Skip to main content
Vraag

is er ook een internationaal platform zoals de kindertelefoon voor expats?

• October 24, 2025
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hi, ik zat na te denken. Met de kindertelefoon lukt het moeilijk om te bellen vanuit buitenland. En nu vraag ik me af of er misschien precies hetzelfde als de kinderteleofoon, maar dan voor expats. Ik heb al geprobeerd om het op te zoeken, maar kon niks vinden, het liefst gratis appen, bellen en forum en de rest wat de kindertelefoon ook allemaal heeft.

6 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 24, 2025

Uhh geen idee? Zal vast bestaan denk ik. Misschien even googlen?

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 25, 2025

Hoi Wolf, ik heb al gegoogled, maar ik kon niet echt iets vinden.

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 25, 2025

Ik heb het opgezocht en kon niks vinden, alleen 113, maar dat zei AI dus ik weet het niet zeker 

XXX Yusa 

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • October 25, 2025

Hoi ​@Zeepsopje ,

er bestaat geen lijn  zoals De Kindertelefoon in Nederland die voor expats bedoeld is. Expats die in Nederland wonen, kunnen ook in het Engels met De Kindertelefoon bellen en chatten. Maar wat jij bedoelt is waarschijnlijk of er een hulplijn is zoals De Kindertelefoon in het land waar jij nu woont. 

In dit topic is dat weleens eerder besproken : Is Kindertelefoon er ook in andere landen? | Kindertelefoon Community

De Kindertelefoon is lid van Child Helpline International, een internationaal netwerk van hulpdiensten speciaal op kinderen gericht. Intussen zijn er 133 landen waar een hulplijn voor kinderen bestaat die is aangesloten bij dit netwerk. Deze hulpdiensten staan los van elkaar, met eigen regels en gewoontes, maar allemaal zijn ze erop ingericht om kinderen en jongeren te ondersteunen.

Zie voor meer informatie deze link:  https://childhelplineinternational.org/ 

Hopelijk staat het land waar jij nu woont er ook bij.

@Yusa , heel fijn dat je meedenkt en wil helpen! Je had zelf al je twijfels bij het antwoord van AI en dat is hier ook terecht, want 113 is wel echt iets anders dan De Kindertelefoon en voornamelijk bedoeld voor mensen die aan zelfdoding denken.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 25, 2025

Ik leef nu in Thailand. Ik heb wel eens opgezocht die website en er staat er op zich wel tussen, alleen ik weet niet echt helemaal hoe het werkt.

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • October 25, 2025

Hoi ​@Zeepsopje ,

in Thailand is er voor kinderen de hulplijn ‘ SaiDek 1387’ , je kan hen contacteren via de volgende kanalen: Help - Childline Thailand

Hopelijk krijg je de hulp die je nodig hebt!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon