Skip to main content

Kindertelefoon boek gevonden in de bieb


De titel zegt het al maar een paar weken geleden was ik in de bieb. Ik wou niet naar huis of de groep dus ik zat daar te zoeken naar boeken. Specifiek tussen de J boeken (boeken voor elke leeftijd, vaak informatie). Ik zag tussen de letter K kindertelefoon staan.

Blijkbaar is er dus samen met Carry Slee een kindertelefoon boek geschreven. En ik wist er helemaal niet vanaf. Ik denk ook dat het behoorlijk oud is want de kaft was gewoon erg outdated. 

hier zijn wat foto's: 

 

 

 

 

Ik heb hem nog niet geleend want ik denk dat ik na een minimum van 1 ½ jaar op het forum zitten het een en ander wel ken. Maar ik vond het toch wel interessant en wou het delen. Ik denk dat als er een wat nieuwere versie zou komen en het wijd verspreid zou worden het misschien nu zou helpen. 

dat dus, ik vond het wel leuk om te delen want ik vond het zelf behoorlijk onverwachts. 

Wat vinden jullie van dit boek en heeft iemand em al gelezen? ik ga hem misschien binnenkort lenen want ik ben wel mega nieuwsgierig. Maar eerst moet ik mijn 6 andere bieb boeken lezen. 

13 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoiiiii

Leuk dat je dat mededeelt!! Ik vind dat denk ik ook leuk dus je hebt me op het idee gebracht het ook te lenen :) Bedankt!! Ik zou het gewoon altijd lenen, als je het niks vind breng je het toch terug?

Xx

Reputatie 7
Badge +8

@AnoniemMeisje1 

 

Ja dat kan altijd natuurlijk, ik moet wel van een bieb lenen waarvoor ik 45 minuten moet fietsen. Dus het is een behoorlijke uitdaging. Ik update wel als ik hem heb! 

En leuk dat jij er nu ook naar gaat kijken!! Als jij hem ooit leest wil ik jouwn mening erop horen

Reputatie 7
Badge +11

ik denk persoonlijk dat het een boek is zoals de boeken “spijt, kappen, pijnstillers, kapot of afblijven” (ook van carry slee). dus dat er gewoon iemand wordt gevolgd in zijn/haar leven en dat in dit geval de kindertelefoon er in wordt gebruikt. 

ik heb het opgezocht en dit vind ik:


De bekende schrijfster vertelt hoe de Kindertelefoon je kan helpen als je bijvoorbeeld problemen met je ouders hebt, gepest wordt of juist verliefd bent. Met zwart-witfoto's. Vanaf ca. 10 jaar. Gemaakt voor De Kindertelefoon door de stichting Mijn Kind Online, in samenw. met Carry Slee. Access-restricted-item. true. Addeddate. 2021-07-21 12:02:29.

 

Carry Slee heeft een boek geschreven genaamd “Kindertelefoontips”. Dit boek biedt waardevolle adviezen voor kinderen en jongeren die met problemen zitten en niet goed weten hoe ze hierover moeten praten. Het boek bevat verhalen en tips over hoe je anoniem hulp kunt krijgen via De Kindertelefoon, zowel door te bellen als te chatten.

Hier zijn een paar tips uit het boek:

  1. Praat erover: Het is belangrijk om je gevoelens te delen, zelfs als het moeilijk is.
  2. Zoek hulp: De Kindertelefoon biedt een veilige plek om je verhaal te doen zonder oordeel.
  3. Gebruik online bronnen: Naast De Kindertelefoon zijn er ook andere websites en forums waar je terecht kunt voor hulp en advies.

ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar dit is wat ik vond.

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Haha ik vind het wel vet! Grappig dat je dit ontdekte! Er staat ook 'MSN' op en vlgs mijn moeder was dat een soort whatsapp op de Windows XP desktop.  En dan zou dat boek dus ong. 20 jaar oud zijn ?  Ik ben eig ook wel heel benieuwd wat de medewerkers van de Kindertelefoon hier van vinden! Leuk dat je dit deelt!  Ik wil het ook wel lezen. 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +8

Okeee dus ik heb het boek en ik ben nog niet klaar ermee. Maar tot nu toe is er al wat gebeurd. 

Het begint eigenlijk met deze 3 jongeren. Ze zitten allemaal in de aula omdat carry slee op bezoek is op school. Zij begint te praten over waarom haar boeken allemaal over problemen gaan. Ze zegt eigenlijk: mijn thuis leven was een chaos. Als jouwn thuis leven een chaos is kun je naar de kindertelefoon. Ze geeft een beetje uitleg en veel mensen zijn opgelucht om te horen dat ze niet alleen zijn in hun problemen enzo. 

De drie jongeren hebben allemaal hun problemen dus. Een van hun zijn ouders gaan scheiden. Er wordt een voorbeeld tekstje gegeven over hoe een gesprek bij de kindertelefoon over scheiding zou kunnen gaan.

Daarna worden tips gegeven over hulp geven en vragen. Dan komt de leeftijd van dit boek naar boven. Een en al: "geef geen info aan vreemde via msn, msn is goed maar wees voorzichtig."

Hier is de inhoudsopgave:

Ik ben nu bij nuttige websites. 

Als iemand een specifieke bladzijde ofzo wilt zien moet je gewoon een reactie achter laten!! Ik wil wel foto's sturen. Weet wel dat niet alles totaal up to date is

Tot nu toe staan er wel nuttige dingen. En het is niet een en al kindertelefoon. Het is gewoon dat de titel je echt een heel ander gevoel geeft voor war de inhoud gaat zijn dan wat er echt in staat 

Reputatie 7
Badge +11

echt geweldig. ik vind zelf lezen echt leuk maar ik heb vaak moeite met mijn concentratie bij lange stukken te houden (ik lees op school sommige zinnen 10 zonder dat het binnen komt). dus ik vroeg mij af: is dit makkelijk te lezen voor iemand zoals ik?

en ik was benieuwd wat offline hulp was (blz 79)

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Leuk! Bedankt voor je samenvatting!! Erg vet dat je dit doet! 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 5
Badge +1

Heee, 

Zoals @Tover01 al zegt, echt leuk dat je dit deelt! Ik wist hier dus ook helemaal niets vanaf, terwijl ik -dacht ik- alle boeken van Carry Slee wel kende.. Misschien ga ik het boek ook maar eens opzoeken in de bieb, want het lijkt me best interresant! 

Bedankt @LampenKap ,

Liefsss,

shine:)

Reputatie 6
Badge +3

Héé wat cool, wist helemaal niet dat er een boek bestond! 

@LampenKap ik wil wel graag de chat van Joep lezen (p 13-16), alvast bedankt!! 

 

Liefs 

Anoniem789 

Reputatie 7
Badge +17

Ik lees het nu niet, ik wil geen spoilers:)

Groetjes mij @anoniemxv

Reputatie 7
Badge +8

Hey @Anoniemxv 

Is het oke als ik een spoiler waarschuwing boven aan mijn reacties zet? Dan weet je of ik een bladzijde of samenvatting heb toegevoegd

Want ik wil wel heel graag dingen delen voor mensen die dat leuk vinden!! 

 

Reputatie 7
Badge +17

Is goed hoor :)

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +8

@ikweethetnietmeer2009 

Ik vind het zelf een makkelijk en kort boekje. Elk onderwerp is rond de 2-3 pagina's. Er worden weinig moeilijke woorden gebruikt dus ik denk dat je daar geen moeite mee gaat hebben! Ik heb vaak ook moeite met 100× hetzelfde moeten lezen maar hier had ik dat niet echt. 

Hier is blz 79, 80, 81

Ik zou er niet 100% op vertrouwen dat de info over het nummer van de onderwijsinspectie klopt. 

 

En @Anoniem789 hier zijn bladzijde 13, 14 en 15

Uit eigen ervaring lijkt dit gesprek best wel op wat je nu ook krijgt. Natuurlijk wel anders want dit is een voorbeeld van 17 jaar geleden (Het boek komt uit 2007!!!!!! Het is zo oud dat het nog niet dezelfde stickers en info bladzijde heeft zoals al de andere boeken in mijn bieb) Maar toch lijkt het er op, veel vragen stellen en luisteren eigenlijk. 

 

Ik hoop dat dit helpte! Als jullie meer willen zien mag je gewooon vragen. Over een paar nachtjes geef ik een mening over het volle boek als ik het uit heb! 

 

Oh en zoals @Tover01 zei,  ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar wat jullie van dit boek vinden? Is het nog iets wat jullie gebruiken of vanaf weten? Of ligt het ergens te rotten op een boeken plank? En zouden jullie een nieuwe versie maken als jullie de kans hadden? 

Reageer