgen, word hun account dan verwijderd of niet? Of is dit geen ‘officiële’ waarschuwing?

Het gaat wel om ‘officiële’ waarschuwingen, dus na 3 waarschuwingen wordt het account inderdaad geblokkeerd. Ik weet niet of de KT nu ook oude topics na gaat kijken en daar waarschuwingen voor gaat geven, maar ik denk dat het vooral gaat om de toekomst vanaf nu. :D

Minder posts over seksualiteit kunnen nooit kwaad.

Precies 

@Carolien_ Hallo, het is wel een goede regel, sinds er geen rare verhalen meer worden gepost, maar volgens mij kan dit een beetje uit de hand lopen, als mensen al vragen over seks, of over wat lekker kan zijn enzovoort, dan zijn er gelijk 5 reacties met de inhoud: ‘ lees forumregel 9’. En als mensen serieus wat gaan vragen, of het in ieder geval zo bedoelen, kan het nog wel eens verkeerd worden ingeschat.

Hallo @Carolien_  :)

Hoe zit het met de seksuele vragenlijsten trouwens? Daarvan is het doel ook vaak heel duidelijk dat ze zijn bedoeld om seksueel opgewonden te raken. Het zou positief nieuws zijn als dat dan ook blijkt dat seksvragenlijsten dan ook niet toegestaan zijn.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +3

 @Explorerman ,

Wat betreft de waarschuwingen voor deze aanscherping, deze gelden vanaf gistermiddag. Gebruikers die reacties of topics hierover voor dat moment hebben geplaatst, ontvangen geen waarschuwing achteraf. 

@eenanoniemejongen1  en @TheMightySlayer ,

De vragenlijsten worden ook bekeken volgens deze regel, dit betekent niet dat alle vragenlijsten automatisch verwijderd worden.

@RandomperSon ,

Goed dat je dit aangeeft! Vragen stellen mag nog steeds. Het gaat echt om topics of reacties waarbij wij het gevoel krijgen dat deze gepost worden om opgewonden te raken. We gaan de komende tijd ook goed monitoren wat voor effect dit heeft op topics en reacties en welke inschattingen worden gemaakt.

Groetjes,

Carolien

 

@Carolien_ Hallo, het is wel een goede regel, sinds er geen rare verhalen meer worden gepost, maar volgens mij kan dit een beetje uit de hand lopen, als mensen al vragen over seks, of over wat lekker kan zijn enzovoort, dan zijn er gelijk 5 reacties met de inhoud: ‘ lees forumregel 9’. En als mensen serieus wat gaan vragen, of het in ieder geval zo bedoelen, kan het nog wel eens verkeerd worden ingeschat.

Ik ben het deels met je eens maar je kan vaak aan de formulering wel afleiden wat het doel is. Als iemand alleen in ze topic zet: “Vertel eens wat je lekker vindt aan seks”, dan gaat dat niet om een educatieve vraag. Dat is wel het geval als je bijvoorbeeld aangeeft dat je je afvraagt hoe de eerste keer gaat.

Tuurlijk is via tekst de toon en het doel afleiden soms knap lastig, maar over het algemeen wordt het wel juist beoordeeld. Bovendien kunnen gebruikers altijd bezwaar maken tegen een waarschuwing. :)

Reageer