Vraag

is er een maximum aantal woorden voor een topic?


Reputatie 4
Badge +1

Ik ongeveer een uur geleden een topic van 746 woorden geplaatst op het forum. Hij staat er nog steeds niet op. ik heb ook geen mail gehad dat hij was verwijderd. Weet iemand of dit misschien komt doordat er een maximum aantal woorden zit aan een topic?


11 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

 

Om eerlijk te zijn weet ik dat niet helemaal zeker. Wat ik wel zeker weet is dat 746 woorden geen probleem zou moeten zijn!

Is het al gelukt?

 

Groetjes,

Tess_ 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi,

 

Om eerlijk te zijn weet ik dat niet helemaal zeker. Wat ik wel zeker weet is dat 746 woorden geen probleem zou moeten zijn!

Is het al gelukt?

 

Groetjes,

Tess_ 

Ja, ondertussen is hij wel geplaatst. Bedankt!

Reputatie 5
Badge +1

ik zag dat het opgelost was, maar toch wil ik dit er nog even aan toevoegen: volgens mij zit er geen maximum aan woorden aan een topic. soms doet de kt er wat langer over, maar heb geduld. vaak duurt het echt niet langer dan een uurtje of 2 (maximum)

liefs Emma <3

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Legoman,

Goede vraag, en het zal jullie misschien verbazen, maar er is daadwerkelijk een maximaal aantal woorden (of tekens, weet ik even niet) voor een topic. Tenminste, dat heb ik uit dit topic:

Waar xLotx het volgende zegt:

Wegens te veel tekens gaat m’n lijst door in de eerste reactie 😉 .

 

Trouwens echt een fantastisch topic wat zeker in de omloop moet blijven!

 

Ik vermoed niet dat de vertraging komt doordat er een max aantal woorden aan een topic. Misschien werd je topic gecheckt en had je dat even niet door? Hoe lang het duurt voor een topic gecheckt is verschilt heel erg, soms duurt het maar een uur, of twee en op andere dagen duurt het soms 5 uur. Het langst wat ik heb moeten wachten voor een reactie is 9 uur.

Fijn dat je topic inmiddels geplaatst is!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 7
Badge +14

  Hoi @Legoman en @Tess_ ,

 

om antwoord op jouw vraag te geven heb ik het gewoon even getest …… viel niet mee.

Ik heb nu een beetje een lamme vinger 👆🏽👆🏽, maar als je het niet zelf probeert, dan kom je er ook niet achter 😁

De Kindertelefoon weet het kennelijk zelf ook niet, gezien hun reactie, dus hier het resultaat van al mijn inspanningen de afgelopen uren:

 

 

 

Maximaal 30000 tekens dus.

 

Ik had er kennelijk in mijn enthousiasme toch een paar teveel getypt 😂

 

Natuurlijk heb ik niet elke letter apart getypt, ben wel goed, maar niet gek.

 

Gewoon één regel met dezelfde letters (of verschillende mnu) typen en die regel dan CTRL-A, CTRL-C, CTRL-V gedaan 10 x en hetzelfde na een hele pagina 10 x en dan nog een keer opnieuw alles selecteren en kopiëren en plakken (=CTRL-A, CTRL-C, CTRL-V ), dus uiteindelijk was het een piece of cake 🍰

 

Als je bijvoorbeeld een som krijgt van:

tel alle getallen van 1 tot 100 bij elkaar op, dan ga je toch ook niet echt alle getallen van 1 tot 100 allemaal apart optellen, dan doe je gewoon dit:

Bedenk dat:

1+100 = 101

2 + 99 = 101

en dat geldt ook voor

49 + 52 = 101

50 + 51 = 101

 

Dus eigenlijk moet je gewoon 50 x 101 =5050 doen, das veel simpeler.

Als je dat met ‘alles’ doet is het leven een stuk simpeler 👦

 

 Even terug naar hoeveel woorden/pagina's 30000 is:

 

Wat is het aantal woorden per pagina? Een goede pagina heeft genoeg woorden staan, maar wat is nou genoeg ? Met een mooi woord heet dit ook wel de Web Accessibility.

Een zin telt gemiddeld elf woorden, een A4’tje telt gemiddeld 32 tot 35 zinnen. Op een A4’tje staan gemiddeld 350 tot 400 woorden. Vanwege het lettertype en de regelafstand soms iets minder, soms iets meer. We praten dan wel over een vol A4’tje met een standaardopmaak en voor 80 à 90% volgeschreven.

Maar hoe zit dat nu met het aantal woorden op een webpagina want beeldschermen zijn liggende A4 of groter qua formaat.

bron: https://www.metatags.nl/2021/01/sitebouw-tips/metatags-en-het-aantal-woorden-op-een-pagina/

dus pak 'm beet 375 woorden per A4 en als de gemiddelde lengte van een woord 5 letters is dat 1875 letters per A4, dan kun je dus ruim 15 A4-tjes vol kalken, bij een gemiddelde lengte van 10 letters dus nog altijd 7-8 A4-tjes. Natuurlijk zijn spaties enzo ook tekens, maar het is maar om een idee te geven.

 

Verder is er één maar en dat is als je screenshots post in je bericht.

Laatst wilde ik 2 screenshots met begeleidende tekst versturen en toen ik dat wilde versturen kreeg ik ook die melding (jammer genoeg had ik die melding niet gescreenshot (mooi woord) van max 30000 tekens.

Ik gok erop dat dit door de screenshots komt, maar weet niet precies waarom. Het was weinig tekst en 2 screenshots, dus zeg het maar.

Btw, dat lijkt me een mooie vraag voor één van de website bouwers.

 

Ik heb net iets voor jullie uitgezocht, dus ….. ik zou het wel leuk vinden als jullie ……. hahahaha

 

Ik hoor het wel.

ASAP graag 😉, ik bedoel ik heb het ook gelijk uitgezocht...

 

Gr. MickeyMouse 😀

 

PS ik denk dat ik nu maar eerst aan mijn huiswerk ga beginnen

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @MickeyMouse ,

 

Zo, wat een inspanning, het uittesten! Leuk ook voor ons om te weten :). 

Wat betreft je vraag, dat weet ik niet maar ik geef het door en we komen er zo snel mogelijk op terug. 

 

Groet,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +14

@Renske H ,

 

nou lig ik al even in bed en ik ben iets vergeten te zeggen. Als ik dat nu niet doe slaap ik er misschien niet van of vergeet ik het morgen….

Ik probeerde mijn reactie (zie hierboven) eerst met een echt screenshot van die waarschuwing te plaatsen, maar toen kreeg ik zelf die waarschuwing van max 30000 tekens te zien.

Toen ik zelf van het screenshot een plaatje (.png) had gemaakt, kon ik mijn reactie wel verzenden.

De enige aanpassing die ik heb gemaakt was dus het screenshot vervangen door het plaatje.

Misschien hebben die techneuten er iets aan om mij een antwoord te kunnen geven en dan wil ik natuurlijk niet alleen horen dat ik gelijk heb dat het zo is (want daar ben ik zelf al achter gekomen), maar een uitleg waarom het zo bij een screenshot is en niet bij een plaatje.

Bestaat een screenshot uit heel veel nullen en enen of zoiets en is het daarom meer dan 30000 tekens of wat?

 

Ik lees het antwoord hier wel.

 

Gr. MickeyMouse, die ondertussen zijn ogen bijna niet meer open kan houden 😴

 

Reputatie 7
Badge +3

@MickeyMouse Dank voor jouw uitzoekwerk én rekenles! Speciaal voor de liefhebbers van wiskunde kom je daarmee op deze formule uit: som = N ( N+1) / 2 

 

Voor wat betreft jouw vraag over screenshots en afbeeldingen. Die vraag gaat ligt bij de techneuten. Het kan zijn dat het helaas toch wat langer duurt voor we je een antwoord kunnen geven

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Luuk ,

 

die formule klopt en voor wie meer uitleg wil (bv. wat je dan bij N in moet vullen) , kijk dan even op:

 https://nl.wikihow.com/De-getallen-van-1-tot-N-bij-elkaar-optellen

Daar staat ook uitgelegd hoe je andere reeksen, bv. alle getallen van 75 tot en met 100 snel op kunt tellen en nu weer terug on-topic.

 

Dat het wat langer duurt over die screenshots vind ik niet erg, zolang jullie me maar niet vergeten te antwoorden 😉

 

Gr. MickeyMouse

 

Het duurt soms even voordat hij erop komt. Maar de woorden maken niet uit!

 

Het duurt soms even voordat hij erop komt. Maar de woorden maken niet uit!

 

Hoeveel het er zijn

Reageer