Skip to main content
Vraag

Ik maak me zorgen over dit forum

• May 5, 2025
  • 9 reacties
  • 160 Bekeken

FurReality
Forum|alt.badge.img+1

Hoi iedereen,

Ik maak mij een beetje zorgen over dit forum de laatste tijd. Er is hier geen goede leeftijds verificatie zoals bij jong&out. Ik heb hier kinderen (zoals jij en ik) hier gezien onder de minimum leeftijd van 13 jaar. Hier maak ik mij een beetje zorgen over. Want wat als hier iemand van, laten we zeggen, 20 jaar is? Kijk, hier word geen gevoelige info gedeeld, maar ik vind dat wel spannend.

Laat mij vooral weten wat jij hier van denkt.

-FurReality

9 reacties

FurReality
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 5, 2025

Oeps, de minimumleeftijd is 12 jaar. Maar alsnog.

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • May 5, 2025

Hoi ​@FurReality ,

Je maakt je zorgen of het forum wel een veilige plek is. Heel goed dat je nadenkt over jouw online veiligheid!

Het forum is voor jongeren vanaf 12 jaar, tot 18 jaar. Gebruikers die 18 jaar zijn geworden, worden in de loop van het jaar verwijderd van het forum. Hierover krijgen ze dan bericht.,

Het klopt dat je bij https://jongenout.nl/veiligheid identificatie nodig hebt. Op dat forum is het toegestaan om contact te hebben buiten het forum om. Daar is een leeftijdscheck extra belangrijk.

Bij De Kindertelefoon vinden wij het heel belangrijk dat jongeren echt anoniem zijn op het forum. Daarom vragen wij geen identificatie bij het aanmaken van een account.

Voor ieders veiligheid is het dan wel heel belangrijk dat jongeren echt anoniem zijn en blijven. Daarom is contact buiten het forum niet toegestaan. Zie forumregel 4: het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Hopelijk hebben wij jouw zorgen zo een beetje weg kunnen nemen.

Wij hebben jouw vraag verplaatst naar ‘Over De Kindertelefoon', omdat dat beter past.

Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon.

FurReality
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 5, 2025

@Mariska H 

Dat snap ik helemaal. Bedankt voor de uitleg. Maar hier wordt over best gevoelige topics gepraat, daarom maakte ik me zorgen.

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • May 5, 2025

@FurReality ,

Je hebt helemaal gelijk! Juist daarom wil De Kindertelefoon geen identificatie, omdat jongeren zich dan misschien geremd voelen om hier iets te delen.

Groetjes, Mariska

• May 5, 2025

Juist dat het hier 100% anoniem is maakt dat het veiliger is. Niemand weet wie je bent, zelfs KT niet. Gevoelige topics zijn dus niet naar een persoon te herleiden. 

Want wat als hier iemand van, laten we zeggen, 20 jaar is? Kijk, hier word geen gevoelige info gedeeld, maar ik vind dat wel spannend.

Ja, dat kan en het is ook vast wel eens gebeurd. Maar ja, wat wil zo’n persoon doen hier? Ik maak me er niet zo druk om. Eerlijk gezegd denk ik dat dit forum een van de veiligste plekken online is voor jongeren.

Jong&Out en KT kun je niet echt met elkaar vergelijken. Ze werken allebei totaal anders en hebben allebei een ander doel.

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • May 6, 2025

Er is zeker kans dat er een 20 jarige hier op zit die waarschijnlijk alleen maar op seks topics reageert, maar maak je geen zorgen hoor. Alle reacties worden gecheckt dus zoveel maakt het nou ook weer niet uit, want als diegene iets van contact gegevens post, worden die gewoon weggehaald 

Groetjes Lupus

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 7, 2025

Wat is precies het risico als iemand toch 20 zou blijken te zijn? Je praat op straat toch ook met oudere mensen? De risico's zijn toch vooral een gymleraar of op een feestje of je stiefvader, je oom of weet ik veel?

Zeker hier waar ieder bericht wordt gecontroleerd, snap ik niet waarom er verificatie zou moeten zijn. Ik snap de risico's niet zo goed?

Als ik bijvoorbeeld mijn ID moet opsturen ofzo ter 'verificatie' dan zou ik dat niet doen en betekent dat het einde voor mij op dit forum. Ik denk dat dit voor meerderen geldt.

Reactie aangepast door De Kindertelefoon.

FurReality
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 9, 2025

Ik snap jullie.. Ik ben paranoïde.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 29, 2025

@Vera16xx Ik denk dat hij meer praat over pedo’s en rare mensen. Ik had al sinds 2015 onbeperkte internettoegang (ik was toen 5.) Het was best wel leuk maar ik kreeg wel traumas van zulke mensen die ik heb genoemd.

En ja dat is natuurlijk vreselijk.

(Let niet op mijn Spelling en Grammatica A.u.b,)