Skip to main content

Ik vind dat er slecht gemodereerd word.

• August 15, 2025
  • 4 reacties
  • 91 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Ik wil niet zeuren of iets, maar ik vind dat er slecht gemodereerd word, sorry. Jullie checken de topics echt 1x in de 2-3 uur of zo, waardoor alles tegelijkertijd wordt geplaatst en daarna een hele lange tijd niks. En dan snap ik dat het vakantie periode is, maar toch. Hierdoor worden op sommige momenten echt alles overspoeld waardoor topics moeilijker te vinden zijn.

Daarnaast valt het me op dat jullie vaak dubbele topics en/of reacties plaatsten. Net alsof hier helemaal niet op gecontroleerd wordt. En wanneer ik dan dit meldt, via de ‘melden’ knop, hoor ik er vervolgens niks meer van. En blijven de dubbele topics gewoon online staan.

Ook vind ik dat jullie censureren. Zo had ik laatst een reactie geplaatst op Veel gestelde vragen rondom een mail waar ik geen antwoord op kreeg. Hierop is geantwoord dat het een no-reply mail was, terwijl dat helemaal niet waar is. Maar mijn reactie dat het niet waar is, is nooit geplaatst. Zo lijkt het net alsof ik het verkeert had. 

Again ik wil geen ruzie, maar ik hoop dat jullie hier iets mee doen en niet dit bericht ook aanpassen zodat het net of lijkt alsof ik iets anders wilt zeggen. 

xx liefs Wolf 🐺

4 reacties

BrittKT
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • August 15, 2025

Hoi ​@Wolf , 

Dankjewel voor je bericht, het is fijn dat je zo meedenkt om het forum voor iedereen zo fijn en overzichtelijk mogelijk te houden. 

Wij modereren inderdaad in blokken van drie verdeeld over de dag. 1 zo’n blok duurt 3 uur. Binnen die drie uur proberen wij zoveel mogelijk topics te checken. Gezien er steeds 2 uur tussen de blokken zit kan het zijn dat topics zich ophopen en dat er daardoor heel veel topics tegelijkertijd worden geplaatst en er topics worden ondergesneeuwd. Helaas is hier niet 123 een oplossing voor gezien we volledig op vrijwilligers draaien en we niet in staat zijn om dag en nacht te modereren. Wel begrijpen we dat dit fijner zou kunnen. 

Wat betreft de dubbele topics zijn we het met je eens. Deze glippen er nog wel eens tussen door en dit zou niet mogen. We zullen hier scherper op zijn. Ook moet je inderdaad een bedank mail krijgen wanneer je een topic meld bij ons. Dit zullen wij ook beter in de gaten houden. 

Het is inderdaad gek dat je reactie op het topic “veel gestelde vragen” niet is geplaatst. Dit hoort niet. Wat betreft de mail adressen is het goed om te weten dat we bij het forum twee verschillende mail adressen hebben. Zo hebben we inderdaad een no-reply mail. Dit is het mail adres waarbij wij kinderen waarschuwen of informeren over bijv. het plaatsen van dubbele topics. Wanneer kinderen op deze mail reageren wordt er vanuit ons inderdaad geen reactie op gegeven. Wel hebben we nog een landelijk mail adres, namelijk: Forum@kindertelefoon.nl. De mails die je naar dit adres stuurt komen terecht bij de community manager en zullen ook worden beantwoord. 

Ik hoop dat deze informatie wat helpt, en we zullen ons best blijven doen om het forum zo fijn mogelijk te houden voor iedereen. 

Groetjes

Britt, de kindertelefoon. 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • August 15, 2025

Ik snap het soms niet helemaal, want jullie zeggen dat jullie in blokken werken, maar toch zie ik vandaag ook weer dat gewoon 6 uur niks gecheckt is. Dit lijkt me toch niet de bedoeling.

Lot_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • August 15, 2025

Hoi Wolf, 

Bedankt voor je bericht!

Je hebt gelijk, er is vanmiddag helaas geen moderator actief geweest. Hierdoor zijn er sinds 13.00 inderdaad geen berichten gemodereerd. Dit is niet de bedoeling en  hier bieden wij onze excuses voor aan. In de zomerperiode zijn er veel moderators op vakantie waardoor het lastig is om alle diensten te vullen. Voor meer duidelijkheid kan je kijken op het volgende topic: 

Hopelijk zorgt dit voor iets meer duidelijkheid!

Groetjes Lot van de Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • August 15, 2025

Dank je voor je reacties en alle informatie en ik snap dat jullie je best doen. Kudo’s hiervoor! 😄

xx liefs Wolf 🐺