Vraag

Leeftijd om op forum te mogen...

  • 10 May 2023
  • 24 reacties
  • 166 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Waarom mogen kinderen die tussen de 8 en 11 jaar zijn  niet hier op het forum, want de kindertelefoon is toch ook bedoeld voor deze leeftijd? Kan me best voorstellen dat jongere kinderen ook heel veel vragen hebben en willen kletsen met elkaar?

Kan de KT het forum niet zo inrichten dat je er terecht kunt voor beide leeftijdscategorieën?


24 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Goed idee! Ik had het er laatst ook al over met mijn ouders dat het eigenlijk best raar is. Maar er worden hier ook dingen over seks besproken enzo. Misschien wil de kindertelefoon dat hun dat nog niet weten ofzo. 

 

Ze zouden een kindertelefoon junior kunnen maken? Misschien voor kinderen vanaf 6 of 8 jaar tot en met 11. Dan kunnen hun ook hun verhaal kwijt.

Hey,

Ik vind het opzich wel logisch, want het gaat hier ook over seks enzo en ik denk niet dat 8 jarige kinderen daar over ingelicht zijn. (Misschien ook wel, maar ik ben 13 en heb bijna geen seksuele voorlichting gehad. Moet je nagaan van kinderen van 8.) 8 jarige kinderen denken ook anders dan 12 jarige. Maar zoals @Ik_wil_anoniem_blijven Is een forum voor de iets jongere kinderen een heel goed idee. Eerlijk gezegd als hier 6 of 8 jarige kinderen op komen vind ik dat wel jammer, want die denken gewoon heel anders. Persoonlijk vind ik het raar als een 8 jarige kind een 17 jarige advies gaat geven. Maar goed dit is mijn mening.

Doei!

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind het niet gek.

Als ik een kind van 8 had ga ik die echt niet op het forum laten mooi niet.

@benebird en @OnbekendeAnnoniem ik snap zelf ook wel dat een kind van 8 niet tussen 12 en 18 jarige kan, maar wat @Ik_wil_anoniem_blijven zegt is toch een mooie optie, dat ze binnen het forum aparte stukjes hebben ingedeeld in leeftijd. 

Ik vind zelfs de leeftijd 12-18  nog best groot, omdat een 18 jarige ook met heel andere dingen bezig is dan een 12 jarige. 

 

En @benebird waarom zou een kind van 8 niet op dit forum mogen als er wel zoiets had bestaan? Juist fijn toch dat zij ook een plek hebben waar ze terecht kunnen. Denk dat de onderwerpen van 8-12 jarige echt anders zijn als hier nu hoor 😀

Reputatie 7
Badge +17

Kleine kinderen moet je niet op een forum willen hebben. Hier is het best veilig maar toch weet je nooit 100% zeker met wie je te maken hebt. Ik snap wel dat ze ergens een grens trekken.

Kinderen van 8t/m11 kunnen idd gewoon bellen met KT.

 

Hey,

@TikTak Ik zeg toch ook dat ik het eens ben met het idee van @Ik_wil_anoniem_blijven. 12 tot 18 vind ik ook een heel groot verschil. Kleine kinderen hebben wel minder snel door of iets goed of fout is. Om het effe netjes te zeggen.

Reputatie 7
Badge +9

@benebird en @OnbekendeAnnoniem ik snap zelf ook wel dat een kind van 8 niet tussen 12 en 18 jarige kan, maar wat @Ik_wil_anoniem_blijven zegt is toch een mooie optie, dat ze binnen het forum aparte stukjes hebben ingedeeld in leeftijd. 

Ik vind zelfs de leeftijd 12-18  nog best groot, omdat een 18 jarige ook met heel andere dingen bezig is dan een 12 jarige. 

 

En @benebird waarom zou een kind van 8 niet op dit forum mogen als er wel zoiets had bestaan? Juist fijn toch dat zij ook een plek hebben waar ze terecht kunnen. Denk dat de onderwerpen van 8-12 jarige echt anders zijn als hier nu hoor 😀

Als ze een probleem hebben mogen ze gerust met de kindertelefoon bellen

Maar een man van 52 kan zich nog steeds voor doen als iemand van 11 en dan met die 8 jarigen klooien snap je.

@benebird dat is inderdaad wel mogelijk, maar de controle van de moderators is best wel streng en daardoor zullen er niet gauw rare dingen gebeuren, denk ik tenminste.

Reputatie 7
Badge +9

Dat weet je nooit

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk dat als je een apart gedeelte voor 8tm11 moet gaan maken het veel te ingewikkeld wordt om te modereren. En kleine kinderen moet je ook tegen hunzelf in bescherming nemen vind ik. Op dingen als snap en insta mag je ook pas als je 13 bent.

 

Dat weet je nooit

Er staat ook: denk ik tenminste.

Reputatie 7
Badge +17

En @benebird waarom zou een kind van 8 niet op dit forum mogen als er wel zoiets had bestaan? Juist fijn toch dat zij ook een plek hebben waar ze terecht kunnen. Denk dat de onderwerpen van 8-12 jarige echt anders zijn als hier nu hoor 😀

@TikTak Kinderen van 8 kunnen gewoon bellen. Op die leeftijd moet je sws nog niet op forums en zo zitten vind ik. De meeste kinderen van die leeftijd zijn daar nog helemaal niet klaar voor.

 

Reputatie 7
Badge +9

@TikTakKinderen van 8 kunnen gewoon bellen. Op die leeftijd moet je sws nog niet op forums en zo zitten vind ik. De meeste kinderen van die leeftijd zijn daar nog helemaal niet klaar voor.

 

Precies die

@Ik_wil_anoniem_blijven , @benebird , @OnbekendeAnnoniem en @tim16  ik begrijp wel wat jullie bedoelen en ben het er deels ook wel mee eens, er kan altijd iemand zijn die zich anders voordoet dan hij of zij is, maar dat is overal en dat kan je denk ik nooit helemaal tegen gaan?

Ik zat het mij gewoon af te vragen en vroeg me af waarom de KT bedacht heeft waarom de leeftijd 12-18 is…

Zo vind ik het zelf al “raar” dat iemand van 18 nog op het forum mag, want hij of zij is dan eigenlijk al volwassen en dan is dit forum ook niet echt meer geschikt, vind ik dan hé!

Reputatie 7
Badge +17

Zo vind ik het zelf al “raar” dat iemand van 18 nog op het forum mag, want hij of zij is dan eigenlijk al volwassen en dan is dit forum ook niet echt meer geschikt, vind ik dan hé!

De leeftijd is 12 TOT 18…. niet tot en met.  Als je 18 wordt moet je dus van het forum.

 

@Ik_wil_anoniem_blijven , @benebird , @OnbekendeAnnoniem en @tim16  ik begrijp wel wat jullie bedoelen en ben het er deels ook wel mee eens, er kan altijd iemand zijn die zich anders voordoet dan hij of zij is, maar dat is overal en dat kan je denk ik nooit helemaal tegen gaan?

Nee klopt, dat kun je nooit helemaal tegen gaan. Maar KT is wel verplicht hun best te doen om het zo veel mogelijk te voorkomen.

 

 

Nee, ik geloof ook niet dat je dat tegen kan gaan, maar ik denk dat het niet heel erg snel gebeurd dat hier ‘rare’ dingen gebeuren, aangezien de checks hier best wel streng zijn in vergelijking met de andere forums. 

Reputatie 7
Badge +9

Zo vind ik het zelf al “raar” dat iemand van 18 nog op het forum mag, want hij of zij is dan eigenlijk al volwassen en dan is dit forum ook niet echt meer geschikt, vind ik dan hé!

De leeftijd is 12 TOT 18…. niet tot en met.  Als je 18 wordt moet je dus van het forum

 

Gisteren had ik ook nog een 18 jarige gezien

Best wel apart dat mocht dan.

 

Reputatie 7
Badge +17

Volgens mij doen ze een paar keer per jaar accounts van 18 jarigen verwijderen. je wordt dus niet op de dag dat je 18 wordt gebanned zeg maar.

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij doen ze een paar keer per jaar accounts van 18 jarigen verwijderen. je wordt dus niet op de dag dat je 18 wordt gebanned zeg maar.

Ja dat klopt dan vast wel😂

Volgens mij doen ze een paar keer per jaar accounts van 18 jarigen verwijderen. je wordt dus niet op de dag dat je 18 wordt gebanned zeg maar.

Volgens mij klopt dat wel. Ik vind dat wel raar, want je hebt dan gewoon volwassenen op een kinderforum.

Reputatie 7
Badge +17

@OnbekendeAnnoniem Ja, maar ik snap ook dat het niet te doen is elke dag 18 jarigen te moeten verwijderen. Dat een paar keer per jaar doen is veel makkelijker natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi allemaal,

 

ik zie dat er nog geen reactie was gekomen vanuit de KT dus hier even een paar antwoorden!

Er is indertijd voor deze leeftijdsgrens gekozen omdat kinderen van onder de 12 vaak nog niet zo goed weten hoe ze met een forum om kunnen gaan. Op veel andere apps en sites geldt ook ongeveer die minimumleeftijd. Ook zou het wat kosten en vrijwilligers betreft niet mogelijk zijn om er een extra forum voor 8-12 jarigen naast te hebben.

Kinderen van 8 tot 12 kunnen ons bereiken via de telefoon of de chat.

 

Achttien is indaad de leeftijd waarop iemand volwassen is, en daarmee te oud is voor het forum. We gaan niet actief op zoek naar forumleden die 18 zijn geworden om hen direct te blokkeren. Twee keer per jaar wordt daar naar gekeken, en diegenen krijgen eerst een berichtje met een aankondiging en een uitleg. Natuurlijk blokkeren we wel acounts van mensen die duidelijk te oud zijn en toch op het forum actief zijn op een manier waarop dat het forum minder veilig maakt voor anderen.

 

Hopelijk zijn hiermee de meeste vragen beantwoord?

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +7

@Marieke voor mij is het nu duidelijk. Dankjewel! :D

@Marieke  bedankt voor uw uitleg, ik snap nu wel waarom jullie deze keuze hebben gemaakt.

Reageer